Tapio-viina

Dean Anderson

Johtuen Suomen tiukasta alkoholipolitiikasta esimerkiksi Tapio-mainospaitojen lähettäminen asiakkaille on kiellettyä.

Ajattelin kokeilla logon tekemistä itse, sillä olen ollut graaffisena suunnittelijana / kuvankäsittelijänä jo useita vuosia.

Tietääkö kukaan mitä fontteja on käytetty Tapio-pullon etiketissä sanoissa "TAPIO" ja Viina Brännvin"?

5

1022

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoa.

      Jos olisit todellakin ollut graafisena suunnittelijana jo useita vuosia, osaisit varmaankin kirjoittaa "graafisena", ei "graaffisena".

      "TAPIO" vaikuttaa olevan lähellä Bookman Boldia. Ei kuitenkaan sellaisenaan, vaan alkuperäisfontille on tehty jotain jekkua niin että teksti on saatu vaikuttamaan kolmiulotteiselta. Luulenpa melkein, ettei fonttia ole saatavana tuolla tavoin valmiiksi käsiteltynä.

      "Viina Brännvin" -tekstin ensimmäinen kirjain V näyttää olevan eräänlainen anfangi. Se ei ole samaa fonttia kuin seuraavat kirjaimet. Luultavasti se on tyylitelty ihan erikseen eli se ei edes kuulu mihinkään (tunnettuun, yleiseen) fonttiin.

      Miksi et skannaa etikettiä ja siirrä skannaustulosta suurennettuna mainospaitaasi?

      • Dean Anderson

        Eipä nyt puututa yksityiskohtiin. Huomasin pienen kirjoitusvirheeni juuri ennen viestin jättämistä, mutta en ehtinyt / viitsinyt enää korjata.

        Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tuskin löytyy fonttia, joka olisi suoraan Tapio -etiketistä. Todennäköisempää on, että kirjasintyyppejä on korjattu mainostoimiston taholta.

        En vain ymmärrä mitä järkeä on teetättää mainospaitoja, joita ei sitten kuitenkaan voi jakaa kuluttajille alkoholilain pelossa?


    • timanttimies

      alhaalta kuvattuna,se on tapsu

    • Anonyymi

      Sain talkoo-palkkaa litran Tapiota lasipullossa. Se maistui hieman pontikalta. Onko se Tapion perusmaku vai onko kyseessä valmistusvirhe? Hankinta-ajankojta ja -paikka tuntmaton..

    • Anonyymi

      Se on minun nimikkoviinani. Saan tilata itselleni minkälaisen paidan haluan, eikö niin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe