Mitä naisystävän kanssa voi tehdä?

Nari_Säre

Eräs "este" naisten verkostoitumiselle on luontaisesti se, että naisiin ei voi ystävystyä ihan samalla tavalla kuin miehiin. Tämä sitten juontaa edelleen siihen, että esim. mikäli osa bisneksistä tapahtuu ystäväverkostoissa, niin naiset ovat niistä ulkona.

Esim. poikien kanssa kalareissulle ei voi ottaa naisia mukaan, vaikka olisivat muutoin hyviä ystäviäkin. Toisaalta naiset harvemmin viihtyvät vaikkapa reippaassa akateemisessa miesporukassa, ja tahtovat jäykistää keskustelua ja mm. laulun aiheita.

Eräs keino tähän olisi tietysti etsiä sivilisoituneita kokoontumistapoja ystävien kesken, jotka olisivat sukupuolineutraalimpia. Mutta ehkäpä naisilla on vähän vastaavia verkostotapaamisia - kuten tupperware- ja naisille suunnattujen seksivälineiden esittelyiltamat? Niihinhän ei varmastikaan moni tosimies eksy.

30

1254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatos

olla sotkematta bisnestä ja ystävyyttä jos se noin lujille ottaa. yhteistyötä vaan.

ystävälle en itse antaisi esmes jotain sijoitusvinkkejä. mitä jos homma kusee?

• Nari_Säre

...kyllä.

Tosin joskus, etenkin jos on ollut työpaikalla pidempään, voi juolahtaa mieleen lähteä vaikka miesporukalla kalaan tms... ja kyllä siellä tulee ihan implisiittisestikin koplattua.

Vähän niin kuin eräs entinen tuntemani vapaamuurari sanoi, niin sitä ikään kuin tekee bisnekset luontevasti heidän kanssaan, joiden kanssaan muutenkin viettää aikaa.

Sijoitusvinkkejä voin antaa "omalla vastuulla" - ja esim. omassa ystäväpiirissäni on käynyt niiden noudattajille sekä että. (Ei tosin isoja rahoja, itsekin olen amatööri). Käytetyn autonkin olen kerran ostanut ystävältäni - ja se ei ollut järin häävi, mutta hän kertoi, että ei tiedä kaikkia piileviä vikoja.

Jos joku suuttuu huonosta bisneksestä tai ennakoimattoman riskin realisoitumisesta (joka on eri asia kuin huijaaminen, toki), niin tuskin ystävyys oli muutoinkaan lujalla pohjalla.

• aatos
        Nari_Säre kirjoitti:

...kyllä.

Tosin joskus, etenkin jos on ollut työpaikalla pidempään, voi juolahtaa mieleen lähteä vaikka miesporukalla kalaan tms... ja kyllä siellä tulee ihan implisiittisestikin koplattua.

Vähän niin kuin eräs entinen tuntemani vapaamuurari sanoi, niin sitä ikään kuin tekee bisnekset luontevasti heidän kanssaan, joiden kanssaan muutenkin viettää aikaa.

Sijoitusvinkkejä voin antaa "omalla vastuulla" - ja esim. omassa ystäväpiirissäni on käynyt niiden noudattajille sekä että. (Ei tosin isoja rahoja, itsekin olen amatööri). Käytetyn autonkin olen kerran ostanut ystävältäni - ja se ei ollut järin häävi, mutta hän kertoi, että ei tiedä kaikkia piileviä vikoja.

Jos joku suuttuu huonosta bisneksestä tai ennakoimattoman riskin realisoitumisesta (joka on eri asia kuin huijaaminen, toki), niin tuskin ystävyys oli muutoinkaan lujalla pohjalla.

kalareissun sadosta voi briiffata naiskollegoja sitten maanantaina, eiks jeh?
        ethän sinäkään haluaisi, että selkäsi takana sovitaan asioita?

• Nari_Säre
        aatos kirjoitti:

kalareissun sadosta voi briiffata naiskollegoja sitten maanantaina, eiks jeh?
        ethän sinäkään haluaisi, että selkäsi takana sovitaan asioita?

...sitten eri juttu, kun tavallaan se yhteisymmärrys jne. on jo rakennettu... ja sitten se briiffattavana oleminen jo asettaa sen briiffattavan vähän eriarvoiseen asemaan.

Ehkä yksi hyvä tapa olisi eksplisiittinen sopimus, että työasioista ei puhuta laisinkaan esim. kalareissuilla. Se voisi kohentaa sitten kalareissujekin tunnelmaa.

• avecMaria

Kyllä. Tämä koetaan naisten kesken ongelmaksi. Naisten verkostoituminen on vaikeaa ja hankalaa.

Olen käsitellyt näitä syitä täällä hyvin laajasti, kuitenkin saaden kommentin lopuksi; "potaskaa". Siinä ehkä suurin syy, miksi naiset eivät voi verkostoitua muuhun kuin Tupperwareen ja vastaavalla tavalla myytäviin seksi- ym. leluihin ja vaatteisiin.

On myös olemassa sellainen seikka, että korkeaan asemaan päässyt nainen ei auta alas jääneitä, vaan tilalle nousee ajatus; tehkööt muut itse saman. Naisten on erittäin vaikea kannustaa itsestään poikkeavaa naista eteenpäin. Yleensä etenemiselle asetetaan hirmuisesti esteitä. Sitä selkään puukotusta, ryhmän ulkopuolelle jättöä yms. yrityksiä hallita itsestä poikkeavaa.

Miehille nämä ovat tuntemattomia asioita.

• jorojukka-kukka

Tunnetko yhtään nykyaikaista naista, kun sinäkin puhelet Tupperwarasta ja välinemyynnistä?

Aivan kuin tuntemasi naisihmiset olisivat joltain 70 luvulta...

Oma naisystäväpiirini koostuu erittäin yritteliäistä naisista ja erilaisia aloja on paljon.

Myöskään selkään puukottamista en usko sp sidonnaiseksi, vaan kehittymättömän ihmisen toimininnaksi sp riippumatta.

Muuten naisverkostoitumisen tarpeellisuudesta samaa mieltä.

• avecMaria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Tunnetko yhtään nykyaikaista naista, kun sinäkin puhelet Tupperwarasta ja välinemyynnistä?

Aivan kuin tuntemasi naisihmiset olisivat joltain 70 luvulta...

Oma naisystäväpiirini koostuu erittäin yritteliäistä naisista ja erilaisia aloja on paljon.

Myöskään selkään puukottamista en usko sp sidonnaiseksi, vaan kehittymättömän ihmisen toimininnaksi sp riippumatta.

Muuten naisverkostoitumisen tarpeellisuudesta samaa mieltä.

Ihmisiä noin. Tunnen monia joilla on vastaavanlainen verkostomarkkinonititausta ja juuri naisia kaikki.
        En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että he ovat vanhaniakaisia...pitääpä huomauttaa heitä...Kaikki heistä eivät vielä edes olleet syntyneet 70-luvulla! Mutta se lienee sivuseikka.

Oma ystäväpiirini pysyy tämän palstan ulkopuolella, joten ei heistä sen enempää. Minä en yritä eteenpäin heitä hyväksikäyttäen...:) Ei kuulu tapoihin.

Väitinkö jotain sp.sidonnaiseksi?

• jorojukka-kukka
        avecMaria kirjoitti:

Ihmisiä noin. Tunnen monia joilla on vastaavanlainen verkostomarkkinonititausta ja juuri naisia kaikki.
        En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että he ovat vanhaniakaisia...pitääpä huomauttaa heitä...Kaikki heistä eivät vielä edes olleet syntyneet 70-luvulla! Mutta se lienee sivuseikka.

Oma ystäväpiirini pysyy tämän palstan ulkopuolella, joten ei heistä sen enempää. Minä en yritä eteenpäin heitä hyväksikäyttäen...:) Ei kuulu tapoihin.

Väitinkö jotain sp.sidonnaiseksi?

Naiset eivät kannusta, naiset sulkevat ryhmän ulkopuolelle, puukottavat selkään jne.

Sanoit jopa "Miehille nämä ovat tuntemattomia asioita."

Tämän selvemmin ei sp sidonnaisuutta voi kuvata.

• avecMaria
        jorojukka-kukka kirjoitti:

Naiset eivät kannusta, naiset sulkevat ryhmän ulkopuolelle, puukottavat selkään jne.

Sanoit jopa "Miehille nämä ovat tuntemattomia asioita."

Tämän selvemmin ei sp sidonnaisuutta voi kuvata.

Miehille tuntemattomia asioita vastaavassa tilanteessa. Kun käsittelen yhtä asiaa, en sotke siihen kaikkia mahdollisia eri variaatioita mitä maa päällään kantaa elämän eri muodoissa ja kaikissa eri tilanteissa, joissa ihminen elinaikanaan käy.

Se on meidän kommunikaatiomme, sinun ja minun, suurin este. Sinä luet mitä minä en kirjoita. Toisekseen, sinä hyökkäät, et kysy kohteliaasti, mitä tarkoitit, vaan hyökkäät suoraan, itse tulkitsemasi perusteella, tyyliin "sinä sanoit noin".

Miehiä/poikia on aina kannustettu eteenpäin ja he osaavat tehdä saman toisilleen, samaa ei voi sanoa tyttöjen kasvatukseen liittyvän kuuliaisuuden ja kiltteyden vaikutuksesta eteenpäin menossa.

Kilpailu on edelleen hyvin rumaa naisten maailmassa. (lue naisten kesken)

• ex--lotta

" Sitä selkään puukotusta, ryhmän ulkopuolelle jättöä yms. yrityksiä hallita itsestä poikkeavaa. Miehille nämä ovat tuntemattomia asioita."

Sinä se jaksat palvoa noita miehiä, ei voi kun nauraa ;)

Tuossa muussa tekstissäsi oli varmasti osittain ihan asiaakin, moni varmasti ajattelee tyyliin "tehkööt muut saman kuin minä". Mutta en oikein jaksa uskoa, että tämä olisi vain naisten ominaisuus vaan sitä ilmenee kyllä miehissäkin aivan kuten selkään puukotusta yms.
        Mitä tulee tuohon naisten verkostoitumisongelmiin, niin uskoisin, että yksi haitta ja hidaste naisten verkostoitumiselle on naisten liian kiltti luonne. Moni nainen kokee varsin epämiellyttävänä sen, että he pääsisivät uralla eteenpäin suhteita hyväksikäyttäen, koska sitä perinteisesti pidetään jossain määrin halveksittavana. Tästä johtuen naiset mielummin puskevat kovemmin töitä ja pyrkivät etenemään yksinomaan omilla avuillaan. Toisaalta naiset myös helposti vähättelevät omaa osaamistaan eivätkä arvosta itseään tarpeeksi, joka näkyy siinä, että naiset eivät usein tuo itseään tarpeeksi esiin, vaan jättäytyvät hillitympään rooliin, sen sijaan että tieten tahtoen alkaisivat verkostoitua omaa uraansa edistääkseen.

• PerusEkonomi

Kos myyt bulkkia, vaihda alaa, tai olet työtön parin vuoden kuluttua. Netissä ei sukupuolella ole väliä.

Myynti perustuu jo lähitulevaisuudessa siihen, että autat asiaksata löytämään ratkaisuja hänen tuotantoprosessinsa ongelmiin. Eli pitää mennä tehtaalle neuvottelmaan, miten tuotantoa omilla myytävillä tuotteilla voidaan yksilöllisesti muuttaa.

• asenteistasi

"poikien kanssa kalareissulle ei voi ottaa naisia mukaan,"

Kuten loppujuttusikin.

Mitäs jos joskus keskittyisit avartamaan ahtaita näkemyksiäsi?

• Nari_Säre

...se on kuitenkin koettu fakta, että "poikien reissut" ja sitten reissut joilla on naisia (ja/tai lapsia) mukana ovat luonteeltaan erilaisia.

Esim. miesten käytös tuntuu jotenkin automaattisesti muuttuvan - tiettyjä puheenaiheita vältellään naisihmisen läsnäollessa jne. (varmaan sama, kuin miesten läsnäollessa naiset eivät juttele kaikista asioista jne - osa ihan siksi, että ne ikävystyttävät toista sukupuolta, osa siksi, kun ne ovat luonteeltaan ehkä sellaisia että kaikki eivät puhu sellaisista).

Itse tarkentaisin, että "poikien kalareissu" ja sitten "avec-kalareissu tms. vapaa-ajan matka" ovat luonteeltaan erilaisia - molemmanlaiset ajanviettotavat ovat mielestäni mukavia.

Silti pojat tuntuvat tarvitsevan myös poikien reissuja - ehkä niihin olisi parasta se, että niillä ei puhuta työasioista sitten.

Ongelmaksi homma voi tulla, jos työkaverit ovat myös muutoin hyviä kavereita... Silloin tavallaan luottamus heihin, jotka tuntee jo muistakin ympyröistä on syvempi, ja ihan luonnostaan esim. enemmän riskinottoa/luottamusta vaativat työinitiatiivit tavallaan kehkeytyvät sen epäformaalin porukan kesken.

• perinteinen

lesboilu ole kiva juttu.

• jorojukka-kukka

Siis miten liittyy aloitusaiheeseen?

• jorojukka-kukka

Miksi ihmeessä kalareissulle ei voi ottaa naista? Tunnen monta naista, jotka käyvät noilla reissuilla erilaisissa kokoonpanoissa. Jopa yksi ystävättäreni käy useamman miehen kanssa, yksin naisena, noilla reissuilla ja toisinaan ovat koko päivän. Välillä käyvät syömässä jossain pikkusaarella eväitään. Myös äidit harrastavat porukalla kalastamista poikiensa kanssa.

Minua vähän naurattaa, kun miehet täällä niin usein mainitsevat tuon vanhanaikaisen... Tuppeware tapahtumat. Lopulta nykyään ehkä aika harvinaista naistoimintaa, kuten myös ompeluseuratoiminta. Joskus olen kuullut naisten välisistä saunailloista, joissa kokeillaan kaikenlaisia ihonhoitotuotteita ja uutta toimintaa tosiaan nykyään tämä välinemyynti, johon en kyllä itse ole törmännyt. Menisin kyllä kutsuille, jos jossain sellainen olisi!

• Nari_Säre

...ottaa naisen kalareissulle - rouvakin on ollut.

Tosiasia on kuitenkin, että reissu muuttaa luonnettaan tällöin - miehet (herrasmiehinä) alkavat ottaa naista ns. huomioon, esim. pöytätavoissa jne... ja eräänlainen rento ilmapiiri kärsii, vaikka nainen ei sitä olisi tarkoittanutkaan, ihan luonnostaan.

Vähän sama juttu, kun se, että naiset eivät puhu varmastikaan kaikista asioista silloin, kun läsnä on mies.

Ei siinä sen kummempaa.

• kekkone

Kyllähän naisia voi kalareissuille mukaan ottaa. Mielestäni mitään tyttöjen ja poikien juttuja ei erityisesti ole.
      Toisaalta joskus on aivan hyväkin pitää pelkästään tyttöjen tai poikien reissuja/iltoja taikka jotain vastaavia.

Ei liity verkostoitumiseen mutta kirjoitinpa silti.

• j.pukkila

..kun ottaa vaimon mukaan, kertovat..

..kaikki se on mahdollista, mikä ei loukkaa vaimon tunteita..

..kyllä vaimo pitää naaraskalat loitolla, jos on tarpeen..

..tosin joudut itse soutamaan venettä ja käymään verkostoa läpi, koska naiset ovat äärimmäisen huonoja veneen ja verkostonkäsittelijöitä..

• Hertha

Onko vaara, että kala raiskaisi kalareissulla mukana olevat naiset?

• kuka rinnalles jää
      ja kun kaukana myrsky soi ja sun ystäväs vaikeroi
      vene lähimpään rantaan vie
      jääköön pois kuka lie.
      Juha Vainion tekstiä "ystävän laulusta.

Melkoinen määritelmä - osuva- mielestäni kyllä.

Kun neljä viikkoa asuu puolison kanssa n. 30 neliömetrin tilassa kyllä yhteinen harrastus käy, tuo veneily meinaan tai on jo käynyt yli 20 v.

rannikkokaukungissa tyttöpartiolaiset järjestivä vuosia sitten veneilykurssin naisille.
      Sen nimi oli "hyppää perkele" (aivan totta)
      tavoite opastaa naisia veneilyn kikkoihin.

Monasti valitettavasti kuulee sitä kun vene rantautuu niin kipparin ääni on kuin ukkosen jyrinää-- väärin-väärin koska hän ei ole osannut opastaa daamiaan ja ei itse osaa ajaa paattia kunnolla.

On se veneily ollut meille yhteinen harrastus ja syksyllä on niitä miesten kalareissuja.
      Oletteko muuten maistaneet savustettua kuhaa----- herkullista :-)

• ex--lotta

Niin, ikävä kyllä maailmasta löytyy varsin laaja joukko sinunkaltaisia sovinisteja, jotka eivät osaa suhtautua naisiin ihmisinä, vaan näkevät heidät varsin rajoittuneiden, vihamielisten ja alentuvien lasien läpi. Tämä kiistatta vaikeuttaa monien naisten urakehitystä, mutta toisaalta uskoisin/toivoisin, että onneksi maailmasta löytyy myös niitä järkevämpiä miehiä, jotka osaavat suhtautua naiseen tasa-vertaisena ihmisenä.

• Nari_Säre

...tuon kysymyksen voisi tietysti suunnata myös naisnäkökulmasta siten, että "mitä miesystävän kanssa voi tehdä"?

Ts. pidän luonnollisena, että naisillakin on omia vapaa-ajan rentoutumismekanismeja, joissa on luonnollista, että miesystävä ei ole aina mukana - vaan naiset tekevät naisporukalla asioita.

Tuolla ylempänä annoit sitten vähän viitettä siitä, että miksi tämä verkostoituminen ei vaikuta niin uralla etenemiseen - mainitsit, että "verkoston käyttöä uraetenemiseen pidetään jotenkin halveksittavana".

Itse en pidä sitä halveksittavana - vaikka nykyinen paikkani onkin ihan ulkopuolelta tulleen haun pohjalta saatu, ilman aiempaa yhteyttä ko. työpaikkaan... Fakta on se, että nykyisinkin valtaosaa työpaikoista ei ilmoiteta julkisesti - luotettavan henkilön löytyminen muutoin säästää työnantajalta ilmoittelukustannuksia ja samoin riskejä... ts. jos sopiva henkilö on jo tarjolla verkoston kautta, miksi ottaa riski saada epäsopivia mutta muodollisesti päteviä tms. hakijoita avoimen haun kautta - jolloin joku voisi jopa riitauttaa prosessia?

(Esim. julkisella sektorilla, vasta luin, on tapana antaa jopa hyviä työtodistuksia ikäville työntekijöille, jotta työpaikka pääsee heistä eroon... Eli näihinkään ei voi todellakaan aina luottaa).

Eli se, jos naiset suhtautuvat jotenkin idealistisesti uralla etenemiseen, eivätkä käytä luonnollisia verkostojaan, voi olla sinänsä uralla etenemisen este.

Siihen, miten koet minun suhtautumiseni naisiin olevan, en ota kantaa. Rouva aika usein ihmettelee, että minua pidetään sovinistina :-) Mutta ehkäpä hän on sitten niin tyhmä mielestäsi, ettei ole tajunnut millaisen sian kanssa on naimisissa :-) ? Hän on kyllä minun mielestäni erittäin tasa-arvoinen ja määrätietoinen ihminen, osaa ottaa tilaa ja antaa tilaa toisille... Feministiksi hän ei kuulemma kyllä lukeudu - tasa-arvon kannattajksi kylläkin.

• j.pukkila
        Nari_Säre kirjoitti:

...tuon kysymyksen voisi tietysti suunnata myös naisnäkökulmasta siten, että "mitä miesystävän kanssa voi tehdä"?

Ts. pidän luonnollisena, että naisillakin on omia vapaa-ajan rentoutumismekanismeja, joissa on luonnollista, että miesystävä ei ole aina mukana - vaan naiset tekevät naisporukalla asioita.

Tuolla ylempänä annoit sitten vähän viitettä siitä, että miksi tämä verkostoituminen ei vaikuta niin uralla etenemiseen - mainitsit, että "verkoston käyttöä uraetenemiseen pidetään jotenkin halveksittavana".

Itse en pidä sitä halveksittavana - vaikka nykyinen paikkani onkin ihan ulkopuolelta tulleen haun pohjalta saatu, ilman aiempaa yhteyttä ko. työpaikkaan... Fakta on se, että nykyisinkin valtaosaa työpaikoista ei ilmoiteta julkisesti - luotettavan henkilön löytyminen muutoin säästää työnantajalta ilmoittelukustannuksia ja samoin riskejä... ts. jos sopiva henkilö on jo tarjolla verkoston kautta, miksi ottaa riski saada epäsopivia mutta muodollisesti päteviä tms. hakijoita avoimen haun kautta - jolloin joku voisi jopa riitauttaa prosessia?

(Esim. julkisella sektorilla, vasta luin, on tapana antaa jopa hyviä työtodistuksia ikäville työntekijöille, jotta työpaikka pääsee heistä eroon... Eli näihinkään ei voi todellakaan aina luottaa).

Eli se, jos naiset suhtautuvat jotenkin idealistisesti uralla etenemiseen, eivätkä käytä luonnollisia verkostojaan, voi olla sinänsä uralla etenemisen este.

Siihen, miten koet minun suhtautumiseni naisiin olevan, en ota kantaa. Rouva aika usein ihmettelee, että minua pidetään sovinistina :-) Mutta ehkäpä hän on sitten niin tyhmä mielestäsi, ettei ole tajunnut millaisen sian kanssa on naimisissa :-) ? Hän on kyllä minun mielestäni erittäin tasa-arvoinen ja määrätietoinen ihminen, osaa ottaa tilaa ja antaa tilaa toisille... Feministiksi hän ei kuulemma kyllä lukeudu - tasa-arvon kannattajksi kylläkin.

..näkyville sen lehden, josta olet lukenut vääränlaisen työtodistuksen kirjoittamisesta..

..aika oudolta tuntuu, että puskaradio ohittaa viralliset menettelytavat työpaikan/viran täytössä..

..taidamme elää todellisessa banaanivaltiossa..??

• Nari_Säre
        j.pukkila kirjoitti:

..näkyville sen lehden, josta olet lukenut vääränlaisen työtodistuksen kirjoittamisesta..

..aika oudolta tuntuu, että puskaradio ohittaa viralliset menettelytavat työpaikan/viran täytössä..

..taidamme elää todellisessa banaanivaltiossa..??

...on aina julkista ja hyvä niin.

Yksityisiin työpaikkoihin palkkaaminen ei ole, välttämättä (ja hyvä niin).

Enpä muista, mistä tuon asian olen kuullut - joten pidettäköön sitä huhuna, kunnes minua lähdetietoisempi tietää paremmin. Silti muistikuvissani on, että julkisella sektorilla tätä etenkin tapahtuu, koska hankalista työntekijöistä on hankala päästä muuten eroon, kuin passittamalla heidät muualle parempiin työpaikkoihin.

• j.pukkila
        Nari_Säre kirjoitti:

...on aina julkista ja hyvä niin.

Yksityisiin työpaikkoihin palkkaaminen ei ole, välttämättä (ja hyvä niin).

Enpä muista, mistä tuon asian olen kuullut - joten pidettäköön sitä huhuna, kunnes minua lähdetietoisempi tietää paremmin. Silti muistikuvissani on, että julkisella sektorilla tätä etenkin tapahtuu, koska hankalista työntekijöistä on hankala päästä muuten eroon, kuin passittamalla heidät muualle parempiin työpaikkoihin.

..miksi käyttää termiä hankala työntekijä, eikö parempi ilmaus olisi takapajuinen työyhteisö, joka ei ymmärrä parastaan..

..jos työyhteisöissä vallitsee asenne tai peräti doktriini, että on olemassa erikseen hankalat ja mukavat ihmiset, niin kyllä yhden hankalan henkilön lähdön jälkeen etsitään jo seuraavaa hankalaa ihmistä jne..

..nähdäkseni stressi ja työuupumus ovat työelämän patologisissa ihmissuhteissa pikemmin kuin hankalissa yksilöissä..

..hankaluushan ei voi olla yksilön ominaisuus, vaan suhde toisiin työyhteisössä oleviin, suhde, jonka muodostumiseen ovat saattaneet vaikuttaa huhut, mustamaalaus, väärät tiedot, vääränlaiset johtamiskäytännöt, vääränlaiset tehtävät yms..

• yksinkertainen

häröillä, oleilla, pelleillä, naida, syödä, uida, telmiä, juosta, lenkkeillä, pyörräillä, matkailla, tanssia, kokkailla, hyppiä, ryypätä, maistella, nautiskella, harrastaa, työskennellä, siivota, laulaa... Ja aina sitä huomiseksikin jotain keksii.

Kalareissuilla emme yhdessä käy,koska kyseinen toiminta ei kuulemma vähempää voisi kiinnostaa. Hän ei ymmärrä, että miten joku viitsii istua joku hiilikuitutikku kädessä tuntikaupalla kaislikon reunalla kyttäämässä haukea joka on vieläpä huonoimpia kaloja maultaan. Vielä vähemmän hän käsittää, että jollakin on pakottavaa tarvetta lähteä syksyllä kylmässä, vesisateessa ja kovassa tuulessa repimään verkkoja merestä. Ja sitten vielä sanoa päälle, että kivaa oli.

Noh, en minäkään ymmärrä pakottavaa tarvetta shoppailuun.

Sitä tehdään mistä tykätään. Yhdessä tai erikseen. Ei kai kovin omituista?

• Nari_Säre

...että tuo koski lähinnä esim. työkaveriporukassa tapahtuvia juttuja - eli miehet verkostoituvat vaikkapa kalareissuilla jne. "miesten aktiviteeteilla" keskenään, ja niistä verkostoista voivat naiset joskus jäädä ulos.

Näistä sitten parisuhteessa taas samaa mieltä.

• niitä
        Nari_Säre kirjoitti:

...että tuo koski lähinnä esim. työkaveriporukassa tapahtuvia juttuja - eli miehet verkostoituvat vaikkapa kalareissuilla jne. "miesten aktiviteeteilla" keskenään, ja niistä verkostoista voivat naiset joskus jäädä ulos.

Hyvä-veli-verkostoja syntyy. Ja kuten kuvailit, niistä pidetään naiset ulkona.

• yksinkertainen
        Nari_Säre kirjoitti:

empä hirveästi ole muutenkaan työporukan kanssa tekemisissä työajan ulkopuolella. Lähinnä johtuu siitä, että ihan oikeasti saan työasioista tarpeeksi työaikana eikä niitä tarvitse sekoittaa ainakaan minun vapaa-aikaani.

Ne muutamat kerrat kun olen ollut työporukan kanssa jossain kalassa, baarissa tai muualla niin eihän siellä puhuta muusta kuin työstä.

Jos joku haluaa tehdä aivan välttämättä jonkun hyväveli järjestön kalareissuilla niin aivan vapaasti saa tehdä minun puolestani. Jos minun työaikani ja -panokseni ei mukaan pääsyyn riitä niin voin vakuuttaa, että tällä alalla ja tässä firmassa tuo järjestö on täysin turha. Siinä määrin luotan omaan osaamiseeni tällä erikoisella alalla. Ja jos aletaan savustamaan ulos niin voin lähteä, kilpailijoilta on työtarjouksia jo yllin kyllin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      162
      1384
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      985
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      715
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      630
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      622
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      616
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      592
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      567
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      553
    Aihe