mercury le sable

hexa

Millainen auto on -kokemuksia ym. Mikä tekniikka?
Kyse 90-lukuisista.

10

2543

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enska

      ruma ja ruostuva.

    • X

      Se on sama auto, kun Ford Taurus. Muistaakseni 3.8-litrainen V6-kone.

    • LT5

      Tämä on kyllä pilkunviilausta:

      -Mercury Sable

      -Buick Le Sabre

      Mercury Sable on Ford Tauruksen sisarmalli. Hyvä perus auto. Kylläkin etuvetoinen.

    • Buick Electra -84

      Mercury Sable on erittäin huonomaineinen auto USA:ssa.
      Vikoja on raportoitu lukematon määrä; kannentiivistevikoja, starttimoottorivikoja, tietokonevikoja, sammumisia kun ilmastointi on päällä, vaihteistovikoja, vesipumppu hajoaa... Kaikki tässä autossa on mahdollista.
      Ongelmat alkavat 100.000 kohdalla, usein aiemmin. Fordin 3.8 V6-moottori on mekaanikkojen vitsin aihe ja nettipalstat täynnä hirtehisiä seikkailukertomuksia tyyliin "Minä ja Mercury Sable, osa 4."
      Tauruksen kanssa on pitkälti sama juttu.
      Jos haluat kauhuelokuvan elämääsi, osta Sable tai Taurus.
      Positiivisena loppuhuipennuksena voi mainita, että laatu on kuulemma parantunut viime vuosina. Voi olla. Mutta jos olisin ostamassa etuvetojenkkiä, Sablea en kävisi katsomassa, enkä varsinkaan -96 vanhempia malleja.
      Jos et usko, niin aloita täältä:
      www.carsurvey.org

      • Repa

        Amerikan Ford on aina ollut oikeasti ns full-size autojen tekijä (nykyään näitä autoja ovat Fordin mallistossa vain Ford LTD Crown Vic, Mercury Grand Marquis ja Lincoln Town Car). Nämä autot tehdään kunnolla ja ovat kestäviä (Crown Vic on yleisin auto amerikan poliiseilla ja takseilla). Pienemmät autot ovat olleet USA Fordille aina enemmän tai vähemmän pakkopullaa. Tästä ne laatuongelmatkin juontuvat.


      • Buick Electra -84
        Repa kirjoitti:

        Amerikan Ford on aina ollut oikeasti ns full-size autojen tekijä (nykyään näitä autoja ovat Fordin mallistossa vain Ford LTD Crown Vic, Mercury Grand Marquis ja Lincoln Town Car). Nämä autot tehdään kunnolla ja ovat kestäviä (Crown Vic on yleisin auto amerikan poliiseilla ja takseilla). Pienemmät autot ovat olleet USA Fordille aina enemmän tai vähemmän pakkopullaa. Tästä ne laatuongelmatkin juontuvat.

        Totta puhut. Crown Victoria on ihan toista maata. Niitä ei taida kuitenkaan paljon Suomessa olla? Sääli.


    • hexa

      sain vähän valaisua asiaan.
      Ajattelin että siinä olis kiva ja nätti pikkujenkki
      harraste/käyttöautoksi. Taitaa olla parempi että unohtaa koko
      auto...

      • late

        No ehkä nyt ei kuitenkaan ihan kannata kirvestä kaivoon heittää. Isälläni oli parivuotta sitten Taurus STW 3,8 (siis Sablen sisarmalli) ja pidimme autoa vallan mainiona. Mukava, tilava, hyvin varustettu ja kestävä. Auto jätti itsestään paljon laadukkaamman kuvan kuin vastaavat GM:n perusautot (esim Corsica, Trans Sport), ei helinöitä eikä kitinöitä vielä 200 tkm ajettunakaan.

        Kannentiivisteet on todellakin 3,8 koneen tyyppivika, mutta muuten kone on kyllä kestävä, ei mikään mekaanikkojen yleinen vitsi. Itselläni oli Cougarissa samainen kone ja se oli täydessä iskussa myytyäni auton pois 250 tkm ajettuani. Kannentiivisteet vaihdettiin mutta muuta ei sitten tarvinnutkaan tehdä. Öljyä ei mennyt ja tehot oli tallella ja päästöt kunnossa.

        Vaihteisto-ongelmia Fordin etuvedoissa on jonkun verran ollut jos oljyjä ei ole ajallaan vaihdettu. Suosittelen lämpimästi lisäjäähdytintä laatikon yhteyteen, lämpö on kuitenkin automaatin pahin vihollinen. Jos lisäjäähdytin kiinnostaa, mulla on tallissa yksi Thunderbirdistä yli jäänyt. Lisäksi hyllystä löytyy Chiltonin Taurus/Sable korjauskirja, jonka avulla on itsekin helppo perehtyä auton sielunelämään, mailaa jos kiinnostaa: [email protected].

        Jos autoa tsekkaat niin muista kuitenkin että vanhassa autossa ylläpito on varsin vaihtelevaa. Huonosti pidetty kiesi voi olla varsin vähänkin ajettuna jo ihan finaalissa. Tästä syystä en itse anna suurtakaan painoa jenkkien keskustelupalstoille auutojen ominaisuuksista. Siellä kun perusautoja hoidetaan keskimäärin melko huonosti, mm. oljynvaihdot aika usein unohtuu tai pitkittyy. Tähänhän on syynä autojen yleinen halpa hintataso, miksi huoltaa kun halvalla saa uuden. Tämän takia monen jenkin mielestä 100 tml (160 tkm) ajettu auto on jo ihan loppu. Suomalainenhan on omasta mielestään keskimäärin ajanut vasta sisäänajon tässä vaiheessa...

        Eli kehoitankin tässä vaiheessa sinua tsekkaamaan Sablen ja tekemään vasta sitten lisää johtopäätöksiä ITSE. Käytetyt on kuitenkin yksilöitä. Kehoitan myös olemaan tarkka kenelle autoa viet korjattavaksi tai arvioitavaksi, aika moni on ihan ymmällään jenkkien kanssa. Tästä voi myös syntyä mielikuva aina rikki olevasta autosta kun ei osata tutkia oikeita kohteita.


      • Buick Electra -84

        On totta mitä nimimerkki "Late" tuossa toteaa, että autot ovat yksilöitä ja varsinkin käytetyt, joissa näkyy edellisten omistajien huolenpito. Eivät kaikki Sablet ja Taurukset tietenkään susia ole. Mutta kun laatua tutkitaan laajemmalla otannalla, niin ei sille mitään mahda; Sable ei tosiaankaan ole mikään luotettavuusihme.
        Fordilla on muutenkin ollut laatuongelmia, jotka ovat tulleet esille myös tehtaan pääjohtajan puheissa.
        Samoin Taurus-Sable-Windstar malleja vastaan nostettiin USA:ssa siviilikanne vuonna 2000, lähinnä vaihteisto- ja moottoriongelmien takia. Vaikka monet nauravatkin jenkkien oikeusjutuille, ei niitä autotehtaita vastaan turhasta nosteta.
        Esimerkiksi vaihteistoviat ovat johtuneet tiettyjen osien heikkoudesta ja tehtaan kyvyttömyydestä tehdä niille mitään.
        Asiasta ja kyseisistä osista löytyy tarkempaa tietoa osoitteesta: members.aol.com/MKBradley/
        Sivuston nimi on hupaisasti: "Taurus Transmission Victims."

        Mutta jos kuitenkin lähdet katsomaan käytettyä Sablea, tarkista ainakin seuraavat asiat:
        - Karkea tyhjäkäynti, varsinkin ilmastointi päällä.
        - Huoltokirjan leimat. (pitää olla kaikki)
        - Moottorituet. (tyyppivika)
        - Jäähdytinvuodot.
        - Jarrulevyt.
        - Ohjaus.
        - Vaihteisto.
        Tarkista että Check Engine - valo syttyy kytkettäessä virta ja sammuu kun kone lähtee käyntiin. Valo ei saa palaa ajon aikana vaikka myyjä sanoisi mitä.
        Onnea.


      • hexa
        Buick Electra -84 kirjoitti:

        On totta mitä nimimerkki "Late" tuossa toteaa, että autot ovat yksilöitä ja varsinkin käytetyt, joissa näkyy edellisten omistajien huolenpito. Eivät kaikki Sablet ja Taurukset tietenkään susia ole. Mutta kun laatua tutkitaan laajemmalla otannalla, niin ei sille mitään mahda; Sable ei tosiaankaan ole mikään luotettavuusihme.
        Fordilla on muutenkin ollut laatuongelmia, jotka ovat tulleet esille myös tehtaan pääjohtajan puheissa.
        Samoin Taurus-Sable-Windstar malleja vastaan nostettiin USA:ssa siviilikanne vuonna 2000, lähinnä vaihteisto- ja moottoriongelmien takia. Vaikka monet nauravatkin jenkkien oikeusjutuille, ei niitä autotehtaita vastaan turhasta nosteta.
        Esimerkiksi vaihteistoviat ovat johtuneet tiettyjen osien heikkoudesta ja tehtaan kyvyttömyydestä tehdä niille mitään.
        Asiasta ja kyseisistä osista löytyy tarkempaa tietoa osoitteesta: members.aol.com/MKBradley/
        Sivuston nimi on hupaisasti: "Taurus Transmission Victims."

        Mutta jos kuitenkin lähdet katsomaan käytettyä Sablea, tarkista ainakin seuraavat asiat:
        - Karkea tyhjäkäynti, varsinkin ilmastointi päällä.
        - Huoltokirjan leimat. (pitää olla kaikki)
        - Moottorituet. (tyyppivika)
        - Jäähdytinvuodot.
        - Jarrulevyt.
        - Ohjaus.
        - Vaihteisto.
        Tarkista että Check Engine - valo syttyy kytkettäessä virta ja sammuu kun kone lähtee käyntiin. Valo ei saa palaa ajon aikana vaikka myyjä sanoisi mitä.
        Onnea.

        Kiitoksa vastauksista!
        Täytyypä pitää mielessä kun lähtee katselemaan.
        Itse olen autonpitäjänä melko tarkka. Pyrin
        vaihtamaan öljyt ym. vähän liiankin usein, mutta parenpi
        niin. Korin hoito on yksi tärkeimpiä asioita.
        Alustan pesu ja suojaus.
        Hyvää syksyä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3065
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1580
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1332
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1294
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1196
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1158
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      989
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe