Kuparikierukka ja tiputteluvuoto

Tessa

Moi.

Mulle laitettiin toissapäivänä kuparikierukka (kuukautisten loputtua).

Laitto ei sattunut juuri ollenkaan, mutta sen jälkeen koko päivä menikin sängynpohjalla maaten. Kipu oli kolme kertaa pahimpia menkkakipuja vastaava. Eilen ei enää ollut kipuja, mutta tiputteluvuoto alkoi, ollen kuitenkin suhteellisen vähäistä. Tänään ei myöskään kipuja, mutta vuoto vain pahenee. Vuodon määrä on jotakuinkin normaalien kuukautisten pahimpien vuotomäärien vastaavaa.

Kysymys kuuluukin, että onko tämä normaalia? Ymmärrän pienen tiputteluvuodon, mutta tälläinen kunnolla vuotaminen ihmetyttää... Kokemuksia?

3

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Ei laitto aiheutanut mitän kipuja ja hieman lievää vuotoa muutan päivän. Sittemmin kuitenkin kuukautiset muuttuivat AIVAN kamaliksi. Kymmenen päivää aina MEGA-vuotoa per kuukausi.- Oli pakko vaihtaa hormoonikierukkaan ja nyt ei ole ollut sitten minkän moisia vuotoja edes kerran kuuakudessa. Ihana menskuton elämä...

• Tessa

Kiitos vastauksestasi! :)

Mulle ei hormonaalinen ehkäisy käy migreenin, veritulppariskin ja haluttomuuden takia. Toivottavasti tämä nyt tästä helpottaa ja saan vihdoin toimivan ehkäisyn, ilman hirveitä ongelmia. Jos menkat pahenee niin se nyt sinällään ei mua haittaa, mutta jos valun ympäri vuoden tälläi, niin ei hyvä tuu... Mutta pitänee olla aluks kärsivällinen tai jotain. En ole synnyttänyt ja vasta 23v, joten sekin voi osaltaan aiheuttaa kipuja ja vuotoja...ainakin alkuun. Käsittääkseni?!

Mutta lisää saa laittaa kokemuksia luettavaksi...

• mulla
        Tessa kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi! :)

Mulle ei hormonaalinen ehkäisy käy migreenin, veritulppariskin ja haluttomuuden takia. Toivottavasti tämä nyt tästä helpottaa ja saan vihdoin toimivan ehkäisyn, ilman hirveitä ongelmia. Jos menkat pahenee niin se nyt sinällään ei mua haittaa, mutta jos valun ympäri vuoden tälläi, niin ei hyvä tuu... Mutta pitänee olla aluks kärsivällinen tai jotain. En ole synnyttänyt ja vasta 23v, joten sekin voi osaltaan aiheuttaa kipuja ja vuotoja...ainakin alkuun. Käsittääkseni?!

Mutta lisää saa laittaa kokemuksia luettavaksi...

Mulle laitettiin kuparikierukka n.4kk sitten. Olen 20v ja en synnyttänyt! Mullekaan ei sovi hormonaalinen ehkäisy koska e-pillereistä tuli veritulppa.
        Laittohan sattui ihan pirusti ja mulla n.kuukausi oli aika kivuliasta välillä helpompaa. kahdet menkat olleet ihan kamalat, ihankun verilöyly. Tiputtelua tulee välillä vieläkin mutta vähentynyt kauheesti eikä tuu jokapäivä onneks enää. Kysyin lääkäriltä niin on normaalia että 6kk laitoin jälkeen tulee tiputtelua ja kovia kuukautisia. Sitten pitäisi helpottaa. Itse ainakin kestän :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2879
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2037
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1767
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1722
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1411
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      955
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe