Mitä tehdä runsaille ilmavaivoille? Olen etsinyt ruoka-aineita jotka niitä aiheuttavat, mutta kun niitä tuntuu tulevan vaikka söisi mitä tai ei söisi mitään. Eli jotain vinkkejä miten niitä helpottaa? On aika nolo vaiva...
Ilmavaivat!
7
892
Vastaukset
- Glutfree
..Sulla voi olla keliakia. Jos ruokavalion muutos auttaa 1kk aikana käy lääkärissä verikokeessa varmistamassa diagnoosi.
- Keliaakikko
Ilmavaivat ovat todella epämiellyttävä vaiva niin itselle kuin lähipiirille. Suosittelisin sinulle käyntiä lääkärissä ja sieltä kautta alkaa homma pyörimään. Itse kärsin monenlaisista mahavaivoista mm. ilmavaivoista pitkän aikaa ennenkuin menin lääkäriin, sillä arvelin vaivojen johtuvan stressistä. Nyt olen vaivoistani päässyt, tutkimuksissa löytyi keliakia, laktoosi-intoleranssi, helikobakteeri ja arpeutunut mahahaava.
- Tyttönen
Keliaakikko kirjoitti:
Ilmavaivat ovat todella epämiellyttävä vaiva niin itselle kuin lähipiirille. Suosittelisin sinulle käyntiä lääkärissä ja sieltä kautta alkaa homma pyörimään. Itse kärsin monenlaisista mahavaivoista mm. ilmavaivoista pitkän aikaa ennenkuin menin lääkäriin, sillä arvelin vaivojen johtuvan stressistä. Nyt olen vaivoistani päässyt, tutkimuksissa löytyi keliakia, laktoosi-intoleranssi, helikobakteeri ja arpeutunut mahahaava.
Minulla ei ole keliakiaa eikä laktoosi-intoleranssia ja lääkärissä olen käynyt. Ihan siis tämmöisiä käytännön vinkkejä haluaisin kuulla tai "vanhan kansan uskomuksia" tai ihan mitä vaan! =) *valmis kokeilemaan kaikkea*
- ilmapallo
Tyttönen kirjoitti:
Minulla ei ole keliakiaa eikä laktoosi-intoleranssia ja lääkärissä olen käynyt. Ihan siis tämmöisiä käytännön vinkkejä haluaisin kuulla tai "vanhan kansan uskomuksia" tai ihan mitä vaan! =) *valmis kokeilemaan kaikkea*
runsaskuituista ruokaa. Illalla sekoitat jugurtin joukkoon vaikka pellavasiemenrouhetta, annat turvota hetken ja nautit (sikäli, että se on nautinto. Ei se pahaakaan ole...). Tai mitä kaikkea nyt voikaan syödä, missä on kuitua: leipä (ei aina ruisleipä!), jossa eri viljalajeja, raasteita, hedelmiä. Itse safkaan myös Helokkiöljykapseleita ja maitohappobakteereita. Joku noista kaikista saa aikaan sen, että maha ei enää turpoa ja kerää ilmaa, niin kuin ennen.
- Monelle auttaa
...jätä syömättä ruoat, joissa on seuraavia aineita:
Ammoniumglutamaatti
Arominvahvenne
Aromisuolat, liemijauheet, -kuutiot, valmiiksi marinoidut tuotteet
Dikaliumguanylaatti E628
Dikaliuminosinaatti E632
Dinatrium-5`-ribonukleotidit E635
Glutamaatti
Glutamiinihappo E620
Glysiini ja natriumsuola E640
Guanyylihappo E626
Hiiva-autolysaatti
Hiiva-uute eli Faex
Hydrolyzed Vegetable Protein (HVP)
Hydrolyzed Plant Protein ( HPP )
Inosiinihappo E630
Kalsiumdiglutamaatti E623
Kalsiumglutamaatti
Kalsiumguanylaatti E629
Kalsiuminosinaatti E633
Kalsium-5`-ribonukleotidit E634
Kombu Extract
Lysiinihydrokloridi (mm.Pan-suolassa)
Magnesiumdiglutamaatti E625
Monoammoniumglutamaatti E624
Monokaliumglutamaatti E622
Mononatriumglutamaatti E621
Monosodiumglutamat MSG
Natriumglutamaatti E621
Proteiinihydrolysaatti
Jätä pois myös kaikki hiivatuotteet (hiivaton ruisleipä vehnäpullien tilalle)
samoin hiivaa sisältävät juomat: siiderit ja oluet
Tavallinen sokeri pois - tarvittaessa hedelmäsokeri tai hunaja tilalle
Tuoremehujen tilalle puolukkamehu, jonka makeutat hedelmäsokerilla itse.
Lista yllä löytyy myös kirjasta "Ravintomme lisäaineet"
Lähteenmäki, Parkkinen, Nuutinen
Itselläni katosi kokonaan sekä vatsavaivat, poskiontelotulehduskierre ja migreeni - kolmeen vuoteen kaikki poissa!!!
Lycka tilla - kokeileminen ei maksa mitään ja vaivakin on tosi pieni:-) - Yksi asia muiden joukossa
http://www.susiraja.net/sivut/susielamanmeno/2263
Luomumaito tavallisen tilalle. Lue Raija Tukkisen sivusto homogenoidun maidon haitoista. - Arkistoista löytyy
http://www.yle.fi/solarplexus/arkiv/08012002atdigfrisk.htm
Tuolla on paljon hyvää asiaa myös ilmavaivoista.
Olisiko täällä ketään, joka kääntäisi artikkelin suomen kielelle. Kaikki eivät jaksa tai ymmärrä tuota toista kotimaista tarpeeksi hyvin.
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110