Sossun toiminta vituttaa

jaaaaaaaaaa

Olen opiskelija joka jäi kortistoon viime keväänä suoraan koulun päättymisen jälkeen. saan työttömyyskorvausta ja asumistukea ja loput joudun hakemaan sossusta.

Nykyisin jää noin 50e kuukaudessa laskujen ja vuokran jälkeen. Menin ottamaan pari tekstiviestivippiä ja nyt minulle ei kuulemma voida maksaa toimeentulotukea, koska olen tienannut rahaa heidän mielestään. Vaikka laskut maksaa pois niin sossu ottaa aina seuraavan kuukauden tulot huomioon edellisen kuukauden päätökseen. Nyt siis minä olen ansainnut heidän mielestään liikaa ku olen ottanut kallista lainaa josta menee kovat korot ja alle kuukausi maksuaikaa. Todellisuudessa häviän joka lainassa 20e ja kuukausituloissa muutama laina saattaa maksaa jopa 100e. Miten siis sossu voi katsoa nuo lainat tuloiksi vaikka niistä menee kovat korot.

Toinen asia mikä ihmetyttää että vuokranantajan ja muiden laskuttajien maksut pitää olla ensin hoidettuna ja sitten vasta mietitään että mitä minä syön seuraavan kuukauden aikana, kynsiä vai kaurapuroa. Miksi siis sossulle on tärkeämpää että vuokranantaja sa rahansa, kuin että miten työttömällä menee? Myös kela on mukana juonessa ja heillekin on tärkeää että vuokra on ajallaan maksettuna, koska maksavat asumistukea. Vitut siitä miten minä saan muut laskuni hoidettua jna kunhan vuokranantaja saa rahansa.

20

3280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakin

Kaikki tilille kilahtava on tuloa, joten vipit katsotaan tuloksi, mutta niiden takaisin maksu ei ole katsota menoksi.

Vuokra pitää olla maksettuna ennenkuin sosiaalitoimistosta saa toimeentulotukipäätöksen. Kun sosiaalitoimisto ei jostain syystä hyväksy vuokraa menoksi - maksettu väärään aikaan vääristä päivärahoista - niin valitus ei muuta päätöstä, koska siellä vuokra pitäisi olla maksamatta, jotta voisivat jälkikäteen muuttaa päätöstä.