KYSYMYS GYNEKOLOGISTA

minä vaan

Oletteko käyneet gynekologilla
nimeltään Seppo Varpuluoma?
Hän ottaa vastaan lääkäritalolla.
Minkälaisia kokemuksia?

78

36118

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

En oo käyny hänellä mutta kävin lääkäritalolla Jokipiillä enkä todellakaan tykännyt...

• mutta...

En oo käyny hänellä mutta kävin lääkäritalolla Jokipiillä enkä todellakaan tykännyt...

• gynekologi..

Lääkäritalolla on todella hyvä gynekologi Iiris Terävä, ite olen käynyt hänen vastaanotollaan. Iiris on asiallinen ja häneltä saa vastaukset kaikkiin kysymyksiin mitkä mieltä painaa. Suosittelen Iiristä!

• vastaus---

Olen molempien edellisten kanssa samaa mieltä. Tämähän ei nyt vastaa sinun kysymykseesi, mutta jos hyvää gynekologia etsit niin Iiris Terävää suosittelisin. Jokipiillä kävin ja siitä jäi pitkäksi aikaa kammo, mutta Iiris on kyllä ehdottomasti todella loistava lääkäri.

• .......

Joo, Jokipiille en kyllä enää mee. Oli tosi kivaa kun se oli ensimmäinen jolla kävin ja olin muutenkin pihalla kaikesta niin siltä ei kyllä saanu vastauksia mihinkään eikä se selittänytkään juuri mitään. Ja siinä vaihees ei ittekään tiennyt mitä kysyä. Huomas että on tympääntynyt työhönsä ja ittelle tuli sellanen fiilis että sitä ei vittuakaan kiinnosta että mä istuin siellä ja yritti vaan nopeesti hoitaa hommansa...

• karman

väkeä, siellä on paljon päteviä kynegologeja. Jos ei muuta ni opiskelijabileiden aikaan Antti Anagonda tai Teppo Taikamiekka. Kysele SAMO:n väeltä lisää.

• rööri ...

eiks se ole ihan sama kuka käy putsaamassa teidän röörit?

• ei käydä

siksi että "röörit" putsattaisiin, meneppäs nyt kipin kapin kirjastoon ja lainaa joku lääkärikirja ja tutki sieltä.

• Anonyymi
        ei käydä kirjoitti:

siksi että "röörit" putsattaisiin, meneppäs nyt kipin kapin kirjastoon ja lainaa joku lääkärikirja ja tutki sieltä.

Mihis w*ttuun mä taas jäinkään

• Iinamaija

Minä kävin gyne Eila Tureniuksen vastaanotolla lääkäritalolla. Hyvä lekuri on.

• Olisi asiaa

Viimeksi 2006 loppuvuodesta. Vieläkö hän ottaa vastaan siellä potilaita?

• !

on mielestäni Sirkka-Liisa Ala-Fossi, erittäin asiantunteva ja ystävällinen.

• Hetikö

Mä en ole käyny kahteenkymmennen vuoteen gynekologilla.
        Missä osoottees nuo nuoret miehet ottaa vastaan?

• Huh-hei

kiinnostaa nämä gynegologiset asiat? Ei tarvi vastata. Kun ei seole kuitenkaan asiallinen

• Febero
        Huh-hei kirjoitti:

kiinnostaa nämä gynegologiset asiat? Ei tarvi vastata. Kun ei seole kuitenkaan asiallinen

En ole mies, joten en tiedä varmasti. Arven, että syynä voisi
        olla kateus ammattikuntaa kohtaan.

• jj

Joo, Sirkka-Liisa Ala-Fossi osasi kyllä hyvin hommansa! Mä tosin kävin yksityisvastaanotolla ylistarossa, mutta kai se on sitten seinäjoellakin töissä. www.gynekologialafossi.fi jos aikoja haluaa kysellä.

• Makekulmaqnne

Harmitti kun elvistelin gynekologeille, jotka havitsivat että vaimo sairastaa kohtusyöpää. Meni vaimo, loppui vittuilu. Nyt olen yksin. Kiitos teille naistentautien lääkäreille., teett hyvää yötä.

• Naiselle joo

En oo käyny Varpuluomalla. Käyn mieluummin naisgynellä. Ala-Fossi ja Turenius on hyviä lekureita.

• MaisaMerkitön
        Naiselle joo kirjoitti:

En oo käyny Varpuluomalla. Käyn mieluummin naisgynellä. Ala-Fossi ja Turenius on hyviä lekureita.

Itsekin kävin Iiris Terävän vastaanotolla. Hyvin asiallinen nainen.

• googlailija
        Naiselle joo kirjoitti:

tämä tureniushan on se lääkäri, joka haluaisi mm. Miehet pois synnytyksistä häiritsemästä omaa työtään. Muutakin vähänkin googlailemalla löytyy. googlatkaa ja miettikää.

• Maminou
        googlailija kirjoitti:

tämä tureniushan on se lääkäri, joka haluaisi mm. Miehet pois synnytyksistä häiritsemästä omaa työtään. Muutakin vähänkin googlailemalla löytyy. googlatkaa ja miettikää.

Ainakin minun lapseni isä oli mukana synnytyksessä ja Eila Turenius suhtautui hyvin lämpimästi häneenkin ja koko toimitus sujui mallikkaasti. Älkää uskoko kaikkia huhupuheita.

• pimpsloora

monella eri lättyviikarilla ja kaikki ovat osanneet työnsä hyvin---en voi sanoa kuka ois toistansa paree

• näääin

Jotkut haluaa vain rahansa, jotkut todellakin hoitaa ja tutkii.

• Uusi potilas

Anna-Leena Kyrönlahti. Kokemuksia?

Lääkäritalolla vain Laajalahti ja Terävä naispuolisista ottivat vastaan uusia potilaita ja niillekin sai aikoja vasta yli kk:n päähän...

• Hyviä varmaan kaikki

on pienikokoinen, hiljainen, asiallinen ja varmasti asiansa osaava lääkäri. Voit hyvin mennä hänen vastaanotolleen. Kyrönlahdesta ja Terävästä ei minulla ole kokemusta.

• dfhfdfg

Terveystalon gyne Kyrönlahti mukava, nopea eikä liian "hoitava", mistä ainakin ite tykkään.

Aikoja löytyy hyvin, ja hänhän kiertää useissa paikoissa (Seinäjoki, Kokkola, Kauhava)

• En tunne Seinäjokea
        dfhfdfg kirjoitti:

Terveystalon gyne Kyrönlahti mukava, nopea eikä liian "hoitava", mistä ainakin ite tykkään.

Aikoja löytyy hyvin, ja hänhän kiertää useissa paikoissa (Seinäjoki, Kokkola, Kauhava)

Lääkäritalon tiedän, mutta missä on terveystalo?? Vai onko ne yksi ja sama??

• Uusi potilas
        dfhfdfg kirjoitti:

Mukava kuulla! :) Kiitos vastauksesta!

• gjogjsgpäj
        En tunne Seinäjokea kirjoitti:

Lääkäritalon tiedän, mutta missä on terveystalo?? Vai onko ne yksi ja sama??

Terveystalo on Seinäjoella entisessä kirurgikeskuksessa ihan Areenaa vastapäätä. On siis ihan paikka kun Lääkäritalo, kaks eri firmaa..

• mimamo
        dfhfdfg kirjoitti:

Siis onko Terveystalolla montakin gynekologia (naispuolisia)? Nettisivuilta ei oikein saa mitään irti...entäpäs millaiset hinnat normaalikäynnistä? Terveystaloltako saa nopeammin ajan kuin Lääkäritalolta?

• mimamo
        mimamo kirjoitti:

Siis onko Terveystalolla montakin gynekologia (naispuolisia)? Nettisivuilta ei oikein saa mitään irti...entäpäs millaiset hinnat normaalikäynnistä? Terveystaloltako saa nopeammin ajan kuin Lääkäritalolta?

Surffailin vielä Terveystalon sivuilla ja onhan siellä haku paikkakunnittain ja erikoisaloittain (heti etusivulta terveystalo.com). Haun mukaan Seinäjoella ei ole kuin yksi miespuolinen naistentautien lääkäri (Multamäki). Aiemmin mainittu Kyrönlahti löytyy Pohjanmaalta, mutta toimipaikoiksi ilmoitetaan Kauhava ja Kokkola. Ovatko sivut ajantasalla?

Jonkinlainen hinnastokin löytyi:
        - Poliklinikkamaksu 13,50 € (maksetaan vastaanottokäynnin hinnan lisäksi)
        - Gynekologit lienevät erikoislääkäreitä, vastaanottokäynti hinnoiteltu käyntiajan mukaan:
        20 min 75 €, 30 min 85 € jne.

"Vastaanottokäyntien hinnat ovat suuntaa-antavia ja ne voivat vaihdella ylös- tai alaspäin lääkärin määrittelemän taksan mukaan. Hintaan vaikuttavat mm. lääkärin erityisosaaminen ja erityispätevyys."

Kokemuksia Seinäjoen hintatasosta?

• Minnihiiri78
        gjogjsgpäj kirjoitti:

Terveystalo on Seinäjoella entisessä kirurgikeskuksessa ihan Areenaa vastapäätä. On siis ihan paikka kun Lääkäritalo, kaks eri firmaa..

terveystalo osti lääkäritalon,ovat nykyään yks ja sama. Osoitteessa Vapaudentie 24-26.

• Anonyymi

Tosi mukava ja asiallinen on Kyrönlahti

• flowgo

Kysyn tilaisuuden tullen Seinäjoen perhesuunnitteluneuvolasta, josta myös e-pillerit voi hankkia kunnallisena palveluna...varmaankin ensin mennään terveydenhoitajan puheille, lääkärilläkin täytyy jossain vaiheessa käydä, mutta käyvätkö lääkärit neuvolassa vai mennäänkö terveyskeskukseen? Onko lääkäri tällöin omalääkäri? Mistä saan tiedon omalääkäristäni? Netissä perhesuun.neuvolan palvelut painottuvat kovasti ehkäisyyn, kait siellä hoidetaan myös esim. kuukautisiin liittyviä ongelmia? Onko kovat jonot jo terv.hoitajalle?

• Eevariina

Miksi noin monimutkaisesti? Mene gynelle ja saat asiasi kuntoon yhdeltä luukulta.

• flowgo
        Eevariina kirjoitti:

Miksi noin monimutkaisesti? Mene gynelle ja saat asiasi kuntoon yhdeltä luukulta.

Onhan se noinkin. Kunnallisella ei tarvitse maksaa niin paljon, mutta toki oikea gynekologi on asiantuntija. Ja yksityisellä ei ehkä tarvitse jonottaa niin kauan. Miten sen oman tarpeensa sitten arvottaa...

• Monta kokemusta

Aivan mahtava rento mieslääkäri. Hyvän valitsit.

• syöpä oli

Varokaa halpagynekologeja-eivät tee ultraa ja usein jää syöpä toteamatta.

Pari liikkuu lääkäriasemilla eri puolilla Suomea-tuskin Pohjanmaalla.

Kiireestä tunnistaa ja kaikille samat lääkkeet "kohtutulehdus" diagnoosilla

• yhteiskunnan elätti

Mihin sitä menisi, kun kuulee sanottavan että köyhän ei kannata ostaa halpaa, mutta entä kun rahaa ei oikeasti ole? Suomessa on hyvä terveydenhuolto ja ihan ok sosiaalihuolto, mutta köyhän on silti vaikeaa saada hyvää hoitoa nopeasti. Ja v-mäistä laittaa parinkympin laskuja sossuun kun tuntee olonsa niin pummiksi.

Ykstyinen gyne ei ole vaihtoehto, koska luin juuri Kelan sivuilta korvauksista, esim. 70 euron lääkärilaskusta korvataan noin 15 euroa. Eipä ole varaa sellasiin ylimääräisiin menoihin. :-( Vaikka kuinka haluaisi, niin sitä rahaa ei ilmesty mistään viittäkymppiä tai satasta ylimääräistä, vaikka kuinka yrittäisi penniä venyttää ja säästää.

Pitää mennä kunnalliselle puolelle niin soska maksaa.
      Mutta yritän välttää köyhyydestä valittamista, koska Suomessa on kuitenkin helpompaa olla köyhä kuin monissa muissa maissa, vaikka täälläkin on paljon epäkohtia.

• Että juujoo

Mulle Kela korvasi 100 euron lääkärilaskusta 18 euroa!

• 50v.

Olen pitkään käynyt Varpuluomalla. En edes halua käydä kellään muulla. Ei mitään moitittavaa. Tänään juuri tein varauksen taas juuri hänelle.

• Anonyymi

Varpuluomalle menisin heti, jos ottaisi vielä vastaan. Leikkaavana lääkärinä saisi hoitaa minua. Osaa naistentaudit hyvin ja on realisti sekä järkevä. Terveisin Sepon työkaveri kätilö

• tyytyväine

Vanha kysely, mutta omien kokemuksien pohjalta voin kertoa olevan hyvä gynekologi. Hieman kovakourainen, mutta kuitenkin täysin asiansa osaava! Raskausaikana halusin asioille varmistusta pariinkin otteeseen, enkä luottanut tk:n lääkereihin. Rahat ei menneet hukkaan. Lapsen painoarviokin meni nappiin.

• rahat tai henki

Olen käyttänyt 15 v hormonikorvaushoitoa koska mulla ei ole omaa se vaan vaan loppu (syytä en tiedä)mulla Olli rinnat mutta kuukautiset ei koskaan kerenny alkaa. Mä oon riskitapaus sekä rinta- että kohdunkaulan syövän suhteen kauhistelin kun Ala-Fossi potkas keskussairaalasta millä hitolla maksaa yksityinen gynekologi kun ei rahat tahdo riittää ruokaan mutta kyllä se on pakko mennä oikeelle gynekologille eikä mihinkään tk:hin. Työmarkkinatuki ja yksityiset lääkärit on huono yhdistelmä.

• dsjjoaqiias

Juu, todellakin on kovakourainen. Ja vähän liian tahdittomasti kertoi minulle, että sairastan kohtusyöpää. En mielelläni mene hänen vastaanotolleen enää jos ei ole pakko.

• g.s

Kun kävin aikaisemmin gynekologi Leena Jokipiillä oli tosi tyly ja töykeä.

• Fda

Leena Jokipiikö tyly ja töykeä? Ei pidä paikkaansa. Paras gynelogi minulle.

• Anonyymi

Jokipii tyly. Ja kovakourainen. Vähättelee asiakasta.
        Ala-Fossi paras. Ehdottomasti.

• hyistna

En käy mies gynellä koskaan...

• Vanha juttu, mutta aina ajankohtainen. Iiris Terävä on kokenut ja pätevä. Sitä te kai ensisijaisesti toivotte?

• Anonyymi

Anna-Leena kyrönlahdesta ei todellakaan hyvä kokemus, ehdotteli steriloidulle parille keinohedelmöitystä ja nauroi päin näköä kun halusin keskustella kohdun poistosta ihan kauheiden kipujen takia, Kyrönlahden mukaan "sehän maksaa yhteiskunnalle" 😡😡😡 buranaresepti käteen ja kotiin, oli täysin turha käynti ja alentava kokemus en saanut vastausta mihinkään enkä apua millään tavalla

• Anonyymi

nykyään ongelma on kokoajan laskeva syntyvyys valitetaan...silti kunnalisessakin jaetaan ehkäisyä ilmaiseksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nykyään ongelma on kokoajan laskeva syntyvyys valitetaan...silti kunnalisessakin jaetaan ehkäisyä ilmaiseksi

En ole gynegologi, mutta voin vilkaista.

• Anonyymi

Onko Seinäjoella nais urologia? En tykkää että äijä räplää mun munia. Tämä rikkoo ihmisoikeuksia jos ei pääse nais urologille. En todellakaan kerro miehille mun vaivoista.

• Anonyymi

päässä sulla se vika on eikä munissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä oot taas homppeli jos haluat että äijät räplää sun munia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä siis tuut tänne haukkuu heteroita että pääs vikaa jos tykkää naisista. Homoillakko tässä kaikkien pitäisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipäs nimitellä homppeleiksi tai heteroiksi. On vain henkilöitä jotka tykkää miehistä tai naisista,jotkut molemmista. Mutta sitä mieltä olen että se loukkaa ihmisoikeutta jos ei kaupungilla ole tarjota kummankin sukupuolen edustajaa.. se on väärin jos joutuu vasten tahtoaan antaa väärän sukupuolen edustajan kosketella ja katsoa sukuelimiä. Jos tuntee itsensä ahdistuneeksi ja tuntee kiusalliseksi tilanteen missä joutuu antaa miehen koskea sukuelintä , niin silloin pitää kaupungin tarjota naisurologia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

joku pelkää että sen munat menee rikki miehen koskettelusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mene rikki mutta en ole Gay.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vain tuntuu luonnollisemmalta, kun niitä on muutenkin käsitellyt kymmenet naiset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mene rikki mutta en ole Gay.

Mitä iankaikkista te teette tällä janalla? Syöksykää suohon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipäs nimitellä homppeleiksi tai heteroiksi. On vain henkilöitä jotka tykkää miehistä tai naisista,jotkut molemmista. Mutta sitä mieltä olen että se loukkaa ihmisoikeutta jos ei kaupungilla ole tarjota kummankin sukupuolen edustajaa.. se on väärin jos joutuu vasten tahtoaan antaa väärän sukupuolen edustajan kosketella ja katsoa sukuelimiä. Jos tuntee itsensä ahdistuneeksi ja tuntee kiusalliseksi tilanteen missä joutuu antaa miehen koskea sukuelintä , niin silloin pitää kaupungin tarjota naisurologia.

Kyllä se on juurikin näin.

• Anonyymi

Sillä on kivat pikkusormet jotka kutkuttaa

• Anonyymi

Miehille mies gynekologi ja Naisille nais gynekologi.
      Tällä ei oo mitään tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kans.
      Vika taitaa olla korvien välissä.

• Anonyymi

Jos minua iljettää että mies katsoo mun munaa ja kopeloi sitä niin silloin ei ole päässä vikaa. Vaikka se ei ole seksuaalista niin en tykkää äijälle vaivoista puhua. Jos sinä tykkäät niin se on sinun ongelma.

• Anonyymi

Tykkäätkö sinä miehenä esitellä sukukalleuksia vieraille miehille. ?Ja annat koskea?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos minua iljettää että mies katsoo mun munaa ja kopeloi sitä niin silloin ei ole päässä vikaa. Vaikka se ei ole seksuaalista niin en tykkää äijälle vaivoista puhua. Jos sinä tykkäät niin se on sinun ongelma.

Jos tosiaan näin on ettei Seinäjoella ole vaihtoehtoa ,niin se rikkoo ihmisoikeutta ja kannattaa tehdä kantelu! Eletään kuitenkin jo vuotta 2021 ja silloin ei saa olla enää ajatusta että vain Väinö tutkii kylän miehet ja Pirkko naiset.

• Anonyymi

Vai että vain mies miehelle ja nais naiselle..Avarra näkökulmaasi elämään. Olet tosi ahdistunut ihminen kun noin ajattelet. Ei enää olla -60!luvulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai että vain mies miehelle ja nais naiselle..Avarra näkökulmaasi elämään. Olet tosi ahdistunut ihminen kun noin ajattelet. Ei enää olla -60!luvulla.

Eli sä et saa kiksejä ollenkaan kun miespuolisen GYNEKOLOGI tutkii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli sä et saa kiksejä ollenkaan kun miespuolisen GYNEKOLOGI tutkii.

Siispä puhun miespuolisesta urologista. Eli oon ukko ja ukkoja ei tutki gynekologi.

• Anonyymi

No ei. Kun miehille nais urologi jos niin haluaa. Ihmisoikeuksista tässä on kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tosiaan näin on ettei Seinäjoella ole vaihtoehtoa ,niin se rikkoo ihmisoikeutta ja kannattaa tehdä kantelu! Eletään kuitenkin jo vuotta 2021 ja silloin ei saa olla enää ajatusta että vain Väinö tutkii kylän miehet ja Pirkko naiset.

Herätetään tämä asia uudelleen kunpari vuotta on tästä kulunut. Eli onko seinäjoella vieläkään nais urologia?

• Anonyymi

Meni ne munat rikki pikku Kalleltakin mutta äiti osti uudet paremmat ja suuremmat.

• Anonyymi

Aivan ihana gynekologi

• Anonyymi

Kyrönlahti mainio gynekologi.Jäi vaikutelma asiansa osaavasta lääkäristä.Naispuolinen" Jope"huumorilla varustettuna. Hyväntuulisena lähdin helpottuneena reseptien kanssa apteekkiin.Suosittelen ja menen vastedeskin vastaanotolle

• Anonyymi

Samoin Ala-Fossilta. Sydämellinen, osaava ja huumoria löytyy. Kuuntelee ja kertoo mitä on tekemässä. Herättää luottamusta.

• Anonyymi

Onko seinäjoella vieläkään nais urologia kun eletään jo kumminkin vuotta 2023? Onko tämä niin takapajula ettei täällä voida sopeutua siihen että nainenkin voisi olla urologi.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      168
      6827
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      55
      2235
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2108
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      60
      1219
    5. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      55
      1211
    6. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      352
      1210
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1091
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      960
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      948
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      947
    Aihe