Itse rakastan heviä mutta haluaisin tietää miksi te pidätte siitä onko syy esim. rumpalin soolot, kitaristit, raskas melodia, kevyt/reipas melodia ????????
niin vastatkaapa...
Itse olen kiintynyt hyvin pitkälti laulajan ääneen hevissä :)
ja rumpalien sooloihin
miksi heviä??
18
1340
Vastaukset
- Cruelty
itse pidän kokonaisuudesta.. jos esim. rummut eivät oikein ole hyvän kuuloiset mutta muuten hyvää se vähän ontuu.. kokonaisuus on kaiken aa ja oo... ainakin mun mielestä
- ....
Ei sitä jaksa kuunnella jos esim rummut on hyvän kuuloset ja loppu on sitten päin v*ttua.
- tarviiko sitä nyt muita
syitä. Saa aggressiot ja patoutumat liikkeelle ja ulos kropasta tervehenkisesti.
- siksi
Syyt:
1) Melodia
2) Laulajan ääni
3) Mahtipontisuus
4) Tunnelma
Näitä elementtejä en löydä muista musiikkityyleistä itselleni sopivassa ja miellyttävässä muodossa. Kuuntelen vain sellaista metallia josta tykkään. Ei kaikki metalli hyvää ole. Tulee hyvä fiilis kunnon metallikappaleesta. Sellaista ei tapahdu minkään popin tai muun musiikin kanssa.
- stone
itse kuunnellut heviä 7vuotiaasta saakka osin tietysti broidin avustuksella,mut miks se muhun kolahtaa...on raskas musiikki,melodiset soolot,rummut laulaja..kokonaisuus yleensä..ja se että se sopii mihin mielentilaan vaan..ainakin mulla..ja live levyt oma luokkaansa yleisö mahtavasti mukana!!ja paikan päällä vielä parempi fiilis..niin paljon syitä miksi hevi on parasta,mut nää riittäköön mun osalta..
- ...
Sillä on helppo purkaa aggressioita, ja se on taitavan kuuloista musiikkia.
- Rausku
Riippuu aika paljon bändistä, mutta yleisesti ottaen sellainen "raakuus" ja pidäkkeettömyys. Eli tunteet virtaavat vuolaina ja suurina. Olellista on kuitenkin vältää korniutta ja imelyyttä - siksi sankarihevi ei ole minun juttuni.
Vaikka pidän muunkinlaisesta musiikista metallin rajalla ja tuolla puolen, metallin "väkevyys" on se juttu. Sellainen ilmiö, että se tempaa mukaansa (hyvä rässi) tai siihen haluaa uppoutua syvälle (hyvä doom). Ettei ole mitään 'kivaa taustamusaa'. - Devil`s child
että paholainen on meidät vietellyt. Isä Mitro tule ja manaa meidät!!
- monni
olis kaappihevari...
- minä vaan
kyllä se on kokonaisuus...
- Ehkä tärkein osuus on kuitenkin laulaja jos se on kehno on vaikea saada hyvää bändiä kasaan
heviä on monen laista joten sitä löytyy varmasti jokaiseen mielentilaan...
Jos rupeaa keskittymään ja kuuntelemaan tarkasti ei voi kuin ihailla miten ihmiset voivat pystyä sellaiseen esim. Iron Maiden :D:D:D - monni
lätyt soimahan,eikä tarvi vastata tohon mitään.
- TOTCFUARTD
Miksi pidän metallista vai *mistä* siinä pidän? Ilmeisesti tarkoitit nimenomaan ensin mainittua. Siispä (lyhyen pohdinnan jälkeen) vastaukseksi: metalli musiikkina synnyttää oikeanlaista, positiivista aggressiota ja liennyttää ei-toivottua eli negatiivistä. Oman, jo kolmannelle vuosikymmenelle venähtäneen, metalli-innostukseni taustalla ei liene sen kummempaa syytä.
- Eternal Eradiction
Pidän metallista koska se on...*drums*...hyvää musiikkia!
- m paattinen
Kaikesta rock-musiikista heavy oli se jota ensiksi YMMÄRSIN. Ensiksi kaikki rock meni yli hilseen ja ohi korvien, mutta äkkiä TAJUSIN mistä oli kyse, ja siihen auttoi Deep purple. Joku klassisen musiikin ammaattilainen sanoi kadehtivansa heavy-musiikkia. Heavyn kuuntelija astuu SUORAAN musiikkiin, ilman älyllisyyttä ja muuta häiritsevää. Musiikki otetaan vastaan koko keholla, tuntien se. Ikäänkuin ollaan yhtä musiikin kanssa. Pidän kyllä muustakin musiikista,mutta heavy oli ensirakkaus.
- mojova
oon jämähtäny vanhemman hevin ja hardrokin maastoon.
mua kyllä pännii miehistön vaihokset ja sitte tietenkin arvaamattomat poismenot kuten kuolemat.
-cozy powell
-phil lynott
-jimi
-se def leppardin kitaristi
-randy
-van zant
-albert järvinen
että sellasta.mutta makeinta on ollu kuulla ja nähdä vanhojen,eri bändeistä kasattujen muusikoiden jammailuja.ne on rentoa kuultavaa.- mojova
että ei oo deep purplen voittanutta.
myöntäkää pois.
laulu basso
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1064918Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413259Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192306Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2371422Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121251- 761217
- 721173
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311148Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059