millaista koivukylässä?

ei-vantaalainen

onko koivukylä millaista aluetta asua, opiskelijalle? rautkalliontie ja rasinkatu varsinkin (asuntoa haen) kiinnostavat.
entäpä vaarala?

mitä alueita ette suosittele (selkeästi levottomat alueet siis)?

28

11313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä vaan

      Älä helvetissä muuta Koivukylään tai Korsoon.
      Asun Simonkylässä ja se on ihan rauhallinen mesta. Tikkurila on myös ja Martinlaakso, sekä Myyrmäki

      • aseman seutu

        on vähän levotonta,niinku yleensä aina.Itse asun havukoskella ja sen verran kaukana asemasta että ei paljoa häiriköinnit haittaa


      • Typerää

        Tottakai Simonkylä on hyvä paikka, kun itse asut siellä.


      • TiiNa½
        Typerää kirjoitti:

        Tottakai Simonkylä on hyvä paikka, kun itse asut siellä.

        ite asun rasinkadulla ja onhan täällä vähän rauhatonta mutta ei mulle oo ainkaan sattunu mitään kauheita vaikka yöllä on kävelty kotiin.. kantsii kyl välttää tota ostarin aluetta iltasin siel majailee kaikki mannetja muut hullut!


      • tsibadui

        Entäs jos me kaikki "kunnon ihmiset"muutettas Koivukylään ja Korsoon,niin alue pakosti rauhottuu.


    • seutua

      Olen Koivukylässä asunut päälle 30 vuotta ja en ole törmännyt omalle osalle koskaan minkäänlaiseen häiriköintiin. Liikun myös iltasella ja ihan samalla lailla täällä on baarijuoppoja sun muita kun muuallakin missä baareja lähistöllä. Ei esim Tikkurilan ja Myyrmäen aseman seutu kapakoineen ole yhtään sen rauhallisempi. Koivukylään tulossa lähivuoden aikana paljonkin uusia palveluja. Lidl kauppa avataan syksyllä ihan aseman kupeeseen ja ensi vuonna ruvetaan rakentamaan liiketilaa entisen Eurosparin viereen johon tulee myös Citymarket muiden pienempien kauppojen myötä.

    • vältä!

      Koivukylä, Korso ja rikollistilastojen vanha ykkönen Havukoski ovat melko kehnoa seutua...paljon kaljasieppoja ja 70-luvun 'arkkitehtuuria', eli suoraan sanoen aika karseita mestoja. Vantaalla on kymmenittäin parempia paikkoja joista saat asunnon, mutta kehoitan välttämään noita edellisiä, niin ei tarvitse heti uutta asuntoa alkaa etsimään.

    • Josseri

      Koivukylällä, tai pikemminkin Havukoskella, on huono status. Mainettaan parempi paikka. Kuitenkin, esim samankokoiset kämpät maksavat Koivukylässä n250e/neliö vähemmän kuin esim Hiekkaharjussa, 3min junamatkan päässä.

    • hep

      Rasinkatu ja Rautkalliontie sijaitsevat kyllä Havukoskella. Koivukylä on radan länsipuolella.

      • lähi vuosina

        Nythän on suunniteilla ottaa vanhat nimet käytäntöön joka oli vielä 90-luvulla. Silloinhan Koivukylä oli juuri ostarin puoli ja Havukosken rajana oli kenttä siinä nuorisotalon vieressä. Vanha Koivukylä olisi taas omalla nimellään jos sen haluaa erottaa. Kuulemma sekoittaa palvelujenkin hakua, kun kaikki merkitty olevan Koivukylässä ja raja muutettiin jo 10 vuotta sitten Havukoskeksi. Itse 70-luvulla tänne muuttaneena pidän Koivukylän aluetta edelleen ostarin seutua ja Havukoskena sitten toista puolta rajana se kenttä ja nuorisotalo.


      • Laardibonanza
        lähi vuosina kirjoitti:

        Nythän on suunniteilla ottaa vanhat nimet käytäntöön joka oli vielä 90-luvulla. Silloinhan Koivukylä oli juuri ostarin puoli ja Havukosken rajana oli kenttä siinä nuorisotalon vieressä. Vanha Koivukylä olisi taas omalla nimellään jos sen haluaa erottaa. Kuulemma sekoittaa palvelujenkin hakua, kun kaikki merkitty olevan Koivukylässä ja raja muutettiin jo 10 vuotta sitten Havukoskeksi. Itse 70-luvulla tänne muuttaneena pidän Koivukylän aluetta edelleen ostarin seutua ja Havukoskena sitten toista puolta rajana se kenttä ja nuorisotalo.

        Tuntuu olevan herkkää tämä Koivukylän rajan hakeminen. Pitäisikö sitä nimittää jatkossa Havukoski-Westendiksi?

        Itse muistan, kun Havukosken sillan veivät kevään jäät joskus kauan sitten, silloin oli hyvä sujutella suksilla kansanhiihtolatua nykyisen Vanhan Rekolantien ylitse ja radanvartta kohti Harakkasaarta, ei ollut liikoja inehmoja kiistelemässä paikannimistä.


      • Ässä
        lähi vuosina kirjoitti:

        Nythän on suunniteilla ottaa vanhat nimet käytäntöön joka oli vielä 90-luvulla. Silloinhan Koivukylä oli juuri ostarin puoli ja Havukosken rajana oli kenttä siinä nuorisotalon vieressä. Vanha Koivukylä olisi taas omalla nimellään jos sen haluaa erottaa. Kuulemma sekoittaa palvelujenkin hakua, kun kaikki merkitty olevan Koivukylässä ja raja muutettiin jo 10 vuotta sitten Havukoskeksi. Itse 70-luvulla tänne muuttaneena pidän Koivukylän aluetta edelleen ostarin seutua ja Havukoskena sitten toista puolta rajana se kenttä ja nuorisotalo.

        Asun vanhassa Koivukylässä ja sen idyllisempää ja rauhallisempaa aluetta Vantaalta tuskin löytyykään.


    • b.e.a.t.y

      Muutin Seinäjoelta viikko sitten Havukoskelle Rasinkadulle enkä ainakaan vielä ole sitä levottomaksi havainnut vaikka tulen joskus viikonloppuisin töistä puolen yön aikaan, olen saanut rauhassa mennä kotiin... Maine ei kyllä ymmärtääkseni ole kovin hyvä ko. alueella, mutta itse olen ainakin tähän mennessä paikasta pitänyt... :)

    • lapsiperheellinen..

      Itse asun tässä opiskelija asuntojen vieressä
      ja rauhallista on..
      eipä paljon ole kuulunut meluamisia ja tappeluita vaikka ostarilla on paljon pikku
      bubeja..suosittelen.
      ennen asuin havukosken puolella ja siellä
      ei yhtään rauhallisempaa kuin tässäkään ja autojen melu kuului enempi...

    • Havukoskelainen

      Eikös tuo Rautkalliontie ainakin kuulu Havukoskeen eikä Koivukylään?

      • Havukoskelainen

        Näköjään nimimerkki hep oli jo oikaissut asian, pahoittelen turhaa viestiäni.


    • *MaMMa**

      Juuh, eli rasinkatu ja muut ovat HAVUKOSKEA. Ja jos olet fiksu et ota asuntoa koivukylästä/havukoskelta ikinä. Katsos kun sitten joskus haluat sieltä pois muuttaa, se asunnon saanti tulee olemaan vaikeaa viimeisimmän asuinpaikan vuoksi... Nimimerkillä: 8 vuotta Koivukylän alueella--> ei uutta asuntoa kun olen huonolla alueella asunut niin kauan. Sori vaan, mutta jopa opiskelunaikaisella asumispaikalla on väliä sitten myöhemmin.

      VAV kun ei halua majoittaa johonkin Kartanokoskelle/Ylästöön tai muihin parempiin kohteisiin ihmisiä jotka ovat olosuhteiden pakosta asuneet ongelma-lähiöissä. Heissähän on jotain vikaa ja pilaavat alueen maineen.

      Vaikka olemmehan kaikki ihmisiä...

      • Aso-asuja: Havukoski

        Hei!
        En kyllä usko, että VAV katsoo, missä olet asunut. Asunto menee niille, jotka eniten tarvitsevat eli asunnottomille. Eikä Vantaan kaupungilla ole mitenkään parhaiten tarjota niitä kämppiä. Nyt VAV möi omia pieniä asuntojaan toiselle vuokranantajalle ja samalla moni pienen asunnon asukas joutui muuttamaan pois, jos ei ollut säästössä muutaman kuukauden vuokraa vastaavaas summaa laittaa uudelle isännälle.

        Ihan turha miettiä mahdollisuuksiaan jonnekin VAVille. Niitä ei juuri ole.


      • Roskajoukkoa
        Aso-asuja: Havukoski kirjoitti:

        Hei!
        En kyllä usko, että VAV katsoo, missä olet asunut. Asunto menee niille, jotka eniten tarvitsevat eli asunnottomille. Eikä Vantaan kaupungilla ole mitenkään parhaiten tarjota niitä kämppiä. Nyt VAV möi omia pieniä asuntojaan toiselle vuokranantajalle ja samalla moni pienen asunnon asukas joutui muuttamaan pois, jos ei ollut säästössä muutaman kuukauden vuokraa vastaavaas summaa laittaa uudelle isännälle.

        Ihan turha miettiä mahdollisuuksiaan jonnekin VAVille. Niitä ei juuri ole.

        En muuttaisi takaisin sinne mistään hinnasta. Narkkareita rappukäytävässä hakkaamassa ulkooveasi, auton katto sisään kun joku heitti ikkunasta ompelukoneen, kattiloita ja telkkari heitetty ikkunasta kävelytielle. Usein saanut juosta karkuu kaikenmaailman yrittäjiä... gettomesta..


      • vandaaks
        Roskajoukkoa kirjoitti:

        En muuttaisi takaisin sinne mistään hinnasta. Narkkareita rappukäytävässä hakkaamassa ulkooveasi, auton katto sisään kun joku heitti ikkunasta ompelukoneen, kattiloita ja telkkari heitetty ikkunasta kävelytielle. Usein saanut juosta karkuu kaikenmaailman yrittäjiä... gettomesta..

        Älkää unohtako, että Havukoski/Koivukylä on mm. somalien asuttama paikka.


      • hvkski

        kyl salee


    • justme--

      Paljon maahanmuuttajia, aika rumaa seutua. En suosittele.

    • Ei havukoski.

      Katsokaa vaikka jokakoti.fi, nii näät kartan kui monta asunto myynnissä havukoskessa.. Se vihjaa että se on levoton alue. Ja olen kuullut viime yö maahanmuuttajat vs. rasistit tappelevat kadulla.

      • vielä muuttuu?

        Miten ihmeessä näin vanha juttu taas nostettu esille? Olisit aloittanut uuden. Ja itse olen asunut Havukoskella, enpä olisi uskaltanut illalla enää ulos mennä, mutta piti käydä koiran kanssa. Olihan koirasta pikkuisen turvaa, jos joku humalainen tuli liian lähelle, se paljasti hampaansa ja murisi. Onneksi aina vetäytyivät pois. Yksin en olisi enää pimeällä uskaltanut kulkeakaan, vaan eipä olisi ollut tarvettakaan . Joka tapauksessa asuin alle vuoden ja muutin sitten rauhallisemmalle aluelle. Täällä ei ole mamuja juuri ollenkaan, eikä varsinkaan humalaisia. Enpä kerro paikkaa, pidän omana tietonani, kun kerran Vantaalta tällainen paikka löytyi! Saapa nähdä kuinka kauan on rauhallinen!?


    • Staffan -65

      Aika kivasti on Koivis rauhoittunut...viimevuosina,ja uusi City-market pikkupuoteineen on ainakin kauppapalvelut nostanut parhaalle tasolle.Liikenneyhteydet ovat sitä aina olleetkin.Vanhan ostarin saneeraus odottaa,odottaa ja odottaa valitettavasti..mutta kaavoja viedään kuitenkin jo eteenpäin.Kaupunki aikoo myydä alueella omistamansa vuokraasunnot...Hyvä/vai huono ?Peruspalvelut ovat alueella hyvät ainakin Koiviksen ydinkeskustan tuntumassa,joka kyllä jatkossa "syö"asuntojen kohtuu hintaisuutta hiljakseen...Kehitys kehittyy.

    • lähiöasumista

      Kokeneena asujana olen todennut, että Havukoski on rauhallista aluetta. Olen asunut paljon rauhattomammilla alueilla pääkaupunkiseudulla.

      Liikenneyhteydet ovat hyvät samoin palvelut. Muuten asumisen tasoni on kyllä kohonnut siitä, mitä se oli ennen kuin muutin tänne muualta Vantaalta.

    • radavarsi on sitä

      kaikki radanavarren paikat on sitä samaa sossu-onglemasakkia täynnä. juoppoja ja työttömiä kaupungin vuokrakassuissa ja sossu maksaa nekin vuokrat.

    • lasinsirpaleitaaa

      Aika levoton alue tuo Koivukylä. Paljon maahanmuuttajia ja juoppoja on tullut siellä nähtyä. Toki siellä lapsiperheitäkin tai ainakin siistejä leikkipuistoja yms. Itse en Koivukylään muuttaisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe