Fluanxol....Vallan vieras lääke?!!!

Minä

sain reseptin tuosta fluanxolista..
Etsin tietoa netistä..Mut tosi vähän tuntuu olevan käyttäjiä.
Mahtaako täältä löytyä ketään, kellä olisi kokemusta tuosta lääkkeestä?
Hyviä/Huonoja?!

12

4362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • päivi

sain fluanxolia masennukseen koska toinen lääke ei minulle sopinut. olen "tykännyt" lääkkeestä koska se ei vie minua ihan tokkuraiseksi ja ahdistus ja masennus on saatu sen verran kuriin että pystyn työstämään masennustani.. unettomuus on välillä vaivannut olen kokeillut sen takia eri kello aikoja lääkkeen otossa. Nyt tuntuu että kuuden maissa otettu lääke on paras aika, kun paras vaikutus alkaa olla päällä kun pitäisi alkaa ´nukkumaan kymmenen maissa. Lisänä olen nauttinut kaupan teetä jonka pitäisi rauuhoittaa ja nukuttaa paremmin siis iltaisin..

• Toivoton

Minä sain valtavia sydänoireita Fluanxolista. Sain sitä ahdistukseen Sepramin rinnalle. Alku meni hyvin, mutta sydänoireet pahenivat. En saanut öisin unta, vaikka menin jo kymmenelta petiin, kahdelta kolmelta vielä katselin kelloa. Vasenta rintaa puristi ja sydän pompotti kovaa. Parin viikon käytön jälkeen lopetin kuin seinään (näin ei tietenkään pitäisi tehdä) koska pelkäsin sydämeni hajoavan ja nyt olen viikon siitä toipunut nukkumalla kaiken aikana. Vessassa käyn välilllä, mutta mitään järkevää en saa tehtyä. Maatessakin sydän hakkaa ja puristaa ja pelkään ja toivon, että kuolen.

• Anonyymi

Suosittelen sinua kertomaan haitoistasi apteekissa jotta varoitus voidaan mahdollisesti lisätä Fluanxol pakettiin.

Minulla oli kerran Peratsin ja Escitalopram käytössä. esCitalopram on lähes sama lääke kuin Sepram eli Citalopram ("es" vain tarkoittaa että siinä on vain toista isomeeriä). Sain myös sydänoireita. Escitalopram Orion lääkkeen pakkausselosteessa sanotaan ettei sitä saa käyttää jos käytössä on mm. "fentiastsiinin jodannainen", johon kuuluu myös Peratsin. Eli epäilen että sinulla oli yhteensopimattomat lääkkeet eikä vika ole siinä etteivät ne lääkkeet olisi erikseen (ilman toista) sopineet sinulle.

• Epävakaa

Minulla lääke rauhoitti tosi paljon, ja olin kyllä suorastaan apaattinen sen syömisen aikaan. Muutaman kk:n kuluttua aloittamisesta alkoivat TD:n oireet. Leukani alkoi tehdä liukuvaa liikettä täysin tahdosta riippumatta, vaikka annos oli vain 1,5 mg/vrk. Lopetin sen pikkuhiljaa, koska en TODELLAKAAN halua pakkoliikkeitä kasvoihini! Ne eivät kuulemma ehkä lähde koskaan pois, vaikka lopettaisi, jos lääkettä on syönyt jo vuosia.
      Nyt on lääkkeenä Ketipinor 100 mg, eikä ainakaan muutaman viikon jälkeen ole ilmennyt vastaavaa.

• Anonyymi

Sainfluanxolia 20mg pakaraan4vko välein ensairsta ko tautia rahaasiasta hoidan hyvinhyviä
      N vain perustoimeen tulo puuttuu énemminkin kärsin masennuksesta tuntuu ettävakio lausunto skitsoferiakuhan saadaan lääketehdasvolton puolelle

• Anonyymi

Käytin Fluanxolia jo 90-luvun alussa.
      Tosin mulla ei ole enää mitään muistikuvaa, minkälainen lääke se oli, hyötyjä tai haittoja.

• Anonyymi

Hyvää se et autto. En käyttänyt kovin kauaa, ehkä se vaikutti että ei tullut mitään pitkäkestoisia oireita.

• Anonyymi

Vie unet jamuistin

• Anonyymi

Ois kiva lukea uusia kokemuksia tästä lääkkeestä??

• Anonyymi

Kaivataan kokemuksia Fluanxol lääkkeestä!

Minulla on skitsofrenia. Käytössäni on tällä hetkellä Peratsin ja aikaisemmin on ollut käytössä muita lääkkeitä. Joudun kohta kuitenkin vaihtamaan Peratsinin pois tai ainakin vähentämään annosta. Ja mm. Olanzapin aiheutti niin paljon lihomista (eli 20 kg 1 vuoden aikana) että en voi sitä käyttää. Siksi kysyisin onko sinulla kokemuksia Fluanxol-lääkkeestä. Kaikki kokemukset kiinnostavat minua vaikka sinulla ei olisikaan välttämättä skitsofreniaa tai muuta psykoosisairautta. Fluanxol on siksi kiinnostava lääke koska Peratsin on ollut ainoa lääke joka on sopinut minulle ja olen kokeillut useampaa neuroleptiä.

• Anonyymi

Sain kyseistä lääkettä ahdistukseen ja lievään masennukseen pienellä annoksella. Tänään vasta aloitan joten ei kokemusta vielä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe