Asia on varsin yksinkertainen.
Laki sanoo: Sinun täytyy!
Evankeliumi sanoo: Sinä saat!
Siinä koko juttu!
Laki ja evankeliumi
8
439
Vastaukset
- Timo Flink
Jos osaat hepreaa, niin lueppas 10 käskyä hepreaksi. Huomaat, että sen voi kääntää kahdella eri tavalla. (1) älä tee (käsky), ja (2) et tule tekemään (futuuri). Näissä on se ero, että jälkimmäisessä vaikuttavana tekijänä on Jumala itse, josta tullaankin siihen evankeliumin "sinä saat" ajatukseen (peilikuvana) :)
Timo Flink- aivan oikeassa
Juuri näin uskova ihminen sen tulkitseekin.
Ilolla ja kuuliaisuudella!
En ole eläissäni törmännyt näin nurinkurisesti ajattelevaan seurakuntaan.
Heitetään likaa päälle mennen tullen,ei siinä paljon selittelyt auta.
En voi muuta kuin itkien todeta miten rakkaudetonta ja kaunaista porukkaa täällä on.
Olen vähän aikaa tässä mukana pyörinyt ja kuulostellut,
mutta kylmä täällä tulee,joten aion häipyä yhtä vähin äänin kuin tulinkin.
Kiitos sinulle Timo tuosta rauhallisesta ja jämäkästä otteestasi asioihin.
En ole kertaakaan nähnyt sinun täällä räyhäävän,enkä panettelevan ketään.
Sinusta kuvastuu sydämen sivistys.
Kiitos sinulle. - juudan tie
http://www.jewsforjudaism.org/phpBB2/viewtopic.php?t=5833&sid=9980b139fa97b53f323eb8aeb4b7bab6
Katsoppa miten futuurista sanovat juutalaiset itse. - Timo Flink
juudan tie kirjoitti:
http://www.jewsforjudaism.org/phpBB2/viewtopic.php?t=5833&sid=9980b139fa97b53f323eb8aeb4b7bab6
Katsoppa miten futuurista sanovat juutalaiset itse.Siellä oli jokin kommentti Jes. 9:6-7 tekstistä. Miten se liittyy 10 käskyyn ja sen tekstirakenteeseen?
10 käskyä on todellakin sellaisessa muodossa, että se voidaan kääntää "et tule tekemään". Näinhän sen kääntää useampikin käännös, tosin ei Suomessa. Voit vilkaista heprean kieliopeista asiaa :)
Timo Flink - meille kuin
herkullisen paistin. Olit nälkäisenä juuri tarttumassa siihen. Silloin peto hyökkäsi ja varasti lihat, jättäen jäljelle vain "kuolleen luun".
Evankeliumia=ilosanomaa et voi julistaa rauhassa. Aina on peto mitätöimässä sanoman, lisäämällä tai poisottamalla siitä jotakin. Lopputuloksena on ihmisestä lähtevä yritys pelastaa itsensä. Uskominen omaan uskoonsa, jonka varassa ei uskalla elää ja kuolla. Ja ennen kaikkea, kodata Jumalaansa.
Milloin pitäisi osata hepreaa tai muita alkukieliä, milloin E.G.White on antanut lisävaloa jne.
Tulee mieleen Paavalin kirje Galatalaisille: Jos joku julistaa jotain muuta evankeliumia, joka ei ole Jeesuksen antamaa evankeliumia, hän olkoon kirottu! - Tuo huuliveikko....
meille kuin kirjoitti:
herkullisen paistin. Olit nälkäisenä juuri tarttumassa siihen. Silloin peto hyökkäsi ja varasti lihat, jättäen jäljelle vain "kuolleen luun".
Evankeliumia=ilosanomaa et voi julistaa rauhassa. Aina on peto mitätöimässä sanoman, lisäämällä tai poisottamalla siitä jotakin. Lopputuloksena on ihmisestä lähtevä yritys pelastaa itsensä. Uskominen omaan uskoonsa, jonka varassa ei uskalla elää ja kuolla. Ja ennen kaikkea, kodata Jumalaansa.
Milloin pitäisi osata hepreaa tai muita alkukieliä, milloin E.G.White on antanut lisävaloa jne.
Tulee mieleen Paavalin kirje Galatalaisille: Jos joku julistaa jotain muuta evankeliumia, joka ei ole Jeesuksen antamaa evankeliumia, hän olkoon kirottu!pyörittää ihmisiä sanojen kanssa niin , ettei kukaan voi koskaan muuta kuin tutkia, tutkia ja tutkia.
Ja mitä hän ehdottaakaan meille tutkittavaksi?
Hänen omaa kirkkoaan!
Johannes sanoo meille ettemme ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa, mutta tuossa opissa me olisimme aina tulkin varassa. - kelvanneet
Tuo huuliveikko.... kirjoitti:
pyörittää ihmisiä sanojen kanssa niin , ettei kukaan voi koskaan muuta kuin tutkia, tutkia ja tutkia.
Hänen omaa kirkkoaan!
Johannes sanoo meille ettemme ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa, mutta tuossa opissa me olisimme aina tulkin varassa.tähänkin asti sellaisenaan,mikäs vika niihin nyt on tullut?
Saivarin halkaisua ja tyhjän päsmertämistä koko juttu!
Ihan sama sanooko "älä tee",tai "tee"!Kyllä kai se kaiken Luoja paremmin tietää kuin ihmiset,
miksi siihenkin pitää mennä räpeltämään ja parantelemaan Luojan töitä.
HÄVETKÄÄ!
Kyllä tämä ihmiskunta on niin mätä ja rikkollinen että ei täällä ilman lakia pärjää.
Näyttäähän tuo laittomuuden henki jo tarpeeksi kukoistavan ilman mainostakin.
Jonninjoutavaa lässytystä ja toinen toisensa mollaamista koko palstan touhu.
Ei edes maailman ihmiset räi toistensa silmille,niinkuin täällä eräät tekevät.
Täällä ei ole montakaan uskossa olevaa,sen kyllä näkee tyylistä.
Uskova ihminen ei lähde tuolle tielle.Kaiken maailman lainkaatajiin sitä pitääkin vielä vahoilla päivillään törmätä!
Miksi meille ei kelpaa Jumalan Sana sellaisenaan?
Se on kelvannut vanhemmillemme ja isovanhemmillemme,mitä maailman parantajia tämä sukupolvi luulee olevansa?
Lopettakaa aikuiset ihmiset Jumalaa leikkimästä ja nöyrtykää todelliseen sanan julistukseen.
Te olette tosi paisunutta ja omahyväistä porukkaa,todellinen lainkaataja prikaati.
OLEN PUHUNUT. - shotler
kelvanneet kirjoitti:
tähänkin asti sellaisenaan,mikäs vika niihin nyt on tullut?
Saivarin halkaisua ja tyhjän päsmertämistä koko juttu!
Ihan sama sanooko "älä tee",tai "tee"!Kyllä kai se kaiken Luoja paremmin tietää kuin ihmiset,
miksi siihenkin pitää mennä räpeltämään ja parantelemaan Luojan töitä.
HÄVETKÄÄ!
Kyllä tämä ihmiskunta on niin mätä ja rikkollinen että ei täällä ilman lakia pärjää.
Näyttäähän tuo laittomuuden henki jo tarpeeksi kukoistavan ilman mainostakin.
Jonninjoutavaa lässytystä ja toinen toisensa mollaamista koko palstan touhu.
Ei edes maailman ihmiset räi toistensa silmille,niinkuin täällä eräät tekevät.
Täällä ei ole montakaan uskossa olevaa,sen kyllä näkee tyylistä.
Uskova ihminen ei lähde tuolle tielle.Kaiken maailman lainkaatajiin sitä pitääkin vielä vahoilla päivillään törmätä!
Miksi meille ei kelpaa Jumalan Sana sellaisenaan?
Se on kelvannut vanhemmillemme ja isovanhemmillemme,mitä maailman parantajia tämä sukupolvi luulee olevansa?
Lopettakaa aikuiset ihmiset Jumalaa leikkimästä ja nöyrtykää todelliseen sanan julistukseen.
Te olette tosi paisunutta ja omahyväistä porukkaa,todellinen lainkaataja prikaati.
OLEN PUHUNUT.=====Tuo huuliveikko pyörittää ihmisiä sanojen kanssa niin , ettei kukaan voi koskaan muuta kuin tutkia, tutkia ja tutkia.
Hänen omaa kirkkoaan!
Johannes sanoo meille ettemme ole enää kenenkään opetuksen tarpeessa, mutta tuossa opissa me olisimme aina tulkin varassa.======
Vastasitko minulle tähän viestiin?
Meinaan kun vaihdoit puheenaiheen sellaiseen josta en maininnut mitään?
Vai olitko vaihtanut mielipiteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295484Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144084Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512850Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851352Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 611214
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971126Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151111