Tässä linkki hyvistä saarnoista, varsinkin Eino Ahonen joka sanoi aikoinaan,että Niilo Ylivainion toiminta katumisilmiöineen oli eksytystä;
Myös Mauri Viksteniltä erittäin hyviä opetuksia.
http://members.lycos.co.uk/hhj/
Hyviä saarnoja helluntalaisille
12
2509
Vastaukset
- olisit kiltti
Lättäisit Niilon rauhaan!
- niilo pielinen
Helluntailaisuuden ikoni, niilo ylimainio,
mikäli hänestä kritiikkiä lausut teet jumalanpilkan.
Helluntailaisuus on aina ollut jonkun karismaattisen hahmon vietävänä, tällähetkellä valovoimainen hahmo puuttuu ja sen vuoksi lahko on kriisissä.
Jokainen joka silmänsä avaa huomaa millä tekniikalla nipa kaatumisjuttunsa teki, painoi kovaa otsaan ja takanaoleva veti samalla taaksepäin. Näin tekee myös muut kaatajat kuten juntunen, jalovaara, koivisto...sekä jokainen pastori/pappi.
Itse tenavana olin mukana noissa jutuissa, tajusin sen jo silloin ja luulin että se kuului asiaan.
Joskus huvikseni kun halusin kokeilla kaadunko oikeasti "jumalan hengen" vaikutuksesta ja laitoin vastaan painamisyrityksiä, en kaatunut. Joskus kuitenkin kaaduin "kamppaamisen" tai kovan pukkauksen ansiosta. Harrastimme pikkupoikina tälläisia kokeita kavereiden kanssa ja kaikilla juttu toimi ihan samoin. Olimme skidejä silloin ja toimimme aivan vilpittömästi emmekä edes osanneet olla kriittisiä. Jos kyseessä olisi ollut Jumalan henki niin luulempa että ei vastaanpanemiset olisi paljoa auttaneet.
Meistä lapsista jotka olimme mukana "suurissa massaherätyskokouksissa" on nyttemmin kasvanut aikuisia jotka naureskelemme helluntaitouhuille ja pidämme koko herätysmeininkiä pilipali puuhana. Olisi luullut että olemme todella vakuuttuneita koko touhusta mutta lapset näkevät vilpittömin silmin asioiden oikean laidan ja kun viimein tulevat aikuisiksi osaavat ja uskaltavat sen tuoda julki.
Minulla on USEITA tarinoita tällaisista tapahtumista sekä USEITA "todistajia" joille on käynyt samoin. Kysymyksessä on pastorien manipulaatio, joukkosuggestio, yms. - frihet
niilo pielinen kirjoitti:
Helluntailaisuus on aina ollut jonkun karismaattisen hahmon vietävänä, tällähetkellä valovoimainen hahmo puuttuu ja sen vuoksi lahko on kriisissä.
Jokainen joka silmänsä avaa huomaa millä tekniikalla nipa kaatumisjuttunsa teki, painoi kovaa otsaan ja takanaoleva veti samalla taaksepäin. Näin tekee myös muut kaatajat kuten juntunen, jalovaara, koivisto...sekä jokainen pastori/pappi.
Itse tenavana olin mukana noissa jutuissa, tajusin sen jo silloin ja luulin että se kuului asiaan.
Joskus huvikseni kun halusin kokeilla kaadunko oikeasti "jumalan hengen" vaikutuksesta ja laitoin vastaan painamisyrityksiä, en kaatunut. Joskus kuitenkin kaaduin "kamppaamisen" tai kovan pukkauksen ansiosta. Harrastimme pikkupoikina tälläisia kokeita kavereiden kanssa ja kaikilla juttu toimi ihan samoin. Olimme skidejä silloin ja toimimme aivan vilpittömästi emmekä edes osanneet olla kriittisiä. Jos kyseessä olisi ollut Jumalan henki niin luulempa että ei vastaanpanemiset olisi paljoa auttaneet.
Meistä lapsista jotka olimme mukana "suurissa massaherätyskokouksissa" on nyttemmin kasvanut aikuisia jotka naureskelemme helluntaitouhuille ja pidämme koko herätysmeininkiä pilipali puuhana. Olisi luullut että olemme todella vakuuttuneita koko touhusta mutta lapset näkevät vilpittömin silmin asioiden oikean laidan ja kun viimein tulevat aikuisiksi osaavat ja uskaltavat sen tuoda julki.
Minulla on USEITA tarinoita tällaisista tapahtumista sekä USEITA "todistajia" joille on käynyt samoin. Kysymyksessä on pastorien manipulaatio, joukkosuggestio, yms.Moni tänäänkin nauraa pilkaten, Jumalan voimaa ja sen vaikutuksia.
Itse en ole ilmiöiden ihailija, mutta varon kuitenkin niiden suhteen, pilkaamaan itse ilmiöiden antajaa.
Jumala on kaikkivaltias tuomari ja Hänellä on myös viimeinen sana.
Toisaalta Jumala ei kysele tahtonsa eteenpäin viemisen suhteen, miten me sen näkisimme hyväksi.
Et kai jo nuorena paaduttanut sydäntäsi? - mikä???
frihet kirjoitti:
Moni tänäänkin nauraa pilkaten, Jumalan voimaa ja sen vaikutuksia.
Itse en ole ilmiöiden ihailija, mutta varon kuitenkin niiden suhteen, pilkaamaan itse ilmiöiden antajaa.
Jumala on kaikkivaltias tuomari ja Hänellä on myös viimeinen sana.
Toisaalta Jumala ei kysele tahtonsa eteenpäin viemisen suhteen, miten me sen näkisimme hyväksi.
Et kai jo nuorena paaduttanut sydäntäsi?"Jumala on kaikkivaltias tuomari ja Hänellä on myös viimeinen sana.
Toisaalta Jumala ei kysele tahtonsa eteenpäin viemisen suhteen, miten me sen näkisimme hyväksi."
näinhän se on veliseni, Jumala on todellakin kaikkivaltias tuomari...
eli siis kritiikin antaja on mielestäsi pilkkaaja?
entä mitä ovat nämä tönijäsaarnajat jotka harhaan vievät ihmiset?
suljemmeko silmät tosiasioilta?
olinko siis nuorena paaduttanut sydämeni?
väitän että uskoin aidosti, vilpittömästi, epäilemättä hetkeäkään ylivainioon ja muihin hörhöihin. minä luulin lapsenuskossani että homman tulee mennä näin.
väität että olin siis paatunut 10vuotias??
olin uskovaisuuden mallilapsi, pyhäkoulupoikien profeetta, kävin joka kokouksessa mitä oli pyhäkoulut päälle, olin helluntai aatteen 100% omaksunut lapsi. ja sinä sanot noin kevyesti että olin paatunut?
eli asioista ei mielestäsi tule puhua? uskotaan kaikki mitä syötetään? surullista... - Anonyymi
Minulla on USEITA tarinoita tällaisista tapahtumista sekä USEITA "todistajia" joille on käynyt samoin. Kysymyksessä on pastorien manipulaatio, joukkosuggestio, yms.ei haukku haavaa tee, jos ei paha koirra purra saa
- Anonyymi
Minulla on USEITA tarinoita tällaisista tapahtumista sekä USEITA "todistajia" joille on käynyt samoin. Kysymyksessä on pastorien manipulaatio, joukkosuggestio, yms.Möööööööh?!?!
- Anonyymi
mikä??? kirjoitti:
"Jumala on kaikkivaltias tuomari ja Hänellä on myös viimeinen sana.
Toisaalta Jumala ei kysele tahtonsa eteenpäin viemisen suhteen, miten me sen näkisimme hyväksi."
näinhän se on veliseni, Jumala on todellakin kaikkivaltias tuomari...
eli siis kritiikin antaja on mielestäsi pilkkaaja?
entä mitä ovat nämä tönijäsaarnajat jotka harhaan vievät ihmiset?
suljemmeko silmät tosiasioilta?
olinko siis nuorena paaduttanut sydämeni?
väitän että uskoin aidosti, vilpittömästi, epäilemättä hetkeäkään ylivainioon ja muihin hörhöihin. minä luulin lapsenuskossani että homman tulee mennä näin.
väität että olin siis paatunut 10vuotias??
olin uskovaisuuden mallilapsi, pyhäkoulupoikien profeetta, kävin joka kokouksessa mitä oli pyhäkoulut päälle, olin helluntai aatteen 100% omaksunut lapsi. ja sinä sanot noin kevyesti että olin paatunut?
eli asioista ei mielestäsi tule puhua? uskotaan kaikki mitä syötetään? surullista...Sinä sanoit uskoneesi ylivainioon.
Et siis uskonut Jeesukseen!
Helluntailaiset uskovat Jeesukseen.
Ylivainiokin saarnasi Jeesusta Kristusta.
Tässäkö syy siihen, ettet ole kokenut Jeesusta?
Uskovat kohtaavat Jeesuksen Kristuksen.
- Tuulahdusta
Saatkos hyvän mielen kun lyöt ja ilkeilet. Sitäkö mielestäsi on eheytymistä että lyödään ja mollataan muita eri tavalla ajattelevia. Jos muut tekevät väärin onkos sinunkin tehtävä niin todistaakseen itsestäsi jotain parempaa. Eheytymistä hyväksi ihmiseksi muitten joukossa niin kerroit. Näytätkö sitä mitä olet? Vai teetkö pahaa lähmmäisille koska nautit sellaisesta? Missä mennään?
- RitariOlevainen
valehtelet,haukut jo taivaassa,Isän luona olevatkin,ja haluat heitä mustata.
Kuuntelin Eino Ahosen puheet,eikä hän sanallakaan maininnut Niilo YliVainiosta mitään.
Kuuntelisit sinäkin,hän puhuu juuri sielullisista,itsensä yliprofeetoiksi asettaneista haihattelijoista,jotka ovat saarnaajien murskaajia,aina oikeassa olevia ,yleensä seurakunnastaan poislähteneitä,omia kuppikuntiaan perustavia ,jotka ovat aina opetusta kärkkymässä,eivätkä koskaan pääse totuuden tuntoon,vaan ovat sielullisia,ääripäitä. Rakkaudettomia,erilaisten tuulten vietävissä,aina etsimässä uutta,eivätkä saa kylläänsä mistään.
heille itseelleen mieluisia henkilöitä imartelemaasa. Näennäisesti osoittamassa rakkauttaan,mutta ei totuudessa,vaan etsimäsä omaansa,suosiota itselleen,ei Jeesukselle Kristukselle,Hänelle,joka yksin on kaiken kunnian ja kiitoksen ansainnut! Rean laittamassa linkissä on mm. Mauri Vikstenin raamattutunteja. Hän oli erinomaisen armoitettu sielunhoitaja ja opettaja. Suosittelen lämpimästi kuuntelemaan hänen saarnojaan.
- Anonyymi
Tarkoititko KAATUMISILMIÖITÄ?😁
- Anonyymi
Niilo Ylivainio oli väärä profeetta ja eksytti helluntailaiset kaatumistemppuihin.
Kaatumistemput Niilo itse matki Kathryn Kuhlmanilta.
Tapani Suonto, Juhani Aitomaa ja Paavo Hiltunen ovat paljastaneet karismaattisen liikkeen harhoja. Valitettavasti kukaan ei ole Niiloa uskaltanut kritisoida. Ylivainio oli ihan samaa sarjaa kun Kuhlman, Benny Hinn ja muut kaatajat. Sielun piilevällä voimilla he kaatoivat.
Ei Jeesus eikä Pyhä Henki kaada rukousjonoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579