Miestä vahvempi nainen

mies. jippiiltä

Uskallatteko seurustella sellaisen kanssa tai peräti mennä naimisiin?

43

21774

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heemään

      Nimittäin jos sellainen olisi olemassa, mutta mua vahvempaa naista ei ole.

      • jees.

        Mä kyllä oon.:)


      • Hempus
        jees. kirjoitti:

        Mä kyllä oon.:)

        Mielestäni Tavjassa on enemmän munaa kuin Ara-neidissä.


    • Pullopersesika

      Vietin kerran junnuna yhden yön bodaritytön kanssa.
      Karmea oli aamuherätys kun kaulan ympäri oli kietoutunut omaa haukkaa rotevampi käsivarsi.
      Onneks jatkopala oli naisellisempaa sorttia.
      Pelästyin jo tulleeni kännipäissäni kaapista ulos...

      hähähä!!!

      Tätähän varmaan tarkoitit...? ;)

    • tylsä paskiainen

      Tottakai uskallan! Tosin ei kaltaiseni kukkakeppi muuten seuraa löytäisikään.

    • Naimisvimma

      Tarkoititko henkisesti vahvempaa naista-vai fysiikaltaan vahvempaa? On eroa. Naimisiin voi tietenkin-mutta avioliitto onkin jo toinen juttu.
      Jos totta sanon,niin mulla on kyllä henkisesti vahvempi vaimo. Vaan en oo mitenkään tullut huomanneeksi pahempia pulmia.

      • henry

        miksei uskaltais mun akka on bodari.ottaa 120 penkki ja maasta 135 .. ite oon ihan tavallinen heppu,mut tarpeen vaatiessa veän siihin malliin akkaa päähän et tyrät rytkyy eikä maha mitään.


    • että..

      miksi tämä asia teitä poikia mietityttää , onko joku oletus että " mies on mies talossa " kun kuitenkin osa miehistä on sen verran äitinsä alistamia ts. poika ei ole uskaltanut varastaa avainta äidin esillinan taskusta ...Joillekin miehille on ihan tuttu juttu että nainen voi määrätä ; mitä syödään yms. jonnenjoutavaa , mies sitten tekee vähän isommat päätökset ihan hissun kissun..

      • Nimetön

        tämäpä herätti heti mielenkiintoni, koska olen nainen ja monen mielestä miehen mittainen tai ylikin siitä!
        Olisipa mukava tietää mikä on se miehen mitta.
        Järkyttää ajatus siitä että pitää olla tämä vastakkain asettelu!!!!????
        Jutellaan.


      • iso arska
        Nimetön kirjoitti:

        tämäpä herätti heti mielenkiintoni, koska olen nainen ja monen mielestä miehen mittainen tai ylikin siitä!
        Olisipa mukava tietää mikä on se miehen mitta.
        Järkyttää ajatus siitä että pitää olla tämä vastakkain asettelu!!!!????
        Jutellaan.

        kyllä mun mielestä miehen pitää olla niin henkisesti kuin fyysisesti sillä tasolla että ei siinä naisen, ison tai pienen tarvihte pelätä!
        eikä se tarkota et pitäisi miehen olla mömmöjen nappisija ja käydä salilla kuin joku toni halme!
        eikä miehen tule olla mikään neiti veikko!terveellä maalaisjärjellä itse ajatteleva ja vahvalla itsetunnolla varustettu suomalainen mies!


      • mies.
        Nimetön kirjoitti:

        tämäpä herätti heti mielenkiintoni, koska olen nainen ja monen mielestä miehen mittainen tai ylikin siitä!
        Olisipa mukava tietää mikä on se miehen mitta.
        Järkyttää ajatus siitä että pitää olla tämä vastakkain asettelu!!!!????
        Jutellaan.

        on sellaiset 28 cm.


      • Nimetön
        iso arska kirjoitti:

        kyllä mun mielestä miehen pitää olla niin henkisesti kuin fyysisesti sillä tasolla että ei siinä naisen, ison tai pienen tarvihte pelätä!
        eikä se tarkota et pitäisi miehen olla mömmöjen nappisija ja käydä salilla kuin joku toni halme!
        eikä miehen tule olla mikään neiti veikko!terveellä maalaisjärjellä itse ajatteleva ja vahvalla itsetunnolla varustettu suomalainen mies!

        Hyvä, sellainen suomalaisen miehen kuuluukin olla!!! Sellaista miestä nainen rakastaa, sellaisen haluaa. Ei järki suomi miehellä kuitenkaan muniin ole valunut. Silloin saa kun tarvitsee ja kunnolla. Minulla asiat näin hyvin!!
        Turvallinen,ymmärtäväinen,luotettava,kilttikin, hyvä mies!!


    • ja ukko

      Tuuliajolla on tämä keskustelu - täysin. Murkut ei ymmärrä vielä edes suomea?!

    • pikkuvintiöt

      vaan en naimisissa, mutta muuten. No promblem, ei tuntunut lainkaan surkealta, huonolta eikä edes osat menneet väärinpäin, mies oli mies talossa ja nainen naisena talossa ja keskinäinen arvostus ja kunnioitus pelasi, kuten kaikissa suhteissa kuuluisivatkin toimia.

    • uskalla

      Jos nainen on fyysisesti vahvempi, niin kyllä hävettää niin perkeleesti että seurustelu jää siihen!

      • semmonen likkahan vois toimia hyvänä henkivartijana
        esim. jossain baarissa...hih


    • helposti

      jos ei kunnia kestä niin ei kestä mikään mukaan.

    • karavaanari90

      Miksi toisen täytyy olla liitossa vahvempi.
      Jokainen yhteisön muoto tarvitsee johtajan,avo-
      avioliittokin.Yritys maailma vaihtaa johtajaa
      tilanteen mukaan (saneeraaja/talous/henkilöstö).
      Noin sen pitäisi toimia myös perhe-elämässä,
      jommalla kummalla vaadittavat taidot on johtakoon
      se jolla taidot riittää,ja toinen ymmärtäköön sen.Kyllä sen verran realismia täytyy olla että
      ymmärtää omat ja toisen vahvatpuolet,jos niillä
      pelataan pitäisi homma onnistua.

    • henkisesti

      vahvempi.Mun mies on lälly,kehuskelee kyllä isojen poikien juttuja ja kuinka on aikoinaan matkustellut ja istunut firman laskuun öisin juopottelemassa asiakkaitten kanssa jne.
      mutta jos aamulenkillä haluaa sanoa että mennäänkin tuonne eikä tänne,se on mun "määräämistä"asioista!
      suuttuu,loukkaantuu ja sanoo et AINA mä määrään,minä,minä,minä!!Kele että ottaa aivoon,nytkin se painu yksin mökille ku loukkantus niin kamalasti ku mä sanoin aamulla et mene sinä sitä kautta,mä menen tätä kautta,koska halusin nähdä yhden talon ja hän EI!

      • hihii.

        Avioliiton arkea kai sit...:):)


      • tupajumitupakka

        Hei, hienoa että olet itsenäinen ja vahva nainen. Miehesi tosin vaikuttaa vähän heikommalta osapuolelta ja tekisi mieli läpsäyttyy sitä poskelle ja sanoa ryhdistaydy nainen.

        Siitä huolimatta, ihmissuhteessa täytyy kunnioittaa toista osapuolta. Olet selvästikin nainen, joka tietää mitä haluaa, eikä uskalla ilmaista sitä. Voisit kokeilla eri tyylistä kommunikointia. Mikäli haluat ilmaista mielipiteesi, sitä ei tarvitse tehdä töksäyttämällä tai tiuskimalla. Tuollainen käytös tekee sinusta varsin vastenmielisen puolisosi silmissä. Vaihtoehtoisesti voisit koittaa saada miehesi kiinnostuneeksi talosta. Hei kulta tuolla on tosi mielenkiintoinen talo, jonka todella haluisin nähdä. Siinä on sitä, sitä ja sitä...

