miksi heviä??

ih-minen

Itse rakastan heviä mutta haluaisin tietää miksi te pidätte siitä onko syy esim. rumpalin soolot, kitaristit, raskas melodia, kevyt/reipas melodia ????????

niin vastatkaapa...
Itse olen kiintynyt hyvin pitkälti laulajan ääneen hevissä :)
ja rumpalien sooloihin

18

1334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cruelty

      itse pidän kokonaisuudesta.. jos esim. rummut eivät oikein ole hyvän kuuloiset mutta muuten hyvää se vähän ontuu.. kokonaisuus on kaiken aa ja oo... ainakin mun mielestä

      • ....

        Ei sitä jaksa kuunnella jos esim rummut on hyvän kuuloset ja loppu on sitten päin v*ttua.


    • tarviiko sitä nyt muita

      syitä. Saa aggressiot ja patoutumat liikkeelle ja ulos kropasta tervehenkisesti.

    • siksi

      Syyt:
      1) Melodia
      2) Laulajan ääni
      3) Mahtipontisuus
      4) Tunnelma

      Näitä elementtejä en löydä muista musiikkityyleistä itselleni sopivassa ja miellyttävässä muodossa.

    • Kuuntelen vain sellaista metallia josta tykkään. Ei kaikki metalli hyvää ole. Tulee hyvä fiilis kunnon metallikappaleesta. Sellaista ei tapahdu minkään popin tai muun musiikin kanssa.

    • stone

      itse kuunnellut heviä 7vuotiaasta saakka osin tietysti broidin avustuksella,mut miks se muhun kolahtaa...on raskas musiikki,melodiset soolot,rummut laulaja..kokonaisuus yleensä..ja se että se sopii mihin mielentilaan vaan..ainakin mulla..ja live levyt oma luokkaansa yleisö mahtavasti mukana!!ja paikan päällä vielä parempi fiilis..niin paljon syitä miksi hevi on parasta,mut nää riittäköön mun osalta..

    • ...

      Sillä on helppo purkaa aggressioita, ja se on taitavan kuuloista musiikkia.

    • Rausku

      Riippuu aika paljon bändistä, mutta yleisesti ottaen sellainen "raakuus" ja pidäkkeettömyys. Eli tunteet virtaavat vuolaina ja suurina. Olellista on kuitenkin vältää korniutta ja imelyyttä - siksi sankarihevi ei ole minun juttuni.

      Vaikka pidän muunkinlaisesta musiikista metallin rajalla ja tuolla puolen, metallin "väkevyys" on se juttu. Sellainen ilmiö, että se tempaa mukaansa (hyvä rässi) tai siihen haluaa uppoutua syvälle (hyvä doom). Ettei ole mitään 'kivaa taustamusaa'.

    • Devil`s child

      että paholainen on meidät vietellyt. Isä Mitro tule ja manaa meidät!!

      • monni

        olis kaappihevari...


    • minä vaan

      kyllä se on kokonaisuus...
      - Ehkä tärkein osuus on kuitenkin laulaja jos se on kehno on vaikea saada hyvää bändiä kasaan

      heviä on monen laista joten sitä löytyy varmasti jokaiseen mielentilaan...

      Jos rupeaa keskittymään ja kuuntelemaan tarkasti ei voi kuin ihailla miten ihmiset voivat pystyä sellaiseen esim. Iron Maiden :D:D:D

    • monni

      lätyt soimahan,eikä tarvi vastata tohon mitään.

    • TOTCFUARTD

      Miksi pidän metallista vai *mistä* siinä pidän? Ilmeisesti tarkoitit nimenomaan ensin mainittua. Siispä (lyhyen pohdinnan jälkeen) vastaukseksi: metalli musiikkina synnyttää oikeanlaista, positiivista aggressiota ja liennyttää ei-toivottua eli negatiivistä. Oman, jo kolmannelle vuosikymmenelle venähtäneen, metalli-innostukseni taustalla ei liene sen kummempaa syytä.

    • Eternal Eradiction

      Pidän metallista koska se on...*drums*...hyvää musiikkia!

    • m paattinen

      Kaikesta rock-musiikista heavy oli se jota ensiksi YMMÄRSIN. Ensiksi kaikki rock meni yli hilseen ja ohi korvien, mutta äkkiä TAJUSIN mistä oli kyse, ja siihen auttoi Deep purple. Joku klassisen musiikin ammaattilainen sanoi kadehtivansa heavy-musiikkia. Heavyn kuuntelija astuu SUORAAN musiikkiin, ilman älyllisyyttä ja muuta häiritsevää. Musiikki otetaan vastaan koko keholla, tuntien se. Ikäänkuin ollaan yhtä musiikin kanssa. Pidän kyllä muustakin musiikista,mutta heavy oli ensirakkaus.

    • mojova

      oon jämähtäny vanhemman hevin ja hardrokin maastoon.
      mua kyllä pännii miehistön vaihokset ja sitte tietenkin arvaamattomat poismenot kuten kuolemat.
      -cozy powell
      -phil lynott
      -jimi
      -se def leppardin kitaristi
      -randy
      -van zant
      -albert järvinen
      että sellasta.mutta makeinta on ollu kuulla ja nähdä vanhojen,eri bändeistä kasattujen muusikoiden jammailuja.ne on rentoa kuultavaa.

      • mojova

        että ei oo deep purplen voittanutta.
        myöntäkää pois.


    • laulu basso

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe