Fluanxol....Vallan vieras lääke?!!!

Minä

sain reseptin tuosta fluanxolista..
Etsin tietoa netistä..Mut tosi vähän tuntuu olevan käyttäjiä.
Mahtaako täältä löytyä ketään, kellä olisi kokemusta tuosta lääkkeestä?
Hyviä/Huonoja?!

12

3666

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • päivi

        sain fluanxolia masennukseen koska toinen lääke ei minulle sopinut. olen "tykännyt" lääkkeestä koska se ei vie minua ihan tokkuraiseksi ja ahdistus ja masennus on saatu sen verran kuriin että pystyn työstämään masennustani.. unettomuus on välillä vaivannut olen kokeillut sen takia eri kello aikoja lääkkeen otossa. Nyt tuntuu että kuuden maissa otettu lääke on paras aika, kun paras vaikutus alkaa olla päällä kun pitäisi alkaa ´nukkumaan kymmenen maissa. Lisänä olen nauttinut kaupan teetä jonka pitäisi rauuhoittaa ja nukuttaa paremmin siis iltaisin..


    • Toivoton

      Minä sain valtavia sydänoireita Fluanxolista. Sain sitä ahdistukseen Sepramin rinnalle. Alku meni hyvin, mutta sydänoireet pahenivat. En saanut öisin unta, vaikka menin jo kymmenelta petiin, kahdelta kolmelta vielä katselin kelloa. Vasenta rintaa puristi ja sydän pompotti kovaa. Parin viikon käytön jälkeen lopetin kuin seinään (näin ei tietenkään pitäisi tehdä) koska pelkäsin sydämeni hajoavan ja nyt olen viikon siitä toipunut nukkumalla kaiken aikana. Vessassa käyn välilllä, mutta mitään järkevää en saa tehtyä. Maatessakin sydän hakkaa ja puristaa ja pelkään ja toivon, että kuolen.

      • Anonyymi

        Suosittelen sinua kertomaan haitoistasi apteekissa jotta varoitus voidaan mahdollisesti lisätä Fluanxol pakettiin.

        Minulla oli kerran Peratsin ja Escitalopram käytössä. esCitalopram on lähes sama lääke kuin Sepram eli Citalopram ("es" vain tarkoittaa että siinä on vain toista isomeeriä). Sain myös sydänoireita. Escitalopram Orion lääkkeen pakkausselosteessa sanotaan ettei sitä saa käyttää jos käytössä on mm. "fentiastsiinin jodannainen", johon kuuluu myös Peratsin. Eli epäilen että sinulla oli yhteensopimattomat lääkkeet eikä vika ole siinä etteivät ne lääkkeet olisi erikseen (ilman toista) sopineet sinulle.


    • Epävakaa

      Minulla lääke rauhoitti tosi paljon, ja olin kyllä suorastaan apaattinen sen syömisen aikaan. Muutaman kk:n kuluttua aloittamisesta alkoivat TD:n oireet. Leukani alkoi tehdä liukuvaa liikettä täysin tahdosta riippumatta, vaikka annos oli vain 1,5 mg/vrk. Lopetin sen pikkuhiljaa, koska en TODELLAKAAN halua pakkoliikkeitä kasvoihini! Ne eivät kuulemma ehkä lähde koskaan pois, vaikka lopettaisi, jos lääkettä on syönyt jo vuosia.
      Nyt on lääkkeenä Ketipinor 100 mg, eikä ainakaan muutaman viikon jälkeen ole ilmennyt vastaavaa.

    • Anonyymi

      Sainfluanxolia 20mg pakaraan4vko välein ensairsta ko tautia rahaasiasta hoidan hyvinhyviä
      N vain perustoimeen tulo puuttuu énemminkin kärsin masennuksesta tuntuu ettävakio lausunto skitsoferiakuhan saadaan lääketehdasvolton puolelle

    • Anonyymi

      Käytin Fluanxolia jo 90-luvun alussa.
      Tosin mulla ei ole enää mitään muistikuvaa, minkälainen lääke se oli, hyötyjä tai haittoja.

    • Anonyymi

      Hyvää se et autto. En käyttänyt kovin kauaa, ehkä se vaikutti että ei tullut mitään pitkäkestoisia oireita.

    • Anonyymi

      Vie unet jamuistin

    • Anonyymi

      Ois kiva lukea uusia kokemuksia tästä lääkkeestä??

    • Anonyymi

      Kaivataan kokemuksia Fluanxol lääkkeestä!

      Minulla on skitsofrenia. Käytössäni on tällä hetkellä Peratsin ja aikaisemmin on ollut käytössä muita lääkkeitä. Joudun kohta kuitenkin vaihtamaan Peratsinin pois tai ainakin vähentämään annosta. Ja mm. Olanzapin aiheutti niin paljon lihomista (eli 20 kg 1 vuoden aikana) että en voi sitä käyttää. Siksi kysyisin onko sinulla kokemuksia Fluanxol-lääkkeestä. Kaikki kokemukset kiinnostavat minua vaikka sinulla ei olisikaan välttämättä skitsofreniaa tai muuta psykoosisairautta. Fluanxol on siksi kiinnostava lääke koska Peratsin on ollut ainoa lääke joka on sopinut minulle ja olen kokeillut useampaa neuroleptiä.

    • Anonyymi

      Sain kyseistä lääkettä ahdistukseen ja lievään masennukseen pienellä annoksella. Tänään vasta aloitan joten ei kokemusta vielä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe