Täit!!!

Mammeli_

KYLLÄSTYNYT TÄIHIN!!!!

Meillä ollut tytöllä (5v.) täitä monta kuukautta! Vaikka on pesty,pesty, kammattu ja kammattu! Pakastimes pidetty pipoja ja lakanoita/vaatteita pesty! Aina vaan saivareen paskiaisia on hiuksia! Ja tänään taas lauma täitä . Taas jouduin pesemään päätä täishamppoolla ja likan hiuksekkin jo kuivuu . Neuvolasta ei mittään apua saa! Eikä terv. keskuksesta! Emmä jaksais koko aikasesti "tapella" täitten kans.................. . Saunassakin on oltu, että täit lähtis, mutta ei! Hiuksiakin ollaan jouduttu leikkuuttamaan ja taas sais leikkuuttaa. Saivareet on NIIN LUJAS KII. Helpppp...????

78

66075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoitsu

      Jos tosiaan kaikkea tuntuu jo kokeillun, niin sitten ei kertakaikkiaan ole oikein enää muita vaihtoehtoja kuin viimeisenä keinona leikata hiukset NIIN lyhyiksi, että siten pääsee täiongelmasta eroon.

      Ja kyllä...viime kädessä hiukset voi joutua leikkaamaan pois liki kokonaan. Ammattini puoleen vain olen etenkin aiemmin useammankin kerran talviaikaan nähnyt tällaiseen tilanteeseen joudutun. Aina se vain täytyy miettiä sitä kautta, näyttääkö "taistelu" jo niin hävityltä ja toivottomalta, ettei enää muita vaihtoehtoja ole.

      Asian joutuu tietysti itse jokainen miettimään, miten hoitaa parhaiten. Ketäänpä tämä vaihtoehto ei varmaan pahemmin innosta, mutta jossain vaiheessa siihen joutuu kyllä melko pakosti tutustumaan jos tarpeeksi pahaksi menee.

      • Hoitsu

        Kun sanoin "työssäni aiemmin", niin tarkoittanut milloinkaan sota-aikana:) Kyllä olen ihan alle kolmekymppinen ja työuraa vajaat 10 vuotta, mutta aiemmin kun työ sivusi paljon lastentarhoja ja ala-asteita niin niissä kyllä näki todellisia täiepidemioita joinakin vuosina.

        Kerran taisi olla samasta ryhmästä kun 4-5 lapsen hiuksia sai lyhentää erittäin lyhyiksi. Ja juuri tästä syystähän "yleisen hygienian vuoksi" lisäksi, mm. intissä tukan on hyvä olla melko lyhyt. Kyllä sielläkin kasarmeilla ja metsäreissuilla voi leimahtaa melkoinen täiongelma, mutta kun kaikkien tukka on liki siilimittainen niin ei pahemmin pääse leviämään ja aiheuttamaan ongelmia.


      • kuti_Kut

        Pediculosis päätäi http://www.tohtori.fi/?page=3830134&id=1908740ä
        kutinaan saunassa tm haude; t-puuöljyä ruokaöljyyn, hiero sormenpäillä päänahkaan. Peitä suhkumyssy/muovipussi ja kiedo pyyhkeeseen/leveään pantaan tunniksi ja pese ao shampoolla,


      • täi_tön
        Hoitsu kirjoitti:

        Kun sanoin "työssäni aiemmin", niin tarkoittanut milloinkaan sota-aikana:) Kyllä olen ihan alle kolmekymppinen ja työuraa vajaat 10 vuotta, mutta aiemmin kun työ sivusi paljon lastentarhoja ja ala-asteita niin niissä kyllä näki todellisia täiepidemioita joinakin vuosina.

        Kerran taisi olla samasta ryhmästä kun 4-5 lapsen hiuksia sai lyhentää erittäin lyhyiksi. Ja juuri tästä syystähän "yleisen hygienian vuoksi" lisäksi, mm. intissä tukan on hyvä olla melko lyhyt. Kyllä sielläkin kasarmeilla ja metsäreissuilla voi leimahtaa melkoinen täiongelma, mutta kun kaikkien tukka on liki siilimittainen niin ei pahemmin pääse leviämään ja aiheuttamaan ongelmia.

        Täit
        Suomessa on 12 lajia, joista kolme elää ihmisissä. Yksi elää päässä (Pediculus humanus capitis), toinen vaatteissa (Pediculus humanus corporis) ja kolmas satiainen (Phthirius pubis) häpykarvoissa. Vaatetäi levittää pilkkukuumetta. Vaatetäi elää ihmisen muussa karvoituksessa päätä lukuun ottamatta. Se liimaa munansa vaatteiden saumoihin. Vaatetäi on Suomessa harvinainen, sitä vastoin päätäi ei ole. Monissa kouluissa ja lastentarhoissa sitä on epidemiaksi asti. Päätäi elää ihmisverellä ja viihtyy päänahassa usein korvien takana ja niskassa. Pitkätukkainen saa tartunnan helpommin. Ne viihtyvät sekä likaisessa että puhtaassa tukassa. Satiaisia voi olla myös silmäripsissä ja muualla vartalon karvoituksessa.
        Torjunta: Päätäin torjunta: Täikampa. Pään pesu täishamoolla. Usein koko perhe tarvitsee käsittelyn. Pään, jossa täitä on voi myös kostuttaa viinietikalla ja laittaa pään ympärille vielä viinietikalla kostutetun pyyhkeen. Sen ympärille kuivan pyyhkeen. Annetaan olla yön yli. Aamulla pestään shampoolla pois. Kaikki vuodevaatteet, tyynyliinat ja päähineet on pestävä huolellisesti yli 60 ° C:ssa vedessä. Katso myös lopusta Täintappoöljy.
        Vaatetäi hävitetään huolellisella vaatteiden pesulla yli 60°C:ssa, tai laittamalla vaatteet kuivaan, kuumaan saunaan yli tunniksi sekä hyvällä henkilökohtaisella hygienialla. Satiaisia voi häätää syyhylääkkeillä esim. Nix 5%-emulsiovoide apteekista.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        täi_tön kirjoitti:

        Täit
        Suomessa on 12 lajia, joista kolme elää ihmisissä. Yksi elää päässä (Pediculus humanus capitis), toinen vaatteissa (Pediculus humanus corporis) ja kolmas satiainen (Phthirius pubis) häpykarvoissa. Vaatetäi levittää pilkkukuumetta. Vaatetäi elää ihmisen muussa karvoituksessa päätä lukuun ottamatta. Se liimaa munansa vaatteiden saumoihin. Vaatetäi on Suomessa harvinainen, sitä vastoin päätäi ei ole. Monissa kouluissa ja lastentarhoissa sitä on epidemiaksi asti. Päätäi elää ihmisverellä ja viihtyy päänahassa usein korvien takana ja niskassa. Pitkätukkainen saa tartunnan helpommin. Ne viihtyvät sekä likaisessa että puhtaassa tukassa. Satiaisia voi olla myös silmäripsissä ja muualla vartalon karvoituksessa.
        Torjunta: Päätäin torjunta: Täikampa. Pään pesu täishamoolla. Usein koko perhe tarvitsee käsittelyn. Pään, jossa täitä on voi myös kostuttaa viinietikalla ja laittaa pään ympärille vielä viinietikalla kostutetun pyyhkeen. Sen ympärille kuivan pyyhkeen. Annetaan olla yön yli. Aamulla pestään shampoolla pois. Kaikki vuodevaatteet, tyynyliinat ja päähineet on pestävä huolellisesti yli 60 ° C:ssa vedessä. Katso myös lopusta Täintappoöljy.
        Vaatetäi hävitetään huolellisella vaatteiden pesulla yli 60°C:ssa, tai laittamalla vaatteet kuivaan, kuumaan saunaan yli tunniksi sekä hyvällä henkilökohtaisella hygienialla. Satiaisia voi häätää syyhylääkkeillä esim. Nix 5%-emulsiovoide apteekista.

        Ei toimi mitkään etikka teepuuöljyseokset, on kokeiltu eikä nix tai paranix . Hedrin all in one toimi vielä 2022 mutta toimiiko enää? Kokemuksia?


    • mummeli

      Lapsenlapseni saivat koulusta tuliaisiksi täitä. Niitä on sitten suuren vaivan kanssa hoidettu perheessä. Kolmen lapsen hiuksia ja vanhempienkin pesty täishampoolla. Tyttö pessyt kymmeniä koneellisia pyykkejä. Lapset pitäneet vuoropäivinä ulkotakkejaan ja toinen takki aina vuorokauden parvekkeella pakkasessa. Tytär sanoi, että täit eivät lähde kammalla, vaan silti on käsin tarkistettava päät moneen kertaan päivässä ja kynsin vedettävä saivareet lautaselle tai sanomalehden päälle. Homma on rasittavaa, mutta jos ei niitä ei saa pois kokonaan, voi epidemia kulkea luokassa aina uudelleen ja uudelleen lapsesta toiseen. Onkin tärkeää, että kaikki luokan vanhemmat sitoutuvat tuohon täikampanjaan suurella vastuulla. Lopussa kiitos seisoo. Kampoja ja harjoja ei sovi lainailla eikä toisten pipoja pitää päässä. Pitäisi melkein olla lukolliset vaatekaapit kaikilla, ettei toisten hupuista ja takeista leviä muihin. Samoin jumppatunnilla kuperkeikat ja muut patjaleikit pitäisi silloin olla pannassa. Siis sormin vaan repimään saivareita ja pitää hyvää huolta myös ympäristöstä, ettei saivareet ja täit leviä vuoteisiin ym. Tsemppiä ja voimia!

      • Kirpukkanen

        Meidänkin luokalle tuli justiinsa täitä, kamalaa! Siis kukaan ei taida ymmärtää, että niitä pitää poistaa, joten tein esitelmän kouluun täistä ja niiden "hoidosta"..

        mutta, tsemppiä


      • APUA!

        minulla on täitä tällä hetkellä,haluaisin ne pois mutta kun äiti ei ole hakenut täi shamppoota!!!!!!


      • Minullakin on täitä
        APUA! kirjoitti:

        minulla on täitä tällä hetkellä,haluaisin ne pois mutta kun äiti ei ole hakenut täi shamppoota!!!!!!

        Kerro äidille, että niitä on vaikea saada pois, jos ne saavat rauhassa lisääntyä. Vaiva jatkuu kuukausikaupalla pahimmillaan ja tulee kalliiksi ostaa aina lisää täishampoita.


      • Arrgh

        Minä leikkasi yksittäisiä hiuksia, joissa on muna kiinni pois saksilla, kun ne ei lähde pois täikammalla ja ei näytä kuolevan täishampoolla. Tytöllä paksu tukka... Kauhea homma!


    • tuskastunut

      Meilläkin oli sama ongelma viime kesänä ja keväänä.Kaikki mahdollinen tehtiin,lääkärikin kehotti leikkaamaan tytön pitkän ja paksun tukan pois(mikä idiootti).Kunnes tuli uusi ja pelastava aine jolle täit ei tule immuuniksi.Nimeltään taisi olla paranix.Perustuu siihen että täit tukehtuu ja kuivuu.Meiltä katosi kaikki saman tien.Varmuudeksi tein hoidon vielä viikon päästä mutta sen koommin ei täistä ole ollut vaivaa.Kannattaa kokeilla.

      • Mammeli_

        leikkaamaan ne hiukset! Mites saivareet lähti?? Ei kai kesäl täitä??


      • TUSKASTUNUT
        Mammeli_ kirjoitti:

        leikkaamaan ne hiukset! Mites saivareet lähti?? Ei kai kesäl täitä??

        HIUKSIA EI LEIKATTU.MEILLÄ TÄIT OLI TOUKOKUUSTA SYKSYYN.TARTTUI JOTAIN SUPERTÄITÄ KOULUSTA.KUNNES TULI TÄMÄ TUKEHDUTTAVA AINE JOLLA ONNISTUTTIIN.TSEMPPIÄ!!!


      • Mammeli_
        TUSKASTUNUT kirjoitti:

        HIUKSIA EI LEIKATTU.MEILLÄ TÄIT OLI TOUKOKUUSTA SYKSYYN.TARTTUI JOTAIN SUPERTÄITÄ KOULUSTA.KUNNES TULI TÄMÄ TUKEHDUTTAVA AINE JOLLA ONNISTUTTIIN.TSEMPPIÄ!!!

        mullakin täitä!! Just kävin pesemäs:(


      • tuskastunut
        Mammeli_ kirjoitti:

        mullakin täitä!! Just kävin pesemäs:(

        Oletko kokeillu sitä paranixia.Kannattaa kokeilla.Paljon mukavampikin kuin muut aineet, paitsi se voimakas aniksen haju jota joutuu sit tuulettelemaan.Toivottavasti pääsette kierteestä.


      • eesee
        tuskastunut kirjoitti:

        Oletko kokeillu sitä paranixia.Kannattaa kokeilla.Paljon mukavampikin kuin muut aineet, paitsi se voimakas aniksen haju jota joutuu sit tuulettelemaan.Toivottavasti pääsette kierteestä.

        mullakin on, ja vaikka mitä ollaan kokeiltu, pasty ja pasty, harjattu ja harjattu, ei tapahu mitään. rasittavaa .


      • moi :----)
        Mammeli_ kirjoitti:

        mullakin täitä!! Just kävin pesemäs:(

        Mullakin on täitä.
        Me pestiin sillä Paranixilla mutta se ei lähe pois!!!
        Mun hiukset jäi ihan öljysiks vaikka neljäkertaa sitä koiitin jynssätä pois :sss


      • apuvaa1

        hei. kirjoituksestasi on kauan aikaa, mutta kärsin nyt samasta mistä kirjoitat. en tiedä ketään kelle puhua, yleensä näillä palstoilla en käy, satuin eksymään täit haun kautta. tarvitsisin tukea myös henkisesti sähköpostitse mieluiten? T.täirumbaa sairastavat. :)


      • Epätoivoinen
        apuvaa1 kirjoitti:

        hei. kirjoituksestasi on kauan aikaa, mutta kärsin nyt samasta mistä kirjoitat. en tiedä ketään kelle puhua, yleensä näillä palstoilla en käy, satuin eksymään täit haun kautta. tarvitsisin tukea myös henkisesti sähköpostitse mieluiten? T.täirumbaa sairastavat. :)

        Hei!


        oletteko päässeet eroon noista täistä ja saivareista?
        Tytölle tuli koulusta ja tarttuivat myös minulle.
        Tukka pesty 4 kertaa, kammattu, föönattu, mutta ei täit ei lähde.
        On myös pakastettu, saunottu ja kaikki vaatteet ja lakanat päivittäin vaihdettu, mutta ei edelleen niitä vaan on. Soitin jo terveysasemalle mutta ei siihen kuulemma ole muita aineita kun apteekin tuotteet.
        Miten teillä oletteko päässeet niistä eroon?


    • kaikilla

      TÄITÄ!
      Luokassa joku täipää tartuttanut muutamalle oppilaalle ja meille myös.
      H**TTI niistä ei pääse eroon,me ollaan pesty päät jo kolme kertaa(eri täi shamppoolla) ja taas löysin tytön päästä ötökän!!
      Kaikki petivaatteet,pipot,harjat,takit lelut ..kaikki oon hysteerisesti pessy päivittäin-mistä niitä sikiää???

    • Hermoromahduksen partaalla

      Hei, Mammeli. Mekin olemme tyttären kanssa hermoromahduksen partaalla yli 2 kk taistelussa päätäitä vastaan. on pakastettu silitetty, pussitettu vuorokaudet ympäri.-Meillä niitä on molemmilla!- ja kaikki apteekin valmisteet kokeiltu jo useampaan kertaan. Priodermiä laittaessa meinasi itseltäkin taju lähteä, henkeä ahdisti ja paha olo jatkui koko illan- ja tytär valitteli pääkipua ja pahaa oloa.
      Wikipedian ja tartuntatautiliiton sivuilta löytyi asiallista tietoa. Mikseivät koulut ja terveyskeskukset hae tietoa ja toimi sen mukaan?!
      Kouluterveydenhioitajan tai tarhan (ohjaajan?) tehtävä on suorittaa tarkastus koko ryhmalle ja antaa asiaankuuluva hoito paikan päällä!

      • Mammeli_

        Ikävää:(!!
        Me päästiin eroon sillä paranixilla, vaikkakin löyhkäävää on:/


      • paranix
        Mammeli_ kirjoitti:

        Ikävää:(!!
        Me päästiin eroon sillä paranixilla, vaikkakin löyhkäävää on:/

        Meilläkin neuvolassa löytyi pari päivää sitten täitä kaksivuotiaalta ja minulta. Paranixilla on pesty nyt molemmat, minä toisen kerran parin päivän päästä eli äsken.

        Kauanko niitä kuolleita täitä tarttuu siihen täikampaan käsittelyn jälkeen? Tein ekan hoidon kaksi päivää sitten ja toisen äsken ja kuolleita täitä tulee kampaan yhä, kuuluuko se noin olla?


      • Kääks
        paranix kirjoitti:

        Meilläkin neuvolassa löytyi pari päivää sitten täitä kaksivuotiaalta ja minulta. Paranixilla on pesty nyt molemmat, minä toisen kerran parin päivän päästä eli äsken.

        Kauanko niitä kuolleita täitä tarttuu siihen täikampaan käsittelyn jälkeen? Tein ekan hoidon kaksi päivää sitten ja toisen äsken ja kuolleita täitä tulee kampaan yhä, kuuluuko se noin olla?

        Tyttö on saanut täitä päiväkodista.Ensin aateltiin kun molemmilla pää raapututti, että johtuu vaan siitä kun alitajuisesti ajatteli niitä täitä,mut ei!
        Sitten alko tulee ötököitä päähän,huomasin ensin itelläni(kun on vaaleet hiukset)Aateltiin vaan että ne on noita kesä itikoita kun muutenkin ulkoota saa.Sitten vasta nyt kuukauden jälkeen googlasin miltä täit näyttää niin,ei epäilystäkään.Ja vasta tänään katsoin tarkemmin korvan taustat sun muut,niin hentosia saivareita siellä juu...ah ku ihanaa.
        Nyt kun sitten ei tarttis niiden kans kauaa taistella...Sauna kuumana ja kledjut sun muut siellä.On tää ihanaa!


      • Ulmeli
        Mammeli_ kirjoitti:

        Ikävää:(!!
        Me päästiin eroon sillä paranixilla, vaikkakin löyhkäävää on:/

        Hui!!! Minä huomasin vajaa viikko sitten täitä pikkuiseni 1.8v. hiuksissa. Osa oli jo suuria ja näki selkeästi liikkuvan :( Tottakai tutkimme vanhemman lapsenkin ja omani hiukset ja olihan niitä. Olemme pesseet nix-sampoolla päät 2 kertaa ja tiedä vielä auttaako, kampaan tarttuu mustia pisteitä. Olen myös pyykännyt n. 20 koneellista ja imuroinut. Mutta eikö täiden pitäisi kuolla 1 vuorokaudessa esim. sohvista yms?? Onko jotain reseptilääkettä joka olisi tehokasta?


      • ssape
        Ulmeli kirjoitti:

        Hui!!! Minä huomasin vajaa viikko sitten täitä pikkuiseni 1.8v. hiuksissa. Osa oli jo suuria ja näki selkeästi liikkuvan :( Tottakai tutkimme vanhemman lapsenkin ja omani hiukset ja olihan niitä. Olemme pesseet nix-sampoolla päät 2 kertaa ja tiedä vielä auttaako, kampaan tarttuu mustia pisteitä. Olen myös pyykännyt n. 20 koneellista ja imuroinut. Mutta eikö täiden pitäisi kuolla 1 vuorokaudessa esim. sohvista yms?? Onko jotain reseptilääkettä joka olisi tehokasta?

        Hei, mustat pisteet joita kampaasi on jäänyt saattavat olla vastakuoriutuneita täitä tai sitten niiden munia. Minäkin olen kokeillut 'Nix' shamppoota ja luulen että se ei auta!Joten täytyy varmaan koittaa sitä kaikkien suosittelemaa 'Paranix:ia'.luin netistä ja muista keskusteluista, että imuroidakin voi kokeilla hiuksia!Itse en ole vielä kokeillut, mutta on pakko kai kokeilla! sohvista ym.huonekalusita täit kuolevat päivässä ilmaan ihmisen läsnäoloa! toivottavasti täisi ja myös minun täini lähtevät!


      • mamax3
        paranix kirjoitti:

        Meilläkin neuvolassa löytyi pari päivää sitten täitä kaksivuotiaalta ja minulta. Paranixilla on pesty nyt molemmat, minä toisen kerran parin päivän päästä eli äsken.

        Kauanko niitä kuolleita täitä tarttuu siihen täikampaan käsittelyn jälkeen? Tein ekan hoidon kaksi päivää sitten ja toisen äsken ja kuolleita täitä tulee kampaan yhä, kuuluuko se noin olla?

        voihan kääk....kolmen lapseni serkkupoika tuli kylään toissapäivänä ja tartutti meille kaikkiin...ukolta vedettiin pää siiliks kun ei halua riskejä...lapsia olen käsitellyt ja itteni kerran eilen, ja tänään jo kammanut kahdesti kaikki täikammalla! sAunassa soi 110 astetta ja petivaatteet siellä ja lakanat jne 60-90 asteessa pesussa...
        Paranixilla käsittelin ja nyt ei ainakaan vielä näy munan munaa eikä täitäkään...
        Pengoin netin ympäri ja neuvo oli kammata kahdesti päivässä noin 10-14 vrk ajan ja käsitellä aineella 7vrk ekasta kerrasta uudelleen
        ....muitakin ohjeita oli mutta tämä oli yhteenveto yleisimmistä! Täit elävät ilman ihmistä 1-3 vrk...MUNAT 10-14 VRK!!, eli meillä on sohvanjäyttäkielto jne...matolla ei makoilla yms...keittiöntulot rivissä olkkarissa katsomme telkkuu , hehheee...en ota yhtään riskiä!! sovatyynyt menossa 2 tunniksi saunaan seuraavaksi! blaaaahhh----rasittavaa! Onneksi ei tarvitse mennä joen rantaan vettä hakemaan jäiden seasta , eli on pelit ja vehkeet nykyaikana! ;D pitkää pinnaa ja kieltäytymistä tää vaatii!


      • mamax3
        Ulmeli kirjoitti:

        Hui!!! Minä huomasin vajaa viikko sitten täitä pikkuiseni 1.8v. hiuksissa. Osa oli jo suuria ja näki selkeästi liikkuvan :( Tottakai tutkimme vanhemman lapsenkin ja omani hiukset ja olihan niitä. Olemme pesseet nix-sampoolla päät 2 kertaa ja tiedä vielä auttaako, kampaan tarttuu mustia pisteitä. Olen myös pyykännyt n. 20 koneellista ja imuroinut. Mutta eikö täiden pitäisi kuolla 1 vuorokaudessa esim. sohvista yms?? Onko jotain reseptilääkettä joka olisi tehokasta?

        täit elää 1-3 vrk ilman ihmisen verta , mutta munat 10 jopa 14 vrk!!! kääk!


      • tussi

        tuota, kyllä se on vanhempien asia hoitaa täit pois, ja ainoastaan vanhempien. eikä opettajien tai tarhahenkilökunnan, HEIDÄN VASTUULLAAN ON ILMOITTAA MUILLE VANHEMMILLE MENEILLÄÄNOLEVASTA TÄIEPIDEMIASTA. ja jos oppilailla on niin varmaan sitte opellakin ja open perheellä, kyllä sinä riittää läträämistä ihan kaikille .


    • täi altis

      Mun siskolaps on saanu koulusta täitä.. ja tartuttanu koko perheeseen! mun sisko toi sit tänää ne mulle hoitoo ja löysin toisen lapsen päästä täitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eikä he tajua asian vakavuutta.. he ovat pesseet ne kerran mutta sitten kysyi tarviaako uudestaan? tottakai tarvii ku silloha vast ne muut kuoriutuu! mua kutittaa päänahkaa aina.. tyyliin nii herkkä mut vituttaa jos sain ne nyt ku mun siskolaps istu mun sylis.. kato mun mutsi on mökillä.. eikä itelläni ihan oo laittaa 50kymppii täishamppoosee.. luin et vaseliinii pitää laittaa hiuksii yöks joka toine päivä 3viikoaja sekä uimamyssy. kokeilen sitä sekä et pitäs olla jotai shamppoota mis on jotai ;) mhh mikä se nyt olikaa! Ja nyt saunaan kaikki petivaatteet! eN EEs tiiä onks mul mut hyvä on alkaa alus hoitaa enneku niit on paljo. ääääääää kutittaa XDDD Mut luulis et ne siitki lähtee jos joka päivä käy yli60astees saunas.. olin tänää yht. puoltuntii yli 60astees :D

      • minä_

        Hakemaan vaan.


      • mamax3
        minä_ kirjoitti:

        Hakemaan vaan.

        ei riitä että itse käy saunassa...kamoille kyllä...ihminen tarttee kemikaalit!


    • sahalaka

      kannattaa yrittää vaihtaa täi shampoon merkkiä. jos ei tehoa niin hiukset voi leikata alle sentin pituisiksi jolloin ne kuolevat. :)

      • ...

        Tosi helppo sanoa että "hiukset voi leikata alle sentin pituisiksi". Pojilla se ehkä onnistuukin, mutta ei kukaan tyttö tahtoisi omia hiuksia leikata niin lyhkäsiksi. Leikkaaminen on viimeinen vaihtoehto sitten..


      • Täit

        Kookosöljyä kannattaa kokeilla itelläni nytte käytössä se ja se näyttää toimivan mutta ei ne täit ekan pesun jälkeen lahdr


    • Paranixia pyssyyn

      Viime kesänä saimme lastin ulkomaan täitä, jotka olivat resistenttejä kaikille mahdollisille myrkyille, mikä taistelu siitä alkoikaan! Paranix ja Hedrin olivat parhaat (siis ainoat toimivat), ja hivutustaistelu voitettiin. Mutta se rahamäärä mikä meni...

      No nyt sitten Suomen suven seikkailuretket ovat saaneet taas hiukset kuhisemaan, helkkari. Joten taas haistaan anikselle ja köyhdytään. Vihaan vihaan vihaan täitä!

      En ole vuoteen kehdannut mennä kampaajalle, koska kaikesta yleisyydestä huolimatta HÄVETTÄÄ. :(

    • ärsyyntynyt

      Just kävin pesemässä pois Paranixilla, tuo täikampa on hankala! Miten tässä kestää näin kauan? Jokaisen kerran jälkeen pitää pestä se? JA miksi ihmeessä ne saivareet ( hilse? ja muu lika joka ei lähtenyt suihkussakaan) ei lähe siitä kammasta pois?

    • väsynyt äiti

      Aloin tässä itsekkin kertomaan meidän täi seikkailuista :(. Viime syksynähän se alko ja oli talven aikana kolme kertaa!! Joka kerralla pesu ja siivous rummat, sekä vielä kuukauden ajan kampailtiin vielä tukkaa ettei vaan löydy mitään. Koulussa ne kiersi samoilla kavereilla ees takas :(. Nixillä aina saanu ne pois ja ei muulla perheellä ollutkaan paitsi ekalla kerralla mulla, ku oli niin kauan jo tytöllä ollu ennen ku huomattiin.
      Kevät talvella alko sit näyttää jo hyvältä ja ei täitä ollu vaikka seurailtiin usea viikko. Nyt viikko sitten oli taas tytöllä täitä mahoton, eikä ollu kertonu että kutittaa päätä :(. Taaskaan kellään muulla ei perheessä ollu, mut pestiin kuiten nixillä tukka. Kammat, lippikset ym. taas pakkaseen yöksi ja saunaan pehmolelut ym. Kuulemma pitäs olla 80 asteessa tunnin verran ni täit kuolee. Olipa vaan aika kuuma asunto ku paahto päivän sauna päällä :(.
      Nyt vaan vielä löytyy kammatessa täitä joka päivä muutama :(. Nixillä viime viikolla pestiin ja muutama päivä sitten laitoin sen hedrinin(tai joku semmonen)tytölle yöksi päähän. Nixillä pestessä kuulemma voi vielä niitä saivareita jäädä ja niistä kuoriutua täitä mutta eivät kuulemma pysty lisääntyy. Mutta mistä sen tietää että varmasti ei lisäänny!?!? Ihan paniikissa joka päivä kampailen tytön tukkaa ja yritän ne saivarit saaha pois joita en ees nää :(. On niin paksu tukka tytöllä että ei mitään mahollisuutta nyppiä hius kerrallaan niitä saivareita:(.
      Joo, lääkärissäkin kävin ja suoraan sanottuna se ei tienny täitä sitä vertaa ku minä, eli turha reissu oli!!
      Netistä jotain tietoo löytäny. Neuvoivat että 50/50 vesi etikka seosta käyttäis ku kampaa niitä saivareita ni lähtis irti paremmin. Tänään sit tuota kokeilemaan! Toinen hyvä vinkki minkä sain jo keväällä ni on käyttää silikoonia sisältävää hoitoainetta niin ei täit hirveesti tykkää. Löytyy tavallissesta ruokakaupasta ja on niitä halpoja hoitoaineita. Käytettiinkin tytöllä keväällä, mut ku se loppu ja ei ollu enäään ongelmaa ni pöljä lopetin käytön, ku se ei hiuksille hirveen hyvä oo :(. Nyt aion muutaman vuoden käyttää sitä! Silikooni on kuulemma semmonen, että tukehuttaa täitä ja myös niiden on vaikeampi tarttua hiuksiin ku ne on liukkaammat. Ei se paljon auta, mut hyvä ensiapu että ei niin helposti tarttuis.
      Tässä nyt mietin, että pitäskö sitä Paranixiä ostaa vai kokeilla viel toinen pesu Nixillä??? Oisko mielipidettä? Haluis vihdoinkin noista eroon!! Ja muutenkin, jos jollain jotain uusia neuvoja ongelmaan, niin ottaisin ilolla vastaan!!!
      Ja yks juttu viel. Ei mitään tietoa mistä tyttö ois nyt kesällä noi täit saanu eli ei tiiä vaikka tulisivat taas takas. Kavereilla ei ole. Tää tiedotus täistä pitäs olla avoimempaa ja sitä pitäs olla tarpeeksi. Ihmiset vieläkin vähättelevät tai häpeävät ongelmaa. Ja kaikilla ei ees mitään kutinaa ole, niin voi mennä kauan ennenkö huomaavat ongelman. Eihän tästä ongelmasta päästä, jos kaikki eivät hoida kunnolla päitään. Koulussa voi olla vaikka kerran viikossa ala-aste ikäisille täi tarkastus, jos vaikka kotona ei osata tai välitetä tarkastaa. On kuulemma kommenteja ollu että, "eihän meidän tytölle tule täitä ku ollaan niin siistejä". Aivan väärä usko! Kommenteja vaan tähänkin mielipiteeseen!!

      • apua

        Hei!

        Haluaisiko joku alkaa sähköpostikirjeenvaihtoon minun kanssani, olen siis nelihenkisen perheen äiti, jolla koko perheellä on ollut 4 kuukautta täitä, jos joku osaisi auttaa tai tukea, en meinaa enää jaksaa. Lääkäri ei tiennyt mitään, neuvolassa ei tiedetä täistä paljoa mitään...


      • väsynyt äiti
        apua kirjoitti:

        Hei!

        Haluaisiko joku alkaa sähköpostikirjeenvaihtoon minun kanssani, olen siis nelihenkisen perheen äiti, jolla koko perheellä on ollut 4 kuukautta täitä, jos joku osaisi auttaa tai tukea, en meinaa enää jaksaa. Lääkäri ei tiennyt mitään, neuvolassa ei tiedetä täistä paljoa mitään...

        Hei, voisin alkaa mailin vaihtoon asiasta. On tuota kokemusta aiheesta itelläkin aika paljon ja ois tosiaan mukava vaihtaa kokemuksia. Laitakko osoitetta mihin voisi mailailla?


      • apua
        väsynyt äiti kirjoitti:

        Hei, voisin alkaa mailin vaihtoon asiasta. On tuota kokemusta aiheesta itelläkin aika paljon ja ois tosiaan mukava vaihtaa kokemuksia. Laitakko osoitetta mihin voisi mailailla?

        Kivaa, mahtaisiko Sinulla olla anonyymimpaa sähköpostiosoitetta, kun meidän sähköpostiosoitteessa on meidän nimet ja en oikein haluaisi niitä laittaa näkyville? Tai sitten pitäisi avata uusi sähköposti tätä varten,miten tehdään, onko Sinulla joku anonyymi mailiosoite vaiko avaanko minä uuden tätä varten. Voidaan jakaa toisillemme tietoa, kokemuksia ja vinkkejä, mitkä asiat on auttaneet taikka auttavat.


      • väsynyt äiti
        apua kirjoitti:

        Kivaa, mahtaisiko Sinulla olla anonyymimpaa sähköpostiosoitetta, kun meidän sähköpostiosoitteessa on meidän nimet ja en oikein haluaisi niitä laittaa näkyville? Tai sitten pitäisi avata uusi sähköposti tätä varten,miten tehdään, onko Sinulla joku anonyymi mailiosoite vaiko avaanko minä uuden tätä varten. Voidaan jakaa toisillemme tietoa, kokemuksia ja vinkkejä, mitkä asiat on auttaneet taikka auttavat.

        Avasin itselle uuden mailiosoitteen juuri: [email protected]. Sinne voit laittaa mailia ja muutkin jotka haluavat asiasta keskustella voivat sinne laittaa mulle mailia.


      • apua
        väsynyt äiti kirjoitti:

        Avasin itselle uuden mailiosoitteen juuri: [email protected]. Sinne voit laittaa mailia ja muutkin jotka haluavat asiasta keskustella voivat sinne laittaa mulle mailia.

        Olen vastannut mailiisi laittamalla lyhyen testiviestin, jos se on tullut perille, vastaa siihen, niin päästään keskustelemaan itse aiheesta. Jos ei ole tullut perille, ilmoittelethan siitä täällä. Kiitos.


      • väsynyt äiti
        apua kirjoitti:

        Hei!

        Haluaisiko joku alkaa sähköpostikirjeenvaihtoon minun kanssani, olen siis nelihenkisen perheen äiti, jolla koko perheellä on ollut 4 kuukautta täitä, jos joku osaisi auttaa tai tukea, en meinaa enää jaksaa. Lääkäri ei tiennyt mitään, neuvolassa ei tiedetä täistä paljoa mitään...

        minä voin auttaa sinua minulla on paljon kokemuksia, koska minulla on 4 lasta ja kaikilla on täitä.. olen käyttänyt sitä paranix täi shampoota se auttaa ja sit vaan 2-4 kertaa tukan kampausta täi kammalla ja täi shampoo pitää uusii 9-10 päivän kuluttu ja sit vielä kammata muutaman päivän ajan ja täit on poissa.. kaikki petivaatteet ja pehmolelut ja pipot yms pesukoneeseen ja parvekkeelle takit ja tyynyt ja peitot 1-3 vrk ajaks .... sit ei pitäs olla täitä enää. oon ite tehny saman homman jo 2 kertaa


      • täi kammoinen
        apua kirjoitti:

        Hei!

        Haluaisiko joku alkaa sähköpostikirjeenvaihtoon minun kanssani, olen siis nelihenkisen perheen äiti, jolla koko perheellä on ollut 4 kuukautta täitä, jos joku osaisi auttaa tai tukea, en meinaa enää jaksaa. Lääkäri ei tiennyt mitään, neuvolassa ei tiedetä täistä paljoa mitään...

        kannattaa ostaa paranixiä ja sitten kun täit lähtee niin silikoni shampoolla vaan! silikoni tukehduttaa täit ja jos ei meinaa täit lähtee nii ota yhteyttä apteekkii niin ne voi määrätä vahvemman täishampoon. (4% enemmän vahvuutta,jolloin täit kuoleen 99% varmuudella)


    • Kaikenlaista kokenut maallikko

      Jos on kyseessä päätäi, hiukset juurta myöden kla-
      niksi! ja lisäksi myrkkyruiskutus, joka tosin on kit-
      kerän hajuinen, mutta poistaa niin täysikasvuiset
      kuin saivareetkin kokonaan.
      Jos kyseessä on vaatetäi, vaatteet pois ja myrkky-
      ruiskutus kehon joka paikkaan. Sen jälkeen kaikki
      käyttövaatteet poltettava tai vaatteet
      100-asteiseen saunaan 5 tunniksi (saman voi tehdä
      päätäin kyseessä ollessa) Jos on kyseessä satiainen,
      myrkkyruiskutus kehon joka paikkaan (tämä riittää)
      Ei hätää; hiukset kasvavat parissa kuukaudessa.
      JÄREÄT ASEET käyttöön! Kampaaminen EI auta!

      • täiäiti x 3

        Mitkään myrkytykset tai lääkkeet eivät auta, jos koulu- tai päiväkotikavereilta niitä saa jatkuvasti uudestaan. Tiedotusta enemmän ja avoimempaa. Mikään muu ei auta. Kaikkien pitäisi tehdä kunnon tarkastus, ja hoitaa ne pois. Ei mitään hyssyttelyä. Ja hygienian puutetta täitartunta ei ole. Vaikka pesisi joka päivä hiukset ja vaihtaisi lakanat, niitä tulee silti, jos on tullakseen.


      • täiäippä
        täiäiti x 3 kirjoitti:

        Mitkään myrkytykset tai lääkkeet eivät auta, jos koulu- tai päiväkotikavereilta niitä saa jatkuvasti uudestaan. Tiedotusta enemmän ja avoimempaa. Mikään muu ei auta. Kaikkien pitäisi tehdä kunnon tarkastus, ja hoitaa ne pois. Ei mitään hyssyttelyä. Ja hygienian puutetta täitartunta ei ole. Vaikka pesisi joka päivä hiukset ja vaihtaisi lakanat, niitä tulee silti, jos on tullakseen.

        Täit viihtyy paremmin puhtaissa hiuksissa kuin likaisissa!


      • annijnxwdiojcw3

        tärpättiä/valopetrolia/bensiiniä uudenvuodenyönä päähän ja palava tulitikku perään. Saavat vitun saivareet ja täit kyytiä.


    • Paljon elämää nähnyt maallikko

      Lisäksi vielä tähdennän, että perusteellinen myrkyn suihkutus ja hiusten klaniksi ajaminen ovat pieniä
      haittoja kuukausia kestävän täikutinan rinnalla!!!

    • Helia

      Meillä myös lapsella ja itselläni on ollut juuri vasta täitä. Käsittelimme hiuksia järjestelmällisesti hiustenkuivaajalla ja niin kuumalla ja läheltä ihoa kuin vain voi. Sillä on nyt näyttänyt tulleen tulosta. Ei olla käytetty täishampoota. Tästä kuumaföönauksesta oli myös lehdissä vasta juttua, että on tehokas keino täiden torjuntaan! Kokeilepa! Ystävällinen ja halpa tapa!

      • vihainen täipää

        Tossa eilen harjasin hiuksiani valkosen paperin päältä, no suurella tuurilla sieltä tippui täi !
        Varmaa arvaattekin kuinka otti päähän, mut eihän
        sitä koskaa tiedä mistä niitä saa. Mutta tsemppii
        teille toivottavasti saatte pois !


      • kokeiltu
        vihainen täipää kirjoitti:

        Tossa eilen harjasin hiuksiani valkosen paperin päältä, no suurella tuurilla sieltä tippui täi !
        Varmaa arvaattekin kuinka otti päähän, mut eihän
        sitä koskaa tiedä mistä niitä saa. Mutta tsemppii
        teille toivottavasti saatte pois !

        omalla vastuulla kokeilkaapa imuroida "hallistusti" hiuksia mulla toimi


    • tuuline

      moikka, ymmärrän täysin...
      Meillä on murkkuikäinen neiti joka vaihteli vaatteita ymm. kavereitten kaa ja näitä ystäviä alkoi saapumaan.Hiukset ovat puliselkään asti joten leikkaus ei tullut kuuleviinkaan. Pesin oitis niksillä ja uusin pesun kolmen päivän kuluttua, vaikka ohje kertoi muuta.Eka pesun jälkeen muutama löytyi ja pesu rumpa alkoi. Siis pesin kaikki vain pesukoneessa 60 asteessa en ottanut sauna rumpaa.Mutta sit mietittiin perheen kanssa että miksi pitää ootta 14pvä pesun uusimiseksi??? Niinpä kolmen päivän kuluttua otimme uuden nikspesun ja kampasimme taas...ja niin ne sit katos...ja juhlat alkoi. Joten kannattaa kokeilla omalla tuntemuksella eikä aina luottaa ohjeisiin. Itsekkin välillä uskon menetin mutta järki käteen ja tekoihin. Toisen pesun jäleen laitoin tytön hiuksiin silikoonia sisältävää hoitoainetta johon saivarit eivät voi tarttua ja sitä jatkan hamaan tulevaisuuteen vaikka sitä parjataankin. mutta täitä ei meille enään hevillä tule.........

    • emmmaa

      nooh, luin netistä että päätäit voivat saada itselleen kyvyn miten ei tehoa täin myrkyt eli vastustuskyky niitä kohtaan silloin HIUKSET POIS

    • Täitpois

      Mullakki tossa löytyi sitten aamulla täitä, ei muuta ku kaikki vaatteet pesuun ja petivaatteet sitte kone käteen ja hiukset pois tosin itseä ei haitannu koska ollut jo monta vuotta kesäisin kalju/millisiili. Pärjäilkää! Kutina on aivan perseestä.

    • väätäinen

      Avoimuus ja neuvonta ovat varmasti ainoa tehokas tapa estää täiepidemia. Tanskassa on julistettu täipäivä ja Ruotsissakin kehoitetaan kaikkia vanhempia tarkastamaan lastensa tukat viikkoa ennen koulujen alkua. Koulut ja päiväkodit voisivat ottaa aktiivisemman roolin muistuttamisessa, ennen kuin täit ehtivät leviämään. Ennakointi olisi jotenkin miellyttävämpää kuin täiden perässä juokseminen. Häpeän tunne on parasta pohjaa täiden leviämiselle. Kaikkien tulisi tiedostaa, että "lottopotti" voi osua aivan kenelle tahansa, joten kaikenlainen syyllistäminen ja sen aiheuttama mahdollinen salailu vesittää kaikenlaisten nujerruskeinojen tehon. Itse jännitän parhaimmillaan miten Paranix, hiusten kuumaföönaus (30 s. yhteen kohtaan kerrallaan, 0,5-1 tunti yhteensä), siivoukset ja pesut ovat tehonneet. Luin muuten myös jostain, että kookosöljy on toimisi täiden karkoittajina (ehkä pikemmin estävät tartuntaa) ja sitähän voi käyttää myös ruoanlaittoon, joten mikä ettei... näin myös myytävänä pattereilla toimivan kamman, joka napin painalluksesta nujertaa sekä täin että MUNAT! Tämä munavaihe minua eniten kiinnostaa. Paranixin käyttöohjeessa kehoitetaan uusimaan pesu 10 vrk:n päästä, mutta kun ylempää lukee, niin voivat kuoritua myös 14 vrk:n päästä. Eli pitäisikö sitä vielä varmuudeksi ruikkasta kolmannen kerran? Ja kun niitä munia löytyy päästä, niin milloin ne eivät enää voi kuoriutua?

      • täinvihaaja

        Missäs sä semmosen kannan näit? Ois kyllä hyvä. En oikee tiiä mitä teen vaatteile ku ei oo yhtäkää vaatekappaletta joka kestäis 60 asteen pesun apua?


    • dcazcaads

      Kannattaa katsoa netistä vinkkejä. Täit eivät pysty elämään millin pituisissa hiuksissa :s

    • täi pelkuri

      oltiin leirikoulussa ja sen jälkee täitä shampot ei auta eikä kampa mulla on pitkät hiukset en aikois tai haluu leikkaa mikä neuvks

    • täitä

      jos täit ei meinaa lähtea vit saada niitä koko ajan parhaalts ystävälti esim. tai koulusta tai töistä

      • lp77

        Täällä taas kohtalotoveri.
        Täistä ei vaan pääse eroon vaikka kuinka tunnollisesti noudattaisi hoito-ohjeita.
        Olen käyttänyt Nixiä, priodermia, paranixia, linixiniä, hedriniä, nydaan ja rauchia.
        Näillä aineilla kyllä hiukset ovat ohentuneet eli joku vaikutus näillä on. Olen pyykännyt ja kammannut kuin hullu.
        Lohdutonta.


      • Kissanminttu2
        lp77 kirjoitti:

        Täällä taas kohtalotoveri.
        Täistä ei vaan pääse eroon vaikka kuinka tunnollisesti noudattaisi hoito-ohjeita.
        Olen käyttänyt Nixiä, priodermia, paranixia, linixiniä, hedriniä, nydaan ja rauchia.
        Näillä aineilla kyllä hiukset ovat ohentuneet eli joku vaikutus näillä on. Olen pyykännyt ja kammannut kuin hullu.
        Lohdutonta.

        Aivan kuin olisin oman viestini lukenut! Nimimerkillä syyskuusta asti taistellut!!


      • onneton6
        Kissanminttu2 kirjoitti:

        Aivan kuin olisin oman viestini lukenut! Nimimerkillä syyskuusta asti taistellut!!

        täällä samanlainen onneton jo viime heinäkuusta lähtien.rahat ja hiukset ovat jo aika vähissä. Majoneesiakin on kokeiltu kaks tuntia päässä ja huuhteluaineena etikkaa ja kuumaa vettä. Auttakaa!!!!!!!!!


    • ddt2

      Mamujen mukana tulee joskus todella kestäviä kantoja täitä. Niitä on lähtömaassa hoidettu paljon tehokkaimmilla ja (vaarallisemmilla) lääkkeillä kuin Suomessa. Joten Suomalaiset lääkkeet eivät oikein tehoa niihin.

      Usein näitä on häädetty myös väärin. Niitä saattaa olla myös mm. kulmakarvoissa, kainaloissa ym.

