Ajovalot ei toimi, missä vika?

Epätoivoinenkuski

Auttakaa hyvät ihmiset! Mazda 626 vm.89 ajovalot ei toimi, missä vika? Pitkät ja parkit toimii... Olen vaihtanu polttimot, ja valojenreleen, eikä sekään auta... :/ Sulakkeetkaan näytti olevan kunnossa. Ois mukava jos joku ois fiksu ja tietäis vastauksen että missä vika on. Kiitos jo tässä vaiheessa vastanneille

14

14804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putsata

polttimon kantaan tuleva liitos,se voi olla hapettunut pelkästään lyhyiden puolelta.

Tai sitten vaikeempi (=kalliimpi) vika voi olla
      valonvaihdin eli vilkkuviiksi on särki ja ei anna
      lyhyille valoille virtaa.

• sähkömies

Jos virtapiiri on joltain väliltä poikki, niin varmuudella kukaan ei täältä voi sanoa misså se katkos on.

• esa

en muista varmuudella onko valokytkin vilkunviiksen päässä jos on todennäköisesti johto poikki siitäkohtaa josta viiksi nivelöity

• auttaa

Kertoo, missä virtaa menee, eikä käyttämiseen tarvitse olla insinööri.

• wihuri/kaha

joo jos
      viiksikatkaisija.. tai tai automatiikaarele.rai maadotus.

• alexassdd

Aja pitkil mäkää en jaksa vaihtaa polttimoi koskaa ja ny molemmat pimeen ;D;D sanoo vaa et o vähä kirkkaammat valot jos joku kysyy tjsp

• sjviojeoibjeoibj

Kysymys esitetty jo 2006, eiköhän tuo mazda liene jo paalissa jos vikaa ei onnistuttu korjaamaan koska valottomana ajelu loppuu lyhyeen.

• kuskin jalkotilassa kynnyksen vieressä lattiamaton alla liitin(siitin)hapettunu..tai sit se viiksi..vähä huumoria ettei mee vakavaks.

• Käyhän releet läpi toimivatko ne!

• Epätoivoinenkuski

Kiitos vihjeistä, jos viimein sais valot toimimaan.

• Anonyymi

No siin meni vain 8 vuotta välis... Tulis kuntoon.... (2020)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siin meni vain 8 vuotta välis... Tulis kuntoon.... (2020)

14 vuotta ja rapiat, jos ihan tarkkoja ollaan....

• mazdaman

Ei ne saatana ala toimiin!! on tämä työmaa perkele!! viime yön rappasin taas tota mazdaa, ei raskis luopuakkaan ku on niin kotiväen mieluinen ja kuitenki pitodirektiivin mukanen.
      VITTU ETTÄ VITUTTAA JO IHAN VITUSTI!! SAATANAAH!!

• kdlfkjfkssdklfkl

Sähkövika Mazdassa on kyllä harvinainen poikkeus. Esim. itsellä oli tuolloin 2006 vuonna 323 vm. -90 eikä ajovaloissa ollut koskaan mitään vikaa, polttimoita joskus paloi mutta se on normaalia. Tiedän ainakin yhden vm. -88 Opelin josta rupesi valot katoilemaan jo muutaman vuoden vanhana, valokytkin oli mennyt paskaksi, samoin jarruvalokytkin meni paskaksi, ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5268
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3762
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3170
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3045
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3035
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2393
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1878
    8. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      146
      1867
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1825
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe