Jumala-ilta eilen

devilived

Seurasiko kukaan muu YLE:n eilistä uskontokeskustelua? Täytyy vain sanoa etten ole koskaan ollut kiitollisempi siitä, etten kuulu kirkkoon. Suvaitsemattomuus ja kädet silmillä kulkeminen oikein kukoisti uskisten selittäessä muulle maailmalle "maailman totuuksia". Harmi ettei keskustelussa ollut mukana satanistia/kristittyjen arvojen täydellistä vastakohtaa. Itse ainakin olisin mielelläni keskustellut esim. kristitty-pariskunnan kanssa... ;)

11

1608

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nathaira

Katselin sieltä täältä ja kuuntelin samalla kun olin koneella.
      Olihan se tietysti arvattavaa mitä ne sieltä suoltaa, ja jäin myös kaipaamaan täysin vastakkaisia kommentteja. Ei kai ne sinne uskaltaneet sitä wiccan pikakäyntiä enempää sellaista väkeä laittaa, mokomat.

Mutta muuten kyllä ihan viihdyttävä ohjelma.

• rhoda

oon pannu merkille,että kaikkia muita uskontoja "ymmärretään" ja "suvaitaan",mutta heti kun kristitty tuo totuuttan esiin,siihen suututaan ja närkästytään.kristinusko on ainut "uskonto",jossa ei vaadita mitään tekoja että pelastuu,siis pääsee taivaaseen. Nuoripari eilisillan keskustelussa,toi julki oman uskonsa,ja siihen heillä on oikeus,niinkuin muillakin uskonkäsityksen omaavilla.kuka halailee ulkomaalaista kansannaista kuka myy "totuutta"ovelta ovelle.kaikki,missä ihminen itse saa tehdä jotain pelastumisensa eteen,kiinnostaa ihmeellisesti ihmistä.mutta kun joku tarjoaa pelastusta aivan ilmaiseksi,se onkin halpaarvoista ja sitä halveksitaan.kuitenkin Jeesus on maksanut siitä kalliin hinnan,henkensä.muista sinäkin lukijani tätä,kun lähestymme Pääsiäistä.Jeesuksen ruumis,sinun edestäsi annettu,Jeesuksen veri,sinun edestäsi vuodatettu.Jeesus nousi kuolleista ja elää,voit lähestyä Häntä ja pyytää,että Hän tulisi elämääsi.Siunattua Pääsiäistä.

• devilived

Osa kristityistä esitti asiansa yhtä hyvin kuin muidenkin uskontojen edustajat. Harmittavan usein se toinen puoli kristityistä on niitä, jotka tuputtavat omaa uskoaan ja saarnaavat pyytämättäkin. He vaativat muilta suvaitsevaisuutta vaikka julistavat kaikki ei-kristityt helvettiin joutuviksi, saatananpalvojiksi ja ties miksi. Tällaiset kristityt tuomitsevat muita sokeasti ja se on surullista. Joidenkin kristittyjen on vaikea ymmärtää ettei heidän elämänkatsomuksensa ole ainoa oikea. En tiedä pilaavatko he muidenkin kristittyjen maineen, mutta ainakin tv-keskustelussa esiintyneet kristityt olivat töykeitä, tuomitsevia ja ylimielisiä. Pakanallista pääsiäistä (pakanajuhla se alunperin olikin)

• Tyttö aamuissa

Minusta pitää tietysti suvaita myös kristillisyyden harvinaisempiakin muotoja. Mutta. MInä en oikein jaksa suvaita sitä kun ihmisten uskonnollisuus kohdistuu itsen sijasta muihin. Juuri sillä tavalla nuo Elävä Sana - seurakunnan nuoret suhtautuivat ympäröivään maailmaan. He kauhistelivat ja tuomitsivat. Minusta sellaisen ei pitäisi kuulua mihinkään uskontoon, eikä varsinkaan kristillisyyteen.

• ei kaikkea pidäkään suvaita.
      Jos Jumala sanoo jonkun asian olevan synti.Silloin se on synti.Piste.

• synnintuskissasi.

Minä en.

• Belial

...että kaikilla ei ole sama jumala.
        ... että kaikilla ei ole samat synnit.
        Niin että hauskaa päivänjatkoa vaan sinnekin.

• synnintuskissasi. kirjoitti:

Minä en.

rypemisestä vaan totuuden löytämisestä itsestään.
        Kokeile joskus voi tehdä kipeää mutta se vapauttaa.

• oli mielstäni

se katsojan tekstiviesti, joka meni suunnilleen näin: "Olen uskovainen mutta vedin viime viikonloppuna lärvit, mikä on syntiä. Pitäisikö kirkon muka siunata se?"

Eli kyllä synti on syntiä ja väärin on väärin vaikka kuinka kirkko sallisi ja hyväksyisi sen.

Vaikka kirkko julistaisi, että homot ovat muita parempia yli-ihmisiä ja että Saatana olisi jumala, niin se ei asiaa muuttaisi miksikään.

Kirkolla ei ole valtaa päättää asioista, joissa Raamattu on antanut selkeän tuomionsa. Ja jos kirkko alkaa tehdä Raamattua vastaan, lakkaa se olemasta pikkuhiljaa "Kristuksen morsian" ja siitä tulee se "Saatanan portto, Babylonin Huora", joksi sen on Raamatussa ennustettukin muuttuvan loppua kohti. Eli kirkko pelasta, vaan Jeesus, ja koittaa aika, jolloin jokainen kristitty ajetaan kirkon toimesta ulos kirkosta "vääräoppisena ja suvaitsemattomana", jäljelle jää pakanat ja luopiot.

• sinulla

tuota kirjoittaessasi?

• agares

Siellä ei ollut satanisteja sen takia koska ohjelman älyllistä asemaa ei haluttu nostaa korkeammalle tasolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      141
      4835
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      79
      3502
    3. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      27
      2524
    4. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      40
      2203
    5. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2029
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      2013
    7. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      85
      1963
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      23
      1961
    9. Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?

Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet
      Sinkut
      19
      1428
    10. Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin

Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään
      Maailman menoa
      94
      1235
    Aihe