vanhat raamatut,virsikirjat ym.

hellarin tytär

minne kuuluisi panna oikeaoppisesti vanhat raamatut,virsikirjat,ym.

teinkö pahankin synnin kun heitin ne roskikseen,johtuen siitä syystä kun mulla ei ole varastotiloja ja toiseksi niistä tuli niin paljon pahaa oloa,koska ne vain toi mieleen lapsuuden ajan ahdistusta.

minne te heitätte vanhat raamattunne?

57

4591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé

kannattaa kysellä lähimmästä luterilaisesta kirkosta.

jos olet laittanut raamatun roskikseen, et ole lähimainkaan tietoinen jätteiden lajittelusta. käyhän kaivelemassa se roskis ja laita sekä raamatun kannet (pahvia?), että sisältö (paperia) niille tarkoitettuihin jätesäiliöihin.

• Antaeus.

Ettekö te uskovat tiedä että on halventavaa heittää Raamattuja roskakoriin!
        Aikansa palvelleet raamatut (ja esim ikonit ) tulee hävittää polttamalla.

• todé
        Antaeus. kirjoitti:

mikä siinä tulessa on pyhempää?

• hellarin tytär

..ne meni kaatopaikalle.joku siellä nyt niitä lueskellee:)

..ei tosiaan tullut mieleen missä polttaisin ku mulla ei ole tässä krematorioo??

no,seuraavalla kerralla olen viisaampi.

• hellarin tytär
        Antaeus. kirjoitti:

iha oikeesti en tiennyt.koska mulla ei oo polttomahdollisuutta? miten sillon kuulus toimia?

antaaks Jumala mulle sen anteeks,ku en tiennyt.

ja ku ei oo polttopaikkaa?

• todé
        hellarin tytär kirjoitti:

..ei tosiaan tullut mieleen missä polttaisin ku mulla ei ole tässä krematorioo??

raamattua ei kyllä todenperästä tarvitse laittaa paperinkeräykseen. sen voi toimittaa divariin tai kirppikselle, jossa se vielä palvelee sitä, joka sen sanomaa kunnioittaa.
        jos kirja on pahasti rikkinäinen ja revitty, ei sinun sitä polttamaan tarvitse alkaa. siihen tarpeeseen on juuri paperinkeräys tullut avuksi.

• hellarin tytär
        todé kirjoitti:

raamattua ei kyllä todenperästä tarvitse laittaa paperinkeräykseen. sen voi toimittaa divariin tai kirppikselle, jossa se vielä palvelee sitä, joka sen sanomaa kunnioittaa.
        jos kirja on pahasti rikkinäinen ja revitty, ei sinun sitä polttamaan tarvitse alkaa. siihen tarpeeseen on juuri paperinkeräys tullut avuksi.

seuraavalla kerralla,mihin niitä viskelen.tosin ei taida paljoo viskeltävää ennää olla mut jos sattuu jottain olleen:)

heitän kyllä paperin kerräykseen niin keksipaketit ku melkein maitopurkitki.eiks neki oo paperia:))

• todé

seuraavalla kerralla,mihin niitä viskelen.tosin ei taida paljoo viskeltävää ennää olla mut jos sattuu jottain olleen:)

heitän kyllä paperin kerräykseen niin keksipaketit ku melkein maitopurkitki.eiks neki oo paperia:))

maitopurkit eivät kuulu paperinkeräyslootaan.

olet kyllä tyypillinen suomalainen. myös kierrätyksen suhteen.

netistä löytyy jätteiden lajittelu-ohjeita.

• häväisty

iha oikeesti en tiennyt.koska mulla ei oo polttomahdollisuutta? miten sillon kuulus toimia?

antaaks Jumala mulle sen anteeks,ku en tiennyt.

ja ku ei oo polttopaikkaa?

katsele ympärillesi ja taakses tästedes, pommivyöterroristi voi räjähtää silmillesi, tuomio tulee...

• hellarin tytär
        todé kirjoitti:

maitopurkit eivät kuulu paperinkeräyslootaan.

olet kyllä tyypillinen suomalainen. myös kierrätyksen suhteen.

netistä löytyy jätteiden lajittelu-ohjeita.

..tyypillinen suomalainen?

tuo lohdutti jo paljon.kylläpä olenkin syntinen voi hyvänen aika.en minä kyllä ihan säännöllisesti niitä maitopurkkeja sinne laita,mutta esim.piparipaketit ym.menee sujuvasti.samantien.

ei kannata olla niin pikkumainen.en takerru kaikkeen epäolelliseen.

¤ Jos poistetaan epäolennainen,ei jää jäljelle enää mitään¤

Näin viisaat väittävät:)

• hellarin tytär
        häväisty kirjoitti:

katsele ympärillesi ja taakses tästedes, pommivyöterroristi voi räjähtää silmillesi, tuomio tulee...

..koko elämäni ajan olen odottanut maailman loppua,mutta kai se sitten kohta tulee joten jatkan odottamista:)

• Antaeus.
        todé kirjoitti:

mikä siinä tulessa on pyhempää?

En ole uskova joten en osaa vastata tarkemmin.
        Näin vain menetellään tiettyjen asioiden kanssa.
        Esimerkiksi suomen lipun hävittäminen pitää tehdä polttamalla. Kyseessä on rangaistava teko jos lipun heittää menemään roskikseen.
        Tämä on todella huono vertaus mutta eihän ihmistäkään roskakoriin heitetä.
        Ehkä se tuli koetaan pyhempänä ja arvokkaampana tapana suorittaa hävittäminen,kun on kysymys "tietyistä asioista".

• todé

..tyypillinen suomalainen?

tuo lohdutti jo paljon.kylläpä olenkin syntinen voi hyvänen aika.en minä kyllä ihan säännöllisesti niitä maitopurkkeja sinne laita,mutta esim.piparipaketit ym.menee sujuvasti.samantien.

ei kannata olla niin pikkumainen.en takerru kaikkeen epäolelliseen.

¤ Jos poistetaan epäolennainen,ei jää jäljelle enää mitään¤

Näin viisaat väittävät:)

ja sama "isoilla" fonteilla.

• todé
        Antaeus. kirjoitti:

En ole uskova joten en osaa vastata tarkemmin.
        Näin vain menetellään tiettyjen asioiden kanssa.
        Esimerkiksi suomen lipun hävittäminen pitää tehdä polttamalla. Kyseessä on rangaistava teko jos lipun heittää menemään roskikseen.
        Tämä on todella huono vertaus mutta eihän ihmistäkään roskakoriin heitetä.
        Ehkä se tuli koetaan pyhempänä ja arvokkaampana tapana suorittaa hävittäminen,kun on kysymys "tietyistä asioista".

kuka kokee pyhempänä lukukelvottoman raamatun polttamisen kuin sen paperisten lehtien paperinkeräykseen laittamisen?

• ydinräjähdys
        todé kirjoitti:

ja sama "isoilla" fonteilla.

on luonnollinen tapahtuma

turha hörhöillä liikaa, hengen elämä riittää, ei ole riippuvainen aineeellisesta, sano vain sana ja säteily loppuua

• todé
        ydinräjähdys kirjoitti:

on luonnollinen tapahtuma

turha hörhöillä liikaa, hengen elämä riittää, ei ole riippuvainen aineeellisesta, sano vain sana ja säteily loppuua

riittäköön sinulle hengen elämä.
        minulle hengen elämä ei riitä. tarvitsen hengellisen elämän, johon kuuluu ihmisenä eläminen tällä telluksella.

• eikös
        todé kirjoitti:

riittäköön sinulle hengen elämä.
        minulle hengen elämä ei riitä. tarvitsen hengellisen elämän, johon kuuluu ihmisenä eläminen tällä telluksella.

siellä teidän seurakunnassa uskotakaan, ompelukerhokos se saalem on... eikös siellä ole lähetyskonferenssi parhaillaan, tulenpas vilaseen vieläkö ylivainion henkeä löytyisi..

• Antaeus.
        todé kirjoitti:

kuka kokee pyhempänä lukukelvottoman raamatun polttamisen kuin sen paperisten lehtien paperinkeräykseen laittamisen?

Tästä asiasta on turha saivarrella. Tee miten tahdot. Ortodoksit ovat opettaneet minulle että raamatut ja ikonit tulee hävittää aina polttamalla. Samoin ovat opettaneet Jehovan todistajat raamatun hävittämisestä. Kysy asiaa seurakunnasta.
        Suomen lippu pitää myös aina hävittää polttamalla, en tiedä miksi. Kysy jostain, miksei sitä saa heittää roskalavalle.

• todé
        eikös kirjoitti:

siellä teidän seurakunnassa uskotakaan, ompelukerhokos se saalem on... eikös siellä ole lähetyskonferenssi parhaillaan, tulenpas vilaseen vieläkö ylivainion henkeä löytyisi..

kannattaa ehdottomasti mennä. et ole näköjään vieraillutkaan helluntaikirkossa vuosikymmeniin. sama reissu voisi tehdä hyvää useammalle muullekin palstalaiselle.

todelta terveisiä saalemin ompelukerholaisille!

• todé
        Antaeus. kirjoitti:

Tästä asiasta on turha saivarrella. Tee miten tahdot. Ortodoksit ovat opettaneet minulle että raamatut ja ikonit tulee hävittää aina polttamalla. Samoin ovat opettaneet Jehovan todistajat raamatun hävittämisestä. Kysy asiaa seurakunnasta.
        Suomen lippu pitää myös aina hävittää polttamalla, en tiedä miksi. Kysy jostain, miksei sitä saa heittää roskalavalle.

ei tässä mitään saivarrella. ihmettelen vain taikuudelle haiskahtavaa kirjan hävittämistä.

miksi minun seurakunnasta tai jostain pitäisi asiaa kysellä?
        tämä juttu on vähän samaa kalinberia, kuin joidenkuiden temppelien pyhänä pitäminen: Herra ei asu käsillä tehdyissä temppelissä, vaan...
        eivät raamattukirjat siis sinänsä pyhiä ole, vaan se Sana, joka niihin on kirjoitettu.

• hellarintytär
        todé kirjoitti:

ei tässä mitään saivarrella. ihmettelen vain taikuudelle haiskahtavaa kirjan hävittämistä.

miksi minun seurakunnasta tai jostain pitäisi asiaa kysellä?
        tämä juttu on vähän samaa kalinberia, kuin joidenkuiden temppelien pyhänä pitäminen: Herra ei asu käsillä tehdyissä temppelissä, vaan...
        eivät raamattukirjat siis sinänsä pyhiä ole, vaan se Sana, joka niihin on kirjoitettu.

..että näköjään kaikkeen on kysyttävä lupa:) jopa WC:ssä käymiseen..

..sillä niinhän se on että muut tietävät kaiken paremmin kuin me:)

tai siis luulevat tietävänsä:(

• hellarintytär
        Antaeus. kirjoitti:

..jos olisin tiennyt?

..älä ny minnuu toru,ethä vaa toru?

..mie ku oo nii erehtyväist sorttii:)))

..oot sie sitt täyellin?

..vai mite?

• hellarintytär
        eikös kirjoitti:

tuliks teille ny riita,älkää hyvät immeiset.ei kannata riiellä.mukava ellää sovuss!!

• todé
        hellarintytär kirjoitti:

tuliks teille ny riita,älkää hyvät immeiset.ei kannata riiellä.mukava ellää sovuss!!

ei mitään riitaa. pientä suukopua vain.

• hellarintyttö
        todé kirjoitti:

ei mitään riitaa. pientä suukopua vain.

..kirjoittamalla? mistähän muuten moinen sana on alkuunsa mahtanut saada:)
        ..olis jännä tietää..

• Markku Tampio

huuliveikkoja ootte. Ketjun lukemisen jälkeen nauratti niin, jotta vesi silimistä tirahteli..

• helltytär
        Markku Tampio kirjoitti:

huuliveikkoja ootte. Ketjun lukemisen jälkeen nauratti niin, jotta vesi silimistä tirahteli..

..nennäliinoj oll tai ainaskii vessapaperii ettei tarvint sanomalehtee kyynelitäis kuivailla?

• Markku Tampio
        helltytär kirjoitti:

..nennäliinoj oll tai ainaskii vessapaperii ettei tarvint sanomalehtee kyynelitäis kuivailla?

Ja sammaa tallouspaperija mie käytän huussiissakin.. Rulla vaan keskeltä leipäveitellä poikki. Ei mee niin paljo ku tavallista lambi-merkkistä wc-paperia.

• helltytä
        Markku Tampio kirjoitti:

Ja sammaa tallouspaperija mie käytän huussiissakin.. Rulla vaan keskeltä leipäveitellä poikki. Ei mee niin paljo ku tavallista lambi-merkkistä wc-paperia.

sää teet sit samalla tavalla sen talouspaperi rullan kans kun meillä tehtiin kotona kun äiti toi kaupasta a 4 vihkon vai mikä se mahto olla se koko,ni se sitten leikattiin halki ni tuli kaks vihkoo,toinen siskolleni ja toinen mulle.

nyt ei tartte ennää halkasta vihkoja,saa kirjotella ihan kokonaisiin vihkoihin tekstiään ihan niin paljon kun sielu sietää:))) ja sietäähän se:)))

• Markku Tampio
        helltytä kirjoitti:

sää teet sit samalla tavalla sen talouspaperi rullan kans kun meillä tehtiin kotona kun äiti toi kaupasta a 4 vihkon vai mikä se mahto olla se koko,ni se sitten leikattiin halki ni tuli kaks vihkoo,toinen siskolleni ja toinen mulle.

nyt ei tartte ennää halkasta vihkoja,saa kirjotella ihan kokonaisiin vihkoihin tekstiään ihan niin paljon kun sielu sietää:))) ja sietäähän se:)))

kuin perinteinen wc-paperi. Se on lujempaa tekoa, nii ettei sitä tartte kelata rullalta monta metriä yhteen pyyhkäsyyn, niinku lambit yms. paperit.. ;)

• heittänyt

koskaan pois, ei ole niin loppuunkuluneita.

Meillä on muuten yhteensä vaikka kuinka monta raamattua, rippikouluun ostettu raamattu, vihkiraamattu, kun tulin uskoon ostin sellaisen valkokantisen raamatun, ja sitten vielä isäni kuoleman jälkeen otin muistoksi hänen 60-vuotislahjaraamattunsa.

• Markku Tampio

vanhaa Raamattuva. Ensimmäinen, joka on iso kuvaraamattu, on painettu Tampereella Sampo-kirjapainossa 1901. Toinen on ev.luth. kirkon alttariraamattu, joka on painettu Pieksämäellä 1947.
        Ostaiskohan joku keräilijä ne?
        Emmie ainakaan polttamaan niitä ala. Puuta on siihen ihan tarpeeksi.

• kirjallisuutta

Minulla ei ongelmia säilyttää kaikkea "vanhaa"uskoon liittyvää kirjallisuutta. Kävin juuri makasiinista kaivamassa pahvilaatikon, joka on täynnä vanhoja Ristin Voitto lehtiä.Vanhimmat lehdet 50 luvulta,60 luvun lehdet melkeimpä kaikki.
      En varmasti moiti tekosiasi,itte minulle kaikki uskoon liittyvä materiaali on hyvinkin tärkeää,siis arvostan,en voisi heittää pois.
      Kasetteja yleensä olen lahjoittanut tai vienyt Helarien kirpputorille.
      Vielä mainitsen noista Ristin Voitto lehdistä,sain ne lahjaksi, minulle ne on todellinen aarre.

• REHELLINEN VASTAUS

Ei mihinkään, koska Jumalan sana on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

• Pyhä

Juuri noin. En panisi ikinä Jumalan sanaa roskiin. Sitä arvokkaampi raamattu, mitä luetumpi. Raamattuni on kulunut kolmenvuosikymmenen aikana ahkerasta lukemisesta, mutta juuri se raamattu on minulle rakkain.

Ihmettelen, että miten raamatun sana ei uusi kaikkia ihmisiä, sillä niin sen kuuluisi tehdä. Niin, jos ei usko sanaan ei se toimi.

Hellarin tytär, tee parannus ja anna anteeksi vajavaisille vanhemmillesi.

• hellarin tytär
        Pyhä kirjoitti:

Juuri noin. En panisi ikinä Jumalan sanaa roskiin. Sitä arvokkaampi raamattu, mitä luetumpi. Raamattuni on kulunut kolmenvuosikymmenen aikana ahkerasta lukemisesta, mutta juuri se raamattu on minulle rakkain.

Ihmettelen, että miten raamatun sana ei uusi kaikkia ihmisiä, sillä niin sen kuuluisi tehdä. Niin, jos ei usko sanaan ei se toimi.

Hellarin tytär, tee parannus ja anna anteeksi vajavaisille vanhemmillesi.

olen kyllä antanut anteeksi,ei siinä olekaan epäselvää.silti voi asioista puhua ja tunnelmiaan kirjoittaa.ei kyse ole ollenkaan siitä ettenkö olisi anteeksi antanut.

minusta näitä asioita ei olla osattu eritellä.on silti uskallettava puhua ja tuntea eikä kyse ole mistään anteeksiantamattomuudesta.(olipa pitkä sana)

on kummallista ettei uskovaiset hyväksy ihan järjen tasolla olevaa asioiden keskustelua,syyllistämättä.

pitäisi nyt olla rautalankaa jolla teille vääntäisin mitä oikein tarkoitan.mistä saisi tähän hätään:))))

• hellarin tytär

oli lainausmerkeissä?

epäiletkö kysymystäni?

ei kannata,sillä näin kyllä menin tekemään joku aika sitten ku ahisti:)))

• puolestasi

olen kyllä antanut anteeksi,ei siinä olekaan epäselvää.silti voi asioista puhua ja tunnelmiaan kirjoittaa.ei kyse ole ollenkaan siitä ettenkö olisi anteeksi antanut.

minusta näitä asioita ei olla osattu eritellä.on silti uskallettava puhua ja tuntea eikä kyse ole mistään anteeksiantamattomuudesta.(olipa pitkä sana)

on kummallista ettei uskovaiset hyväksy ihan järjen tasolla olevaa asioiden keskustelua,syyllistämättä.

pitäisi nyt olla rautalankaa jolla teille vääntäisin mitä oikein tarkoitan.mistä saisi tähän hätään:))))

Ihana kuulla, että olet antanut anteeksi ja toki keskustella voi ja pitääkin ja juuri kokemuksiaan on hyvä käyttää toisten opastamiseen. Voisit kuitenkin kertoa aina sen, että anteeksi olet antanut, näin ei syntyisi käsitystä, että kirjoitat anteeksiantamattomassa (pitkä on sana) hengessä.
        Hyvä, että kirjoittelet ja tuot tietoa, taitoa ja virkistystä palstalle. Muista aina ensin Jeesus ja hänen tahtonsa, sillä uskon hänen iloitsevan, että voi käyttää sinua kylväjänä. Ja vielä tahdon sanoa, että kun uskosi tulee totuudelliseksi, et millään, kunnioituksesta Jumalaan, heitä raamattua roskiin.

• hellarin tytär
        puolestasi kirjoitti:

Ihana kuulla, että olet antanut anteeksi ja toki keskustella voi ja pitääkin ja juuri kokemuksiaan on hyvä käyttää toisten opastamiseen. Voisit kuitenkin kertoa aina sen, että anteeksi olet antanut, näin ei syntyisi käsitystä, että kirjoitat anteeksiantamattomassa (pitkä on sana) hengessä.
        Hyvä, että kirjoittelet ja tuot tietoa, taitoa ja virkistystä palstalle. Muista aina ensin Jeesus ja hänen tahtonsa, sillä uskon hänen iloitsevan, että voi käyttää sinua kylväjänä. Ja vielä tahdon sanoa, että kun uskosi tulee totuudelliseksi, et millään, kunnioituksesta Jumalaan, heitä raamattua roskiin.

no,olipa kiva kuulla.täällä on niin mukava kyläillä,on niin samanhenkistä sakkia:) eiks tää oo sitten ihan ku seurakunta? :)

ja kun jos kerran täällä on näin kivaa niin kuin kivaa on sitten taivaassa?

siellä on varmaan ihan oikeesti kivaa.odotanki jo kovasti sinne pääsyä ja uskon kyllä että minä sinne pääsen.sen verran on mulla itsetuntoa jäljellä:))

• minne olemme kohta menevä

no,olipa kiva kuulla.täällä on niin mukava kyläillä,on niin samanhenkistä sakkia:) eiks tää oo sitten ihan ku seurakunta? :)

ja kun jos kerran täällä on näin kivaa niin kuin kivaa on sitten taivaassa?

siellä on varmaan ihan oikeesti kivaa.odotanki jo kovasti sinne pääsyä ja uskon kyllä että minä sinne pääsen.sen verran on mulla itsetuntoa jäljellä:))

Täytyy sanoa, että olen tavannut sinut aina silloin tällöin täältä, mutta ihmisenä en tunnista sitä, uskotko sinä Jeesukseen.
        Mutta sen tiedän, että Jeesus uskoo sinuun, tätä enempää en osaa tästä nyt sanoa.
        Kyllä me varmasti juttelemme eräät kerrat kotona ja siellä on hauskaa ja siellä kehitys jatkuu.

Tiedäthän sinä, että Jeesukseen uskominen tekee kaiken uudeksi, siis syntyy uudesti ylhäältä. Mieli tekee täyskäännöksen ja parantuu ja ihminen alkaa kasvaa sanan mukaisesti, eli tekee hedelmää.

Taivaassa on ihanat puutarhat ja avarat niityt ja kauniit kaupungit ja ilmat ovat lempeät. Emme kärsi mistään, emme kylmyydestä emmekä kuumuudesta ja rakkaus on pysyvä olotila. Jumala iloitsee meistä, hän iloitsee luomistaan ja nyt jo me ilahdutamme häntä vilpittömyydellämme ja sillä huumorilla, jonka hän meille lahjoitti. Hän onnistui luomistyössään.

• hellarin tytär
        minne olemme kohta menevä kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olen tavannut sinut aina silloin tällöin täältä, mutta ihmisenä en tunnista sitä, uskotko sinä Jeesukseen.
        Mutta sen tiedän, että Jeesus uskoo sinuun, tätä enempää en osaa tästä nyt sanoa.
        Kyllä me varmasti juttelemme eräät kerrat kotona ja siellä on hauskaa ja siellä kehitys jatkuu.

Tiedäthän sinä, että Jeesukseen uskominen tekee kaiken uudeksi, siis syntyy uudesti ylhäältä. Mieli tekee täyskäännöksen ja parantuu ja ihminen alkaa kasvaa sanan mukaisesti, eli tekee hedelmää.

Taivaassa on ihanat puutarhat ja avarat niityt ja kauniit kaupungit ja ilmat ovat lempeät. Emme kärsi mistään, emme kylmyydestä emmekä kuumuudesta ja rakkaus on pysyvä olotila. Jumala iloitsee meistä, hän iloitsee luomistaan ja nyt jo me ilahdutamme häntä vilpittömyydellämme ja sillä huumorilla, jonka hän meille lahjoitti. Hän onnistui luomistyössään.

..ja Jumalaan.Ja ihmisenä olemiseen.Mutta huomaan että helluntailaiset eivät kestä jos joku ei mielistele heitä ja nössöile.

On kaksi eri asiaa uskoa Jeesukseen ja Jumalaan kuin miellyttää ihmisiä ja kumarrella heitä.
        Mutta huomaan ja olen aina huomannut kuinka helluntailaiset vaativat heitä pokkuroimaan,ja mielisteleen heitä.

Minusta ihmisenä oleminen on olemista ihmisen rinnalla ilman että otetaan Jumalan auktoriteetti.

Aina vaan lyödään raamatulla päähän,kenenkä pää sellaista kestää?

Ei helluntailainenkaan tykkää jos itse sanon ajatuksiani,miksi minun pitäisi kumarrella jotakin tiettyä ihmisryhmää.

Ei ainakaan minun raamatussani niin lue? lukeeko sinun raamatussas?

• muuta kuin Jumalaa

..ja Jumalaan.Ja ihmisenä olemiseen.Mutta huomaan että helluntailaiset eivät kestä jos joku ei mielistele heitä ja nössöile.

On kaksi eri asiaa uskoa Jeesukseen ja Jumalaan kuin miellyttää ihmisiä ja kumarrella heitä.
        Mutta huomaan ja olen aina huomannut kuinka helluntailaiset vaativat heitä pokkuroimaan,ja mielisteleen heitä.

Minusta ihmisenä oleminen on olemista ihmisen rinnalla ilman että otetaan Jumalan auktoriteetti.

Aina vaan lyödään raamatulla päähän,kenenkä pää sellaista kestää?

Ei helluntailainenkaan tykkää jos itse sanon ajatuksiani,miksi minun pitäisi kumarrella jotakin tiettyä ihmisryhmää.

Ei ainakaan minun raamatussani niin lue? lukeeko sinun raamatussas?

Eipä lue ja siksi en olekaan helluntalainen enkä mikään lahkolainen. Uskon Jeesukseen ja teen työtäni hänen eteensä.
        Me olemme sukua toisillemme, koska olemme lähtöisin Jumalan tahdosta. Emme voisi uskoa loukkauskiveen ellemme olisi lähtöisin Jumalan tahdosta.
        Tiesitkö muuten, että rakkaudella voitetaan.

• ei enää
        minne olemme kohta menevä kirjoitti:

mikään kehitys jatku, siellä olemme JO täydellisiä!
        jk. taivaaseen ei voi päästä mitään vajaata, siellä JO mekin olemme täydellisiä, niinkuin on isoveljemme JEESUS.

• Sanan varassa

Olisit säästänyt. Ei sitä tiedä, milloin sulle Sanan nälkä iskee.

• hellarin tytär

Jätin vielä pari uudempaa.Ja rakkaampaa.Vain ne jotka toivat ahdistavia muistoja.Ne heitin pois.Nyt en omista virsikirjaa enkä paljoo muutakaan:)))

mutta osaan kyllä laulaa aika paljon lauluja ilman kirjaakin ja pyysivät mua ihan jopa kuoroonkin.on kuulemma niin kirkas ja kaunis laulunääni:))

joten en minä mittään kirjoja tarttekka:))ja nuotitki menee ku vettä vaan:))

uskokoon ken tahtoo:) jos tahtoo:)

• todé

Jätin vielä pari uudempaa.Ja rakkaampaa.Vain ne jotka toivat ahdistavia muistoja.Ne heitin pois.Nyt en omista virsikirjaa enkä paljoo muutakaan:)))

mutta osaan kyllä laulaa aika paljon lauluja ilman kirjaakin ja pyysivät mua ihan jopa kuoroonkin.on kuulemma niin kirkas ja kaunis laulunääni:))

oliko tuo virsikirja se luterilaisten perinteinen?

• hellarin tytär
        todé kirjoitti:

oliko tuo virsikirja se luterilaisten perinteinen?

..ihan se perinteinen virskirja.se oli vaan niin synkkä väriltään ja sävyiltään.se oli musta.ku mää tahtoisin punaisen.varmaan jostakin kirppikseltä löydän kyllä sellaisenkin.ku en oikein tiedä muutaka paikkaa mistä voisi saada?

• ..mietitäänpäs..?

..ihan se perinteinen virskirja.se oli vaan niin synkkä väriltään ja sävyiltään.se oli musta.ku mää tahtoisin punaisen.varmaan jostakin kirppikseltä löydän kyllä sellaisenkin.ku en oikein tiedä muutaka paikkaa mistä voisi saada?

Ensin kirjoitit
        --joten en minä mittään kirjoja tarttekka:))--

ja nyt
        --varmaan jostakin kirppikseltä löydän kyllä sellaisenkin.ku en oikein tiedä muutaka paikkaa mistä voisi saada?--

Ettet vaan ole susi lampaan vaatteissa ja esitä täällä paljon helluntailaisuuden ja pahan (kuvitellun) äitisi tähden kärsinyttä lapsirukkaa. En ole uskonut juttujasi enää pitkiin aikoihin. Et ole se miksi itseäsi täällä kuvailet.

• hellarin tytär
        ..mietitäänpäs..? kirjoitti:

Ensin kirjoitit

ja nyt
        --varmaan jostakin kirppikseltä löydän kyllä sellaisenkin.ku en oikein tiedä muutaka paikkaa mistä voisi saada?--

Ettet vaan ole susi lampaan vaatteissa ja esitä täällä paljon helluntailaisuuden ja pahan (kuvitellun) äitisi tähden kärsinyttä lapsirukkaa. En ole uskonut juttujasi enää pitkiin aikoihin. Et ole se miksi itseäsi täällä kuvailet.

ja suon sen sinulle anteeksi.

jos siis tarvin joskus jotakin virsikirjaa tms.niin etsin sen jostakin.

sinun kirjoituksesi oli vähän sekava,siitä ei nyt oikein saanut selvää? voisitko tarkentaa?

• hellarin tytär
        ..mietitäänpäs..? kirjoitti:

Ensin kirjoitit

ja nyt

..että taidatkin olla itse se susi lampaan vaatteissa..vai ihan suden vaatteissa..taidat olla lukenut paljon satua: punahilkka ja iso paha susi......

• Sanan varassa

Ajattelin sinun parastasi.
        Mukava, että sulle on suotu lauluääntä. Voit palvella sillä lähimmäisiä ja Jumalaa .
        Siunausta ja hyvää yötä!

• ...mietitään...?

..että taidatkin olla itse se susi lampaan vaatteissa..vai ihan suden vaatteissa..taidat olla lukenut paljon satua: punahilkka ja iso paha susi......

Et ole se miksi itseäsi kuvaat. Teksteissäsi on liian monta ristiriitaisuutta. Yrityksesi kääntää kannanottoni minuun itseeni on tavanomainen reaktio valheista kiinni jääneelle ihmiselle.

Tule ulos valheista, itsesäälistä ja esillä olemisen halustasi elämään uskovaisena ja kiitä Jumalaa vastoinkäymisistäsi lapsuudessa. Niillä on ollut oma tarkoituksensa, jos ne ylipäätään ovat tatosiasioita eikä mielikuvituksesi tuotetta.

• hellarintytär
        ...mietitään...? kirjoitti:

Et ole se miksi itseäsi kuvaat. Teksteissäsi on liian monta ristiriitaisuutta. Yrityksesi kääntää kannanottoni minuun itseeni on tavanomainen reaktio valheista kiinni jääneelle ihmiselle.

Tule ulos valheista, itsesäälistä ja esillä olemisen halustasi elämään uskovaisena ja kiitä Jumalaa vastoinkäymisistäsi lapsuudessa. Niillä on ollut oma tarkoituksensa, jos ne ylipäätään ovat tatosiasioita eikä mielikuvituksesi tuotetta.

Ulkoinen ja sisäinen minä ei aina ole ehkä samaa.Hiljaiset kärsimykset ovat sisimmässäni enkä niitä ulospäin näytä.Ja vakavasti traumatisoitunut on sisimäpäni.Ja tuskin sinulla on oikeutta mestaroida siskoasi.
        Mutta jos haluat olla ja leikkiä Jumalaa niin ole vapaa.Sille en mitään mahda!

Siunausta sinulle sydämeni pohjasta.Kyllä Jumala vielä sinutkin pelastaa!!

• hellarintytär

..omista valheistasi joita olet siirtämässä minuun?

..ei onnistu.

..eikä onnistu syyllistämisesi--enää.

..kaikella on aikansa.on aika syntyä,on aika kuolla.on aika istuttaa,on aika repiä.on aika koota,on aika hajottaa....jne.....

..muistathan tuon kohdan raamatusta?

..koen nyt hengessäni että puhut itsestäsi siirtäen minuun käsittelemättömät tunteesi..

..terapia on muuten hyvä asia,oletko kuullut?

..vaikuttaa siltä että olisit sen tarpeessa...

..se saa silmät avautumaan,kuurot kuulemaan ja silmät näkemään..ja sulattaa pimeyden valoksi..ja uusi elämä puhkeaa kukkaan...mitä jos.... :)))))

• jos itse

olisit kokenut traagisia asioita lapsuudessasi, et voisi sanoa noin.Tosiasiahan on se, ettei ahdistuksen raskautta ja helvetillisyyttä ymmärrä kuin sellainen ihminen, joka on itse samaa kokenut.

Tiedätkö mitä, Jumala onneksi kuitenkin tietää jokaisen sisimmän haavat ja Hän ei lyö lyötyä.Ja Jumalan tahto ei koskaan ole lapsen kärsiminen vanhempiensa tekojen takia, uskon että Jumalaan sattuu nähde ne hirvittävät asiat, joihin monet lapset avuttomina ja haavoittuvina joutuvat.

• Siskosi
        hellarintytär kirjoitti:

..omista valheistasi joita olet siirtämässä minuun?

..ei onnistu.

..eikä onnistu syyllistämisesi--enää.

..kaikella on aikansa.on aika syntyä,on aika kuolla.on aika istuttaa,on aika repiä.on aika koota,on aika hajottaa....jne.....

..muistathan tuon kohdan raamatusta?

..koen nyt hengessäni että puhut itsestäsi siirtäen minuun käsittelemättömät tunteesi..

..terapia on muuten hyvä asia,oletko kuullut?

..vaikuttaa siltä että olisit sen tarpeessa...

..se saa silmät avautumaan,kuurot kuulemaan ja silmät näkemään..ja sulattaa pimeyden valoksi..ja uusi elämä puhkeaa kukkaan...mitä jos.... :)))))

ole kirjoittanut tähän ketjuun, tulin vasta tänään koneelle kello 17.50, joten se siitä.

• Mix

tai jos ovat kovin huonokuntoisia, niin ne pitää hävittää polttamalla. Roskikseen heittäminen on pyhäinhäväistystä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe