Kiertoliittymät

Kentsu

Niin mitä mieltä olette näistää uusista kiertoliittymistä, joita näköjään ängetään vähän joka risteykseen nykyään. Itse en niistä ole ollut kovin ihastunut, ja lopullisesti mitta täyttyi kun täräytin epähuomiossa yhden yli iskarit paukkuen. Oli laitettu T-risteykseen tämmöinen kanttarikierros, eikä se ole edes kovin vilkas paikka. Hämärässä huomasin sen liian myöhään ja vauhdilla yli, onneksi ei ollut muuta liikennettä paikalla. Siitäkin risteyksestä olen ajanut huolettomasti aikaisemmin satoja kertoja, mutta tämä uusi ratkaisu yllätti jotenkin täysin.

16

873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jipiiiiiii

      paras juttu aikoihin. selkeyttää ajamista paljon.

      sille jos ajaa päin 'risteystä' on parempi hakea syytä omasta huolimattomuudestaa (tai mahdollisesta ylinopeudesta).

    • eetu

      Kiertoliittymillä usein sujuvoitetaan liikennettä. Jos et sellaista ajaessasi näe, on ihan oikein, että autosi hajoaa. Sen verran pitää kuskin katsoa eteensä, että kiertoliittymän kanttari ei tule yllätyksenä.

    • olet ajannu

      satoja kertoja, etkä silti ole huomannut kun risteys on muutettu. Oletko ajanut 2 kk silmät kiinni kyseisessä kohdassa kun työmiehet ja työkoneet ovat olleet muuttamassa risteys? Ei se yhdessää yössä muutu.

      Mun mielestä kiertoliittymät ovat hyviä, kunhan tekisivät riittävän suuria että ympyrään mahtuu autoja.

      • Kentsu

        Aikaisemmin asuin Helsingin Vuosaaressa, eikä siellä silloin ollut näitä kiertoliittymiä. Muutin pois eikä sielläpäin tullut ajeltua vähään aikaan. Sitten tuli asiaa Vuosaareen ja ajelin tietysti vanhaan malliin, kun oli tutut paikat. Olen edelleen sitä mieltä, ettei T-risteykseen kannata laittaa kiertoliittymää, varsinkaan jos ei ole edes vilkasliikenteinen risteys.


    • Hölmöilijä

      Uudet ovat yleisesti parempia kuin vanhat!

      Kiertoliittymä ja leveäkaistatie on parasta mitä autoilijoille on tarjoiltu pitkiin aikoihin. Molemmat parantavat kaikkia liikennehaittoja merkittävästi.
      Kannattais varmaan vähä katella miten ajelee. Ei tietä voi omasta hölmöilystä syyttää...

      • turhautunut kuski

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!


      • risteyksistä.
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        Mielummin ympyrä kun liikennevalot!
        Kaikki liikennevalot pitäis poistaa, ja tilalle ympyröitä.
        Kaikkein sujuvinta risteysajoa on ympyrässä.
        Ja jos ei osaa ajaa, niin pitää sit opetella.Ei o niin vaikeeaa kun luulis.


      • risteyksistä. kirjoitti:

        Mielummin ympyrä kun liikennevalot!
        Kaikki liikennevalot pitäis poistaa, ja tilalle ympyröitä.
        Kaikkein sujuvinta risteysajoa on ympyrässä.
        Ja jos ei osaa ajaa, niin pitää sit opetella.Ei o niin vaikeeaa kun luulis.

        Jos vaihtoehtona liikennevalot, niin ehdottomasti kiertoliittymä


      • Eikö vain
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        Täältäkin löytynyt joku kielipoliisi. Kiertoliittymä on ihan hyvä nimitys liikenneympyrälle.


      • nimihän on...
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        ...kiertoliittymä.


      • minä
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        kiertoliittymä ja liikenne ympyrä on kyllä ihan eri asia ja molemmat on olemassa. liikenne ympyrä on vanha malli jossa ilmoitetaan kolmioin kuka ajaa. kiertoliittymässä aina ympyrässä ajaja on etu-ajo oikeutettu


      • muutenhan
        minä kirjoitti:

        kiertoliittymä ja liikenne ympyrä on kyllä ihan eri asia ja molemmat on olemassa. liikenne ympyrä on vanha malli jossa ilmoitetaan kolmioin kuka ajaa. kiertoliittymässä aina ympyrässä ajaja on etu-ajo oikeutettu

        Totta mooses muutenhan kiertoliittymä tykkeutuisi jollei siellä olisi ETUAJO-OIKEUTTA.
        Ainoita järkeviä keksintöjä nyky liikenteessä.


      • ei Saksassa
        turhautunut kuski kirjoitti:

        ne ovat ne kiertoliittymät?
        Lait ja asetukset eivät sellaisia tunne.
        Jotkut HÖLMÖT kaiketi liikenneympyröitä sellaisiksi sanovat, kun eivät oikeaa nimeä tiedä.
        Ovat muuten syvältä. Sekä nämä hölmöt että ympyrät. Ei ole ihme että liikenne takkuaa.
        Saksassa liikenne tunnetusti TOIMII, mutta siellä en ole koskaan liikenneympyrää nähnyt.
        Nykyisin liikenneympyrät vielä mitoitetaan pikkuautoille. Esimerkiksi Raahessa ja Iissä on rekkoja kaatunut sen takia, kun ei sovi menemään liikenneympyrästä vaan renkaat nousee korokkeelle eikä kaikki rekkakuskit aina osaa varoa ja yritä vekslaamalla päästä läpi.
        Kaikista typerin järjestely on Turpakukkulalla. 3 liikenneympyrää peräkkäin ja välillä rajoitus 40 km/h. Kaikki tämä nelostien varrella olevassa pikkukylässä.
        Kyllä on liikennesuunnittelu Suomessa samaa tasoa kuin rakennussuunnittelukin! Molemmille aloille ajautuu se osa opiskelijoista, joka ei muualle pääse - ja tulokset näkyy!

        "on rekkoja kaatunut sen takia"
        Niitä nyt on kaatunut suoralla sileällä tielläkin!.
        Toiseksi liikenneympyrän/kiertoliittymän alueella ON AINA nopeus rajoitus.


    • nuo joissain paikoin on ihan päteviä liikennöinnin sujuvuuden kannalta, joissain taas täysin turhia. Vilkkaammin liikennöity risteys jossa iso, mahdollisesti kaksikaistainen risteys kuten hyrylässä, on täysin toimiva, kun taas pieni ja ahdas ympyrä kuten tattarisuo/jakomäki alueella oleva ympyrä olisi fiksumpi valoilla, ja ne vuosaaren pohjoiset ympyrät on naurettavia, parempi ois jos ois normaali risteys.

      • Rudolf

        Jakomäki/Tattarisuon risteyksessä ennen liikennevalot ja taisi olla Helsingin kolaritilastoissa aika korkealla. Ympyrän jälkeen kolarien määrä tippunut huimasti.


    • että ne joku keksi

      Koska muuten olisi liikennevalot joissa saisit aina odottaa, odottaa ja odottaa tuli ketään tai ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1583
    2. 44
      953
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      899
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      849
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      54
      807
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      692
    Aihe