Tapio-viina

Dean Anderson

Johtuen Suomen tiukasta alkoholipolitiikasta esimerkiksi Tapio-mainospaitojen lähettäminen asiakkaille on kiellettyä.

Ajattelin kokeilla logon tekemistä itse, sillä olen ollut graaffisena suunnittelijana / kuvankäsittelijänä jo useita vuosia.

Tietääkö kukaan mitä fontteja on käytetty Tapio-pullon etiketissä sanoissa "TAPIO" ja Viina Brännvin"?

5

1284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoa.

Jos olisit todellakin ollut graafisena suunnittelijana jo useita vuosia, osaisit varmaankin kirjoittaa "graafisena", ei "graaffisena".

"TAPIO" vaikuttaa olevan lähellä Bookman Boldia. Ei kuitenkaan sellaisenaan, vaan alkuperäisfontille on tehty jotain jekkua niin että teksti on saatu vaikuttamaan kolmiulotteiselta. Luulenpa melkein, ettei fonttia ole saatavana tuolla tavoin valmiiksi käsiteltynä.

"Viina Brännvin" -tekstin ensimmäinen kirjain V näyttää olevan eräänlainen anfangi. Se ei ole samaa fonttia kuin seuraavat kirjaimet. Luultavasti se on tyylitelty ihan erikseen eli se ei edes kuulu mihinkään (tunnettuun, yleiseen) fonttiin.

Miksi et skannaa etikettiä ja siirrä skannaustulosta suurennettuna mainospaitaasi?

• Dean Anderson

Eipä nyt puututa yksityiskohtiin. Huomasin pienen kirjoitusvirheeni juuri ennen viestin jättämistä, mutta en ehtinyt / viitsinyt enää korjata.

Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että tuskin löytyy fonttia, joka olisi suoraan Tapio -etiketistä. Todennäköisempää on, että kirjasintyyppejä on korjattu mainostoimiston taholta.

En vain ymmärrä mitä järkeä on teetättää mainospaitoja, joita ei sitten kuitenkaan voi jakaa kuluttajille alkoholilain pelossa?

• timanttimies

alhaalta kuvattuna,se on tapsu

• Anonyymi

Sain talkoo-palkkaa litran Tapiota lasipullossa. Se maistui hieman pontikalta. Onko se Tapion perusmaku vai onko kyseessä valmistusvirhe? Hankinta-ajankojta ja -paikka tuntmaton..

• Anonyymi

Se on minun nimikkoviinani. Saan tilata itselleni minkälaisen paidan haluan, eikö niin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe