korso, aseman ympärys

siine muuttava

Minkälainen paikka tuo Korson juna-aseman ympärys seutu on? Sieltä asunnon saanut ja kuullut korsosta vähän ikäviäkin asioita. Mietin vaan että missä päin korsoa levotonta ja missä rauhallista. Tämä kyseinen talo oli muutaman vuoden vanha ja alakerrassa liiketiloja.
Kiitokset vastanneille!

8

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raippamaa

En itse asu mainitsemassasi paikassa, mutta lähistöllä kuitenkin. Koko ikäni. Joten tässä vähän vinkkiä:
      Korson hurjasta maineesta huolimatta aseman seutu on aika rauhallista, lukuun ottamatta ehkä perjantai- ja lauantai-iltoja, jolloin siellä saattaa liikkua vähän epämääräisempää porukkaa.. Yleensä ottaen levottomimmat paikat Korson ympäristössä ovat aseman länsipuoli (sisältäen Kulomäen) ja Mikkola. Rauhallisimpia alueita ovat ehdottomasti Matari, Nikinmäki ja Jokivarsi (kaikki nämä siis junaradan itäpuolella).

• raippamaa

Niin, unohdin tosiaan mainita että kaikki palvelut ovat todella lähellä ja liikenneyhteydet toimii! :) Iltaisin jos kuljeskelet yksin, niin kannattaa kuitenkin vähän varoa, vaikkei mitään pelättävää periaatteessa ole. Onhan Korsossa rikostilastot tunnetusti aika komeat.

• rauhatonta

Pari vuotta asunu ja yksin uskaltaa liikkua toisin kuin Korsossa jossa päivisinki kaikenmaailman huurupäitä kauppojen nurkilla.

• UM:)

Kaveripariskunta asunut siellä about 15 vuotta eikä koskaan ole mitään häikkää ollut.

Ja mä muutan sinne tänä keväänä / kesänä - jos hyvin käy:)

• Laardibonanza

ikäviä asioita kuulee helposti. Ihmettelen vaan, miten esimerkiksi Länsi-Vantaalla uskaltaa kukaan asua, kun siellä ostoskeskuksissa pommeja pamautellaan. Itse olen aikoinaan asunut Korsossa runsaat 15 vuotta, ihan keskustassa ja Jokivarren perukoilla ja 10 vuotta Mikkolassa. Eikä mitään ihmettä ole tullut vastaan.

• Joohh

Tuo "pommeja pamautellaan" oli hauska ilmaisu, sillä tasan yksi pommi on räjähtänyt yhdessä ostoskeskuksessa. Kyllä täällä uskaltaa asua, kun meininki on suht leppoista.

• pommijuttua

kannata säikkyä, eihän se mikään terroristi-isku sentään ollut. Kyllä täällä on ihan yhtä turvallista asua kuin muuallakin Vantaalla.

• Kogelainen

Korson maine nyt on vähän ylihypetetty, mutta tosiasia on että keskustan alueella pyörii kodittomia?) alkoholisteja, sekä viikonloppuisin myös hieman "pelottavampaakin" sakkia.

Muuten Korso lähialueineen on hyvin mukavaa ja rauhallista seutua, ja Leppäkorpi, Metsola ja Jokivarsi sopivat loistavasti lapsiperheillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe