Tramal ei auta

mä.

eli mulla on välilevyn pullistuma mikä säteilee pahasti kipua oikeaan jalkaan. Aluksi söin 8kpl panacodeja päivässä, ei riittävää tehoa. Nyt sain 3 päivää sit tramal 50mg, jota otan 8kpl päivässä, ei tehoa kipuun ollenkaan, väsyneeksi tekee, nukahtelen ihan koko ajan! Onko muilla ollut tramal näin tehoton? mitähän muita lääkkeitä voisi olla...odottelen just lääkärin soittoa et saisin toiset lääkkeet, mahtaa se lääkäri muistaa mun numeron jo ulkoa...no onneksi onkin tosi kiva lääkäri ja sympaattinen.

40

27016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inkku

      Itse sairastan selkää,joka on leikattu kertaalleen ja uusi leikkaus on tulossa.minulla ei tramal auttanut mitään,kaiken sen päälle tuli järkyttävä olo.Lääkkeitä löytyy kyllä paljonkin tehokkaampia,mutta jotkut lääkärit eivät ole halukkaita niitä kirjoittamaan,pelkäävät että potilas jää niihin koukkuun.
      Itse söin aikaisemmin selkäkipuuni Oxycon lääkettä parhaillaan jopa 100-120mg ja sit hermosärkylääkettä Gabrion(melkein sama kuin neurontin) sit triptyl-se nostattaa kipukynnystä ja antaa unta.minua se ei kyllä ala väsyttämään lainkaan.Mutta uskon tuohon että se nostaa kipukynnystä.Sitä käytetään hyvin paljon kipujen hoidossa.Nyt syön sellaista kuin Dolmed(sitä on ainoastaan 5mg vahvuutena)sitä Lääkäri määräsi minulle 9 kappaletta vuorokaudessa,mutta pienempi määrä näkyy riittävän. edelleen Gabrion määrä vain nosi 6 kappaleesta 8 kpl ja tripty ja trivatril 2mg,nyt ei juurikaan kipuja pahemmin ole.Kysy Lääkäriltäsi paremmasta lääkehoidosta

      • lääkkeet Sinulla.

        Olethan käynyt verikokeissa/vatsatähystyksessä lääkkeitten takia??

        Itse olen myös vahvoja syönyt ja vatsa alkoi reagoimaan päästä puhumattakaan.


    • jepulis

      100mg tramal ja 150mg lyrica vois ehkä tehota tohon sun vaivaan, menee noin viikko ennen ku lyrica puuduttaa hermon joka pullistuman välissä. pitää muistaa, että lääkkeet ei poista asiaa, mutta helpottaa asian kanssa olemista

      • OD 300

        näin päättelet. Kummassakin on sama vaikuttava aine eli tramadolihydrokloridi. Ainoa ero on, että satanen on retard eli pitkäkestoinen. Jos lääkkeellä ei ole analgeettistä (kipua poistavaa) vastetta on aivan sama otatko siitä pitkä vai lyhytvaikutteista versiota. On myös todettu, että ottamalla lyhytvaikutteista max.vrk.annostuksen (400 mg/vrk) saadaan plasmassa korkeammat lääkeainepitoisuudet kuin pitkäkestoisella 100,150,200,300mg lääkemuodoilla. Pitkävaikutteiset on tosin helpompi annostella jo lääke muuten toimii.. Joku tosin taas varmaan kirjoittaa, että plasmassa saadaan tasaisemmat pitoisuudet pitkäkestoisella lääkemuodolla ja näin parempi kipuvaste, mutta ei pidä paikkaansa. 8x 50 mg pienin väliajoin toimii vähintään yhtä hyvin.


      • OD 300

        ota lääkärikirjan lue mitä puuduttaminen tarkoittaa ja mieti uudestaan Lyrican vaikutusmekanismia.


      • Tuuke
        OD 300 kirjoitti:

        näin päättelet. Kummassakin on sama vaikuttava aine eli tramadolihydrokloridi. Ainoa ero on, että satanen on retard eli pitkäkestoinen. Jos lääkkeellä ei ole analgeettistä (kipua poistavaa) vastetta on aivan sama otatko siitä pitkä vai lyhytvaikutteista versiota. On myös todettu, että ottamalla lyhytvaikutteista max.vrk.annostuksen (400 mg/vrk) saadaan plasmassa korkeammat lääkeainepitoisuudet kuin pitkäkestoisella 100,150,200,300mg lääkemuodoilla. Pitkävaikutteiset on tosin helpompi annostella jo lääke muuten toimii.. Joku tosin taas varmaan kirjoittaa, että plasmassa saadaan tasaisemmat pitoisuudet pitkäkestoisella lääkemuodolla ja näin parempi kipuvaste, mutta ei pidä paikkaansa. 8x 50 mg pienin väliajoin toimii vähintään yhtä hyvin.

        Plasmoista ym. en ymmärrä mitään, mutta:

        Samaa mieltä, että 75mg (voltaren) kaks kertaa päivässä tai 50mg kolme kertaa= sama vaikutus. Ainoo, et 75mg helpompi kun ei tarvii ottaa kuin aamuin ja illoin.


      • pippurisi
        OD 300 kirjoitti:

        ota lääkärikirjan lue mitä puuduttaminen tarkoittaa ja mieti uudestaan Lyrican vaikutusmekanismia.

        Haluaisin tuoda esiin sellaisen asian, että tiedän muutamia tapauksia, joissa Lyrica niminen lääke on aiheuttanut erittäin pahoja sivuvaikutuksia ja muistuttaisin siitä, ettei kyseistä lääkettä saa lopettaa kerralla vaan se täytyy lopettaa vähitellen!!!


      • Yksilöllistä
        pippurisi kirjoitti:

        Haluaisin tuoda esiin sellaisen asian, että tiedän muutamia tapauksia, joissa Lyrica niminen lääke on aiheuttanut erittäin pahoja sivuvaikutuksia ja muistuttaisin siitä, ettei kyseistä lääkettä saa lopettaa kerralla vaan se täytyy lopettaa vähitellen!!!

        Lyrican voi lopettaa kun seinään on kokemusta kaikki joillakin herkemmillä kannattas laskea annosta pikku hiljaa. Kaikille kipupotilaille voimia!


    • kiropraktikko tai semmonen

      voi korjata sitä, niin ei tarvitse lääkkeitä syödä...

      • ei kannata

        TODELLAKAAN mennä!!!kokemusta on! Lääkärin kanssa kannattaa asiat selvitellä!


    • Tuuke

      Eikös sulla ole ollenkaan tulehduskipulääkettä? Itse söin ennen tyräleikkausta voltaren 75mg ja tramal oli lisäsärkylääke. Kun oikein kipeä olin, niin tramadol (muistaakseni 100mg, tästä en oo yhtään varma) oli se lisälääke. Se kylläkin taitaa olla sama lääke, mutta eri koostumus tai jotain vai olisko se pitkävaikutteinen versio siitä tramalista.


      Mitä muuten tarkoitat, että aluksi söit panacodeja? Onko vaiva ollut kauankin?
      Jaksamista kipujen kanssa!

    • kokeiltu on

      Itse olen ollut selkäranka kuvauksessa ja vikaa löytyi.
      Nyt jonotan mangneetti-kuvaukseen.
      Söin alussa myös älyttömästi panacodia parisen kuukautta, sitten vaihdettiin Tramaliin vahvuus 150 2 kertaa vuorokaudessa.
      Ei vieläkään hellittänyt.
      No, nyt kun laitettiin oxamin 15mg 3-4 kertaa/vrk tramalin rinalle jo alkoi lopulta hellittämään.
      Pystyn liikkumaan olen sairauslomalla tietty, mutta kotona 5 ja 6 vuotiaat lapset ja koti työt.
      Pyydäppä lääkäriltäsi jos saisit kokeilla oxaminia vaikka vain muutaman päivän.

      • Taluska

        Tuota noin.. Oxamiini tässä tapauksessa on aika turha lääke. En kiellä etteikö se vaikuttaisi mutta oksatepaami kuuluu bentsodiatsepiineihin, jota käytetään masennuksiin, ahdistuksiin, jännitystiloihin.. jne jne.

        Tramadolia on saatavilla eri vahvuuksilla 50mg-200mg
        Pyydä lääkäriä tarkistamaan annostuksesi. Voi hyvinkin olla että tarvit suuremman määrän tai vahvempia. Itse olen huomannut että kun kipu on kova 150-200mg tramadolia on riittävä.

        Muita saman vahvuisia lääkeitä on Indalgin, Abalgin ja tietenkin Panacod mitä olenkin jo kokeillut. Indalgin sisältää etyylimorfiinia ja yhtä tehokkaimmista tulehduskipulääkkeistä indometasiinia. Abalgiini taas sisältää dekstropropoksfeenia. Kummatkin ovat potentimpia kuin panacod tai tramal mutta ovat niitä "lievimpiä".


      • kokeiltu on
        Taluska kirjoitti:

        Tuota noin.. Oxamiini tässä tapauksessa on aika turha lääke. En kiellä etteikö se vaikuttaisi mutta oksatepaami kuuluu bentsodiatsepiineihin, jota käytetään masennuksiin, ahdistuksiin, jännitystiloihin.. jne jne.

        Tramadolia on saatavilla eri vahvuuksilla 50mg-200mg
        Pyydä lääkäriä tarkistamaan annostuksesi. Voi hyvinkin olla että tarvit suuremman määrän tai vahvempia. Itse olen huomannut että kun kipu on kova 150-200mg tramadolia on riittävä.

        Muita saman vahvuisia lääkeitä on Indalgin, Abalgin ja tietenkin Panacod mitä olenkin jo kokeillut. Indalgin sisältää etyylimorfiinia ja yhtä tehokkaimmista tulehduskipulääkkeistä indometasiinia. Abalgiini taas sisältää dekstropropoksfeenia. Kummatkin ovat potentimpia kuin panacod tai tramal mutta ovat niitä "lievimpiä".

        Eli auttaa myös lihasjännitys tiloihin.
        Näin kun olen itse magneetti-kuvaukseen jonossa(ollut jo 2kk), niin eipä ole muita vaihtoehtoja kuin mennä päivästä toiseen niillä lääkkeillä jotka auttavat.


      • jäi
        kokeiltu on kirjoitti:

        Eli auttaa myös lihasjännitys tiloihin.
        Näin kun olen itse magneetti-kuvaukseen jonossa(ollut jo 2kk), niin eipä ole muita vaihtoehtoja kuin mennä päivästä toiseen niillä lääkkeillä jotka auttavat.

        hermovauriovika iskias-leikkauksesta ja söinkin ensin 200mg Tramaleita ja ne ei auttaneet, tulin varmaan immuuniksi niille.

        Nyt syön Triptyl50mg*2-3 nostamaan kipukynnystä
        Lyrica 150mg*2 eli aamuin illoin
        Oxycontin 20mg*2 eli aamuin ja illoin
        Oxynorm 10mg tarvittaessa koska se on nopea tehoinen vielä näidenkin lääkemäärien jälkeen kipu tuntuu pahempina päivinä läpi.

        Minut myös puudutetaan kolmen kuukauden välein ja se auttaa aina jonkin aikaa.

        Söin silloin ennen leikkausta Baclon nimistä lääkettä lihaksien rentouttamiseen joka auttoikin jonkin verran.

        pyydä rohkeasti vaihtamaan lääkkeitä, turha syödä ja maksaakin sellaisesta mikä ei tuo apua.


      • äöw
        jäi kirjoitti:

        hermovauriovika iskias-leikkauksesta ja söinkin ensin 200mg Tramaleita ja ne ei auttaneet, tulin varmaan immuuniksi niille.

        Nyt syön Triptyl50mg*2-3 nostamaan kipukynnystä
        Lyrica 150mg*2 eli aamuin illoin
        Oxycontin 20mg*2 eli aamuin ja illoin
        Oxynorm 10mg tarvittaessa koska se on nopea tehoinen vielä näidenkin lääkemäärien jälkeen kipu tuntuu pahempina päivinä läpi.

        Minut myös puudutetaan kolmen kuukauden välein ja se auttaa aina jonkin aikaa.

        Söin silloin ennen leikkausta Baclon nimistä lääkettä lihaksien rentouttamiseen joka auttoikin jonkin verran.

        pyydä rohkeasti vaihtamaan lääkkeitä, turha syödä ja maksaakin sellaisesta mikä ei tuo apua.

        mulla on kans kovat selkäkivut ja pitkä selkähistoria. nyt menee dolmed ja neurontin. menossa puudutukseen kirurgiin. missä saat puudutukset ja miten tehdään? maksatko itse, ja ennen kaikkea tehoaako eli viekö kivut?terv. kohtalotoveri


    • santsu

      Toimii yhdessä ainakin hyvin. Joo, tramalista väsymystä ja kutinaa. Ei varmaan paras vaihtoehto mut en ole saanut muutakaan niin hyvin vaikuttavaa kuin se.

    • pilleristi....

      Tramal 50 on suht vahva kipulääke....tosin jos hermorärky on kovaa niin ei minullekkaan tuo tramali yksin auta...siinä sivussa popsin sitten panadol 1 g ja burana 600....
      Tramalin käytössä ainakin itsellenäni meni viikko pari että pää tottui mokomaan lääkkeeseen...

    • -tukkuri-

      contteja 10 ja 20mg olis ja 100mg morfiinia..tarkouksia:=)

      • tramsulikka

        TRADOLAN 150mg retardeja pari nassuun nii johan on kivvaa. 8) ja sitte jaksaa valvoo vaikka kaksi yötä silokeita metässä poimien!!! tramalit on ihan kökköjä..


      • Kil
        tramsulikka kirjoitti:

        TRADOLAN 150mg retardeja pari nassuun nii johan on kivvaa. 8) ja sitte jaksaa valvoo vaikka kaksi yötä silokeita metässä poimien!!! tramalit on ihan kökköjä..

        Sairastan selkää, nivelrikko, alimmat nikamat madaltuneet. Nyt on vielä kova lonkkakipu joko töissä rasituksesta ja sitten on on kulumia lonkassa. Ei alettu vielä kuvaamaan.

        Olen saanut selkään ensin Tramalia kuten Santsullakin, mutta se aiheutti mulle myös hirveää kutinaa. Piti lopettaa. Tämä oli vähän outoa, koska olin syönyt sitä aik. välilevynpullistumaan pari vuotta aikaisemmin eikä mitään sivuvaikutuksia ilmennyt. Olisi ollut hyvä lääke.

        Nyt on Dolmed 5 mg 1/2 tab x 3. Norm. 1/2 x 2. Mutta ei sekään ole hyvä, ei auta. Vaikka on koviin kipuihin.Lisäksi Panadol Forte 2g. Sitä napsin liikaakin.


      • kaikkea voi kokeilla

        Mihin laitan tarjouksen? Tänne ei ihan viitsisi...


      • jeppis3

        Ostan kaikki oxycontit ja oxynormit mitä sulla on! soita tai textaa 046 846 4190


      • Autan
        jeppis3 kirjoitti:

        Ostan kaikki oxycontit ja oxynormit mitä sulla on! soita tai textaa 046 846 4190

        Missä asut? Voi kaverilta löytyä.


    • kipu huussssssssss

      ettei kaikille käy samat lääkkeet, jos sinun vaivoihin ei käy tramal 50mg, niin toiselle se voi käydä hyvinkin.
      Minulla tramal 100mg ja käy paremmin kuin 50mg, sivuvaikutukset tuossa 50mg hurjat, kuin 100mg ei ollenkaan, lisäksi panacod menossa jo useita vuosia, vatsan kanssa jo oireita noista myrkyistä ja yritän vähentää lääkitystä kivuista huolimatta, nyt kun selkäkivun lisäksi vatsakin kivulias, niin ompa herkullinen olo:(
      Siis meistä jokainen on omanlaisensa vaivoineen/ kipuineen, lääkkeitäkin monenlaisia, kokeilemalla löytää itselleen sopivat, ei aina lääkärikään tiedä mikä potilaalle on se paras ja sopivin kivun lievittäjä.

    • Selkävaivainen

      Ootko kokeillu Lyricaa? Mulla aunakin on lievittäny kipuja huomattavasti, mul on ollut krooninen selkäsairaus noin 20 vuotta. Ns. valuvika eli mul on vasemmalla alhaalla kaks nikamaa kasvanu yhteen ja myös rintarangassa ongelmia. Mulla menee maksimiannos Lyricaa päiväs eli 600mg ja siihen päälle panacodeja 6kpl/vrk ja silti vaan koskee! No, toleranssihan tässä vaan kasvaa....Lyricasssa on vaan aika yleinen haittavaikutus, nimittäin heitehuimaus ja sen tähden se ei ole sopinut monellekaan mun tuttavistani vaikka siitä apua ois ollukin.

    • narkomarko

      Mulla on narkolepsia, haavaisen paksusuolentulehdus ja nyt nivel- ja lonkka/lantiokipuja, joita ei voi sietää ja jotka pitävät hereillä. Lääkärit eivät usko kun sanon, että Tramaleita voi syödä vaikka kuinka ilman että vähentävät yhtään kipua. Narkolepsiaan käytetyillä piristeillä ei pitäisi olla vaikutusta kipulääkkeiden vaikutukseen, mutta olen vahvasti kokemuksesta eri mieltä.

      Narkoleptikoilta puuttuu uusimpien tutkimusten mukaan kaiken lisäksi aivoista "palikka" , joka aiheuttaa mitään riippuvuuttaa lääkkeisiin jotka normaaleille aiheuttavat. Suomen huippunarkolepsianeurologi sanoi, että minulle saa sairauteni puolesta määrätä vaikka kuinka vahvoja kipulääkkeitä. Pahimmillaan vedin 12kpl panacodeja, vaikka eivät auta yhtään. Mutta epätoivoinen tarttuu mihin vain. Tramalin kanssa sama juttu: ihan sama kuinka paljon otan, ei vaikutusta. Kuitenkaan en käytä muita kuin em. sairauksiin tarkoitettuja lääkkeitä. Haluaisin edes yöksi jonkun tosi vahvan kipulääkkeen, jotta saisin nukuttua.

      Nyt olen noidankehässä, jossa vähenevä uni vähentää piristeiden tehoa, joka aiheuttaa väsymystä ja josta seuraa kaikkea vakavaa mielenhäiriötä. Tämä aloitus ei ole sellainen. Mistä saan sellaisen lääkärin, joka ymmärtää minua?

      • Narkomarko

        Tänään kuulin röntgenini tulokset:ristiselässä on selkärankareumaan sopivia muutoksia, lisäksi rintarangan alapuolella luusiltoja. Magneettikuvauksiin onneksi vielä ennen lopullista tuomiota. Mutta kivut ovat ja pysyvät, vaikka syyt selviäisivät. Minulle eivät sovi tulehduskipulääkkeet, ei salazopyrin(kokeiltu joskus ekana lääkkeenä suolistotulehdukseen), eivätkä tramalit ja panacodit juurikaan auta. Mikä vaivaa suomalaista sairaanhoitoa, kun toisten annetaan kärsiä sietämättömistä kivuista ilman vastuuta. Kelalle kyllä saa selitellä jos on hakenut liikaa näitä toimimattomia kipulääkkeitä. Laitoin hiljan tällaisen selvityksen, jossa totesin että ei ole minun vikani jos suomalaiset lääkärit eivät uskalla määrätä potilasta oikeasti auttavia lääkkeitä.

        No, toivottavasti viimeistään tuon magneettikuvauksen jälkeen minua kohdellaan asiallisemmin. Huomenna soitan omalle tk- lääkärille ja pyydän jo nyt lähetettä kipupolille noiden selässä todettujen mutosten aiheuttamien kipujen vuoksi. Epäilen...


    • Itselläni on lievä välilevyn pullistuma ja sain viikon kuurin Motifene Dual 75mg, mutta se auttoi sillon aina kun sen lääkkeen otti ja en saanut ottaa päivän aikana mitään muita särkylääkkeitä kun tuota edellä mainittua.. Tällä hetkellä en syö minkäänlaisia särkylääkkeitä koska tuntuu ettei mikään auta enää! Enkä lähde omalle lääkärille enkä päivystävälle koska eivät tunnu antavan kun viikon lääkekuureja.. Sukulaisillani on myös välilevyn pullustuma jotka ovat saaneet särkylääkkeitä pullistuman takia.. Taitaa vain johtua lääkäristä tai pullistumasta, mutta olisi ihan kiva saada kunnolliset lääkkeet niin ei tarvitsisi kärsiä tästä kivusta.. Pitäisköhän sitä lähteä ihan yksityiselle ja sanoa siellä että oma lääkäri määräsi motidene dualia joka ei auttanut, paitsi silloin kun lääkkeen otti ja siitä noin tunnin eteenpäin..

    • Uskomat0nta

      "eli mulla on välilevyn pullistuma mikä säteilee pahasti kipua oikeaan jalkaan. Aluksi söin 8kpl panacodeja päivässä, ei riittävää tehoa. Nyt sain 3 päivää sit tramal 50mg, jota otan 8kpl päivässä, ei tehoa kipuun ollenkaan, väsyneeksi tekee, nukahtelen ihan koko ajan! Onko muilla ollut tramal näin tehoton? mitähän muita lääkkeitä voisi olla...odottelen just lääkärin soittoa et saisin toiset lääkkeet, mahtaa se lääkäri muistaa mun numeron jo ulkoa...no onneksi onkin tosi kiva lääkäri ja sympaattinen. "

      niinku siis haloo?
      ootko viel hengissä, ei ole maksa posahtanut panacodeista?
      niiden MAX määrä päivässä on 6, ja ketään järjissään oleva lääkäri ei määrää niitä yhtään sen yli, aiheuttavat järjetöntä ummetusta.

      400mg päivässä Tramalia? JEES...
      Tykitätkö nykyään jotain?

    • kipujen vartioima

      mulla on aivan kamala ala selkä/lantio/reisi/pohje/jalkapöytä kipu..mulla todettiin vuos sitten kuvissa,et mul on siel luupiikkejä nikamis 3 ja kulumaa,nivelrikkoa ja vääntyneit nikamii..(tk lekuril 3,5v ramppasin,kunnes jouduin ambulanssilla sairaalaan suoraan kirurgiaan,jossa mun selän todellinen vika selvis)mun lekuri ei uskonut mun kipuja sanoi vain ,buranaa ja panadolia.itkien menin heti seur. pv;Nä takas laittoivat orudis piikin ja norflex piikit,joilla ei ollu mtn vaikutusat kipuun.anto panacodit,ei tehoa,menin yksityiselle,sain sieltä 100mg tardolan retard x 2 pv;ssä ja 50mf tramal 2x pv;ssä,siihen päälle panadolia ja buranaa.Nyt näihin kipuhihin mitkä mul on päällä mitkä tos alus luettelin,lekuri määräs tradolanin ja tramalin lisäksi vain lyricaa 150mg pv;ssä.EI AUTA YHDESSÄ EIKÄ erikseen NUO LÄÄKKEET tähän kipuun,joka on hermoissa ja ties missä..en uskalla ottaa enempää lyricaa tai tramadolia kun oon kuullu kauhutarinoit et niiden yhteisvaikutus liiallisina annoksina voi helpostikkin aiheuttaa hengityslaman ym. mulla lapsi ja oon nyt ihan kykenemätön mihinkään,sattuu kokoajan oikealle puolelle alaselkään ja siit alaraajoihin,ei mikään asento ole hyvä ..jatkuvaa kipua..kamalaa!!!

    • äkäinen akka

      Tiedän kokemuksesta minkälaista on elää jatkuvan kivun kanssa. Sanoisin, että se yhtä h.......ä. Lääkärit vain pompottaa toiselta lääkäriltä toiselle ja palkat juoksee. Kipupolille olen jonossa ortopedin lähetteellä tuli tieto jono 3-6 kk. Sitten on tietysti seuraava lääkäri neurokirurgi jonka luokse olen jonossa seuraavat 3-6 kk. Näinhän se sitten jatkuu....!!!

      • oravanhäntä

        Ois tossa jäänyt jokunen kymmenen 150mg tramaleita yli. Jos tahtoo ni mailii [email protected]


    • äkäinen akka

      Minulle määrättiin kipuihin kokeiltavaksi Temgesic lääkettä. Suolisto menee tukkoon ja nuppi sekaisin. Odottelen vaihteeksi ortopedin vastaanottoa.

      • Tietäjä

        Oleko sattumoisin katsonut suomalaisen huume-elokuvan nimeltään Reindeerspotting escape from santaland?
        Meinaan että Temgesic on sitä samaa Buprenorfiinia mitä pojjat leffassa tunki suoneen. En ollenkaan ihmettele että nuppi ollu sekasin.


    • kipuilija

      minulla on jalassa vammasta aiheutunut hermosärky, tramalit ku pääs loppumaan nii johan taas alkoi tuntumaan tuntuu siltä kun ois tulikuuma rauta jalan sisällä, lyricakin on ahdistuneisuuteen mutta ei paljoa auta vain pientä lievitystä =( ahdistaa ttaas töihin mennä huomenna kun tietää että jalka tuntuu ku ois sisältä tulessa.

    • RebeccaMiu

      Ei auta Tramal minullekaan. Niitä on määrätty 100mg 3*vrk. Joskus olen ottanut jopa viisi tosi kovaan kipuun. Ei mitään vaikutusta. Uni vain häipyy. Sitten valvotaan vielä kipujen kanssa. Sain naapurilta Norspan laastareita kokeiltavaksi ja 20 mikrogrammaa (?) auttoi tosi hyvin kipuihin. Siinä on myös se hyvä puoli, ettei tarvi ottaa pilleriä ja lääke imeytyy elimistään tasaisesti. Aamulla ei tarvvi herätä valmiikis ärtyneenä kipuun. Lääkärini on kuitenkin niin mäntti, että tuskin niitä kirjoittaa. Mikesi Suomessa kipupotilas voi saada inhimmillstä kohtelua. Kivuton elämä on ihmisoikeus! Ja se riippuvuusvaara! Johan minä olen sitä Tramalia hotkinut jo vuoskaudet. Ei sillä nyt enää mitään väliä ole. Uskallan nyt kuitenkin seuraavalla käynnillä pyytää lääkkeenvaihtoa. Mitä sitä turhaan ottaa lääkettä, jossei siitä ole kunnon vastetta.
      Zemppiä kaikille kipukroonikoille.

    • Anonyymi

      Täällä jotkut lähihoitajat jankkaa paskaa " trivotril " ja " Lyricassa ja tramalissa sama vaikuttava aine " buhahahaha... Juu, pregabaliini ja tramadoli on kyllä aivan eri aineita. Ei kuulu edes samaan kategoriaan mitenkään!

      Ja rivatrilin vaikuttava aine on kyllä klonatsepaami.

      Ps, voisko nää lähihoitsut keskittyä ihan vaan siihen perseiden pyyhkimiseen jatkossakin! Heillä kun ei ole mitään oikeutta edes puhua lain mukaan potilaalle lääkkeistä! " Luetaan lääketiedettä " on paras kommentti jonka olen kuullut lähipalvelijan suusta. Juu, ensiapu kurssillakin luetaan lääketiedettä. Se siitä.

      PSS, jutelkaa hyvät ihmiset oikeista asioista vain lääkärin kanssa. Sairaanhoitajat kyllä tietää asioista eli tässä tapauksessa lääketieteestä paljon. Perus ja lähihoitajat pyyhkivät vanhusten perseitä. Siinä on vähän eroa!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Mulla kanssa selkä vaivaa, on kirurgilla käynti edessä. Hermoja on selässä puristuksissa ja sieltä säteilee jalkoihin. Kipulääkkeet eivät auta sen hermopuristuksen takia joka sen kivun tekee. Ei ne lääkkeet vapauta niitä hermoja, eli kipu vaan jatkuu. Ei auta että hoidetaan kipua kun just tällasissa tapauksissa pitää hoitaa se kivun syy.

      • Anonyymi

        Auttaisikohan sinua tuolla ylmpänä jollekin kohtolotoverillesi määrätty "lääke-coctail", hän nimittäin kertoo siellä näin:

        " Nyt syön sellaista kuin Dolmed(sitä on ainoastaan 5mg vahvuutena)sitä Lääkäri määräsi minulle 9 kappaletta vuorokaudessa,mutta pienempi määrä näkyy riittävän. edelleen Gabrion määrä vain nosi 6 kappaleesta 8 kpl ja tripty ja trivatril 2mg,nyt ei juurikaan kipuja pahemmin ole."

        Tuo yllä mainitussa lainauksessa mainuttu trivatril lienee oikealta nimeltään Rivatril, sillä sitä myös käytetään pitkäaikaisen kivun hoitoon, kuten muitakin hänen mainitsemiaan lääkkeitä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe