Olen jo pitkän aikaa ihmetellyt tätä ilmaisua. Mikäli olen pannut merkille, tätä auton takaosassa olevaa, isokokoista luukkua harvoin käytetään autoon sisäänmenoon tai siitä poistumiseen. Ja eikö ovista ole nimenomaan tarkoitus kulkea?
Myönnän, että ei ole helppo keksiä yhtä lyhyttä ja nasevaa ilmaisua. Mutta onko se tarpeenkaan? Onhan olemassa sanat esimerkiksi hatchback, tai suomeksi viistoperä. Nämä kyllä kertovat, minkälaisesta autosta on kysymys.
5-ovinen auto?
3
7723
Vastaukset
- prius
Koirat ja muut elukat kulkevat siitä takaovesta ihan hyvin.
selkiä tapa. Tietää heti minkä tyyppisestä autosta kyse.
Itse asiassa virallinen malli rekisteriotteesssa on 5-ovisella 4D, Fordilla ainakin näin. Kaikessa muussa käytetään tuota "5-ovinen" esim. uuden auton esitteet, hinnastot, varaosat.
Se on tuon selkiyden takia 3D/5D autoksi nimitetään jos takalasi aukee luukun mukana.
Rekisteriotteessa se merkitään 3D/5D silloin jos takaovi aukee tavaratilan pohjan tasosta.- monni
notta erään tutun talpotin ovet ei suastunu aukeamahan pakkasella ja se joutu kulkoon takaluukun(oven)kautta talvella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2432808- 1011164
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231131Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell21065Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581015Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531012- 64964
Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717927- 63861
- 132858