Alaposkihampaan muovipaikka lohkesi ja samalla piti poistaa kaikki amalgaami paikasta, koska pohjalla oli kariesta. No, nyt on uusi hieno muovipaikka mutta hammasta alkoi särkeä! Paikkauksesta on nyt tasan viikko aikaa. Kipu tuntuu alaleuassa, siis leuan alla, kaikkein eniten. Kipu on jomottavaa, hitaasti lisääntyvää.
Mikä ihme siellä on ja miksi on kipeänä? Onko kokemuksia? Juurihoitoa ei ole tehty eikä hammas ollut kipeä ennen paikan lohkeamista (lohkesi muuten sitkeää karkkia syödessäni, voi itkut!). Kivaa olla kipeäanä tässä pääsiäisen pyhinä.
Juuri paikattu
7
6377
Vastaukset
- että..
se on nyt juurihoidon paikka, joten kipin kapin hammaslääkärille vain.
- vilhouni
Mulla oli jokin aika sitten vastaava tilanne. Hampaaseen oli tullut reikä, vanha amalgaami poistettiin ja tilalle laitettiin muovipaikka. Heti puudutuksen lakattua alkoi jyystävä ja vihlova kipu. Ajattelin, että on vaan vähän kovakouraisesti tuo paikka laitettu. Sitten sitä lähinnä vihlontaa ja puruarkuutta kesti kuitenkin useita viikkoja. Kun sitten menin uudelleen hammaslääkäriin, sain infoa että nuo muovipaikat joskus tekevät sen hampaaan pirun vihlovaksi ja kipeäksi. Sittemmin vihlonta ja jomotus lakkasi itsekseen. Mulla on vaihdettu muutamia paikkoja muovipaikoiksi, eikä tuota samaa ongelmaa muissa ole ollut.
- Maija
Jos kipu on sietämätöntä, soita hammaslääkärillesi. Voi olla, että karies on ollut niin syvä, että hammas pitää juurihoitaa. Toinen vaihtoehto on, että paikka on jäänyt korottamaan. Pienikin korotus voi aiheuttaa kovan kivun. Hammaslääkäri hioo paikkaa lisää, jos näin on. Kolmas vaihtoehto on, että kipu on normaalia paikkauksen jälkeistä särkyä. Mutta jos kipu on erittäin voimakasta ja/tai sitä kestää yli viikon, kannattaa mennä tarkistuttamaan. Ota särkylääkettä.
- lohjennut hammasjuuri
hei
juoksin hammaslääkärille kamalan, vihlovan kivun takia tässä muutama viikko sitten. Ei löytänyt juuri mitään, vain pienen lohkeaman muovipaikassa. Hän otti sen kuitenkin pois, ja kävi ilmi että hampaassa oli sellainen pieni murtuma (?) juureen saakka. Näin ymmärsin. Paikkauksen jälkeen tällainen halkeama voi jäädä kipeäksi. Hän suositteli sensodyne hammastahnaa, ja kun olen käyttänyt sitä, niin se kipu on vähitellen lakannut.
Hermoja kyllä raastoi, kun mikä tahansa vähänkin viileä tai lämmin aiheutti kipua. Jopa sekin, että veti ilmaa sisään hampaiden lomasta.- eurot säästöön
Oiskohan minullakin auttanut toi sensodine hammastahna...
Pääsiäisen pyhät hammasta särki ihan tuhottomasti - hammasta, joka oli paikattu kuukausi sitten. Oli pakko syödä kaksi tabua ibumaxia päivässä, jotta oli edes suht. inhimillinen olo.
Nyt kun sain viimein tilattua ajan hammaslääkäriin , ei hampaaseen enää koske lainkaan. Ainut ero tähän viikkoon ja pääsiäisen pyhiin on käyttämäni hammastahna. Lomalla kun käytin perushammastahnaa ja kotosalla juuri tuota sensodinea..
No enpä olisi uskonut, että hammastahnoilla todella on noin suuri ero.. Kyseisen hammastahnankin ostin hetken mielijohteesta heti hampaan paikkuun jälkeisenä päivänä paikkauksesta johtuvaan "jälkivihlontaan".
Äh... pitkäisköhän perua aika lääkärille, säästäisi nekin eurot. - hammaskei'u
eurot säästöön kirjoitti:
Oiskohan minullakin auttanut toi sensodine hammastahna...
Pääsiäisen pyhät hammasta särki ihan tuhottomasti - hammasta, joka oli paikattu kuukausi sitten. Oli pakko syödä kaksi tabua ibumaxia päivässä, jotta oli edes suht. inhimillinen olo.
Nyt kun sain viimein tilattua ajan hammaslääkäriin , ei hampaaseen enää koske lainkaan. Ainut ero tähän viikkoon ja pääsiäisen pyhiin on käyttämäni hammastahna. Lomalla kun käytin perushammastahnaa ja kotosalla juuri tuota sensodinea..
No enpä olisi uskonut, että hammastahnoilla todella on noin suuri ero.. Kyseisen hammastahnankin ostin hetken mielijohteesta heti hampaan paikkuun jälkeisenä päivänä paikkauksesta johtuvaan "jälkivihlontaan".
Äh... pitkäisköhän perua aika lääkärille, säästäisi nekin eurot...On samanlainen tilanne.
Alaposkihampaalle tehtiin operaatio.
Kaikki meni muuten hyvin, ja hammaskin oli kunnossa, mutta lääkepaikka lohkesi vieden mukanaan myös pienen osan hampaasta. Syöminen ja juominen sekä kylmä ja kuuma tekevät pahaa, mutta se on totta että Sensodyne auttaa paremmin kuin muut hammastahnat koska se sisältää kaliumnitraattia ja fluoria joka lievittää vihlontaa.
Hmm.. alkaa kuulostaa jo mainokselta.
Niin ja eikä unohdeta särkylääkkeitäkään.
Niistä on apua jotta saa nukuttua.
On se muuten kumma että hammaskipu iskee aina öisin.. - tyttttönen91
hammaskei'u kirjoitti:
..On samanlainen tilanne.
Alaposkihampaalle tehtiin operaatio.
Kaikki meni muuten hyvin, ja hammaskin oli kunnossa, mutta lääkepaikka lohkesi vieden mukanaan myös pienen osan hampaasta. Syöminen ja juominen sekä kylmä ja kuuma tekevät pahaa, mutta se on totta että Sensodyne auttaa paremmin kuin muut hammastahnat koska se sisältää kaliumnitraattia ja fluoria joka lievittää vihlontaa.
Hmm.. alkaa kuulostaa jo mainokselta.
Niin ja eikä unohdeta särkylääkkeitäkään.
Niistä on apua jotta saa nukuttua.
On se muuten kumma että hammaskipu iskee aina öisin..mulla sama homma.
mulla paikattiin joku yli kk sitten hammas. ensiksi se oli muutaman päivän ihan hyvä, mikään ei koskenut enää mutta sitten muutaman päivän päästä syöminen ja kaikki kylmä ja kuuma alkoivat koskea. se kipu on aivan sietämätön mikä tulee kun syö esim. lämmintä ruokaa. :/
mikäköhän mulla on.
en tiedä oikein että uskallanko mennä hammaslääkäriin kun pelkään sitä että mulle tehtäisiin vaikka juurihoito. :( muutenkin vihaan sitä kun mun suulleni tehdään jotain ja täällä on vielä varmaan maailman huonoimmat hammaslääkärit, oikeasti. :/
mitäköhän teen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2252970Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1842606Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1101227Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1351154- 701088
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2901060Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831055Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3521034Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a21965Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22808