ruusu risti

ristinollaristi

hei, kenelläkään tietoa ruusu ristiläisyydestä, netissä surffailtuna löytyy ainakin kolme eri järjestöä, ervastin perustama ruusu risti,sitten amorc ja kultainen ruusu risti. osaisiko kukaan suositella niistä mitään, tai varoittaakin saa jos siltä tuntuu...kiitoksia

10

2224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruusu

Jokainen suosittelee oman uskonsa mukaista uskontojärjestelmää, joten ota vaan itse selvää, löytyykö joistakin noista sinun ajatusmaailmaasi sopivaa yhteisöä. Ruusuristiläiset ovat melkein samaa kuin teosofit, mutta niillä on hieman erilaisia näkemyksiä lähinnä organisaatioasioissa. Olen lukenut monia heidän kirjojaan, enkä ole todennut niissä mitään sellaista mitä pitäisi varoa, mutta en ole kiinnostunut liittymään niihin sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan järjestöön, lahkoon tai seurakuntaan.

• sitä

esim. harrastaakin,se on ihan hyvä asia.moni asia tulee paljon selvemmäksi...

• minäkään

löytänyt ruusuristiläisitä mitään sellaista mitä pitäisi varoa.Jos tietoa etsii niin kyllä ruusu-
      ristiläisiltäkin sitä saa.

• ristinollaristi

kiitoksia vastanneille, myös minä en kummemmin perusta lahkoja seuroja yms, mutta opetusta etsin ja homma tuntui olevan terveellä pohjalla ja ainahan sitä pitää luottaa omaan järkeensä. eli oppia etsin ja yksin se on tietenki välillä turhauttavaakin. etsivä löytää niinhän sitä huhuillaan:)

• Jude
        ristinollaristi kirjoitti:

kiitoksia vastanneille, myös minä en kummemmin perusta lahkoja seuroja yms, mutta opetusta etsin ja homma tuntui olevan terveellä pohjalla ja ainahan sitä pitää luottaa omaan järkeensä. eli oppia etsin ja yksin se on tietenki välillä turhauttavaakin. etsivä löytää niinhän sitä huhuillaan:)

Moi. Jos kiinnostaa niin tervetuloa sunnuntai esitelmiin Merimiehenkatu 31. Helsinki. Sisäänpääsymaksu on vapaaehtoinen.
        Kuten jo edellä todettiin toiminta valottaa teosofista maailmankuvaa. Sisältäen aihepiiriltään tieteellisen, taiteellisen ja uskonnollis - filosofisen näkövinkkelin elämän ilmiöihin.

• ihmejukka
    • painanenteria

Joku outo lahko jonkun ukkelin perustama. Ei kannata tutustua,

• Anonyymi

Helsingin Ruusu-Ristissä ei ole sunnuntaisin mitään sisäänpääsymaksua nykyään. Eikä kolehtia. Se on avoin kaikille tulla kuuntelemaan: musiikkikappale + esitelmä + kahvit (suomeksi sanottuna). Kahvista ja tykötarpeista voi jättää teknisen korvauksen. Esim. kahvilassa sellainen maksaisi 5 - 10 euroa. Sisältää rajattoman määrän santsikuppeja.

Ei käännytystä. Tutustuminen uuteen porukkaan vie jonkin aikaa, jos haluaa ryhmäytyä. Mutta onnistuu. Kaikenikäisiä. Liberaalia porukkaa. Jyrkät portaat mutta tuolihissi on. Miesten vessa ei taida olla esteetön vaan se on hissittömän portaikon puolivälissä. Mutta kait niitä on siellä toinenkin.

Pääsali on mahtava.

Ja nyt vuonna 2025 googlaamalla löytyy aikataulut sun muut helposti. Amorcista en osaa sanoa mitään.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jumalastahan kaikki on alkuisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22