Väärämieliset harhaopettajat eivät näytä taipuvan hevillä Jumalan tahdon alle, vaikka heidät paljastettaisiin kuinka taitavasti Raamatun sanan avulla erehtyneiksi ja väärässä oleviksi!
Se on kai se "maailman", eli ylpeyden henki, joka ei anna myöten muuttaa näkemystään, vaikka itse Herra sanassaan sen heille ilmoittaa. Näiden korskeiden väärien opettajien ja profeettojen kanssa ei voi kunnolla harjoittaa yhteistä pohdintaa ja evankeliumin eteenpäin menemistä Jumalallisessa hengessä.
Tällaisista harhaopettajista Jumalan lasten tulee erottautua visusti erilleen, jotka saavat tuolla virheellisellä opetuksessaan aikaan vain pahaa! Heitä ei voi eikä saa hyväksyä Kristuksen seurakuntaan ja pyhien yhteyteen enne oikeaa uskoontulemistaan, ja ei varsinkaan sanan opettajan tehtävään!
Väärällä ja korskealla hengellä varustettu fanaattinen ihminen ei välttämättä ole edes oikea uskovainen!? Pelastuksen perustaminen johonkin ihmistekoon kuten epäraamatulliseen lapsikasteoppiin on ilmeinen harha niille Jumalan lapsille, jotka perustautuvat uskoon ja uskon kautta Jumalan Poikaan Jeesukseen ja Jeesuksen kautta Isään Jumalaan.
Uskovan ei tarvitse kiivailla joidenkin rituaalien puolesta, vaan kiivailemme Jumalan pelon, eli Jumalan kunnioittamisen puolesta minkä Pyhä Henki omissaan vaikuttaa! Silloin pelkomme on Jumalan kunnioittamista ja arkaa tuntoa hänen sanansa edessä. Uskovina vihaamme ja kartamme kaikenlaista väärää ja väärään johdattelua, niin että samalla varjellumme itsekin synnin kavalilta ansoilta.
Oikea Jumalan pelko on elämän lähde, se on kurin, viisauden ja ymmärryksen saamiseksi. Uskovina emme rohkene emmekä halua rikkoa Jumalaa ja Hänen sanaasa ja ilmoitustaan vastaan, vaan korjaamme opetuksemme ja vaelluksemme suuntaa, mikäli havaitsemme olleemme erehtyneitä joissakin asioissa. Siten eivät väärät fanaatikot tee, joille oman opin esiintuominen on aina kaikki kaikessa. He elävät tuon oppinsa turvin lahkolaisuuden synnissä eivätkä tunnusta veljikseen muita kuin ne jotka samalla tavalla ajattelevat kuin he itse!
Jokainen erehtynyt on heille kuin pakana jolle myllynkivi pitää ripustaa kaulaan, vaikka Jumala osoittaa pitkämielisesti armoa myös niitä kohtaan, jotka ovat vilpittömästi sivuraiteille jossakin asiassa joutuneet!
Kukaan ei ole niin täydellinen, että kelpaisi Jumalalle itsensä tai oman vaelluksensa turvin! Kun opetetaan, että vesikaste tuo saman pelastuksen kuin Jeesus Golgatan ristillä, niin tuo pelastusoppi on silloin kokonaan ihmisen omien tekojen varassa! Raamatun opetuksen mukaan vain ne kastetaan ja "pelastetaan", jotka pystyvät luopumaan ennen vesikastettaan heitä sitovista synneistään!
Kirkolliseen kasteen sakramenttiin uskovien ihmisten pelastumisen toivo on kokonaan vesikasteessa josta on tullut heille perustus Jumalan sanan ja Kristuksen Jeesuksen sijasta! Heidän on vaikea luopua tästä väärästä opistaan, koska se merkitsisi heille "pelastuksen menettämistä"!.
Nuo väärät ja virheelliset perustukset tulisi kuitenkin musertaa maahan ja aloittaa rakentamaan uskonelämä alusta-alkaen uudestaan kestävän Jumalan sanan perustuksen varaan!
Jeesuksen Kristuksen uhriveri ja syntien sovitus Golgatan ristillä on se ainut oikea ja kestävä perustus Jumalan silmien edessä. 1 Kor.3:11.
Väärät opettajat....
12
382
Vastaukset
- todella
"Raamatun opetuksen mukaan vain ne kastetaan ja "pelastetaan", jotka pystyvät luopumaan ennen vesikastettaan heitä sitovista synneistään!"
Väärät opettajat....
TaistoRa. 8.4.2006 klo 03.36
---------------------------------------------
ei ihme että lahoja kutsutaa lihan teoiksi (Gal.5:20-21). koska lahkoissa lihan on itse rimpuiltava irti synnistä ollakseen puhdas ja synnitön mennäkseen omalle lihan kuuliaisuuden askeleelle "upotukselle" muiden samanmielisten katsellessa ja ylistäessä tekoasi "jotta ihmiset heitä katselisi"
-------------------------------------------------
Raamatun mukaan ihminen ei voi itse pestä pois omaa syntiään, josta osalliseksi tullaan jo sikiämisestä alkaen.
Ps.51:7
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." [1. Moos. 8:21; Job 14:4, 25:4]
Kaste saadaankin "syntienne anteeksisaamiseksi" ja siinä luvataan antaa Pyhän Hengen lahja. Lupaus koskee myös lapsia. (Apt.2:38-39)
Kastaminen käynnistyi nopeasti perhekunnittain tapahtuvaksi. Kristillinen kaste lapselle on kristikunnan yleisin kastetapa.
Uudestikastajaliikkeet syntyivät vasta keskiajalla ja etenkin 1900-luvun Amerikassa, jonka oppeja Taistokin opettaa. Uudestikastaja liikkeet ja kultit eivät kasta lapsiaan, vaan jättävät heidät ei-kristityiksi pakanoiksi tähän maailmaan ilman Pyhän Hengen lahjaa.- TaistoRa.
>>Kirjoitat tekstistäni->
>>Raamatun mukaan ihminen ei voi itse pestä pois omaa syntiään, josta osalliseksi tullaan jo sikiämisestä alkaen
>>Joh. 8:24
"Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne"!
>>Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan" Room 10:10>Kirjoitat-
>>Uudestikastaja liikkeet ja kultit eivät kasta lapsiaan, vaan jättävät heidät ei-kristityiksi pakanoiksi tähän maailmaan ilman Pyhän Hengen lahjaa.
>>Ef 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut - USKON KAUTTA", ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
9 "ette tekojen kautta,=("kasteessa") ettei
kukaan kerskaisi"!>Kirjoitat-
>>Kastaminen käynnistyi nopeasti perhekunnittain tapahtuvaksi. Kristillinen kaste lapselle on kristikunnan yleisin kastetapa.
>>Apt. 18:8
"Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin"!
>>Apt. 24:14
"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat"!, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa!
Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa.
Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.
Miten löydämme Jumalan valtakunnan? Tämä asia mielestäni kaikkein tärkein kysymys Ja Jeesuskin asetti tämän kaikkien muiden edelle. "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki tämä teille annetaan" (Matt.6:33).
Luther sanookin tästä: "Jos joku haluaa löytää Kristuksen, hänen täytyy ensin löytää seurakunta. Kuinka saatamme tietää, missä Kristus ja hänen uskonsa ovat, jos emme tiedä, missä hänen uskovaisensa ovat? ja se, joka haluaa tietää jotakin Kristuksesta, ei saa uskoa itseään eikä rakentaa omalla järjellään siltaa taivaasen, vaan hänen on mentävä seurakuntaan sitä etsimään ja kyselemään. Nyt seurakunta ei ole puu tai kivi, vaan joukko uskovaisia ihmisiä. heihin tulee pitäytyä ja katsottava, miten he uskovat, elävät ja opettavat. Heillä on varmasti Kristus keskuudessaan".
Ennen taivaaseen astumistaan Jeesus muistutti opetuslapsiaan, mikä on heidän tehtävänsä maailmassa: Saarnattaman hänen nimeensä parannusta ja syntein anteeksi antamusta kaikissa kansoissa, ruveten Jerusalemista. Mutta te olette näiden todistajat (Luuk.24:47-48).
Kun ihminen joutuu sielunvihollisen pettämänä epäuskoon hän rikkoo puoleltaan kasteen armoliiton Jumalan kanssa. Jumalan puolelta tämä liitto pysyy kuitenkin voimassa niin, että kun epäuskoinen saa parannuksen armon, hän saa palata jälleen hyvän omantunnon liittoon. Häntä ei tarvitse kastaa uudestaan, sillä parannus on kasteeseen palaamista.
No lyhyesti kasteen merkityksestä.
Vanhantestamentin aikana ympärileikkauksen hylkääminen merkitsi liiton rikkomista. Sen seurauksena oli kansasta hävittäminen (1.Moos.7:14). Tämän perusteella kasteen hylkääminen kadottaa. Se merkitsee uskosta ja Jumalan valtakunnasta luopumusta. Tuomio ei kuitenkaan kohdistu pieneen lapseen, vaan vanhempiin, joille kuuluu lasten saattaminen kasteen sakramenttiin.
Yleiseti voidaan yhtyä, sekä vanhan että uuden liiton sakramenteista Augustunuksen tulkintaan: "Ei ilman sakramenttia jääminen kadota, vaan sakramentin halveksiminen kadottaa".
Kaste on Jumalan säätämys. Aivan ensimmäiseksi Jumala tunnustaa uskovan ihmisen, myös lapsen omakseen. Sakramentti on siis evankeliumiin perustuva näkyvä armon merkki. Se on Pyhän asian vertauskuva ja tuntomerkki. Kaste on siunattu armoliitto Jumalan kanssa. Lapset kastetaan, että he pysyvät autuaina. Se on hyvän omantunnonliitto Jumalan tykönä (1.Piet.3:21). Jumalan valtakunnan arkki kulkee perille liiton veden varassa. Kristityt kilvoittelevat kasteen armoliitossa uskon kautta. Uskon kautta ymmärrämme Jumalan sanasta, että myös lapset ovat autuaita uskon tähden, jonka Jumala on heille lahjoittanut Jeesuksessa Kristuksessa. Sen vuoksi lapsille kuuluu kaste, kun he uskovat.
Room.6-Luvun erityinen, voimakas sanoma on opetus pyhityksestä. Valaistaessaan kristityn vaellusta Paavali yhdisti siihen kasteen velvoittavan merkityksen. Kasteen kautta kristitty on haudattu Kristuksen kanssa kuolemaan. Kun olemme osalliset yhdenkaltaiseen kuolemaan, nousemme kuolleista kuten Kristus (Room.6:4-5). Jumala herätti meidät uuteen elämään omistaessamme Kristuksen kuoleman ja elämän uskon kautta (Room.6:4; Kol.2:12). Kaste opettaa ja muistuttaa Jumalan lapsia, että heidät on liitetty Kristuksen kanssa hänen yhtäläiseen kuolemaansa ja elämäänsä, omistaessamme hänen kuolemansa ja elämänsä uskon kautta. Kristuksen sovituskuolema on kertakaikkinen kuolema synnille, mutta hänen elämänsä on elämää Jumalalle (Room.6:10). Näin tulee uskon kautta tietää,, että Jumalan lapset ovat kuolleet synnille, mutta elävät Jumalalle Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme (Room.6:11).
Jeesus sanoi: ”Se uskoo ja kastetaan, se pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen” (Mark.16:16). Tässä Yhteydessä on vielä todettava, että kasteen halveksiminen ja hylkääminen kadottaa (Augistinus ja Luther).
Luther kirjoittaa samassa Hengessä katekismuksessa: Mitä merkitsee tällainen kastaminen? Se merkitsee, että vanhaihminen meissä on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja kaikkien syntien ja himojen kanssa kuoletettava ja että sijaan on noustava uusi ihminen, joka elää vanhurskaudessa ja puhtaudessa iankaikkisesti Jumalan edessä.
Näin kaste kantaa pelastettua, kuten vesi kantoi ihmisiä Noan arkissa ensimmäisen maailman aikana.- eepu*
Siis, mikä ”MIELI” vauva-valelun saaneella, sinulla on?
Onko vauva-valelussa vauva/lapsi kuollut lihan himoille/synnille?! Siis, syntyykö lapsi vauva-valelusta uudeksi luomukseksi? ..
--Ei, ystäväiseni, ei se niin mene. Vaan USKON KAUTTA Ylhäältä Jumala synnyttää UUTTA!!! -- Miksi te siis yhä olette laput silmillä tulpat korvissanne, tottelemattomia Jumalan selvälle (Apt.2:38) Tahdolle?
Ei se weha, Ramu, hese, ja kumppanit teidän harhaoppinne siitä muuksi muutu vaikka kuinka yritätte lainailla Raamattua, ja sillä koristella sanomaanne ...
Vauva-valelu on ja pysyy HARHAOPPINA, se ei ole uskonmukainen kaste eikä varsinkaan hautaamis-, upotuskaste!
*
Mutta meidän, USKOVIEN, uskonmukaisesti upotuskastettujen lapset ovat pyhiä = SIUNATTUJA
-- 1Kor 7:14 jakeen tutkistelu:
”Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.” [ Pyhiä = siunattuja ]
MUTTA;
Jos vauvoja olisi kastettu olisi Paavali tässä kohdin sen maininnut tai käskenyt kastaa pyhittävänä elementtinä!!!
Eikä missään Raamatunjakeessa mainita, että olisi lähdetty/kehotettu vauvoja/lapsia kastamaan kun niitä syntyi perheeseen vuosien aikana lisää?!
*
Sillä kaikki, mikä ei ole USKOSTA, on SYNTIÄ. Sillä; "… (JUMALA) on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä LUVATTU oli, annettaisiin USKOSTA VAPAHTAJAAN KRISTUKSEEN niille, jotka USKOVAT”. "
”(Sillä) ilman USKOA on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy USKOA, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.”
.. Niinpä vauva-valelu kasteena On SYNTIÄ, koska se EI TAPAHDU kastettavan omassa USKOSSA … se on silloin ihmisteko, se on -- Jumalan tahdon vastainen valheellinen kastetoimitus!!! ..vauva-valelua ei voi Raamatulla puolustaa, se on ihmisten (roomalaiskatolisenkirkon) laatima HARHAOPPI!! jos siis olet vauvana saanut kasteen nimellä kulkevan vauva-valelun, niin valitettavasti se ei täytä kasteelle asetettuja normeja/ehtoja korkeintaan sillä on siunausarvo, …Kasteen antamiseen/ottamiseen vaaditaan aina kastettavan
OMAA USKOA! .. mutta (vauvojen) siunaamiseen ei!
Niinpä vauvoille/lapsille sopii ”VAPAHTAJAN SIUNAUS” ja aikuistuttuaan SYDÄMENYMPÄRILEIKKAUS - upotuskaste!
*
Oletko sinä siis Kristuksessa?
– Sillä henkilökohtainen Uskonmukainen upotuskaste on; hyvän omantunnon/anteeksiantamuksen ja Kristuksen verenliittoon pääsy! Halleluja! Aamen!
” Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, UUSI on sijaan tullut.”
”Sillä kun OLIMME lihan vallassa (ennen Apt.2:38), niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme VAELLA lihan mukaan, vaan HENGEN.
Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät HENGEN mukaan, on HENGEN MIELI.” (Room.7:5; 8-5)
…niinpä Paavali huudahtaa (Apt.2:38) kastetuille uskoville: ”Mutta (nytpä) meillä on KRISTUKSEN MIELI.” (1.Kor.2.Luku)
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
Jk.:
Niinpä minä kirjoitan sinulle ja kumppaneillesi, jotka olette vielä tätä armoa ( hyvää omaatuntoa) vailla, sanon; antakaa pestä pois syntinne ja käykää nöyrin mielin Jumalan ARMOISTUIMEN luo!
… "Antakaa pelastaa itsenne.. Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
"… mitä (siis enää) viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen Nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.”
” … jolla ei ole Kristuksen HENKEÄ, se ei ole hänen omansa.” … sillä vain Hänen omansa PELASTUVAT!!!
Niinpä minä kirjoitan sinulle ja kumppaneillesi, jotka olette vielä tätä armoa ( hyvää omaatuntoa) vailla, sanon; antakaa pestä pois syntinne ja käykää nöyrin mielin Jumalan ARMOISTUIMEN luo!
…. Sillä, tahallinen USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN hylkääminen johtaa pelastuksen menettämiseen!!
.. niinpä kehotan sinua (ja kumppaneitasi), että käännyt lähimmän lähiseurakuntamme puoleen, ja kysyt mitä asiallesi voitaisiin tehdä.
Katso; ( http://www.adventtikirkko.great.fi/ ) ANNA PELASTAA ITSESI!!
*
Katso:
KRISTUKSEEN (Apt.2:38) USKONMUKAISESTI KASTETTU:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015407435
*
Katso: SYNNY UUDESTI, YLHÄÄLTÄ:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000015035905
- jaksat puolustaa
totuutta, on ilo lukea tervehenkistä tekstiä.
Joillekkin kun näyttää olevan kuvittelemansa oikea oppi ja oikeassaoleminen tärkeämpi kuin Jeesuksen
veren ansio.Taivaassa kerran ei tule olemaan ketään
jota ei ole puhdistettu Jeesuksen verellä, ja joka
ei ole ottanut uskossa vastaan Jeesusta ja hänen armotyötä.- uskoa ei
voi kukaan olla otollinen Jumalalle, vain Golgatan sovitustyö on ainut tie joka johtaa pelastukseen ja kaste tulee Jeesuksen sanoina, menää ja tehkää kaikista kansoista Minun opeutslapsiani, ensin pitää tulla opetuslapseksi ja sitten kastaa, järjestys menee juuri näin.
- pysy totuudessa
uskoa ei kirjoitti:
voi kukaan olla otollinen Jumalalle, vain Golgatan sovitustyö on ainut tie joka johtaa pelastukseen ja kaste tulee Jeesuksen sanoina, menää ja tehkää kaikista kansoista Minun opeutslapsiani, ensin pitää tulla opetuslapseksi ja sitten kastaa, järjestys menee juuri näin.
Jeesus käski tehdä hänelle opetusLAPSIA kastamalla j a opettamalla heitä.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - TaistoRa.
pysy totuudessa kirjoitti:
Jeesus käski tehdä hänelle opetusLAPSIA kastamalla j a opettamalla heitä.
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""Kastamalla", niinhän se lukee tuossa 33/38 käännöksessä, mutta se ei ole ihan oikea käännös!
>>Matt 28:19 "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen*Poreuomai oun (matheteuoo) panta ho ethnos,
-Menkää siis (opettamaan) kaikkia kansoja,
>baptizoo autos eis to onoma,
-kastakaa heitä tähän nimeen,
>Tou patros, kai huios, kai tuo hagios pneuma.
-Isän, ja Pojan, ja Pyhän Hengen.
Kreikan sana "matheteuoo" tarkoittaa, "opettamalla oppilaaksi" tekemistä!
Mutta se voidaan mieltää tarkoittavat - "menkää opetuslapseuttamaan" kaikkia kansoja...
Sana "mathetis" takoittaa "opetuslapsi"!
Vanha 1500 luvun King James,in käännös on kääntänyt tuon saman kohdan aivan oikein!->
>>19. "Go ye therefore, and (teach) all nations", baptizing them in the name...
>>Tässä tuo 1776 biblian käännös->
>>Menkäät siis ja opettakaat kaikkea kansaa, ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen
>>>19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän..jne...
- Säästetty
Tuskin kukaan pelkkään veteen uskookaan. Epäusko näkee kylläkin kasteen vedessäkin vain sen pelkän veden, eikä kuule Sanaa, ei kuule Isän, Pojan eikä Pyhän Hengen nimeä, missä on KAIKKI VOIMA TAIVAASSA JA MAAN PÄÄLLÄ. Epäusko se on, mikä kuulee vain pelkän veden lorinan.
Mutta joka USKOO ja kastetaan, pelastuu.
Ei esim. luterilaisuudessa ole suinkaan opetettu, että pelastukseen riittää kun sinut on kastettu. Jos joku sellaista väittää, valehtelee tai puhuu pelkkiä luulemisiaan.
Kyllähän vauvat uskovat Sanan (=Kristus) ja sen vuoksi heille kaste kuuluu pikimmiten! Mutta jos joku uskova ei ole vauvana kastettu, eikö hän silloin isompana, puhumaan opittuaan, kuullessaan Jeesuksesta kysykin: eikös meillä ole vettä, miksi minua ei sopisi kastaa SEN Vapahtajan nimeen, josta esim. Jesajan 53. luku kertoo. Että tulisi sillä samalla kasteella kastetuksi. Onhan vain YKSI kaste, missä on ihmiskunnalle pelastus. Ja se on se verinen kaste, mikä kasteli Getsemanen ja Golgatan, se on se veri ja vesi, mikä vuoti Jeesuksen kylkihaavasta. Eihän se vieläkään ole lakannut vuotamasta siellä, missä syntiä tunnetaan. Se tarkoittaa sovintoveren kastetta, ja sehän vain yksin tarkoittaakin jokaiselle uskovalle Ylösnousemusta ja Elämää.
Mutta joka ei usko, se tuomitaan.- TaistoRa.
...usko Jeesukseen läsnä!!!
Tässä kasteasia kysymyksessähän on kyse kirkollisesta "vauvojen" kasteesta jossa kirkko opettaa, että kasteessa nämä kastetut vauvat uudestisyntyvät Jumalan lapsiksi jossa synnit pestään pois kasteveden voimalla! Tuollainen on Raamatullisesti ottaen harhaopetusta!
>>Kirjoitat-
>>Mutta joka USKOO ja kastetaan, pelastuu.<
//Vastaus-
Juuri näin! Joka uskoo Jeesukseen Kristukseen vapahtajanaan, ja että hän on ristillä kuollut ja sovittanut syntimme ja ylösnoussut Isän Jumalan tykö, on hän silloin pelastunut uskonsa perusteella Jeesuksessa niinkuin Raamattukin tämän selkeästi opettaa! Kirkollinen vesivalelu päälakeen ei tätä pelastusta lahjoita, vaan usko Jeesukseen Kristukseen!
>>Joh. 8:24
"Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne"!
- Säästetty
"Pystyvät luopumaan ennen vesikastetta synneistään..."
Näinkö itse olet pystynyt tekemään. Että ensin luovuit synneistä. Ja sitten menit VESIkasteelle. Eikö sinussa ollut yhtään syntiä enää, ja sitten menit VESIkasteelle? Ja sen jälkeenkö et ole enää syntiin joutunutkaan? Niinkö se kävi?
Eihän raamattu neuvo menemään VESIkasteelle, vaan kasteelle Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen! Tosin siinä käytetään myös vettä, kuten jo alkukristillisyydessä on käytetty, mutta ei se vesi merkitse mitään ilman Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.
Kaste on upottautumista Kristuksen kanssa kuolemaan ja se onkin itse asiassa päivittäistä. Joudumme uskossa palaamaan Vapahtajan kasteeseen aivan joka päivä, tarvitsemme sovintoveren kastetta ajallisen elämämme loppuun asti. Aivan pienestä pitäen, vauvasta lähtien. Tarvitsemme Häntä joka ikinen hetki, kehdosta hautaan. Onhan Vapahtaja jokapäiväinen Leipämme, ilman Häntä emme pysy päivääkään elossa. Ilman Häntä emme mitään voi. Vain Hänen varassaan, HÄNESSÄ, meillä on Elämä. Ja Ylösnousemus.- TaistoRa.
>>Kirjoitat sanojani lainaten-
>>"Pystyvät luopumaan ennen vesikastetta synneistään..."
Näinkö itse olet pystynyt tekemään.>Kirjoitat-
>>Eihän raamattu neuvo menemään VESIkasteelle, vaan kasteelle Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen!>Kirjoitat-
>>Kaste on upottautumista Kristuksen kanssa kuolemaan ja se onkin itse asiassa päivittäistä.>Kirjoitat-
>>Joudumme uskossa palaamaan Vapahtajan kasteeseen aivan joka päivä, tarvitsemme sovintoveren kastetta ajallisen elämämme loppuun asti.>Room. 6:4
"Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman"!>Kirjoitat-
>>Vain Hänen varassaan, HÄNESSÄ, meillä on Elämä. Ja Ylösnousemus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802