treo

päänsärky

Onko kokemusta tästä lääkkeestä? Kysyn koska se on ainoa lääke joka minulla tehoaa päänsärkyyn. Oletan vain, että se ei ole niitä vatsaystävällisimpiä, vai?

Osaako joku sanoa, miksi esim burana 800 ei vie päänsärkyä? Mutta kun ottaa kaksi treoa, odottaa noin 30 minuuttia, niin päänsärky helpottaa.

Olin leikkauksessa ja treoa ei saanut ottaa viikkoon ennen sitä. verenvuotomahdollisuus! Onko liioiteltua?

6

4585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aspiriiniä

Treo sisältää 500 mg aspiriinia ja 50 mg kofeiinia.

Verenvuotomahdollisuus johtuu siitä, että aspiriini on lääkeaine, joka vaikuttaa verihiutaleiden aggregoitumiseen eli yhteenliittymiseen.

Päänsärky on yksilöllistä ja se, kuinka mikäkin lääke siihen auttaa. Oliskohan tapauksessasi nyt jotain tekemistä kofeiinin kanssa? Jos vertaa normaali kahvikupilliseen, jossa on noin 75 mg kofeiinia, niin pari Treoa vastaa noin puoltatoista kupillista kahvia.

• päänsärky

En tosiaan tiedä. Minulla ei ole kovin usein päänsärkyä mutta sitten kun se alkaa...lääkettä on saatava heti tai päänsärky kestää. Särky ei ole migreeniä. Ongelmana on vielä se, että treo on poretabletti eli vettä olisi saatava.

En ole kova kahvin juoja eli minulla ei ole "kofeiiniriippuvuutta". Olin kerran leikkauksessa ja tietysti päätä alkoi särkeä edellisenä iltana, en voinut ottaa treoa. Leikkauksen jälkeen päätä särki oikein kunnolla. Minulle sanottiin, että se on pieni ongelma. Annettiin lääkettä, ei auttanut. Kysyin saanko ottaa treoa, sain ja auttoi. Olen kokeillut päänsärkyyn mm. panadolia, panacodia, buranaa ym. Ei apua.

• nimi

Aspiriini on lääkevalmisteen nimi, ei vaikuttava aine. Aspirinin sisältämä lääkeaine on nimeltään asetyylisalisyylihappo.

Treo sisältää siis asetyylisalisyylihappoa, eikä aspiriinia. Asetyylisalisyylihappo eli ASA ei ole vatsaystävällistä, joten mikäli kärsii vatsaoireista (närästys) niin ei kannata ottaa ASAA. Herkkävatsaisille sopivin särkylääke on parasetamoli (Panadol, Paratabs, Paramax-Rap...).

Poretableteilla saavutetaan nopeampi kivunlievitys tavallisiin tabletteihin verratuna, sillä lääkeaine on tällöin jo valmiiksi liuenneessa muodossa ja sen tarvitsee enää vaan imeytyä.

• ......
        nimi kirjoitti:

Aspiriini on lääkevalmisteen nimi, ei vaikuttava aine. Aspirinin sisältämä lääkeaine on nimeltään asetyylisalisyylihappo.

Treo sisältää siis asetyylisalisyylihappoa, eikä aspiriinia. Asetyylisalisyylihappo eli ASA ei ole vatsaystävällistä, joten mikäli kärsii vatsaoireista (närästys) niin ei kannata ottaa ASAA. Herkkävatsaisille sopivin särkylääke on parasetamoli (Panadol, Paratabs, Paramax-Rap...).

Poretableteilla saavutetaan nopeampi kivunlievitys tavallisiin tabletteihin verratuna, sillä lääkeaine on tällöin jo valmiiksi liuenneessa muodossa ja sen tarvitsee enää vaan imeytyä.

Jeps näinhän se on...

Alkeellinen virhe ammatti-ihmiseltä... sori *menee häpeämään*. Tuli kirjoitettua "kansankielellä". Laitetaan väsymyksen piikkiin...

;-)

Parasetamoli ei kaikille riitä päänsäryn lievitykseen, joten usein sen takia parempi vaihtoehto on lähinnä jokin tulehduskipulääke. Kannattahan sitä kuitenkin koettaa, niin välttyy tulehduskipulääkkeiden aiheuttamilta ruoansulatuskanavaan kohdistuvilta haitoilta.

Parasetamolivalmisteissa löytyy myös poretablettia sekä dispergoituva Pamol F, jonka voi tarvittaessa ottaa vaikkapa ilman vettä, se hajoaa suussa. Päänsärkyyn voisi kokeilla kahta Pamol F:ää, ei tarvitse liuottaa mihinkään eikä välttämättä edes hörpätä päälle vettä.

• Anonyymi
        UUSI
        päänsärky kirjoitti:

En tosiaan tiedä. Minulla ei ole kovin usein päänsärkyä mutta sitten kun se alkaa...lääkettä on saatava heti tai päänsärky kestää. Särky ei ole migreeniä. Ongelmana on vielä se, että treo on poretabletti eli vettä olisi saatava.

En ole kova kahvin juoja eli minulla ei ole "kofeiiniriippuvuutta". Olin kerran leikkauksessa ja tietysti päätä alkoi särkeä edellisenä iltana, en voinut ottaa treoa. Leikkauksen jälkeen päätä särki oikein kunnolla. Minulle sanottiin, että se on pieni ongelma. Annettiin lääkettä, ei auttanut. Kysyin saanko ottaa treoa, sain ja auttoi. Olen kokeillut päänsärkyyn mm. panadolia, panacodia, buranaa ym. Ei apua.

Kokeile Treon sijasta Panadol coffein. Minulle tehoaa se ja ei ärsytä vatsaa. Siinä on Panadol ja coffein yhdistetty ja otan niitä kaksi eli 1g . Lääkkeen aikana ei saa alkoholia käyttää , koska Panadol ja alkoholi ei sovi yhteen. Vaurioittaa maksaa. On punainen laatikko ja ei ohenna verta tietääkseni. Treo kuuluu tulehduskipulääkkeisiin ja heikentää vetenpainelääkkeiden tehoa ja häiritsee yöunta ja samoin tekee Panadol coffein, jos ottaa illalla. Muuten hyvä lääke.

• Anonyymi
      UUSI

Treo sisältää acetylsalisyyraa kuten asperinikin . Ja toisille paras särkylääke
      Kun taas toiset eivät sitä voi ottaa joko allergian vuoksi tai juuri ennen leikkausta verenvuodon vuoksi
      Sitten on taas toisille paras särkylääke tabletti joka sisältää parasetamolia .joten mikä on hyväksi yhdelle ei ehkä sovi toiselle. Siksi on hyvä kun kun molempiin ryhmiin kuuluville on tabletti millä saa esim päänsäryn pois .
      Itse en voi ottaa lääkettä mikä sisältää acetylsalisyyraa l mutta paracetamol sopii mainiosti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8229
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2224
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2102
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1657
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1327
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe