Viisaudenhampaan leikkaus

Minkähän hintainen mahtaa olla hampaan leikkaus kirurgilla? Kun tuo viimeinen viisuri on vaivaillut, ja tänään sitten hammashoitolassa käytyäni sanoivat laittavansa lähetteen kirurgille kun ei sitä vetämällä pois kuulemma saa. Eli täytyyköhän tässä opiskelijan alkaa nyt oikein säästämään tuota leikkausta varten?

7

10416

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • timanttimies

poralla leikkaavat ikenen halki ja sit vaa pihdeillä pois,hoituu hammaslääkäriski,mulle tehtiin niin

• potilasiNN

no, ei se nyt aina ihan noin helpolla käy! Mulla leikattiin ien auki, pilkottiin hammas poralla osiin ja sen jälkeen kaiveltiin helvetin tiukassa istuvia juuria, jotka olivat poikittain edessä olevan hampaan alla...operaatio kesti suukirurgilla n. tunnin. Juuret jouduttiin ottamaan pois pienissä paloissa.

Onneksi otettiin panorama-röntgen, josta selvisi juurten asennot. Jos multa olis lähdetty repimään pihdeillä tuosta vaan hammasta veke, niin multa puuttuis nykyään pari muutakin hammasta...
        Tätä operaatioo en todellakaan olisi halunnut tavallisen hammaslääkärin tekevän. Minun onnekseni hän ehdottomasti kieltäytykin kunniasta ja passitti suukirurgille.

• mimmi

hesassa mulla makso kunnallisella 74e lääkkeet n. 5e. mutta mul oli aika paha se viisuri. et sul voi olla halvempi.

• viisurit veke

Jos hammashoitolassa suosittavat suukirurgia, niin sinne ehdottomasti! Maksoi mitä maksoi! Viisureiden leikkaaminen on niitä asioita, että niistä maksaa ilomielin, kunhan vain pääsee spesialistin käsiin! Jälki voi olla todella rumaa, jos joku helkutin yleishampilääkäri sen tekee...

• Ilman viisautta

Itse olin viisaudenhammasleikkauksessa, jossa otettiin 4 hammasta samalla kertaa ja kaksi niistä hampaista vaati (suora lainaus laskusta): Vaativaa hampaan poistoleikkausta, hinta á 330,74€. Mutta tämä oli yksityisellä puolella. Julkisella ei taatusti ole näin kallista, joten don't worry!

Hampaat lähtivät kuulemma ihan vetämällä, lähinnä sen ikenen poisto sen "tieltä" luo sen vaikeuden ja siinä tarvitaan kirurgia. Riippuu hampaasta ja sen sijainnista, irroittaminen saattaa tapahtua helpostikin!

Ei kannata huolestua ko. operaatiota. Pääset kunnon ammattilaisen käsiin ja varmasti tekee hyvää jälkeä. Tsemppiä! :)

• kipukka

Minulla kahden hampaan LEIKKAUS maksoi 84 e plus lääkkeet, tosin sitä ennen kävin kahdesti hammasta näyttämässä, n 20 e/kerta, sitten vielä tikinpoisto maksaa erikseen parikymppiä. Näin kunnallisella puolella. Ei se halpaa lystiä ole, mutta kannattaa ehdottomasti. Viime syksynä oli niin hirveät kivut kun nuo hampaat sitten tuppaa tulehtumaan useampaankin otteeseen. Ja joka kertahan se tulehduksen hoitaminen maksaa, eli kannattaa mennä ajoissa.

• Opsikelija

Saatko sinä opiskelijahintaan hammaslääkärihoitoa? Minä kuulun YTHS:ään ja minulla maksaa viisaudenhampaiden poisto noin 12 euroa kerta, eli yhteensä 24 euroa. Ja minullakin joudutaan leikkaamaan ainakin osa hampaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      211
      2088
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      49
      1247
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1137
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      986
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      881
    6. 71
      813
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      792
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      737
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      695
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      34
      688
    Aihe