Johtuen Suomen tiukasta alkoholipolitiikasta esimerkiksi Tapio-mainospaitojen lähettäminen asiakkaille on kiellettyä.
Ajattelin kokeilla logon tekemistä itse, sillä olen ollut graaffisena suunnittelijana / kuvankäsittelijänä jo useita vuosia.
Tietääkö kukaan mitä fontteja on käytetty Tapio-pullon etiketissä sanoissa "TAPIO" ja Viina Brännvin"?
Tapio-viina
5
1183
Vastaukset
- sanoa.
Jos olisit todellakin ollut graafisena suunnittelijana jo useita vuosia, osaisit varmaankin kirjoittaa "graafisena", ei "graaffisena".
"TAPIO" vaikuttaa olevan lähellä Bookman Boldia. Ei kuitenkaan sellaisenaan, vaan alkuperäisfontille on tehty jotain jekkua niin että teksti on saatu vaikuttamaan kolmiulotteiselta. Luulenpa melkein, ettei fonttia ole saatavana tuolla tavoin valmiiksi käsiteltynä.
"Viina Brännvin" -tekstin ensimmäinen kirjain V näyttää olevan eräänlainen anfangi. Se ei ole samaa fonttia kuin seuraavat kirjaimet. Luultavasti se on tyylitelty ihan erikseen eli se ei edes kuulu mihinkään (tunnettuun, yleiseen) fonttiin.
Miksi et skannaa etikettiä ja siirrä skannaustulosta suurennettuna mainospaitaasi?- Dean Anderson
Eipä nyt puututa yksityiskohtiin. Huomasin pienen kirjoitusvirheeni juuri ennen viestin jättämistä, mutta en ehtinyt / viitsinyt enää korjata.
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tuskin löytyy fonttia, joka olisi suoraan Tapio -etiketistä. Todennäköisempää on, että kirjasintyyppejä on korjattu mainostoimiston taholta.
En vain ymmärrä mitä järkeä on teetättää mainospaitoja, joita ei sitten kuitenkaan voi jakaa kuluttajille alkoholilain pelossa?
- timanttimies
alhaalta kuvattuna,se on tapsu
- Anonyymi
Sain talkoo-palkkaa litran Tapiota lasipullossa. Se maistui hieman pontikalta. Onko se Tapion perusmaku vai onko kyseessä valmistusvirhe? Hankinta-ajankojta ja -paikka tuntmaton..
- Anonyymi
Se on minun nimikkoviinani. Saan tilata itselleni minkälaisen paidan haluan, eikö niin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793