Reiän alut etuhampaiden välissä

Milloin paikkaus

Mulla on reiän alut etuhampaiden välissä. Koskahan ne pitää paikata, ettei ne tule näkyvälle puolelle, eikä tarvisi tehdä suuria paikkoja.Kirjoitelkaa, kellä on ollut sama tilanne ja kuinka nopeasti menitte ne paikkauttamaan.Ne näkyvät ihan selvästi jo ruskeana pisteenä, kun katsoo hampaiden taakse peilillä molemmissa yläetuhampaissa, mutta edestä ei vielä näy mitään ja sen vuoksi tässä kyselenkin, että paikataanko tällaisia, vai pitääkö kauankin odottaa reikien suurenemista.

7

1133

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa paikata

Mene vain mahd pian paikkauttamaan hampaasi, itsekin menin heti, kun olin 16v ja tarkastuksessa lääkäri huomautti alkavista reijistä (tarkistin itse asian peilillä)ja tilasin ajan.Kyllä ne paikkas reiät tosi pieninä ja homma oli kivuton ja paikoista tuli pienet ja huomaamattomat.

• kokemusta on

Minulla oli eduhampaassa sellainen kolo, joka näkyi hampaan ulkopuolellekin. Hampaassa oli siis noi 2mm syvä kolo ja syveni päivä päivältä. Menin hammaslääkärille ja ei kestänyt aikaakaan kun hammas porattiin puhtaaksi ja täytettiin hampaan värisellä paikka-aineella. Korjauksen jälkeen oli todella vaikea havaita mitään eroa hampaassani korjaamattomaan hampaaseen verrattuna.

Ei ollut kivulias toimenpide lainkaan vaan kaikki onnistui muutamassa minuutissa.

• minulla..

Minulla sama juttu mutta hammaslääkäripelon takia reikä kerkisi tulla näkyvälle puolelle. Mutta pakkohan sitä lopulta oli lääkäriin mennä.

Voin sanoa ettei ikinä ole puudutus koskenut niin paljon. Vedet vain valu silmistä. Hammaslääkäri sanoi että mitä edempänä reikä on sitä enemmän puudutus koskee, ja etuhampaat on pahimmat.
      Eli kipin kapin lääkäriin!!!

• on paikattu myös

Mulla oli myös reiät etuhampaissa (4v tiesin, että ovat tulossa hampaiden välissä)mutta ajattelin, että ei ne sieltä laajene .Odotettuani näin kauan tulivat etupuoleltakin näkyviin ja kyllä ne paikat nyt näkee ihan selvästi, eli mene heti paikkauttamaan, niin ne saattaa saada paikat kokonaan hampaiden taakse ja sattuu vähemmän, kun poraustakin on vähemmän.

• suuret paikat nyt

Moikka mulle tuli 14v reiän alut etuhampaiden väliin ja kun menin hammaslääkäriin ei ne alkaneet niitä silloin paikkamaan, vaan sanoivat "kun paikataan noin pienet alkavat reiät, niin tehdään hampaille väkivaltaa" siinä meni sitten 2 vuotta ja alkoi vihloa aina kun jotain kylmää tai makeaa osui etuhampaiden taakse. Sitten alkoi reiät kuultaa myös etupuolelta ja kun menin sitten yksityiselle lääkärille teki hän niihin heti paikat, joista tuli kuin tulikin suuret kolmen pinnan paikat! takaa on puoli hammasta ja välistä sekä edestäkin 1/4 hammasta. Miksi ei niitä voinut paikata silloin, kun reiät olivat pienet, sillä varmasti paikat olisi tulleet vain taakse ja väliin eikä näkyvälle puolelle, eli jos olet kunnallisessa ollut ja ei paikata mee yksityiselle, sillä etuhampaat ovat todella tärkeät ja niitä ei kannata uhrata siirtämällä paikkausta.

• Harmitti

Mulla oli tuota ruskeaa pistettä etuhampaiden yläreunat täynnään ja oli pahan näköistä. Kävin kerran vuoteen hammaslääkärillä ja kaikki muut paikattiin mutta noihin ei kajottu kun oli vaan alkavaa. Työkaveritkin jo vihjaili että olis ihan hyvä käydä joskus hammaslääkärissä, luulivat tietysti etten käy lainkaan. Sitten yhden kerran hermostuin lopulla ja sanoin hammaslääkärille että niihin on vedettävä paikat päälle kun en kestä enää. Sitten se uskoi ja laittoi ne hampaanväriset paikat.

• isot paikat

Oliko reiät jo levinneet laajalle, vai oliko ihan pinta kariesta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe