Ilmavaivat!

Tyttönen

Mitä tehdä runsaille ilmavaivoille? Olen etsinyt ruoka-aineita jotka niitä aiheuttavat, mutta kun niitä tuntuu tulevan vaikka söisi mitä tai ei söisi mitään. Eli jotain vinkkejä miten niitä helpottaa? On aika nolo vaiva...

7

892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Glutfree

..Sulla voi olla keliakia. Jos ruokavalion muutos auttaa 1kk aikana käy lääkärissä verikokeessa varmistamassa diagnoosi.

• Keliaakikko

Ilmavaivat ovat todella epämiellyttävä vaiva niin itselle kuin lähipiirille. Suosittelisin sinulle käyntiä lääkärissä ja sieltä kautta alkaa homma pyörimään. Itse kärsin monenlaisista mahavaivoista mm. ilmavaivoista pitkän aikaa ennenkuin menin lääkäriin, sillä arvelin vaivojen johtuvan stressistä. Nyt olen vaivoistani päässyt, tutkimuksissa löytyi keliakia, laktoosi-intoleranssi, helikobakteeri ja arpeutunut mahahaava.

• Tyttönen
        Keliaakikko kirjoitti:

Ilmavaivat ovat todella epämiellyttävä vaiva niin itselle kuin lähipiirille. Suosittelisin sinulle käyntiä lääkärissä ja sieltä kautta alkaa homma pyörimään. Itse kärsin monenlaisista mahavaivoista mm. ilmavaivoista pitkän aikaa ennenkuin menin lääkäriin, sillä arvelin vaivojen johtuvan stressistä. Nyt olen vaivoistani päässyt, tutkimuksissa löytyi keliakia, laktoosi-intoleranssi, helikobakteeri ja arpeutunut mahahaava.

Minulla ei ole keliakiaa eikä laktoosi-intoleranssia ja lääkärissä olen käynyt. Ihan siis tämmöisiä käytännön vinkkejä haluaisin kuulla tai "vanhan kansan uskomuksia" tai ihan mitä vaan! =) *valmis kokeilemaan kaikkea*

• ilmapallo
        Tyttönen kirjoitti:

Minulla ei ole keliakiaa eikä laktoosi-intoleranssia ja lääkärissä olen käynyt. Ihan siis tämmöisiä käytännön vinkkejä haluaisin kuulla tai "vanhan kansan uskomuksia" tai ihan mitä vaan! =) *valmis kokeilemaan kaikkea*

runsaskuituista ruokaa. Illalla sekoitat jugurtin joukkoon vaikka pellavasiemenrouhetta, annat turvota hetken ja nautit (sikäli, että se on nautinto. Ei se pahaakaan ole...). Tai mitä kaikkea nyt voikaan syödä, missä on kuitua: leipä (ei aina ruisleipä!), jossa eri viljalajeja, raasteita, hedelmiä. Itse safkaan myös Helokkiöljykapseleita ja maitohappobakteereita. Joku noista kaikista saa aikaan sen, että maha ei enää turpoa ja kerää ilmaa, niin kuin ennen.

• Monelle auttaa

...jätä syömättä ruoat, joissa on seuraavia aineita:

Ammoniumglutamaatti
      Arominvahvenne
      Aromisuolat, liemijauheet, -kuutiot, valmiiksi marinoidut tuotteet
      Dikaliumguanylaatti E628
      Dikaliuminosinaatti E632
      Dinatrium-5`-ribonukleotidit E635
      Glutamaatti
      Glutamiinihappo E620
      Glysiini ja natriumsuola E640
      Guanyylihappo E626
      Hiiva-autolysaatti
      Hiiva-uute eli Faex
      Hydrolyzed Vegetable Protein (HVP)
      Hydrolyzed Plant Protein ( HPP )
      Inosiinihappo E630
      Kalsiumdiglutamaatti E623
      Kalsiumglutamaatti
      Kalsiumguanylaatti E629
      Kalsiuminosinaatti E633
      Kalsium-5`-ribonukleotidit E634
      Kombu Extract
      Lysiinihydrokloridi (mm.Pan-suolassa)
      Magnesiumdiglutamaatti E625
      Monoammoniumglutamaatti E624
      Monokaliumglutamaatti E622
      Mononatriumglutamaatti E621
      Monosodiumglutamat MSG
      Natriumglutamaatti E621
      Proteiinihydrolysaatti

Jätä pois myös kaikki hiivatuotteet (hiivaton ruisleipä vehnäpullien tilalle)
      samoin hiivaa sisältävät juomat: siiderit ja oluet
      Tavallinen sokeri pois - tarvittaessa hedelmäsokeri tai hunaja tilalle
      Tuoremehujen tilalle puolukkamehu, jonka makeutat hedelmäsokerilla itse.

Lista yllä löytyy myös kirjasta "Ravintomme lisäaineet"
      Lähteenmäki, Parkkinen, Nuutinen

Itselläni katosi kokonaan sekä vatsavaivat, poskiontelotulehduskierre ja migreeni - kolmeen vuoteen kaikki poissa!!!

Lycka tilla - kokeileminen ei maksa mitään ja vaivakin on tosi pieni:-)

• Yksi asia muiden joukossa
    • Arkistoista löytyy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79