mistä saisi katsastustiedot

mazdamies

Mistähän saisi edelliskerran katsastuksen "syntilistan".Autoliikkeenmyyjä löi käteen vain uuden rek.otteen.Auton pohja sen näköisessä kunnossa että ihmetyttää miten auto on mennyt vuosi sitten läpi.

15

10580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsastushan

ON sitte heti edessä?
      pyydä että kaupanteon ehtona on, että katsastuksessa esiintulevat viat korjaa myyjä.
      Ellei suostu, unohda koko paska eiku mazda.

• mazdamies

nimet on jo papereissa eli kaupat tehty!

• Katsastushan
        mazdamies kirjoitti:

nimet on jo papereissa eli kaupat tehty!

Tuota... tai ei sittenkään mitään, ei yhtään mitään.

• hättäile
        Katsastushan kirjoitti:

Tuota... tai ei sittenkään mitään, ei yhtään mitään.

on olemassa lakipykälä myyjän vastuusta.

• Velvollisuus
        hättäile kirjoitti:

No voi HELVETTI!!! Onhan sitä ostajallakin velvollisuuksia, KUTEN TUTKIA AUTON KUNTO!!! Perkele kun aina vaan puhutaan myyjän vastuusta, alkaa jo VITUTTAAN tuollaiset pellet!!!

• mikä tollo.
        hättäile kirjoitti:

muistuta itseäsi myös siitä, että ostajalla on myös vastuuta tutkia ostamansa tuote. Jos ostaja ei tutki, raukeaa kuluttajasuojan mukainen vastuu myös myyjän puolelta. Fakta on näin.

• eli..
        mikä tollo. kirjoitti:

muistuta itseäsi myös siitä, että ostajalla on myös vastuuta tutkia ostamansa tuote. Jos ostaja ei tutki, raukeaa kuluttajasuojan mukainen vastuu myös myyjän puolelta. Fakta on näin.

Jos auton pohja on mätä niin arvelen että kuluttaja-asiamies on puolellasi, ei sinun oleteta tutkivan auton pohjaa ennen ostoa vaikka itse katsoisinkin. Joku lommo ovessa on eri asia.
        Pyydä myyjäliikettä korjaamaan tai maksamaan vaurion korjauksesta ainakin osa.

• mazdamies
        Velvollisuus kirjoitti:

No voi HELVETTI!!! Onhan sitä ostajallakin velvollisuuksia, KUTEN TUTKIA AUTON KUNTO!!! Perkele kun aina vaan puhutaan myyjän vastuusta, alkaa jo VITUTTAAN tuollaiset pellet!!!

se älähtää johon kalikka kalahtaa!!!

• Joo.
        mazdamies kirjoitti:

se älähtää johon kalikka kalahtaa!!!

"Kirjoittanut: mazdamies 16.4.2006 klo 10.18

ostin autoliikkeestä 15v.vanhan auton päältä kuin "mansikka".ei tullut vilkaistua alustaa. alusta alkaa olla "valmis"ruostetta ja reikiä.Kyllä kyrsii!Nähtävästi ei koskaan tehty mitään ruosteenesto käsittelyä.Tarkoitus olisi hiekkapuhaltaa pahimmat ruosteet pois ja massata päälle.Taka-akseli ruosteen peitossa mutta miten tämän massaus?"   

Lainaa tuolta ruostesuojaus palstalta.

Ei hitto,mies ostaa 15 vuotiaan japanilaisen katsomatta pohjaa ja kehtaa vielä valittaa.

Kyllä nyt luulisi jokaisen tajuavan missä kunnossa tuollaisen pohja on.

• kiisseli
        eli.. kirjoitti:

Jos auton pohja on mätä niin arvelen että kuluttaja-asiamies on puolellasi, ei sinun oleteta tutkivan auton pohjaa ennen ostoa vaikka itse katsoisinkin. Joku lommo ovessa on eri asia.
        Pyydä myyjäliikettä korjaamaan tai maksamaan vaurion korjauksesta ainakin osa.

Kyllä se auto aina kannattaa tarkkaan käydä lävitse, että ei tule jälkeenpäin katumapäälle. On ostajalla todellakin mahdollisuuksia varmistua kunnosta esm: käyttämällä ammattilaisen apua tai viedä vaikka kuntotestiin. Minä myin taannoin -99 TD(Hdi)-auton aj;200thk joka oli minulla kolmisen kuukautta. Jouduin kuitenkin siitä luopumaan koska edellinen jäi käsiin eikä kahta autoa tarvinnut. Laitoin auton myyntiin nettiin ja hinnan niin alas että luulisi menevän. Seuraava vastaava kun oli 2-3 tonnia kalliimpi. Nyt puhutaan siis alle kympin autoista, joten ero on huomattava. Auto siis toimi aivan moitteetta sen ajan kun se minulla oli. Lähti käyntiin kovallakin pakkasella ja kerran jopa ilman loki-lämmitintä piti käynnistää pakkasen ollessa yli -20. Pikkasen pölläytti kylmänä, mutta niinhän nuo dieselit tuppaa tekemään. Auto kulki hyvin ja moottorissa tuntui olevan vääntöä ja voimaa enemmän kun puolet vähempi ajamassa bensa autossani. Muutenkin auto toimi ihan ok ja katsastuskin oli suoritettu ihan taannoin. Kuinka ollakkaan auto siis meni kaupaksi. Muutaman päivän jälkeen sitten alkoikin tapahtua. Uusi omistaja soitteli että röpöttää ja savuttaakin kylmänä eikä ota heti kunnolla kierroksia.Eikä muka oikein lähde kunnolla käyntiin. Sanoin että meillä toiminut ihan moitteetta. Kysyin vielä että ethän vaan käynnistäessä paina kaasua ja ei todellakaan ole tarkoituskaan että heti käynnistettyäsi alat moottoria huudattaa kovilla kierroksilla. Annat käydä hetken ja lähdet ajelemaan normaalisti. No nyt taas kulunut muutama päivä ja puhelin soinut moneen kertaan. En päässyt vastaamaan, mutta soittanee uudelleen. Jokohan on nyt hajottanut turbon. Ajanu varmaan ihan kuumaksi moottorin aina ja sammuttanut koneen ilman jälki käyttöä. Niinhän sitä ei saanut tehdä. Ei ole yksityisenkään helppo myydä autoaan tänä päivänä. Pitäs antaa puol ilmaseksi ja sit vielä vanhan auton pitäs olla uuden veroinen. Rupee jo pikkasen hatuttamaan.

• hokannut
        kiisseli kirjoitti:

Kyllä se auto aina kannattaa tarkkaan käydä lävitse, että ei tule jälkeenpäin katumapäälle. On ostajalla todellakin mahdollisuuksia varmistua kunnosta esm: käyttämällä ammattilaisen apua tai viedä vaikka kuntotestiin. Minä myin taannoin -99 TD(Hdi)-auton aj;200thk joka oli minulla kolmisen kuukautta. Jouduin kuitenkin siitä luopumaan koska edellinen jäi käsiin eikä kahta autoa tarvinnut. Laitoin auton myyntiin nettiin ja hinnan niin alas että luulisi menevän. Seuraava vastaava kun oli 2-3 tonnia kalliimpi. Nyt puhutaan siis alle kympin autoista, joten ero on huomattava. Auto siis toimi aivan moitteetta sen ajan kun se minulla oli. Lähti käyntiin kovallakin pakkasella ja kerran jopa ilman loki-lämmitintä piti käynnistää pakkasen ollessa yli -20. Pikkasen pölläytti kylmänä, mutta niinhän nuo dieselit tuppaa tekemään. Auto kulki hyvin ja moottorissa tuntui olevan vääntöä ja voimaa enemmän kun puolet vähempi ajamassa bensa autossani. Muutenkin auto toimi ihan ok ja katsastuskin oli suoritettu ihan taannoin. Kuinka ollakkaan auto siis meni kaupaksi. Muutaman päivän jälkeen sitten alkoikin tapahtua. Uusi omistaja soitteli että röpöttää ja savuttaakin kylmänä eikä ota heti kunnolla kierroksia.Eikä muka oikein lähde kunnolla käyntiin. Sanoin että meillä toiminut ihan moitteetta. Kysyin vielä että ethän vaan käynnistäessä paina kaasua ja ei todellakaan ole tarkoituskaan että heti käynnistettyäsi alat moottoria huudattaa kovilla kierroksilla. Annat käydä hetken ja lähdet ajelemaan normaalisti. No nyt taas kulunut muutama päivä ja puhelin soinut moneen kertaan. En päässyt vastaamaan, mutta soittanee uudelleen. Jokohan on nyt hajottanut turbon. Ajanu varmaan ihan kuumaksi moottorin aina ja sammuttanut koneen ilman jälki käyttöä. Niinhän sitä ei saanut tehdä. Ei ole yksityisenkään helppo myydä autoaan tänä päivänä. Pitäs antaa puol ilmaseksi ja sit vielä vanhan auton pitäs olla uuden veroinen. Rupee jo pikkasen hatuttamaan.

Myin syksyllä yhtä 2,5tontun autoa ja oli katsastettu ja muutenkin kunnossa niin omituiset höpöttäjät kyseli onko kolaroitu ja koriaoiottu ja piti laittaa kuvia, hyvä ettei pitänyt lähettää koko autoa sähköpostissa katottavaksi ja viikoksi koeajettavaksi.
        Ei käy kateeksi teitä käytettyjä ammatiksenne myyviä meitä kun on niin moneen junaan.

• Tollompi

ei sitten kukaan vastaa kysymykseen "Mistähän saisi edelliskerran katsastuksen "syntilistan" suunsoittoa kyllä riittää. Olisi ollut käyttöä tiedolle itsekkin, ei siis sille kuka on tollo ja kuka tollompi. Ihme jengiä.

• pess1

Niin, saako niitä vanhoja katsastustietoja mistään?

• Aatteleppa ite

Ne on ihan vapaasti saatavilla sieltä asemalta, missä katsastus suoritettu. Taitaa ns säilytysaika olla 10 vuotta. Ainakin A-katsstuksen asemilta voi tulostaa toisen A-katsastus aseman tarkastuskortin, mutta ei esim K1 aseman korttia. Ja se missä asemalla se auto on viimeksi käynyt lukee siinä rekisteröintitodistuksen 1osassa.

• kohmelo

Ajoneuvohistoriasta näkee myös hylkäyksen syyt ja katsastushistorian jos kiinnostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2490
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      200
      1181
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      91