    • anio

      Etikka-vesi seosta ja täikampa. Kastelee hiukset seoksella ja kamman käyttää seoksessa ja kampaa 1cm kamman levyisiä osioita koko hiuspohjan alueelta. Hiuksista ihan tyvestä latvaan asti. Muutaman päivän tekee sitä ja muistaa vielä jonkun hyvän täishampoon ennen kun tekee tämän!

    • masennuksenpartaalla

      Kaksi kuukautta ollaan taisteltu nyt täitä vastaan ja rahaa uppoo noihin aineisiin niin hemmetisti kun on iso perhe ja hiuksetkin alkaa menemään jo huonoon kuntoon noista myrkyistä! Oon niin epätoivonen ja väsynyt tähän rumpaan, kun itsellänikin on paksut ja pitkät hiukset alaselkään asti enkä ihan heti haluaisi leikata sitä millin siiliä. Kai se on huomenna mentävä ostamaan tota Paranixia, mikä on kuuleman mukaan tehokasta. Ainakaan Nixi tai Prioderm ei oo auttanut meillä vaikka kaikki toimenpiteet ja kampaukset ollaan tehty säännölisesti. Tuntuu että koko kesä menee pilalle näiden stanan ötököiden takia :(

    • Aiemminkin pohtinut

      Jos olet tämä sama, kun on aiemminkin kysynyt asiasta, niin miten teidän lasten ystävät? Oletko semmoisissa väleissä heidän vanhempien kanssa, jotta kehtaisit kysyä onko heillä täitä? Kun kerran olet tunnollisesti siivonnut huushollin ja kaikkien hiukset, ei se täipesue enää teillä voi olla, kyllä ne otukset teille jostain muualta nyt kulkeutuu. Mun lapset kantoi jonkun kuukauden ajan täitä eräästä perheestä, ennenkuin äkkäsin asian, siksi tämä ajatus.

    • lettuliini3

      Mou auttakaa mun niska kutisee se vaabn kutittaa välillä enklä pysty ajatteleen muita kuvtäitä! Eli auttakaa en usklla kattoo onko mulla

    • apuvaaa

      Hei. Kirjoituksista on aikaa, mutta en löydä tuoreempaa palstaa täistä. Voisiko joku kirjoittaa miltä täi näyttää tai laittaa kuvan? Olen ötökkäkammoinen, googleen kun menee,löytää niitä mikroskooppisia kuvia ja sydän hyppää, voisiko joku auttaa? jos yhtä yritän kuvailla.. näytti ihan hirvikärpäsen,hyttysen jne. sekoitukselta. harmaa tai musta, märkänä on yksi tai kaksi pidempää jalkaa joka liikkuu, pienemmät jalat siltä irtoavat kun hetken ronkkii. on selvästi pienet tuntosarvet..?

    • TÄITÄ?

      [email protected]: tämän sähköpostiosoitteen oli yksi ihminen tältä palstalta antanut 7 vuotta sitten, onko vielä voimassa, jos voisi kirjoitella? kaipaisin apua joltain joka on kokenut tämän tai on antaa jotain vinkkejä edes.. mielummin sähköpostilla, helpompaa?

    • Mäntysuopaliuosta

      Ostakaa mäntysuopapullo. Peskää sillä hiuksenne kolmena päivänä peräkkäin sitten kerran viikossa. Naapurissa oli täi vaivaa todella pitkään. Annoin tuon ohjeen ja täit katosivat. Apteekin täishampoihin meni hirveästi rahaa. Toki siellä talossa siivottiin kaikki, mutta niin oli siivottu ennenkin.

      • Iina2014

        Hei

        Ostakaa Rausch täishampoota Hyvän mielen apteekeista, tehoaa myös täiden saivareisiin, murtaen niiden kitiinikuoren vaikuttavana aineina on useita esim. Quassia amara, kookosöljy ja eteeriset öljyt.

        Usasta voi tilata iHerbistä Quit Nits tuotteen, joka on erittäin tehokas täiden saivareisiin ja täiden häätöön. Sisältää Quassia amaraa (kvassia puun vaikuttavaa karvasainetta, joka rikkoo saivareiden kitiinikuoren). Sis. myös sabadilla etikkaa yms. muita vaikuttavia aineita.


      • Iina2014
        Iina2014 kirjoitti:

        Hei

        Ostakaa Rausch täishampoota Hyvän mielen apteekeista, tehoaa myös täiden saivareisiin, murtaen niiden kitiinikuoren vaikuttavana aineina on useita esim. Quassia amara, kookosöljy ja eteeriset öljyt.

        Usasta voi tilata iHerbistä Quit Nits tuotteen, joka on erittäin tehokas täiden saivareisiin ja täiden häätöön. Sisältää Quassia amaraa (kvassia puun vaikuttavaa karvasainetta, joka rikkoo saivareiden kitiinikuoren). Sis. myös sabadilla etikkaa yms. muita vaikuttavia aineita.

        Hei

        Voitte myös käyttää suoristinrautaa ja fööniä päivittäin, niillä saa hävitettyä täitä ja niiden saivareita. Kuumuus hävittää niitä tehokkaasti.


    • Iina2014

      Hei

      Voitte tilata www.amazon.co.uk erilaisia täihäätötuotteita ja uusin tuote on
      Vamousse, joka perustuu täiden ja saivareiden kuivattamiseen ja yksi hoitokerta riittää. Sarjaan kuuluu täiden häätöaine, joka on vaahtomuodossa ja ennaltaehkäisevä shampoo, jota voi käyttää täihoitoaineen jälkeen viikottain.

      http://www.vamousse.co.uk

      Product Description

      Kills 100% of Lice & Eggs in 15 Minutes Kills Super Lice (Lice that are resistent to other treatments) Non-Toxic, Pesticide-Free Easy to use Mousse Application Steel Lice Comb Included Effective, safe and fast. One application of Vamousse Head Lice Treatment is proven to kill 100% of lice and eggs, in just 15 minutes. When head lice attack, arm yourself with Vamousse Lice Treatment and Vamousse Preventative Shampoo and you'll win the war against head lice every time.

    • NixNix

      Nix:ii vaan! Meillä oli kans viime keväänä ja kammattiin ja föönattiin ja pestiin hiuksii Nixillä ja kaikki petivaatteet ja lähipäivien vaatekerrastot 90asteen pesuun ja takit, pipot summuut pakastimeen pariks päiväks ja sit vie pestiin ja harjat/kammat pestiin täishamppoolla (Nixillä) ja sohvakielto vähän yli pariviikkoo eikä matoilla makailua tms. Täit lähti eikä takasin tule! ;)

    • Tervasamppoo

      Itselleni tehosi aika hyvinkin TERVASAMPPOO. Levitä päähän. Vaahdota. anna olla noin 2 minuuttia. Ja sitten huuhtele pois. Yksinkertaista! Itselläni ei tehonnut täi samppoo (koska itselläni paksut ja tuuheat hiukset). Kokeile ihmeessä!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe