Voiko olla vakavaa ja mistä saattaa johtua?
S-uraat 489, normaalisti 230-480
4
7849
Vastaukset
- Saku
Sinulla on uraatti- eli kihtiarvot vähän koholla. Elimistösi tuottaa liikaa virtsahappoa, joten arvot voi alentua ihan sillä, että juot vettä 1½-3 litraa päivässä (virtsahappo ei pääse muuttumaan kiteiksi niveliin, kun nesteet liikkuu ahkerasti) ja vähennät lihan syöntiä, jos sitä menee paljon. Suositeltu lihamäärä päivässä on 80-100g. Tuo sinun arvo on vielä suuhteellisen hyvä, ettei kihdistä oikein voi puhuakaan - vaan noususuunnassa on ja voi alentamattomana syntyä kihdiksi. Onko sinulla niveloireita? Oireet kertoo, että kannattaako alkaa 100%:sti kihtiruokavaliolle.
- Veijo 31, Kiittää!!!
Aikaisemmin minulla oli oikea kylki kipeänä pitkän aikaa ja nyt vasen.
Voisko se olla sitä kihtiä?
olen kyllä kuullut, että siinä olisi oireina isovarpaan kipu? - Saku
Veijo 31, Kiittää!!! kirjoitti:
olen kyllä kuullut, että siinä olisi oireina isovarpaan kipu?Ei se kyllä kuullosta kihdiltä.. itselläni kipeni vasen ranne ja nilkka, joka ei myöskään vaikuta kihdiltä - vaan oireita kuitenkin helpotti ja jopa poisti kihtiruokavalio. Onhan niitä kuulemma kihdin tapaista oireistoakin, joka ei ole varsinaisesti kihtiä. Siinä on arvot vähän koholla ja niveloireita voi olla mitkä helpottuu kihtiruokavaliolla. Nivelkipu ei välttämättä rajoitu isovarpaan tyveen. Nuorilla tätä yleensä esiintyy, vanhemmilla (40v ) se melkein järjestäen on itse kihtiä. Kannattaa kokeilla tota kihtiruokavaliotakin, saat ainakin arvot normaaliksi mitä kannattaa joka tapauksessa. Itselläni oli ikää 30v, kun sain tuon oireiston ja nyt pari vuotta vanhempana arvot on normaalit, mutta kihtiruokavaliotakin olen käyttänyt ja tulen käyttämäänkin, mutten ihan kirjaimellisesti ;)
- Saku
Veijo 31, Kiittää!!! kirjoitti:
olen kyllä kuullut, että siinä olisi oireina isovarpaan kipu?Kihti kyllä oirehtii nivelkipuna, ei lihaskipuna. Kun aloin tarkemmin tota sun kylkeä ajattelemaan.. en tiedä sitten.. Mutta ihan senkin takia kannattaa noudattaa kihtiruokavaliota, että saat uraattiarvot normaaleiksi. Ei siitä mitään pahaakaan ole, vain hyötyä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662298Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣281602Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711560Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.921366Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841214Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1221170Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241130En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9952- 77949