        Tällä hetkellä miehesi on niin loukkaantunut kommunikoinnistasi, että tuollainen suostettelu on
        varmasti vaikeaa. On tärkeää ymmärtää, että ihmissuhteessa tulee tehdä kompromisseja. Elämä ei ole samanlaista kuin sinkkuna ja tämän vuoksi joistain asioista on luovuttava. Ehkä olisit voinut käydä itse katsastamassa talon ja miehesi juossut eri lenkin pätkän. Tällä tavalla voisitte viettää viikonlopun yhdessä nauttien toistenne seurasta.¨

        En tiedä oletko oikeasti kiinnostunut miehestäsi. Mikäli olet käytöksesi on todellakin omiaan hajottamaan henkisen yhteytenne ja miehesi saattaa
        päätyä vaihtamaan naista, kun löytää henkilön, jonka kanssa on hyvä olla, henkilön joka ei loukkaa toista, henkilön johon voi luottaa.

        Avioliitto tulisi perustua toisen ihmisen elämän paremman tekemiseksi. Molempien osapuolten tulisi herätä ja miettiä mitä voisin tehdä tänään, että puolisoni tuntisi itsensä tärkeäksi ja hänelle tulisi hyvä olo. Kun ihmissuhteet otetaan itsestäänselvyyksinä ja keskitytään mielummin omiin pieniin haluihin, pitkällä tähtäimellä osapuolet erkaantuvat toisistaan ja suhteesta katoa kaikki henkinen läheisyys.

        Miehesi sanat "AINA sinä määräät" viittaa siihen, että ongelma on ollut jo pitkäkestoinen. Miehesi sisällä on patoutunutta vihaa johtuen käytöksestäsi, eikä hänellä ole taitoja kommunikoida tätä suuttumusta sinulle.

        Mikäli haluat suhteesi kestävän, en tiedä haluatko? Haluatko miehen, joka on vahvempi ja dominoivampi?

        Jatkoa silmällä pitäen teidän tulee keskustella toistenne kanssa avoimesti. Hänelle on selvästi vaikeaa keskustella ja miehelle on usein loukkaavaa jos on määräävä nainen, sillä se vie osan miehisyydestä. Tämän vuoksi molempien tulee aloittaa pyytämällä anteeksi. Anteeksi, että en ole joka päivä ottanut sinua huomioon sillä tavalla, kuin sinä ansaitset tulevan otetuksi huomioon. Sinun tulee oppia kommunikoimaan niin, että miehellesi tulee hyvä olo. Sillä ihmissuhteessa haluamme tehdä toisen ihmisen onnelliseksi. Mikäli emme, silloin pitää katsoa itseemme ja ymmärtää mikä on tämän sadistisen käytöksen takana.

        Myös miehesi tulee ottaa sinut paljon enemmän huomioon. Hänen tulee ilmaista rakkautensa sinuun useammin, viedä sinut ravintolaan, teatteriin, jne. Hänen tulee saada sinut tuntemaan itsesi arvostetuksi kauniiksi naiseksi, joka sinä todella olet. Hänen tulee luopua tietyistä itsepäisyyksistä ja omista haluista, kuten myös sinunkin. Kun esim. jonkun talon näkeminen on sinulle tärkeää, hänen tulee haluta tehdä sinut onnelliseksi näkemällä tuo talo yhdessä sinun kanssasi, koska se on sinulle tärkeää, silloin sen tulisi myös olla miehellesi tärkeää.

        Teidän täytyy muuttaa koko suhteenne sävy. Siirtyä toisen ihmisen kyseenalaistamisesta ja loukkaamisesta siihen, että joka aamu kun heräättä kysytte itseltänne, mitä voin tehdä toisen hyväksi, jotta hänellä olisi paras mahdollinen päivä.

        Mikäli, ette tätä tee luulen, että hyvin todennäköisesti suhteenne kariutuu seuraavan viiden vuoden aikan.


    • on tosi kätevä

      jos vaan pysyy nahoissaan eli on niin viksu että mies luulee olevansa pomo

    • SE joku

      Ihan hyvin voisin, mitä vikaa siinä ois jos nainen ois vahvempi? helpottus ainaki tavaroitte siirtely muutettaes.

    • nainen.

      mun mies on mua vajaan päätä lyhyempi ja laihempi. samalla vois kysyä että kuinka moni nainen tahtoo seurustella pienemmän ja lyhyemmän miehen kanssa =)
      en ite oo edes kovin pitkä, (168cm) äijä vaan on pätkä. mut kuitenki miehisempi ku kukaan muu mun mielestä =)

    • vahvempi

      Usein nainen on henkisesti vahvempi, mies itkee vaimon olkaa vasten.

      • REAKTIOT

        Naiselle "itku" on hyväksikäyttöväline kun hän tunketuu "heikkoudessaan" omiin pyrkimyksiinsä itsekkäästi. Myös nainen purkaa itkun kautta lähes kaiken joten se on hälle arkipäivää ja osa elämää. Myös erittäin viekas tapa "puhua" asiaansa niin kauan kuin miehet siihen lankaan menevät.

        Mies itkee sitten kun itkee oikeasti suruunsa olipa sitten läsnä ketä vain. Miehet luulee että itkemien on jokin yliluonnollinen reaktio ja kestämätön olo tila ja nöyryyttävä sekä häpeä. Joten se katsotaan olevan se raja jolloin kaikkien on kumarrettava itkevää kohden.

        Itku on yksi tapa reagoida tuntemuksiin ja kertoa ja kyetä elämään sitä hetkeä ja on täten osa elämää. Surun tahallinen (itkuunjohtava ) aiheuttaminen on tietenkin tuomittavaa mutta tämä ei olekkaan enää naisen tai miehen eroa.


      • !!!

        niin itkee.


      • nyt, mutta
        REAKTIOT kirjoitti:

        Naiselle "itku" on hyväksikäyttöväline kun hän tunketuu "heikkoudessaan" omiin pyrkimyksiinsä itsekkäästi. Myös nainen purkaa itkun kautta lähes kaiken joten se on hälle arkipäivää ja osa elämää. Myös erittäin viekas tapa "puhua" asiaansa niin kauan kuin miehet siihen lankaan menevät.

        Mies itkee sitten kun itkee oikeasti suruunsa olipa sitten läsnä ketä vain. Miehet luulee että itkemien on jokin yliluonnollinen reaktio ja kestämätön olo tila ja nöyryyttävä sekä häpeä. Joten se katsotaan olevan se raja jolloin kaikkien on kumarrettava itkevää kohden.

        Itku on yksi tapa reagoida tuntemuksiin ja kertoa ja kyetä elämään sitä hetkeä ja on täten osa elämää. Surun tahallinen (itkuunjohtava ) aiheuttaminen on tietenkin tuomittavaa mutta tämä ei olekkaan enää naisen tai miehen eroa.

        kyllä olen ikäväkseni törmännyt myös miehiin jotka käyttävät itkua -"välineenä".


      • itku
        nyt, mutta kirjoitti:

        kyllä olen ikäväkseni törmännyt myös miehiin jotka käyttävät itkua -"välineenä".

        Siis se käytty "väline" eli itku syntyy siitä miten se näkijä/kokija kokee. Eihän mitenkään ole ihmisinä eroa sillä itkeekö mies vain nainen? Vaan se vain on sama oikeutettu reagointitapa tuntemuksiin ja sen osoittaminen. Miehet vain ovat sen itkun suhteen erilaisia ja ilmaisevat sillä keinoin monta surun ehkä ilonkin tunnetta naisia paljon harvemmin. Naisen itku yleensä koetaan paljon aikaisemmin huomioinnin tarpeena kuin miehen itku?!. Kyllä miehen itku naisten silmin on varmaan huomion arvoista, mutta että se olisi yleisesti "ase" siirtää vastuu tapahtumista toiselle tai paeta vastuunkantoa ei miehille ole läheskään niin yleistä kuin naisille.

        Onhan se jokaisen tiedossa se naisen kyynelten tirautukset tarkoitushakuisesti.


      • mutta sulle
        itku kirjoitti:

        Siis se käytty "väline" eli itku syntyy siitä miten se näkijä/kokija kokee. Eihän mitenkään ole ihmisinä eroa sillä itkeekö mies vain nainen? Vaan se vain on sama oikeutettu reagointitapa tuntemuksiin ja sen osoittaminen. Miehet vain ovat sen itkun suhteen erilaisia ja ilmaisevat sillä keinoin monta surun ehkä ilonkin tunnetta naisia paljon harvemmin. Naisen itku yleensä koetaan paljon aikaisemmin huomioinnin tarpeena kuin miehen itku?!. Kyllä miehen itku naisten silmin on varmaan huomion arvoista, mutta että se olisi yleisesti "ase" siirtää vastuu tapahtumista toiselle tai paeta vastuunkantoa ei miehille ole läheskään niin yleistä kuin naisille.

        Onhan se jokaisen tiedossa se naisen kyynelten tirautukset tarkoitushakuisesti.

        vastas nyt vahva nainen ja tiedän tasan tarkkaan miten naiset käyttävät itkua aseena, minä en. Mutta valitettavasti olen törmännyt miehiin, jotka käyttävät itkua "välineenä" eli haluavat sillä epäaidosti saa myötätuntoa tai jotain muuta esimerkiksi aiheuttaa syyllisyyden tunteen toiselle.


      • tavannut
        mutta sulle kirjoitti:

        vastas nyt vahva nainen ja tiedän tasan tarkkaan miten naiset käyttävät itkua aseena, minä en. Mutta valitettavasti olen törmännyt miehiin, jotka käyttävät itkua "välineenä" eli haluavat sillä epäaidosti saa myötätuntoa tai jotain muuta esimerkiksi aiheuttaa syyllisyyden tunteen toiselle.

        Yleisesti ja kokonaisvaltaisesti näkemykset on selkeästi siten kuin edelä kerotaan. Se että ehkä sinä tahdot saada itsellesi vahvistuksen siihen että olet "vahva" nainen ei muuta asetelmaa miksikään. Siis moni meistä on tavannut yksilöitä jotka reagoi itkulla omiin tarkoituksiinsa ja varmaan miehistäkin eri tavoin. Mutta pääsääntö on pääsääntö ja todellisuus niin kuin se on. Huomioin arvoista on myös kannantotossasi se että kerrot juuri sen itkun tarkoitusperänkin missä tarkoituksessa se yleensä "kaivetaan esiin" naisten toimesta.!
        Sinänsä ihmettelen jos koet valitettavana sen että mies itkee? sillä tiedäthän hyvin että naiselle se on "arkipäivää".


      • "vahva"
        mutta sulle kirjoitti:

        vastas nyt vahva nainen ja tiedän tasan tarkkaan miten naiset käyttävät itkua aseena, minä en. Mutta valitettavasti olen törmännyt miehiin, jotka käyttävät itkua "välineenä" eli haluavat sillä epäaidosti saa myötätuntoa tai jotain muuta esimerkiksi aiheuttaa syyllisyyden tunteen toiselle.

        Niin sinun ei tarvitse sitä mainostaa, ja että olet tavannut "itkevän miehen" ei tee sinusta yhtään vahvempaa.


      • voi sinuu
        tavannut kirjoitti:

        Yleisesti ja kokonaisvaltaisesti näkemykset on selkeästi siten kuin edelä kerotaan. Se että ehkä sinä tahdot saada itsellesi vahvistuksen siihen että olet "vahva" nainen ei muuta asetelmaa miksikään. Siis moni meistä on tavannut yksilöitä jotka reagoi itkulla omiin tarkoituksiinsa ja varmaan miehistäkin eri tavoin. Mutta pääsääntö on pääsääntö ja todellisuus niin kuin se on. Huomioin arvoista on myös kannantotossasi se että kerrot juuri sen itkun tarkoitusperänkin missä tarkoituksessa se yleensä "kaivetaan esiin" naisten toimesta.!
        Sinänsä ihmettelen jos koet valitettavana sen että mies itkee? sillä tiedäthän hyvin että naiselle se on "arkipäivää".

        pientä..


      • todellakaan
        "vahva" kirjoitti:

        Niin sinun ei tarvitse sitä mainostaa, ja että olet tavannut "itkevän miehen" ei tee sinusta yhtään vahvempaa.

        Ei tämä ollut tarkoitukseni. Miehet itkevät myös aidosti eivät aina epäaidosti.. Jos nyt ymmärsit mitä tarkoitin.


      • KYLLÄ
        todellakaan kirjoitti:

        Ei tämä ollut tarkoitukseni. Miehet itkevät myös aidosti eivät aina epäaidosti.. Jos nyt ymmärsit mitä tarkoitin.

        Sen myös, tahdoin välitää edellä.


      • Selvää
        voi sinuu kirjoitti:

        pientä..

        niin,,, teidän "SUURTEN" joukossa voi olla "pienikin"..


    • anonymouseboardstock

      "Miestä vahvempi nainen", mutta eihän sellaista tietääkseni olekaan? Joten siinä mielessä koko kysymys on absurdi.

    • ketsueki

      Sellainen kuin löytyisikin... riippuu tietysti missä' mielessä vahvempi

      Peittoaa sinut tappelussa... eipähän tarvitse murehtia että joku puukottaa sitä pimeällä kujalla...

      Peittoaa sinut raa-assa voimassa, lihaskimppu nainen, yh, lääkärin pitää ensin todistaa sellainen freak of the nature naiseksi... ei kiitos...

    • Chiliorava

      Ei sillä ole väliä onko naisella lihaksia - eri asia ovat tietysti steroidipumput (Tämä pätee varmasti sekä naisten että myös miesten osalta.)
      Itse ainakin voisin kuvitella huoletta olevani minua vahvemman naisen kanssa.

    • Antti25v

      En menis näin miehenä riitaa haastamaan mutta pidän tätä naista silti seksisymbolina.:)

    • Jormajorma

      Fyysisesti kunnossa oleva naiskroppa on aina ilo katsella. Toinen asia on sitten steroideilla pumpatut naisbodarit, joiden kroppa on sairaalloinen.

    • Tavallinen mies

      Onpahan turvallinen olo :)

      Tuskinpa se nainen pahoinpitelemään alkaa jos rakastaa miestään ja toisinpäin. Sama se onko nainen tai mies vahvempi. Vahvemmalla on velvollisuus puolustaa heikompaa.

    • Tomppa

      Mun vaimoni on oikeesti vahvempi kuin mina. Han voittaa minut ihan selvasti kadenvaannossa, niin oikealla kuin vasemmalla kadella. ja mina en ole mikaan heikko mies, vaan raskasta ruumiillista tyota tekeva 180 cm, 85 kg heppu, mutta vaimo kun kay punttisalilla 3 kertaa viikossa, ja on se hankin kooltaan 175 cm, ja 79 kg "lihaskimppu", mutta silti ah niin naisellinen tummaverikko, jolla on muotojakin.
      On se voittanut melkein kaikki tuttavapiirin miehetkin kadenvaannossa, etta silleen...seksikasta se sellainen on!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2013
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      255
      1712
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1650
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      56
      1608
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1448
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1403
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1207
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      287
      1203
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      43
      1123
    Aihe