taitaa olla aika normaalia että n 260 000 km ajetun pösön etupää alkaa pitää mitä kummalisinta ääntä.iskarin yläpäät kolisee ja narisee, ja hammastanko paukahtelee.hehkutkii alkaa vejellä viimisiään...
peugeot
20
12948
Vastaukset
- toimivuutta
Mulla on Expertissä 295000km. Mitään kolinoita ei kuulu, eikä syö lainkaan öljyä.
Veto on säilynyt uuden veroisena. Kävin kokeilemassa vaihdokkia jolla oli ajettu vajaa 30 tonnia. Se kolisi kuin vajaa naulalaatikko ja veto pois. Miten lie pidetty. On niillä tosiaan eroja.- on ajettu
melkein 300 000 km . ni on varmaa alustan osia vaihdettu ainakin kolme kertaa per osa .on ne rapeet ranskalaiset sen verran viinipäissän tehty ,sillon on mahdollista et ei kolaja.niissähän on alustassa vieläkii samoja sovelluksia kun kuuskytluvulla :)
- Osia vaihdettu
on ajettu kirjoitti:
melkein 300 000 km . ni on varmaa alustan osia vaihdettu ainakin kolme kertaa per osa .on ne rapeet ranskalaiset sen verran viinipäissän tehty ,sillon on mahdollista et ei kolaja.niissähän on alustassa vieläkii samoja sovelluksia kun kuuskytluvulla :)
Etupyörän laakerit vaihdettu ja niistäkin vasen varmuudeksi. Siinä kaikki.Nyt eletään jo odottavissa tunnelmissa.
Konehuoneessa 1 siivapyörä, 2 polttoainepumppua ja 2 kertaa jakohihna helyineen.
On muuten hiljainen kun massautin aikoinaan, vaikkei kyseinen kori kuulemma ruostukkaan. Lisäksi tavaratilassa täysi huopaverhoilu.
Erittäin kevyessä ajossa on kuitenkin ollut. - Heku
Osia vaihdettu kirjoitti:
Etupyörän laakerit vaihdettu ja niistäkin vasen varmuudeksi. Siinä kaikki.Nyt eletään jo odottavissa tunnelmissa.
Konehuoneessa 1 siivapyörä, 2 polttoainepumppua ja 2 kertaa jakohihna helyineen.
On muuten hiljainen kun massautin aikoinaan, vaikkei kyseinen kori kuulemma ruostukkaan. Lisäksi tavaratilassa täysi huopaverhoilu.
Erittäin kevyessä ajossa on kuitenkin ollut.halvalla. Tuo siimapyörä ja polttoainepumppu on kai ainoita 100tkm:n välein vikoja...
- Heku
sieltä on vain joustintuen laakerit menneet. Hammastangon nykiminen ja paukkeet voisivat kai johtua myös samasta. Hehkut saa mitattua helposti ja niitä saa halvalla. Onneksi sulla ei ole Fiat Scudoa vaikka sen pitäisi olla sama auto kun Peugeot ja Citikka... mulla on muttei enää seuraavaks. Tulee vuorenvarmasti Peugeot Expert tai Citroen Jumpy.
- mike
..niissä muka oikeesti jotain muuta eroa kuin nimi?
- Heku
mike kirjoitti:
..niissä muka oikeesti jotain muuta eroa kuin nimi?
takana mainoksia lukeneet asiantuntijat väittää että on sama mutta oon nyt käynyt katselemassa muutaman vuoden vanhoja vehkeitä kun tuossa oli aikaisemmin puhetta eroista ja kyllä se Scudo ruostuu mm. saranoistaan ja tuulilasinympäriltä. Ne joilla on Scudo on enemmän murheita kaikkien sivuovien sovitusten ja sähköliitosten kanssa. Mutta kai se sitten on sama peli jos kirjotuspöydän takaa sanotaan. Itse en enää usko kun on nähnyt noita. Kannatta käydä katselemassa itse niin sitten tietää.
- mike
Heku kirjoitti:
takana mainoksia lukeneet asiantuntijat väittää että on sama mutta oon nyt käynyt katselemassa muutaman vuoden vanhoja vehkeitä kun tuossa oli aikaisemmin puhetta eroista ja kyllä se Scudo ruostuu mm. saranoistaan ja tuulilasinympäriltä. Ne joilla on Scudo on enemmän murheita kaikkien sivuovien sovitusten ja sähköliitosten kanssa. Mutta kai se sitten on sama peli jos kirjotuspöydän takaa sanotaan. Itse en enää usko kun on nähnyt noita. Kannatta käydä katselemassa itse niin sitten tietää.
..kuulemma tulee samalta linjalta samasta tehtaasta?
- Heku
mike kirjoitti:
mutta kyllä uskon enemmän omia silmiäni. Itellä Scudo ja oon verranut Jumpyihin ja Experrteihin ja ainakin semmosissa 2001-2004 malleissa erot on saranoiden ruostumisissa, sähköliitoksissa, sivuoven sovituksissa (Fiiattiin sataa sisään sivuovesta Peugeotissa ja Citikassa ei), tuulilasin reunojen ruostumisissa, etupään kolinoissa ja ylimääräisissä takapäästä tulevissa äänissä, en tiedä onko jotain korin ääniä vai iskareista. Varapyöräkin on Scudossa jotenkin löysällä. Yhdellä tutulla on kanssa Scudo ja ihan sama juttu. Peugeotin ja Citikan kuskit vaihtaa vain siimapyörön ja polttoainepumpun kai yli 100tkm:n välein. Noissa aikasemmissa ketjun viesteissähän ovat ajaneet paljon ilman ongelmia. Sehän se onkin kumma juttu että pitäis tulla samasta tehtaasta. Kun kiertää vahtoautoliikkeet läpi niin näkee.
Syitähän voisi olla montakin. Jospa Fiat haluaa halvemmat saranat, johtosarjat, iskarit ja korin suojauksen. Ehkä ne linjat on alkupäästä samat en tiedä. Ihme juttu kuitenkin. - tulee
mike kirjoitti:
Ne kaikki pikkupakut Expert, Scudo ja Jumpy tulevat samasta tehtaasta, elikä SEVEL NORD Valenciennes France. Varustelutaso vain hieman poikkeaa. Tehtaan ja auton valmistuspäivän voi tarkistaa ORGA numerosta joka on ovessa. Mulla se on 8722 U9. Tahtoo sanoa valmistettu 25.9.2000 ja se U) tarkoittaa tuota yllämainittua tehdasta.
- Heku
tulee kirjoitti:
Ne kaikki pikkupakut Expert, Scudo ja Jumpy tulevat samasta tehtaasta, elikä SEVEL NORD Valenciennes France. Varustelutaso vain hieman poikkeaa. Tehtaan ja auton valmistuspäivän voi tarkistaa ORGA numerosta joka on ovessa. Mulla se on 8722 U9. Tahtoo sanoa valmistettu 25.9.2000 ja se U) tarkoittaa tuota yllämainittua tehdasta.
koska muuten on mystinen juttu...
- ovet
Heku kirjoitti:
koska muuten on mystinen juttu...
aukee itestään ,ku ajaa jonkun kilometrin,säädetty on ja ei vaan auta.elääkö siinä koko kori niin paljon vai missä vika?
- Expertin omistaja
ovet kirjoitti:
aukee itestään ,ku ajaa jonkun kilometrin,säädetty on ja ei vaan auta.elääkö siinä koko kori niin paljon vai missä vika?
Kertaakaan ei ole ovi auennut itsestään, mutta saranat kyllä pyrkii jumittuu, niin ettei saa ovia auki. Ovat unohtaneet rasvanipat. Oli pakko porata saranoihin pienet reiät poikittain ja siitä öljyä niin helpotti.
Joskus olen kuullut että joltain olisi sivuovi pudonnut. Lieneekö legenda. Mulla liukuovet ovat tiukat kuin kassaholvissa ja molemmilla puolilla. - Heku
Expertin omistaja kirjoitti:
Kertaakaan ei ole ovi auennut itsestään, mutta saranat kyllä pyrkii jumittuu, niin ettei saa ovia auki. Ovat unohtaneet rasvanipat. Oli pakko porata saranoihin pienet reiät poikittain ja siitä öljyä niin helpotti.
Joskus olen kuullut että joltain olisi sivuovi pudonnut. Lieneekö legenda. Mulla liukuovet ovat tiukat kuin kassaholvissa ja molemmilla puolilla.miten tiiviit sivuliukuovet heillä on... Itsekin todennut monta kertaa että Sitikassa ja Peugeotissa liukuovet pelaavat hyvin. Jotenkin viittaa korin mittatarkkuuteen mutta korin kai pitäisi olla saman.
- Heku
ovet kirjoitti:
merkki?
- ei kannata
Heku kirjoitti:
merkki?
ostaa motonetistä vaikka onkii aikapaljon halvempi kuin alkuperäinen.tein sen virheen ,siinä on alapallon tappi huomattavasti alkuperäistä pienempi halkaisialtaan .
- Juuso
Heku kirjoitti:
mutta kyllä uskon enemmän omia silmiäni. Itellä Scudo ja oon verranut Jumpyihin ja Experrteihin ja ainakin semmosissa 2001-2004 malleissa erot on saranoiden ruostumisissa, sähköliitoksissa, sivuoven sovituksissa (Fiiattiin sataa sisään sivuovesta Peugeotissa ja Citikassa ei), tuulilasin reunojen ruostumisissa, etupään kolinoissa ja ylimääräisissä takapäästä tulevissa äänissä, en tiedä onko jotain korin ääniä vai iskareista. Varapyöräkin on Scudossa jotenkin löysällä. Yhdellä tutulla on kanssa Scudo ja ihan sama juttu. Peugeotin ja Citikan kuskit vaihtaa vain siimapyörön ja polttoainepumpun kai yli 100tkm:n välein. Noissa aikasemmissa ketjun viesteissähän ovat ajaneet paljon ilman ongelmia. Sehän se onkin kumma juttu että pitäis tulla samasta tehtaasta. Kun kiertää vahtoautoliikkeet läpi niin näkee.
Syitähän voisi olla montakin. Jospa Fiat haluaa halvemmat saranat, johtosarjat, iskarit ja korin suojauksen. Ehkä ne linjat on alkupäästä samat en tiedä. Ihme juttu kuitenkin.Minulla on 2001 Jumpy, ja se ainakin on juuri sellainen murheenkryyni kuin vain olla ja voi. Takaovien saranat ovat tyystin maalittomat ja hapettuneet, ovien reunoissa ja takaovien ikkunoiden reunoissa on orastavia ruosteläikkiä.
Vajaan vuoden omistussuhteen aikana olen ehtinyt jo vaihtamaan yhden kampiakselin hihnapyörän, polttoainepumpun ja nyt ilmeisesti on kannentiiviste mennyt (puskee jäähdytysnesteet säiliön korkin läpi pihalle.) Ja kilometrejäkin on vasta vajaa 70000.
Tuurista ja pitämisestä lienee pitkälti kiinni, missä kunnossa nuo ovat.
- ohjaus vetelee
ohjaus vetelee vieläkin älyttömästi, vaikka raidetangon päät on vaihdettu ja toisen puolen alatukivarsi ja kulmat suunnattu eutomasterilla...
Tuntuu kun ohjauksessa ois väljyyttä, johtuukohan itse hammastangosta, kun korjaajakaan ei oikein tiänny.
sit semmonen juttu kun ajaa vaikka kolmosella ja pumppaa kaasua, niin etu päässä kolahtaa aina ku lähtee kiihdyttään, tuntuu kun iskari ois löysällä tai koneen kiinnityspusla paskana.. - Scudosta
Itsellä oli scudossa myös tuota sivuovi ongelmaa. Meinasi talvella pyryttää sisään.
- näistä vielä
Itse en ole tuota sivuovi-ongelmaa havainnut omassani. Kyseessä scudo -06 ja vesi on pysynyt ainakin toistaiseksi ulkopuolella.
Etupään kolina alkaa olemaan jo tuttua kauraa, kuskin puoleinen iskari kolahtelee jos on vähänkin painoa kuljettajan lisäksi. Kolinan havaitsee hyvin esim. hiekkatien suuremmissa kuopissa mutta asfaltilla ei moista kolinaa ole kuulunut.
Moni tämän tyyppinen auto on ollut huoltoajossa ja niillä on ajettu pientä matkaa ja usein pidetty miten sattuu (periaatteella "ei ole oma vaan firman auto"), joten kannattaa käydä valikoimaa läpi jos on hakkimassa kyseistä menopeliä. Laatu vaihtelee melko paljon ja vuosimallia ei kannata liian tarkkaan tuijotella.
Tähän ehkä pätee hyvin sanonta "hyvä ja halpa", eli ei tarvitse maksaa itseään kipeäksi mutta kaipaahan se auto aina välillä remonttia. Eihän tässä hintaluokassa nyt mitään kultaa ja timantteja voikaan odottaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e2576957Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne664524Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1393258- 1562342
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla181890Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1711626Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o311518- 821514
Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https391405Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.1121077