Hei olen syönyt sepramia n puoli vuotta ja 40mg oli maksimi kunnes n 2vkoa sitten pinensin annosta 30 ja neljä pv sitten 20mg. Tänään aamulla oli oli kamala hermostunut levoton en varmaan olisi osannut keskittyä ja sanoa nimeäni. Meni sellainen ns kuuma laava sisälläni ihan kuin veri olisi kiehunut. Enkö pääse ikinä lääkityksestä eroon ja mistä tämä johtuu, eikö oma kroppa tuota serotoniinia ja mistä tuo hirveä ahdistus ja levottomuus tuli ja tuo kuuma veren tunne yläkropas oli ikävä. Nyt olen alamaissa ja itkuinen. Neuvokoot ken osaa jos on vaikka kokemusta tai ko alan opintoja takana
TE JOTKA OLETTE KÄYTTÄNEET SEPRAMIA
23
2578
Vastaukset
- fdds4
Lääkeannoksen nopea pienentäminen aiheuttaa riippuvuus oireita, itsel oli samanlaisia joskus.
- toivotonko
tuliko sinulla myös ns kiehuva veren tunne yläkroppaan ja älytön hermostuniesuus ei pysty keskittymään mihinkään. Oli jo pitkään hyvä olo 40mg ja 30 mg kymmenen pv ja nyt toisaan 20mgllä hysteriaa. Kirjoittakaa vaan lisää, tämä oli aikamoinen shokki tämä aamu ja en oo itkenyt kolmeen kuukauteen kun tämä takapakki tuli näin rajuna.Elämänhalu kärsi rajusti. Jotkut kertovat että lopetus sujui tosi hyvin. Olen lukenut sähkäreistä lopetusvaiheessa, minun ns kuuma veri oli hyvin epämiellyttävä olo
- secco
Puoli vuotta on tosi lyhyt aika SSRI-lääkkeen käytölle. Jos annoksen pienentäminen vaikuttaa noin vahvasti, merkitsee se vain sitä että olet tehnyt sen liian aikaisin. Et ole vielä valmis.
- toivotonko
Olen miettinyt tätä elämääni ja minulla on ollut koko reilut 30v sellainen piirre että jos vähän hermostun niin menen ns lukkoon,jumiin mikään ei mene päähän eli jos vaikka lasken 5*5=25 niin hoen sitä ja tajunta ei ota vastaan, mitäköhän se on?? Lääkäri sanoi että ton vähentämisen noin rajut oireet johtuu myös siitä että kuukautiset tuli just eli jotain hormonaalista... Mikäköhän reaktio tuo ns kuuma aalto mistä johtuu? Mulla oli pitkään ok olo mistä sen voi sit tietää että saa alkaa vähentämään, kun lääkärikin antoi siihen lupaa??? Otan mielelläni vinkkejä vastaan. Mieli on aika maassa....
- käyttävä
Käytän edelleen ja en osaa sanoa lopetusoireista mitään,mutta kun nostin alussa annosta ja otin alkoholia ja valvoin koko yön niin seuraavana päivänä oli noita kuuma-aaltoja ja kylmäaaltoja päässä.Ei nyt sentään tuntunut siltä että veri olis kiehunut,mutta hyvin epämiellyttävä tunne kuitenkin.
- lääkkeeseen
on kova kun olet noin pitkään käyttänyt.
Kestää aikansa, että oma kehosi sopeutuu siihen pienempään annokseen ja alkaa tuottaa vastaavaa kemikaalia. Voit tietysti palata entiseen annostukseen ja pysyä koukussa. Mutta kyllä noi viekkarit menee ajan kanssa ohi. Ehkä annostusta ei pidä laskea noin radikaalisti.
Se on sama kuin yrittäisit vierottaa itseäsi huumeista. annoksen pienentäminen aiheuttaa viekkareita. Koska ei nuo lailliset lääkkeet eroa muuten huumeista kuin laillisuutensa puolesta. Ja tietysti siitä syystä, että huumeilla on liian suuri viihdekäytön potentiaali.- eroavat
huumeista,ei masennuslääkkeet aiheuta euforiaa tai hallusinaatioita joita huumeet aiheuttavat.Kuoleman riski on suurempi huumeita käyttävällä,itse asiassa masennuslääkkeet ehkäisevät osaltaan itsemurhia.
- toivotonko
eroavat kirjoitti:
huumeista,ei masennuslääkkeet aiheuta euforiaa tai hallusinaatioita joita huumeet aiheuttavat.Kuoleman riski on suurempi huumeita käyttävällä,itse asiassa masennuslääkkeet ehkäisevät osaltaan itsemurhia.
Eli siis minun oman elimistön pitäisi alkaa tuottamaan serotoniiniä?! voiko sitä tuontannon nopeutta tai määrää lisätä millään ruoka-aineella? Pää tuntuu tukkoiselta, poden harvoin kuumetta mutta olo on sellainen et olisi 40 astetta kuumetta, huomiokyky ja reagoiminen hidasta. Jos jatkan 40mg eli siirryn entiseen tai tiputan hitaasti niin toivunko paremmin kummalla vaihtoehdolla?
- lääkärille
toivotonko kirjoitti:
Eli siis minun oman elimistön pitäisi alkaa tuottamaan serotoniiniä?! voiko sitä tuontannon nopeutta tai määrää lisätä millään ruoka-aineella? Pää tuntuu tukkoiselta, poden harvoin kuumetta mutta olo on sellainen et olisi 40 astetta kuumetta, huomiokyky ja reagoiminen hidasta. Jos jatkan 40mg eli siirryn entiseen tai tiputan hitaasti niin toivunko paremmin kummalla vaihtoehdolla?
niin saat oikeita vastauksia.
- toivotonko
lääkärille kirjoitti:
niin saat oikeita vastauksia.
Olisi hyvä tietää käyttäjä kokemuksia, kyllähän pharmasiasta lääkäri voi lukea mutta henkkoht kokemuksia ja tietoa ei saa kun käyttäjiltä ja lääkärini on yleislääkäri!!!!!!!!!!!!!!!!
- Yrjönpoika
toivotonko kirjoitti:
Olisi hyvä tietää käyttäjä kokemuksia, kyllähän pharmasiasta lääkäri voi lukea mutta henkkoht kokemuksia ja tietoa ei saa kun käyttäjiltä ja lääkärini on yleislääkäri!!!!!!!!!!!!!!!!
Kyllä ihan muuhun kuin vierotusoireisiin. Voi olla menopaussi tulossa ? Hormonitasapaino ehkä sekaisin ?
- toivotonko
Yrjönpoika kirjoitti:
Kyllä ihan muuhun kuin vierotusoireisiin. Voi olla menopaussi tulossa ? Hormonitasapaino ehkä sekaisin ?
olen reilu 30 ja sairaalassa otettiin ns vaihdevuosiin hormoneihin liittyvä koe koska halusin ja se oli ok. Haluaisin todella pois tästä kökkö olosta ja kun se hermostuneisuus iskee niin kaiken älyäminen on mahdotonta vaik 1 1...
- ne vaikuttavat aivojen
eroavat kirjoitti:
aineenvaihduntaan, huumeet ja lääkkeet. Huume on vain lakitermi.
Monet lääkkeet ovat huumepohjaisia. Ooppiumista tehdään unilääkkeitä, särkylääkkeitä etc... kuten myös surullisen kuuluisaa heroiiniä.
Amfetamiiniä käytetään edelleen piristeissä.
Masennuslääkkeet vaikuttavat mielentilaan, kuten huumeetkin. LSD oli aikoinaan mullistava keksintö skitsofrenian hoidossa.
Lähes kaikki huumeet ovat syntyneet lääketieteellisesti, kun on kehitetty lääkkeitä mielisairauksiin tai muihin sairauksiin.
Lisäksi huumeet ja lääkkeet molemmat vaikuttavat samalla tavalla aivojen dopamiini, serotomniini etc... tuotantoon imeytymiseen ja pitoisuuksiin.
Kokeilkaa tuota linkkiä ja humaatte samanlaisuudet huumeiden ja lääkkeiden vaikutuksesta aivoihin
http://www.paihdelinkki.fi/aivot/siirry.htm - silti en rinnastaisi
ne vaikuttavat aivojen kirjoitti:
aineenvaihduntaan, huumeet ja lääkkeet. Huume on vain lakitermi.
Monet lääkkeet ovat huumepohjaisia. Ooppiumista tehdään unilääkkeitä, särkylääkkeitä etc... kuten myös surullisen kuuluisaa heroiiniä.
Amfetamiiniä käytetään edelleen piristeissä.
Masennuslääkkeet vaikuttavat mielentilaan, kuten huumeetkin. LSD oli aikoinaan mullistava keksintö skitsofrenian hoidossa.
Lähes kaikki huumeet ovat syntyneet lääketieteellisesti, kun on kehitetty lääkkeitä mielisairauksiin tai muihin sairauksiin.
Lisäksi huumeet ja lääkkeet molemmat vaikuttavat samalla tavalla aivojen dopamiini, serotomniini etc... tuotantoon imeytymiseen ja pitoisuuksiin.
Kokeilkaa tuota linkkiä ja humaatte samanlaisuudet huumeiden ja lääkkeiden vaikutuksesta aivoihin
http://www.paihdelinkki.fi/aivot/siirry.htmsuoraan niitä toisiinsa.Huumeet aiheuttavat paljon enemmän inhimillistä kärsimystä.Ei masislääkkeet mitään onnenpillereitä ole vaikka välittäjäaineisiin vaikuttaisivatkin.
- lääkkeen?
Oletko varma ettet enää tarvitse kyseistä lääkettä sairautesi hoitoon? Entä oletko kysynyt lääkäriltäsi ohjeet miten lääkkeen käytön lopettaminen käytännössä tapahtuu? Ehkä lopetat liian suurella vauhdilla? Olet kuitenkin käyttänyt kyseistä lääkettä suht kauan, joten lopettamisenkin täytyisi tapahtua vähitellen, hitaasti. Kannattaisi varmaankin ottaa yhteyttä hoitavaan lääkäriin ja kertoa mitä oireita lopettaminen aiheuttaa ja neuvotella aikataulut uudestaan. Hidastaa tahtia siis. Masennuslääkkeen lopettamiseen liittyy aina oireita, mutta ne yleensä menevät ohi muutamassa viikossa. Tuskin se mitään vakavaa on, mutta hyvä olisi silti varmistaa asia lääkäriltä. Itse vaihdoin Sepramin jälkeen suoraan toiseen merkkiin, joten lopetusoireita ei ollut lainkaan.
- toivotonko
On jotenkin tunnoton olo ja mömmönen olo kun on tuo lääkitys, aloitekyky on palannut ennalleen, mutta nyt tosi raato olo, soitin lääkärille ja joku tulehdus on kun valko-punasolu arvot eivät ole hyvässä balanssissa. Lääkityksen jälkeen seksuaalisethalut ovat tipo tiessään. Mulla on kyllä kovasti heikko itsetunto, aina ajattelen itsestäni että olenpa huono yms se on taottu lapsena hyvin perille. On kova tarve tulla hyväksytyksi ja se on aika rankkaa touhua. Mutta tuo ns hermostuneessa tilassa kun olen ja menen lukkoon niin ymmärryskyky menee täysin on inhottavaa mikään ei mee perille, voi kun siitä pääsis eroon. Tuo kuuma laava aalto kun tulee on varmaan joku kemiallinen reaktio?
- tulehdus
toivotonko kirjoitti:
On jotenkin tunnoton olo ja mömmönen olo kun on tuo lääkitys, aloitekyky on palannut ennalleen, mutta nyt tosi raato olo, soitin lääkärille ja joku tulehdus on kun valko-punasolu arvot eivät ole hyvässä balanssissa. Lääkityksen jälkeen seksuaalisethalut ovat tipo tiessään. Mulla on kyllä kovasti heikko itsetunto, aina ajattelen itsestäni että olenpa huono yms se on taottu lapsena hyvin perille. On kova tarve tulla hyväksytyksi ja se on aika rankkaa touhua. Mutta tuo ns hermostuneessa tilassa kun olen ja menen lukkoon niin ymmärryskyky menee täysin on inhottavaa mikään ei mee perille, voi kun siitä pääsis eroon. Tuo kuuma laava aalto kun tulee on varmaan joku kemiallinen reaktio?
niitä kuumia aaltoja? Joko olet saanut tulokset?
- mömmöilijäh
toivotonko kirjoitti:
tulee mömmöinen olo se on valitettava sivuvaikutus. Kokeile vähentää, mutta älä noin radikaalisti. Pikkuisen kerralaan, niin, että elimistö ehtii tottua ja palautua lääkkeen jäljiltä.
- selvä että
toivotonko kirjoitti:
jos on koko ajan paniikki niin ei silloin mikään pysy päässä eikä opikaan mitään. Valitettavaa...
- toivotonko
selvä että kirjoitti:
jos on koko ajan paniikki niin ei silloin mikään pysy päässä eikä opikaan mitään. Valitettavaa...
Kiitos teille ajatuksista!!! Aiemmin käytin cipralexia 8kk ilman tulosta mutta nyt tämä 6kk sepramilla on tuonut mainitsemaani aloitekykyä ja se on tarpeen ja muutenkin olen positiivisempi. Minulla on ketorin rapid 100mg 3krt vrkssa tuohon tulehdukseen. Tuo kuuma laava-aalto tuli myös minulle n 3kk käytettyäni sepramia mutta annosta nostettaessa se hävisi. Lääkärini antoi periaatteessa luvan vähentää lääkettä koska olen niin pirteä, mutta tuo maannatai aamun itkuisuus ja romahtaminen (tosi levoton olo) sai minut tosi matalaksi... En ole mikään seksihullu mutta totisesti kaipaa jo tunnetta niihin touhuihin. Kuulin että raivokohtauksia saavat voivat laittaa kumilangan ranteen ympärille ja kun alkaa suututtamaan niin näpäyttää itseään ja yrittää rauhoittua. Voi kun keksisi jonku jutun että kun alemmuuskompleksi iskee että saisi itsetuntoa paljon lisää. Mä olen kyllä aina ollut aina niin täydellisyyden hakuinen sen oppi lapsena koska jos et ollut riittävän hyvä niin ns korville sai, voi kun sitä jotenki oppis relaamaan. No tässä raaputusta, onkohan teitä kohtalon tovereita? Jos on niin niksejä otan vastaan. Lääkäri sanoi että voi ottaa puolikkaan oxepamin jos alkaa tulee vieroitusoireita kovasti, parempaa huomista odotellen. Mä yritän ainakin antaa muille positiivista palautetta sitä ei saa koskaan liikkaa, kunpa ihmiset olisivat tässä kiireisessä maailmassa ystävällisempi toisilleen..
- myös sepramia
toivotonko kirjoitti:
Kiitos teille ajatuksista!!! Aiemmin käytin cipralexia 8kk ilman tulosta mutta nyt tämä 6kk sepramilla on tuonut mainitsemaani aloitekykyä ja se on tarpeen ja muutenkin olen positiivisempi. Minulla on ketorin rapid 100mg 3krt vrkssa tuohon tulehdukseen. Tuo kuuma laava-aalto tuli myös minulle n 3kk käytettyäni sepramia mutta annosta nostettaessa se hävisi. Lääkärini antoi periaatteessa luvan vähentää lääkettä koska olen niin pirteä, mutta tuo maannatai aamun itkuisuus ja romahtaminen (tosi levoton olo) sai minut tosi matalaksi... En ole mikään seksihullu mutta totisesti kaipaa jo tunnetta niihin touhuihin. Kuulin että raivokohtauksia saavat voivat laittaa kumilangan ranteen ympärille ja kun alkaa suututtamaan niin näpäyttää itseään ja yrittää rauhoittua. Voi kun keksisi jonku jutun että kun alemmuuskompleksi iskee että saisi itsetuntoa paljon lisää. Mä olen kyllä aina ollut aina niin täydellisyyden hakuinen sen oppi lapsena koska jos et ollut riittävän hyvä niin ns korville sai, voi kun sitä jotenki oppis relaamaan. No tässä raaputusta, onkohan teitä kohtalon tovereita? Jos on niin niksejä otan vastaan. Lääkäri sanoi että voi ottaa puolikkaan oxepamin jos alkaa tulee vieroitusoireita kovasti, parempaa huomista odotellen. Mä yritän ainakin antaa muille positiivista palautetta sitä ei saa koskaan liikkaa, kunpa ihmiset olisivat tässä kiireisessä maailmassa ystävällisempi toisilleen..
Oon syönyt sepramia ainaskin 3-4v. 40mg. Se määrättiin nostamaan kipukynnystä ja hoitamaan paniikkikohtauksia, joita jatkuva kipuilu aiheutti. Alussa taistelin lääkkeen kanssa matkaan.. tuli niin voimakkaita sivuoireita, mutta opamox rauhottavana rinnalla auttoi.. tosin vaikutti kyllä kovaa väsymystä.. mutta nukuin kun väsytti. Ajattelin, että myös lopettamis vaiheessa mikäli sellanen hetki tulee.. aion käyttää rinnalla tuota opamoxia/oxaminia. Nyt oon joutunut toisen lääkkeen takia etsiä uutta annostusta sepramiin, koska se voi moninkertaistaa sepramin tehoa. Vähän jännittää että miten sujuu. Oon nyt puolittanut annoksen. Otan 20mg päivässä.
Mulle ei kyllä muuten ole seprami/cipramil aiheuttanut mitään pahempaa mömmöoloa, kunhan vaan siitä alusta pääsi yli. Ja tosi hyvin auttanut paniikkiin.. kivut kyllä tuntuu vieläkin.
Seksi asioihin saattaa olla muitakin syitä.. usein tuossa kolmenkympin hujakoilla tulee noita kriisejä. Mullakin oli silloin enkä käyttänyt vielä lääkkeitä. Ymmärrän hyvin sen kun ei ne asiat huvita.. kuinka paljon siitä tuleekaan kaikenlaisia paineita parisuhteeseen ja aiheuttaa tressiä mielettömästi kummallekkin. - toivotonko
myös sepramia kirjoitti:
Oon syönyt sepramia ainaskin 3-4v. 40mg. Se määrättiin nostamaan kipukynnystä ja hoitamaan paniikkikohtauksia, joita jatkuva kipuilu aiheutti. Alussa taistelin lääkkeen kanssa matkaan.. tuli niin voimakkaita sivuoireita, mutta opamox rauhottavana rinnalla auttoi.. tosin vaikutti kyllä kovaa väsymystä.. mutta nukuin kun väsytti. Ajattelin, että myös lopettamis vaiheessa mikäli sellanen hetki tulee.. aion käyttää rinnalla tuota opamoxia/oxaminia. Nyt oon joutunut toisen lääkkeen takia etsiä uutta annostusta sepramiin, koska se voi moninkertaistaa sepramin tehoa. Vähän jännittää että miten sujuu. Oon nyt puolittanut annoksen. Otan 20mg päivässä.
Mulle ei kyllä muuten ole seprami/cipramil aiheuttanut mitään pahempaa mömmöoloa, kunhan vaan siitä alusta pääsi yli. Ja tosi hyvin auttanut paniikkiin.. kivut kyllä tuntuu vieläkin.
Seksi asioihin saattaa olla muitakin syitä.. usein tuossa kolmenkympin hujakoilla tulee noita kriisejä. Mullakin oli silloin enkä käyttänyt vielä lääkkeitä. Ymmärrän hyvin sen kun ei ne asiat huvita.. kuinka paljon siitä tuleekaan kaikenlaisia paineita parisuhteeseen ja aiheuttaa tressiä mielettömästi kummallekkin.Mulla oli sepramin aloitus tosi vaikeaa vatsa oli kuralla 6vko uni ei tullut ja oksetti. Viimeiset 3 kk on ollut ihan ok olo ja lääkäri sanoi että voin vähentää, en kyllä olisi ihan näin rankaksi ajatellut oloa, välillä täytyy melkein nipistää itseä että havahtuu mitä ympärillä tapahtuu. Aamuisin on fyysisesti levoton olo no otin tänä aamuna puolikkaan oxepamin, lääkityksen alettua sänkypuuhat tuntuu jotenkin pakonomiselta ja aiemmin olen nauttinut petipuuhista, nyt huomaa että ne asiat ovat tärkeä osa parisuhdetta, mieheni on huomannut minun välttelevän ja ei onneksi painosta asiassa. On aika epäskarppiolo. Tuntuu hyvältä kun saa vastauksia ja huomaa ettei ole yksin...
- samaa kokenut
toivotonko kirjoitti:
Mulla oli sepramin aloitus tosi vaikeaa vatsa oli kuralla 6vko uni ei tullut ja oksetti. Viimeiset 3 kk on ollut ihan ok olo ja lääkäri sanoi että voin vähentää, en kyllä olisi ihan näin rankaksi ajatellut oloa, välillä täytyy melkein nipistää itseä että havahtuu mitä ympärillä tapahtuu. Aamuisin on fyysisesti levoton olo no otin tänä aamuna puolikkaan oxepamin, lääkityksen alettua sänkypuuhat tuntuu jotenkin pakonomiselta ja aiemmin olen nauttinut petipuuhista, nyt huomaa että ne asiat ovat tärkeä osa parisuhdetta, mieheni on huomannut minun välttelevän ja ei onneksi painosta asiassa. On aika epäskarppiolo. Tuntuu hyvältä kun saa vastauksia ja huomaa ettei ole yksin...
Kyllä ne sänkypuuhatkin siitä alkaa sujua, kunhan pääsee tasapainoon lääkkeen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa23087Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92128Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1131739Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101076Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129976- 35764
- 50697
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30655