hui olkoon

selkäsairas

Mitä tämä nyt mahtaa tarkoittaa?? Kuin neuloilla pisteltäs ympäri kroppaa.. pääasiassa jaloissa ja käsissä! Välillä menee ohi ja sit taas alkaa! Voiko liittyä tohon selkä juttuun? Siellä on joku pieni pullistuma eikä jalat toimi kunnolla..

21

8567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elviira67

Tuolla ms-puoleela just tota oiretta oon ihmetelly.
      Tulin just lääkäristä ja se sano et voi olla viruksen aiheuttamaa. Huomenna verikokeisinn ja sit mahdollisesti neurolle. Pistoksia on ihan joka paikassa ympäri kehoa. Itse oon sitä mieltä et me-tautiaha se on.

• elviira67

heh, tarkoitin ms-tautia.

• selkäsairas

ms-tauti viime kesänä.. likvorista. eikä pitäs olla ms-tautia. Nyt vähä aika sit tuli sellane kauhea sähkötälli toiseen silmään. Sattu tosi paljon! Täytyy varmaa aamul soittaa lekuril...

• Annelie* * *

Menkää kaikki kiireesti ostamaan rautaa ja c-vitamiinä. Tiedän että aiheuttaa pistelyä puutos.Olen kokenut itse.

• selkäsairas

157!! Ja olen nainen.. tuskimpa johtuu siitä...
        Olisiko kellään parempia vinkkejä?? Tää jatkuu edelleen...

• Annelie* * *
        selkäsairas kirjoitti:

157!! Ja olen nainen.. tuskimpa johtuu siitä...
        Olisiko kellään parempia vinkkejä?? Tää jatkuu edelleen...

Toinen mahdollisuus on kuivuminen alapäässä riippuu iästä. Jos olet 50 vuotias. Siihen auttaa voitelu ruoka öljyllä.

Mutta jos et ole viisikymppinen ja yli niin silloin en tiedä muita konsteja. Lääkärithän ovat sitävarten joilta kysellään.

• elviira67

ootko saanut jo apua pistelyoireisiin? Itse kävin neurolla ja pian magneettiin. Olis kiva kuulla jos käyt lääkärillä mitä se sanoo. Mun on käsketty laittaa mobilaattia ja syödä buranaa, et semmosta. Yksi lääkäri epäili flunssan jälkitaudiksi, vaan kun ei ole ollut sitä flunssaakaan. No ei auta kun odottaa mitä tapahtuu.

• selkäsairas

Nyt lähti sit tuo pissahädän tunnekkin pois!! Kävin tossa yhdellä lääkärillä aamulla ja meinas että mulla on sukupuolitauti!!! Siis olen aivan järkyttynyt!!! Siitä sit joo varmaan lakkaa jalat toimimasta ja rupeaa pistelemään ja lakkaa pissa hätä tuntumasta!! Lähden tästä päivystykseen kohta että pääsee toiseen lääkäriin!! Oma lääkäri viime viikolla kyllä sanoi että että pistely on jotain hermostollista ja sanoi että seurataan muutama päivä.. ja sit sairaalaan jos ei lopu. Ja vielä huomautti että jos tulee pissavaivaa niin heti päivystykseen!! Vai sukupuolitauti!! Olen aivan shokissa tosta vieläkin...

• Koska
        selkäsairas kirjoitti:

Nyt lähti sit tuo pissahädän tunnekkin pois!! Kävin tossa yhdellä lääkärillä aamulla ja meinas että mulla on sukupuolitauti!!! Siis olen aivan järkyttynyt!!! Siitä sit joo varmaan lakkaa jalat toimimasta ja rupeaa pistelemään ja lakkaa pissa hätä tuntumasta!! Lähden tästä päivystykseen kohta että pääsee toiseen lääkäriin!! Oma lääkäri viime viikolla kyllä sanoi että että pistely on jotain hermostollista ja sanoi että seurataan muutama päivä.. ja sit sairaalaan jos ei lopu. Ja vielä huomautti että jos tulee pissavaivaa niin heti päivystykseen!! Vai sukupuolitauti!! Olen aivan shokissa tosta vieläkin...

lääkärihän on se ainoa oikea asiantuntija, kuten näilläkin sivuilla jatkuvasti kerrotaan ja vaaditaan, kuinka sitten voit epäillä hänen tietojaan ja kykyjään tehdä havaintoja ja diagnoosia tapauksestasi?

• selkäsairas

päivystyksessä pissakokeella! Ei ollut tulehdusta! Eipä pistänyt lähetettä sairaalaan.. sanoi vaan että seuraile tilannetta... onhan sinua jo tutkittu aika laajasti!!! Niinpä... mutta luulis nyt että näillä oireilla pitäs vähä tutkia lisää???
        Ja siitä sukupuolitaudista... tuskimpa se nyt on monta vuotta oireeton ja sitten yht äkkiä alkaa näin oireilemaa... siksi vähän epäilen tota lääkäriä!!!

• Eikös
        selkäsairas kirjoitti:

päivystyksessä pissakokeella! Ei ollut tulehdusta! Eipä pistänyt lähetettä sairaalaan.. sanoi vaan että seuraile tilannetta... onhan sinua jo tutkittu aika laajasti!!! Niinpä... mutta luulis nyt että näillä oireilla pitäs vähä tutkia lisää???
        Ja siitä sukupuolitaudista... tuskimpa se nyt on monta vuotta oireeton ja sitten yht äkkiä alkaa näin oireilemaa... siksi vähän epäilen tota lääkäriä!!!

lääkäri ole pitkät koulut käynyt, ja kun rahan edestä niitä terveydenhoitohommiakin tekee, täytyyhän hänen silloin hommistaan tietääkkin!

Jopa tippurinkin erottaa joistain muista oireista!

Mihinkäs sitten uskoo ja luottaa jos ei lääkäriin?

• elviira67
        Koska kirjoitti:

lääkärihän on se ainoa oikea asiantuntija, kuten näilläkin sivuilla jatkuvasti kerrotaan ja vaaditaan, kuinka sitten voit epäillä hänen tietojaan ja kykyjään tehdä havaintoja ja diagnoosia tapauksestasi?

se nyt vaan on niin, että jokainen on oman kehonsa paras asiantuntija. Ja enemmän tässä on lääkärien puolelta tullut vääriä kuin oikeita diagnooseja vuosien varrella. Mielestäni he eivät keskity siihen mitä potilas kertoo, eivätkä aina näe kokonaisuutta. Niinkuin esim. tämä pistely, niin kyllähän se olen minä joka tietää kuinka tämä alkoi ja miltä tämä tuntuu, ja näin ollen pystyn kyllä osan epämääräisistä diagnooseista heti kumoamaan. Kävin eilen yksityisellä neurolla ja se sano että mulla voi olla lymfooma, no nyt sitten täytyy uskoa ilmeisesti siihen ja alkaa hautapaikkaa kaivamaan. Lääkärihän on aina oikeassa, vai mitä.

• selkäsairas
        elviira67 kirjoitti:

se nyt vaan on niin, että jokainen on oman kehonsa paras asiantuntija. Ja enemmän tässä on lääkärien puolelta tullut vääriä kuin oikeita diagnooseja vuosien varrella. Mielestäni he eivät keskity siihen mitä potilas kertoo, eivätkä aina näe kokonaisuutta. Niinkuin esim. tämä pistely, niin kyllähän se olen minä joka tietää kuinka tämä alkoi ja miltä tämä tuntuu, ja näin ollen pystyn kyllä osan epämääräisistä diagnooseista heti kumoamaan. Kävin eilen yksityisellä neurolla ja se sano että mulla voi olla lymfooma, no nyt sitten täytyy uskoa ilmeisesti siihen ja alkaa hautapaikkaa kaivamaan. Lääkärihän on aina oikeassa, vai mitä.

joo.. kyllä kai nyt aikuinen ihminen itse tuntee oireensa parhaiten!! Minulla oli pahin töksäytys eräältä lääkäriltä leukemia! Ei minulla ollut virtsa tulehdusta, enkä päässyt sairaalaan lisä tutkimuksiin! Kai tässä sitten täytyy vaan odotella lisätutkimuksiin pääsyä vielä se 3-4 kk.. sillon kuulemma pääsen kiralle vasta!! Tai sitten kun tulee halvaantuminen...

• elviira67

Mul on nyt kyl tullu mieleen tässä kahen viikon aikana, et tää pistely vois johtua kyl jollain tavalla tukirangasta (lihakset niin jumissa, ettei hermotus pelaa oikein). Huomenna menen pään magneettiin ja siitähän selviää jo jonkun verran ja pääsiäisen jälkeen on aika neurolle joka on erikoistunut lihasjännityksen aihauttamiin oireisiin. Laita selkäsaitras aina välillä viestiä kuinka sulla oireet ja tutkiminen edistyy, tuntuu vain niin tutulta tuo sun ongelmasi.

• selkäsairas

kyllä se pistely mulla ainakin johtuu tuosta selästä! En ainakaan jaksa uskoa mihinkään muuhun juttuun! Ehkä johtuu siitä että, kun nostan käsiä ylös niin mun jalat toimii! Aina kun mulle tulee mieleen nuo kamalat muut taudit niin kokeilen vaan tuota hommaa.. aina tulee varmuus siitä että jotkut hermot siellä vaan on pinteessä!! Yks neuro sanoi mulle että on varmaan joku virus tauti!! Tokasin siihen että älä naurata! Virus tauti päällä.. nostan kädet ylös.. virus tauti häviää!!! Oli siinä neurologilla logiikka!! Ilmoittele sinä myös kuulumisia...

• välilevytyrä

oireilee yleensä kertomallasi tavalla.Virtsaamisen tunne,mutta hätää ei kuitenkaan ole,pistely,tietyt liikkeet vaikeita tehdä.Kun tunnottomuus ilmenee reisien sisäsivuilla,virtsan pidätyskyky häviää ja jalat ovat "oudot" eivät askelet suju niin halvaantuminen on tosi lähellä.Tämä kaikki on koettu .

• selkäsairas

oudot jo viime syksystä asti.. ei lääkäreitä tunnu kiinnostavan.. sanotaan vaan että on sinua tutkittu!! Minulla on siellä pullistuma, mutta se on niin pieni ettei kuulemma voi tehdä tätä!!
        Kävelen siis kuin ms-tautinen melkein koko ajan!

• elviira67

Onko pistely yhtään helpottunut? Pään mri oli mulla iha OK. Pistely kuitenkin jatkuu. Voi hitsit, kun osuin netissä sivulle jossa kerrottiin polyneuropatioista, ja siitä että ne voivat liittyä syöpään. Terve järki tais jäädä nyt johonkin kun aloin yhtäkkiä peletä tuota syövän mahdollisuutta. No ei kun täytyy vaan ottaa päivä kerrallaan....

• selkäsairas

hyvä että sulla oli " pää " kunnossa!! Yksi iso murhe takana... pistely kyllä jatkuu.. ehkä hieman vähentynyt, vai olisko osittain että on jo tottunut. Liittyykö siihen polyneuropatiaan tällaisia juttuja?? Täytyskö alkaa tutkimaan munkin?? Vaiko olisko parempi ettei lainkaan kattelis?? Syöpäkin liittyy siihen?? Hui! Mulla kun on nuo leukosyytit myös koko ajan kohollaan!! Nyt on varmaan parempi vaan odotella noita ensi viikon veri kontrollia.. ja miettiä sit lisää!! Vointeja sinulle ja ilmoittele kuulumisia!!

• myös täällä

Hei, teillä näyttäis olevan ihan samanlaisia oireita kuin minullakin. Minulla toi pistely on alkanut kahdeksan vuotta sitten ja ens viikolla ois neurologille aika kun aina toi pistely palaa, ei jaksa. Eli just toi pistely tuntuu joka puolella keho, eniten kuitenkin kädet ja jalat ja siis todella kivuliasta pistelyä.. Ei voi käsittää mistä tämä johtuu. Ja aina kauhea ms taudin pelko :( mutta tuntuisi että olisi jo muitakin oireita mutta kun toi pistely on välillä todella kivuliasta :( Teillä muilla ei vissin todettu mitään erityistä tutkimuksista huolimatta???

• Pistelyä
        myös täällä kirjoitti:

Hei, teillä näyttäis olevan ihan samanlaisia oireita kuin minullakin. Minulla toi pistely on alkanut kahdeksan vuotta sitten ja ens viikolla ois neurologille aika kun aina toi pistely palaa, ei jaksa. Eli just toi pistely tuntuu joka puolella keho, eniten kuitenkin kädet ja jalat ja siis todella kivuliasta pistelyä.. Ei voi käsittää mistä tämä johtuu. Ja aina kauhea ms taudin pelko :( mutta tuntuisi että olisi jo muitakin oireita mutta kun toi pistely on välillä todella kivuliasta :( Teillä muilla ei vissin todettu mitään erityistä tutkimuksista huolimatta???

Täällä kans pistelee koko kehoa,onko teillä jo syy selvinnyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      101
      1185
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      40
      890
    3. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      37
      884
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      868
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      698
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      44
      697
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      596
    8. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      60
      593
    9. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      59
      593
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      52
      536
    Aihe