Löytyiskö täält ketää kellä on/on ollu värikalvon tulehdus eli iriitti....?itelläni se on ollu jo n.5½ vuotta...olis kiva vaihtaa ajatuksii muiden samaa sairautta sairastavien kanssa...
Värikalvon tulehdus
5
604
Vastaukset
- oli
Minulla oli iriitti vajaa kaksi vuotta sitten. Parantuminen kesti kolme kuukautta, ja sen jälkeenkin se yritti tulla, vaan ei tullut. Iriitin jälkeen silmäni eivät ole kestäneet aurinkoa, ja käsittääkseni en saisi kesäisin ollakaan liikaa auringossa. Kerran silmäni jopa paloivat uimarannalla, vaan niin voi ehkä käydä kelle tahansa.
Kirjoitat, että sinulla on ollut iriitti 5,5 vuotta. Tarkoittanet, että siitä on aikaa niin kauan kun se oli sinulla? Siis se taipumushan jää latentiksi, mutta ei kai sinulla se koko aikaa ole päällä?
Minä en koe sairastavani iriittiä. Voi olla, ettei se enää koskaan edes tule minulle.- Flower
...on mul ollu se jo n.5,5 vuotta...siis kokoajan...se on muuttunu jo krooniseks...paitsi viime tarkastukses oli eka kerta koko tänä aikaan että ei ollu yhtää soluu kummassakaa silmäs...mut ei saa kuulemma masentuu jos seuraaval kerral taas onkii....koko sairaus on yhtä ylä- ja alamäkee...reumaa mul ei oo todettu...onks sul semmonen...?
- oli
Flower kirjoitti:
...on mul ollu se jo n.5,5 vuotta...siis kokoajan...se on muuttunu jo krooniseks...paitsi viime tarkastukses oli eka kerta koko tänä aikaan että ei ollu yhtää soluu kummassakaa silmäs...mut ei saa kuulemma masentuu jos seuraaval kerral taas onkii....koko sairaus on yhtä ylä- ja alamäkee...reumaa mul ei oo todettu...onks sul semmonen...?
Ei, mulla ei ole reumaa. Aloin saada erilaisia silmäongelmia kun asuin homeisessa asunnossa. Siksi iriittikin lienee puhjennut, sekä siksi, että oli kauhea stressi.
Siis soluja silmissä? Minun ymmärtääkseni iriitti jää pysyväksi taipumukseksi, kun sen on kerran saanut. Sen jälkeen se voi puhjeta koska vain. Otan aina matkoille lääkkeet varalle mukaan. Siis onko sinulla iriitti päällä, siis silmä oudon näköinen ja särkee? Siis koko ajan? Sehän on kamalaa, jos näin on. MInulle iriitti on yrittänyt puhjeta sen ekan kerran jälkeen. Olen nähnyt harmaita läiskyjä (keväällä auringon vuoksi) ja joskus on särkenyt. Tällaisia yrityksiä oli ensimmäisen vuoden aikana puhkeamisen jälkeen. Nyt ei ole enää ollut mitään oireita, vaikka se taipumus minussa onkin ja tulee olemaan. - Flower
oli kirjoitti:
Ei, mulla ei ole reumaa. Aloin saada erilaisia silmäongelmia kun asuin homeisessa asunnossa. Siksi iriittikin lienee puhjennut, sekä siksi, että oli kauhea stressi.
Siis soluja silmissä? Minun ymmärtääkseni iriitti jää pysyväksi taipumukseksi, kun sen on kerran saanut. Sen jälkeen se voi puhjeta koska vain. Otan aina matkoille lääkkeet varalle mukaan. Siis onko sinulla iriitti päällä, siis silmä oudon näköinen ja särkee? Siis koko ajan? Sehän on kamalaa, jos näin on. MInulle iriitti on yrittänyt puhjeta sen ekan kerran jälkeen. Olen nähnyt harmaita läiskyjä (keväällä auringon vuoksi) ja joskus on särkenyt. Tällaisia yrityksiä oli ensimmäisen vuoden aikana puhkeamisen jälkeen. Nyt ei ole enää ollut mitään oireita, vaikka se taipumus minussa onkin ja tulee olemaan.jooo...siis se on koko ajan....mut se on saatu jo rauhotettuu sillee ettei säre...ja niitä laajentavii tippoi mistä tulee silmä oudon näköseks käytän vaa öisin...tietty noit aina välil särkee...ja se on tosi inhottavaa...iriitin takia mun vasempaa silmää(jossa tulehdus on ollu kovempi) tuli kaihikii ja se leikattii vast n. puol vuotta sitte...ja tietyst mun näkökii on vähä huonontun mut se nyt ei niin kauheest haittaa...=o)välil on tosi inhottavaa ku käy ajattelee et joutuu käyttää ainakii tippoi koko loppuelämän(ainakii lääkäri sano tällee) ku on kummiskii viäl aika nuori(19v.)...mut kyl tähä on jo tottun ja kaikenkaahan melkee oppii elämää...=o)
- oli
Flower kirjoitti:
jooo...siis se on koko ajan....mut se on saatu jo rauhotettuu sillee ettei säre...ja niitä laajentavii tippoi mistä tulee silmä oudon näköseks käytän vaa öisin...tietty noit aina välil särkee...ja se on tosi inhottavaa...iriitin takia mun vasempaa silmää(jossa tulehdus on ollu kovempi) tuli kaihikii ja se leikattii vast n. puol vuotta sitte...ja tietyst mun näkökii on vähä huonontun mut se nyt ei niin kauheest haittaa...=o)välil on tosi inhottavaa ku käy ajattelee et joutuu käyttää ainakii tippoi koko loppuelämän(ainakii lääkäri sano tällee) ku on kummiskii viäl aika nuori(19v.)...mut kyl tähä on jo tottun ja kaikenkaahan melkee oppii elämää...=o)
Koska tiedän, miten kivuliaasta asiasta on kyse, toivotan jaksamista. Mistäpä sen tietää, jos se vaikka joskus katoaa? Ja kuten sanoit, kaiken kanssa oppii elämään.
Minua auttoi silmäsärkyyn sellainen särkylääke kuin Nemed (tai nimed). sitä ei enää myydä, mutta jokin rinnakkaissärkypilleri voi olla yhtä hyvä. Vaikka ehkä sinulla on jo hyvä lääke. Minä totesin tuon auttavan ihan sattumalta, sitä ei kirjoitettu silmiäni varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo804677Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi2154601Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks672390Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä752386- 602306
Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak672147- 531886
- 281527
Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1101338Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1171328