Sossun toiminta vituttaa

jaaaaaaaaaa

Olen opiskelija joka jäi kortistoon viime keväänä suoraan koulun päättymisen jälkeen. saan työttömyyskorvausta ja asumistukea ja loput joudun hakemaan sossusta.

Nykyisin jää noin 50e kuukaudessa laskujen ja vuokran jälkeen. Menin ottamaan pari tekstiviestivippiä ja nyt minulle ei kuulemma voida maksaa toimeentulotukea, koska olen tienannut rahaa heidän mielestään. Vaikka laskut maksaa pois niin sossu ottaa aina seuraavan kuukauden tulot huomioon edellisen kuukauden päätökseen. Nyt siis minä olen ansainnut heidän mielestään liikaa ku olen ottanut kallista lainaa josta menee kovat korot ja alle kuukausi maksuaikaa. Todellisuudessa häviän joka lainassa 20e ja kuukausituloissa muutama laina saattaa maksaa jopa 100e. Miten siis sossu voi katsoa nuo lainat tuloiksi vaikka niistä menee kovat korot.

Toinen asia mikä ihmetyttää että vuokranantajan ja muiden laskuttajien maksut pitää olla ensin hoidettuna ja sitten vasta mietitään että mitä minä syön seuraavan kuukauden aikana, kynsiä vai kaurapuroa. Miksi siis sossulle on tärkeämpää että vuokranantaja sa rahansa, kuin että miten työttömällä menee? Myös kela on mukana juonessa ja heillekin on tärkeää että vuokra on ajallaan maksettuna, koska maksavat asumistukea. Vitut siitä miten minä saan muut laskuni hoidettua jna kunhan vuokranantaja saa rahansa.

20

3280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todellakin

Kaikki tilille kilahtava on tuloa, joten vipit katsotaan tuloksi, mutta niiden takaisin maksu ei ole katsota menoksi.

Vuokra pitää olla maksettuna ennenkuin sosiaalitoimistosta saa toimeentulotukipäätöksen. Kun sosiaalitoimisto ei jostain syystä hyväksy vuokraa menoksi - maksettu väärään aikaan vääristä päivärahoista - niin valitus ei muuta päätöstä, koska siellä vuokra pitäisi olla maksamatta, jotta voisivat jälkikäteen muuttaa päätöstä.

Ovat keksineet hyvät keinot välttyä toimeentulotuen maksamiselta ja menot muuttuvat tuloiksi kun täytyy eläkseen lainata rahaa.

• niimpä

Kerran ottivat tuloiksi kun äitini oli laittanut tililleni 50e lainaksi jonka maksoin seur kuussa takaisin käteisellä takaisin, ei auttanut selittely.

Kaiken huippu oli kun olin itse hakenut toiselta tililtäni 200e rahaa jonka olin vienyt toiseen pankkiin toiselle tilille, niin olivat laskeneet tuloiksi. No tämän sain sentään korjattua, mutta ihme toimintaa silti vaikka molemmista pankeista oli tiliotteet mukana.

• Jees

En oo lukenu noita kaikkia viestejä, muutkin on saattanu mainita tästä, mut laittakaa hakemukseen liite jossa kerrotte että olette ottanut lainan joltain pikalainantarjoajalta ja että se pitää maksaa pois kahden viikon sisään.. ites olen tehnyt niin ja sain täydet tuet.. Päätöksessä sanottiin että on ottanut pikalainoja eri palveluilta, eikä niitä huomioida tuloiksi.. kannattaa ilmoitella..

• pomppasi!

En ole sitten näin järjetöntä kuullutkaan. Ei kannata maksaa vippejä takaisin, ilmoitat vain, että sinulle on kerrottu niiden olevan tuloa.

• aloittaja

Otan uuden tilin jota en kerro sossulle, jonne siirrän pikavipit. No huijarihan minä sillon olen, mutta minkäs teet, ei tuo sossunkaan toiminta päivänvaloa kestä.

• sinne tulot

sillä tuollainen ratkeaa, mutta ennenkuin joku kertoo, ei tiedä. on sitä vittumaisia virkailijoita soppalassakin, eräskin vanhus itki soppalassa kun eivät ottaneet häntä vastaan,
        ei olleet antaneet rahaa, sydänvika, pakko ostaa lääkettä, ei varaa ruokaan.

• olette tyhmiä?

Sossun entisenä asiakkaana voin kertoa että vuokra pitää maksaa aina ensin koska se on asumisen edellytys! Suomessa oli aikoinaan niin paljon ihmisiä jotka jätti vuokran maksamassa aikoinaan kun oli "muita maksuja ja menoja" silloin kun sossu ei vaatinu sitä maksettavaksi...elettiin ns. löysän rahan aikaa.

Mihin se sitten johtaa jos et maksa vuokraa? no pahimmassa tapauksessa häättöön ja sossus ei tarvitse auttaa jos olet jos saanut vuokra rahat ja käyttänyt sen johonkin muuhun kuin vuokraan!! asunto on kuitenkin asia numero yksi suomessa ja sen menettäminen on paska juttu! siitä tulee asunnottomuus kierre joka johtaa suuriin vaikeuksiin.

Sitten taas mitä tulee lisätuloihin niin...miksi te pölkkypäät kerrotte kaikki soskuun? ottakaa lainanne ja vippinne vaikka toiselle tilille taikka kaverin tilille! lainatkaa rahaa käteisellä josta ei jää merkkiä tili otteiseen!

Itsekin aikoinaan työttömänä ja soskun elättinä tein pikku kauppoja myin monenlaisia härveleitä ostin halvalla ja myin kalliimmalla esim. kirpparilla tai keltaisen pörssin kautta.

Rahat aina käteen ei pankkiin! koskaan ne ei saaneet tietää mitään! voin vakuuttaa ettöä soskun rahoilla ei kukaan normaali ihminen elä ne on niin pieniä.

Mitä taas tulee teksti vippeihin niin ne on persiistä! ne pitäisi lailla kieltää! suornaista koron kiskontaa...IHME ETTÄ LAKI SALLII!??

• maksusta

Minulla ei huomioitu vuokraa, koska se olisi pitänyt maksaa edellisen kuukauden 15.päivänä tulleilla päivärahoilla.

Minulla ei huomioitu vuokraa, koska olin maksanut vuokran edellisen kuukauden 31.päivänä tulleista päivärahoista.

Vuokra pitää maksaa sen kuukauden puolella, jonka asumismenoihin se kuuluu. Jos kuitenkin maksat sen kuukauden vaihteen yli tilillä makaavilla rahoilla, niin ne rahat katsotaan säästöiksi, joka vähentää toimeentulotukea. Jos otat vuokrarahat tililtä ja palautat ne vuokranmaksupäivänä tilille, niin ne katsotaan tuloksi.

Vuokra pitää maksaa sen kuukauden puolella, jonka asumismenoihin se kuuluu ja vasta ensimmäisistä rahoista, jotka kyseisenä kuukautena tilille tulevat. Tämä tarkoittaa vuokranmaksun eräpäivän noudattamatta jättämistä ja lisäkuluja maksumuistutuksista sekä pelkoa vuokrasopimuksen purkamisesta.

...mutta näin se käytännössä toimii... asiakkaan auttamiseksi.

• rektumista

Mikä ääliö. Työtön ja ottaa kalliin tekstarilainan.

Olisit mennyt pankista hakemaan.

Oi aikoja, oi tapoja!

• Työmarkkinatukimies

Olen itsekin yrittänyt lainata 400 euroa, se ei onnistunut. En tosin omista mitään mutta tuohon lainaan ei vakuuksia olisi tarvittukaan.

Laitoin tuloiksi kaikki tukeni ja olisin pystynyt maksamaan noin pienen lainan pois 12 erässä.

Olen ottanut tekstiviestilainoja, ja minulla niitä ei ole katsottu tuloiksi. Täsät se nyt nähdään että sosiaalitoimistot toimivat eri kunnissa eri lailla ja minun mielestäni koko TTT:n maksaminen pitäisi siirtää KELAlle ja koko maassa olisi vain yhdenlaiset käytännöt ja laskukaavat, tietokone laskisi tuen määrän.

• samoin käynyt

lainasin yksityishenkilöltä rahaa jotta voisin vuokrata asunnon: (kun soppala ei lainvastaisesti maksanut takuuvuokraa)
      no, ei tarvinnut sitten vuokrata koska soppala katsoi tuloksi, vaikka toimitin paperin että laina kyseessä

• vastuuta!

Eikö teillä ihmisillä ole mitään omaa vastuuta omasta elämästänne? Kaikki pannaan aina jonkun muun syyksi, vaikka itse elettäisiin kun siat pellossa. Sori vaan, mutta olis jo aika tajuta, että ei maailmassa ole tarkoitus saada mitään tyhjästä eikä aina voi olettaa muiden maksavan omaa elämäänsä. Jokaisen terveen ja täysipäisen ihmisen pitää kyetä hoitamaan asiansa kuntoon ilman sossuja, ei sekään mikään sun äitisi ole.

>Toinen asia mikä ihmetyttää että vuokranantajan ja muiden laskuttajien maksut pitää

Vai ihmetyttää että vuokrat ja laskut pitää maksaa??? Ei helvetti, herää pahvi! Pitäiskö sen vuokranantajan sitten maksaa sun asuminen, vai? Ja mitään vippejä ei kukaan pakota ottamaan. Kerää hitto vaikka pulloja jos et töitä muka löydä. Tietääkseni siivous- ym. hommaa on aina tarjolla tekijöille, joten mars mars töihin! Laiskurit ei tässä maailmassa pitkälle pötki.

• H.Tonk

>Laiskurit ei tässä maailmassa pitkälle pötki.

Onko maailmasi tosiaan noin mustavalkoinen...onko???

• "TIETÄJÄ"

joku IRIOOTTI se siellä heräsi huutelemaan typeriään!

• H.Tonk
        "TIETÄJÄ" kirjoitti:

joku IRIOOTTI se siellä heräsi huutelemaan typeriään!

Ai typeryyttä vai?

• Mikähän siinä on, että ei saa asua halvalla?Tässä maassa lääniä piisaa ja ihminen tulee toimeen vaikka asuntovaunussa.Antaisivat pienen tontin vaikka.Tulisi säästöä, kun ei tarvitsisi sosiaalisakin maksaa vuokria nylkyreille tai oikeastaan kierrättää rahaa kunnassa kertamaksun sijaan.Rahan peräänhän tämä paskajärjestelmä on luotu ja rahahan palaa kuntaan, kun asuntokin usein kunnan.
      Sosiaalitoimen periaate:Lyödään monta kärpästä yhdellä iskulla ja ihminen alistetaan pykälillä ja ehdoilla siten ettei ajatus enää kulje.Eli asunto on, mutta siihen se jääkin.
      Saavat jotkut kicksit varmaan..
      Joku TV-lupa on naurettavimpia esimerkkejä toimeentulotuen perusosasta maksettavaksi.Yli 200 euron potti.
      Tuo sama lainajuttu pätee myös opintolainaan ja katsovat sen myös"tuloksi"?Haistakoon sossut paskan.

• järkihoi

Järjen käyttö ei ole kielletty työttömiltäkään. Jos jätät vuokran maksamatta ja saat häädön, ketä sitten syyttäisit?

Laskujen maksamisessakin voi käyttää järkeä ja omassa rahojen käytössä samoin. Syö välillä sitä kaurapuuroa, ja hoida järkevästi asiasi, niin välillä voi olla varaa muuhunkin. Pikalainat vaan pahentavat tilannettasi entisestään. Hirmuiset korot maksat ja syytät tietysti siitäkin sossun tiukkapipoisia tätejä. Ei rahaa puissa kasva, eikä sossun rahoilla olekaan tarkoitus juhlia. Juhli sitten, kun saat töitä ja yritä elää säästäväisesti siihen asti.

• kerrotko

miten 20 eurolla maksetaan kolmen kuukauden vuokrat ja ruoka?

Minun järkeni ei moista ongelmaa pysty ratkaisemaan, joten voisitko ystävällisesti kertoa?

On muuten haettu toimeentulotukea, mutta asian käsittely kestää...

• aloittaja

Joo olisin kyllä saanut laskut maksettua jos olisin syönyt 9 kuukautta puuroa ja porkkanoita. Sitten tulee sähkölaskut ja puhelinlaskut vielä tähän 50 euroon.

Älkää oikeasti olko noin mustavalkoisia hei. Meinaatko oikeasti että olisin 9 kk elänyt tuolla 50e:llä kuukaudessa. Kyllä sitä vaan pikalainan ottaa kun vielä tietää että kesä tulee ja töitä todnäk löytyy.

• Ape.

sakotetaan. En sano näin ilkeyttäni, vaan siksi, että sossu ei todellakaan maksa ihmisten toilailuista, vaan perusturvan minimitasoon pääsemisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      5038
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3313
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      425
      2357
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      243
      1456
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      75
      1204
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1168
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      124
      1073
    Aihe