Naisen pitkät hiukset

rebekka

Kun täällä on nyt tätä miesten kaljuuskeskustelua
niin avaan tämän aiheen eli naisten pitkät hiukset

Itselläni on kauniit pitkät hiukset
ja olen huomannut että miehet pitävät niistä
siksipä kysynkin:

Mikä naisen pitkissä hiuksissa viehättää?
Onko se nimenomaan uskovalle miehelle tärkeää?
Eikö tänä päivänä ole ihan sama, onko naiselle
lyhyet vai pitkät hiukset?

37

2023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta josko suututte ja

Vedätte oikeuteen?
      No jos kuiten, Kesällähän on parempi lyhyet ja minusta ne on ihan ok.
      Miehillä pitkät hiukset on perv...
      Raamatun mukaan tulisi kuitenkin olla pitkät ja nuttura.

• Kojak

Missä raamatun paikka?Jossa nutturasta maininta?

• että Raamatussa jossain kohdin otettaisiin kantaa näihin hiusten pituus-asioihin. Miten lienee...

• kohta...

jossa puhutaan että naiselle pitkät hiukset ovat hyvä asia...en muista sanatarkasti sitä kohtaa...
        ja että miehelle pitkät hiukset taas ei...jossain Paavalin kirjeistä...

olen iloisesti yllättynyt työmies,olet lukenut Raamattua. suosittelen lukemaan enemmänkin... :)

• korintttilaiskirjeessä
        kohta... kirjoitti:

jossa puhutaan että naiselle pitkät hiukset ovat hyvä asia...en muista sanatarkasti sitä kohtaa...

olen iloisesti yllättynyt työmies,olet lukenut Raamattua. suosittelen lukemaan enemmänkin... :)

1.Kor.11:14-15
        Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi;
        ja että jos vaimolla on pitkät hiukset, se on hänelle kunniaksi? Sillä ovathan hiukset annetut hänelle hunnuksi.

• kohta... kirjoitti:

papeille omat ohjeensa hiustyylin suhteen? Jotain muistelen sen suuntaistakin kuulleeni jostain...

• minä kysyä

uskon että makuja on miehillä monenlaisia. sitten kun se Herran tarkoittama ihminen tulee kohdalle, en usko että naisen hiusten pituudella on merkitystä.

tosin omaan itsekin pitkät suht vaaleat hiukset(raitoja) mutta perusvärikin on suht vaalea.

toiv. sekin päivä vielä koittaa tapaan sen Herran tarkoittaman, joka pitää juuri pitkistä hiuksista ja minusta ... :) on tässä kyllä odotettukin, enkä ole edes pahannäköinen...enkä pahansisuinen. vaan suht rauhallinen ihminen...

toinen asia mitä haluaisin kysyä on tämä ulkonäköasia. onko miehelle naisen sisin tärkeämpi kuin ulkonäkö? itselleni on miehen sisin on tärkeämpi. että mies olisi tietysti uskossa mutta että ottaisi uskon tosissaan (ei mikään tiukkapipo) vaan pidän leikkisistä miehistä. ja lempeäsydäminen, ihmisistävälittävä, suht herkkä ja hellä...löytyykö tällaisia yli kolmekymppisiä vapaita uskovia miehiä vielä?

• sanoa...

että toivon koko sydämestäni löytäväni miehen, jolle naisen sisin ja luonne ovat ulkonäköä tärkeämpi asia. koska sen ihmisenhän kanssa sitä eletään, ei ulkokuoren.

paljon pitää "natsata" yhteen että yhdessäelo sujuu...mutta kahta samanlaista ihmistähän ei voi olla olemassa.

lempeys ja hyväsydämisyys ovat niitä asioita, joihin kiinnitän miehessä huomiota.

ihmisen ei ole hyvä olla yksin...nimim.jaksan odottaa Herran johdatusta tässä asiassa...

• rebekka
        sanoa... kirjoitti:

että toivon koko sydämestäni löytäväni miehen, jolle naisen sisin ja luonne ovat ulkonäköä tärkeämpi asia. koska sen ihmisenhän kanssa sitä eletään, ei ulkokuoren.

paljon pitää "natsata" yhteen että yhdessäelo sujuu...mutta kahta samanlaista ihmistähän ei voi olla olemassa.

lempeys ja hyväsydämisyys ovat niitä asioita, joihin kiinnitän miehessä huomiota.

ihmisen ei ole hyvä olla yksin...nimim.jaksan odottaa Herran johdatusta tässä asiassa...

Olen samaa mieltä kanssasi.

Jotenkin vain tuntuu siltä että
        vapaat uskovat miehet pelkäävät naisia
        se on kyllä ihan kummallista?

Sisin on kauneinta, jos Pyhä Henki
        on saanut puhdistaa ja ihminen
        haluaa olla lähellä Herraa.
        Myös ulkoinen siisteys, on mielestäni
        kunnioitus Jumalaakin kohtaan
        vaikka paljon näkee " hompsuisia "
        uskovia miehiä, jotka eivät välitä
        ulkonäöstään. Sitä kyllä joskus ihmettelen
        ja eihän se sit ole ihme, jos naisetkaan ei lähesty, eikö niin?

Arvostan myös miehessä rehellisyyttä
        ja sitä että hän uskaltaa sitoutua
        varsinkin jos se on Jumalan tahto
        ja kun se on Jumalan tahto
        niin silloin molemmille löytyy
        se toinen sija, toistensa sydämessä
        koska ensimmäinen sija kuuluu
        aina Herralle.

• ja ihmettelee miksi
        rebekka kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi.

Jotenkin vain tuntuu siltä että
        vapaat uskovat miehet pelkäävät naisia
        se on kyllä ihan kummallista?

Sisin on kauneinta, jos Pyhä Henki
        on saanut puhdistaa ja ihminen
        haluaa olla lähellä Herraa.
        Myös ulkoinen siisteys, on mielestäni
        kunnioitus Jumalaakin kohtaan
        vaikka paljon näkee " hompsuisia "
        uskovia miehiä, jotka eivät välitä
        ulkonäöstään. Sitä kyllä joskus ihmettelen
        ja eihän se sit ole ihme, jos naisetkaan ei lähesty, eikö niin?

Arvostan myös miehessä rehellisyyttä
        ja sitä että hän uskaltaa sitoutua
        varsinkin jos se on Jumalan tahto
        ja kun se on Jumalan tahto
        niin silloin molemmille löytyy
        se toinen sija, toistensa sydämessä
        koska ensimmäinen sija kuuluu
        aina Herralle.

Mies pitää pukeutua noin.
        Mutta sisin on tärkeintä.
        Ristiriitaista.
        Vähän kuin Noora televisiossa.
        Kauheeta nenännyrpistelyä kun se kääntää selän miehelle ja vaan töksäyttelee.
        Jos sisin olisi tärkein niin ne kaikki poikamiehet joita tiedän olisivat jo naimisissa.

• tulipakerran
        ja ihmettelee miksi kirjoitti:

Ristiriitaista.
        Jos sisin olisi tärkein niin ne kaikki poikamiehet joita tiedän olisivat jo naimisissa.

Yksi tuttuni joka on kuin mr Finland ja kyllä sitä seurakunnassa naiset jaksoi piirittää.
        Kaveri oli kuitenkin aikamoinen possu suhteissa kaikkiin naisiinsa ja vasta tullut uskoon.
        Jos ulkonäkö ei ole se asia joka uskovia kiinnostaa niin se on valhe.
        Ulkonäköön siellä katsotaan ja sääliksi käy kun siellä käytetään surutta hyväksi niitä tyttöjä sieltä.
        Uskovat naiset on niin helppoja.
        Sitten kuitenkin rukouspiirissä sitä ollaan niin hurskasta niin hurskasta, mutta kuitenkin todellisuudessa seurustelu ja ihastus jutuissa pahempia kuin ei uskovat.
        Kyllä sapettaa niiden tyttöjen puolesta seurakunnissa kun vaan rukoilee jotain prinssiä vaikka itsekkään eivät ole mitään prinsessoja ja varsinkaan ulkonäkönsä puolesta.
        Haaveet on siellä monella aivan epärealistisesti.
        Tulisipa venäläisiä naisia seurakuntiin ja näyttäisivät millainen on nainen.

• rebekka
        ja ihmettelee miksi kirjoitti:

Ristiriitaista.

On se sitten kumma kun miehet haukkuu heti nirppanokaksi, jos puuttuu heidän pukeutumisiin
        tai muuhun siisteyteen.
        Kun seuraa srk: ssa ihmisiä, niin kyllä
        naiset kauniisti osaavat laittautua
        mutta miehet eivät välitä
        vaan kulkevat lökäpöksyissä ja 10v.vanhoissa
        kengissään. Onhan tuo nähty :) hö

Mun mielipide on että jos kerran
        Pyhä Henki sisintä saa puhdistaa
        niin kyllä ulkoisestikin ihminen siistiytyy
        oli se sitten nainen tai mies.

T. nokka ilman nirppaa

• senssipalstalle.

Sieltä varmaan löytyy sopiva "Herran valitsema" herra. :)

• tänne...
        senssipalstalle. kirjoitti:

Sieltä varmaan löytyy sopiva "Herran valitsema" herra. :)

palstalle kumppania hakemaan...

en koe nettiä itselleni oikeaksi paikaksi tuossa asiassa...

en kaipaa senssipalstaa...enkä osannut varautua joku kirjoittaa noin loukkaavia viestejä...

• DoctorT

Niissä päätä myöten menevissä, suorissa, hoitamattomissa ja siistimättömissä hiuksissa ei MINUA viehätä mikään! Epäsiistit ja pölisevät joka paikassa.

Olkapäille, kauniísti muotoillut, taipuisat joko luonnostaan tai frisyyrillä. Puhtaat, ilmavat, kauniin väriset, NE OVAT KRUUNU naisen päässä!

• sanoa...

että suorat päätämyöten menevät hiukset olisivat hoitamattomat??? ja vielä siistimättömät?? aika törkeätä tekstiä sinulta.

kyllä varmasti lähes jokainen joka omaa suorat pitkät hiukset niitä hoitaa. sellaiset hiukset jopa tarvitsevatkin hoitoa pysyäkseen esim. latvoista siistin ja hyvännäköisinä.

kuka jaksaa ja ehtii niitä hiuksiansa jatkuvasti jollain tavoin kihartaa?

esim. permanentti tekee pahaa hiuksille ja niiden kunnolle. kun lopetin permantenttien ottamisen hiukseni alkoivat heti kasvaa ja ovat huomattavasti parempikuntoiset.

• DoctorT
        sanoa... kirjoitti:

että suorat päätämyöten menevät hiukset olisivat hoitamattomat??? ja vielä siistimättömät?? aika törkeätä tekstiä sinulta.

kyllä varmasti lähes jokainen joka omaa suorat pitkät hiukset niitä hoitaa. sellaiset hiukset jopa tarvitsevatkin hoitoa pysyäkseen esim. latvoista siistin ja hyvännäköisinä.

kuka jaksaa ja ehtii niitä hiuksiansa jatkuvasti jollain tavoin kihartaa?

esim. permanentti tekee pahaa hiuksille ja niiden kunnolle. kun lopetin permantenttien ottamisen hiukseni alkoivat heti kasvaa ja ovat huomattavasti parempikuntoiset.

Kun katselee pitkähiuksisia naisia, useimmat heistä luulee, että ne heidän pitkät hiuksensa tekee heistä kauniit ja viehättävät!

Hoidettu hius näkyy, enkä puhunut heistä!

Mutta sähköiset ja lentävät, päätä myöten matavat ponihäntänaiset, no thanks!

• pitkät hiukset
        DoctorT kirjoitti:

Kun katselee pitkähiuksisia naisia, useimmat heistä luulee, että ne heidän pitkät hiuksensa tekee heistä kauniit ja viehättävät!

Hoidettu hius näkyy, enkä puhunut heistä!

Mutta sähköiset ja lentävät, päätä myöten matavat ponihäntänaiset, no thanks!

joita yleensä pidän kiinni. koska ovat niin pitkät. ne tuulessa lentäisivät silmille jne.

joka pesun jälkeen laitan latvoihin sellaista hoitavaa ainetta, etteivät olisi niin sähköiset ja "lentävät".

minä siis olen miesten mielestä epäviehättävä??

en tiedä mitä muuta voisin tehdä hiusteni hyväksi kuin hoitaa niitä hyvillä hiustenpesuaineilla ja laittaa pesun jälkeen hiuksiin jätettävää latvojen hoitoainetta.

minulla meni monta vuotta kasvattaa pitkät hiukset ja ne ovat kuin osa identiteettiäni. otan vaaleita raitoja, jotta yleiskuva olisi pirteämpi. ja latvoja käyn tasauttamassa, että olisivat siistit. mitä enempää voisin tehdä?

sinun mielestäsi minulla ei siis ole mitään toivoa miesmaailmassa? vaikka minun kasvoissani eikä vartalossani ole mitään vikaa. suht hoikka ja enkä ole ruma...

• mies.......<<<

olen mies ja minulla on letti. (heviletti).

• DoctorT

Onko heviletti se rasvainen, päätämyöten menevä haarahiuksinen ällötys miehisen miehen niskassa?

Jos ne ovat hevilettejä, kysyn, mikä niissä on heviä? Useimmat oksettavia yritelmiä näyttää heviltä!

Samat sanat kuin tuolle pitkähiuksiselle naiselle, pätevät näihin omasta mielestään hevejä saparoita kantaville karjuille.

Mulla on niskatukka, leikattu, hoidettu ja tyylikäs! Rakkaani pitää sen aina kondiksessa kun on paikalla ja minä omilla systeemeillä.

• aivan hirveä asenne
        DoctorT kirjoitti:

Onko heviletti se rasvainen, päätämyöten menevä haarahiuksinen ällötys miehisen miehen niskassa?

Jos ne ovat hevilettejä, kysyn, mikä niissä on heviä? Useimmat oksettavia yritelmiä näyttää heviltä!

Samat sanat kuin tuolle pitkähiuksiselle naiselle, pätevät näihin omasta mielestään hevejä saparoita kantaville karjuille.

Mulla on niskatukka, leikattu, hoidettu ja tyylikäs! Rakkaani pitää sen aina kondiksessa kun on paikalla ja minä omilla systeemeillä.

arvostelet muita ihmisiä ulkonäön mukaan! naisen pitäisi olla juuri tietynlainen! siis ulkomuodoltaan mikä on vain ulkokuori ei todellinen ihminen.

vaikutat todella todella pinnalliselta ihmiseltä. etkä näytä välittävän pätkääkään muiden ihmisten etenkään naisten tunteista, sillä mitä tänne kirjoitat.

naisia on monenmoisia. pitkähiuksisia lyhythiuksisia. itse en pidä yhtään liian "sliipatuista" miehistä.

sydän ja sydämen asenne on se joka ratkaisee!

kiitos päiväni pilaamisesta.

• niin...
        DoctorT kirjoitti:

ihana ja hyvännäköinen-omasta mielestäsi...ja täynnä itseäsi...etkä välitä siitä mitä aiheutat sanoillasi täällä toisille ihmisille?

jos esim. miehellä on pitkä tukka ei se välttämättä ole hoitamaton. jos naisella on pitkä tukka, hän voi hoitaa sitä niin hyvin kuin pystyy. pitkää tukkaa on vaikeaa pitää auki, koska se tuulessa helposti menee silmille ja sekaisin. vaikka olisi kuinka laittanut ennen kotoa lähtöä.

siksi on lähes pakko pitää pitkiä hiuksia kiinni.

suhtaudut halveksuvasti muihin ihmisiin, jotka ovat erilaisia kuin sinä tai naisesi. ette ole muita parempia ihmisiä.

• rebekka

Laitoin aloitukseni ihan ystävällisessä hengessä
      ja nyt muutamat täällä hyökkäävät toistensa kimppuun
      sanallisesti. RAUHAA!

Enemmän kuin hiuksemme, meidän tulisi tarkastella
      sydämemme asennetta toisiamme kohtaan
      ( katson itseeni ensin )ja pyytää että Herra
      voisi puhdistaa sisimpämme kaikesta turhasta katkeruudesta, loukkantumisista ym.

Jotenkin huomaa tämän päivän srk: ssa
      liian paljon arvostelemisen henkeä
      itsekin olin siihen kovin herkkä taipumaan
      mutta nyt huomaan, että se johtui paljon
      kontrolloimisen tarpeesta, jota vuosia
      olin kantanut huomaamattani
      ja se on tuohoisaa todella.

Enemmän kuin hiukset
      ja parempaa kuin mikään
      on oikeasti huomata
      oma syntisyys ja likaisuus
      sillä kun kaiken tunnustaa
      ja vie Jeesuksen veren alle
      niin ihminen puhdistuu ja kaunistuu.

• suorastaaan

kirjoitti halveksuvaan sävyyn sellaisista naisista, joilla on pitkät hiukset ja pitävät niitä kiinni. miltä se sitten tuntuu kun itsellä on sellaiset hiukset. ihminen joka on saanut osakseen ivaa, pilkkaa ja haukkua elämänsä aikana jo muutenkin niin vielä tällainen pitäisi kestää...

tuli sellainen olo sen miehen viesteistä että mitä tässä on syytä enää elää, turhaan odotan omaa rakasta kultaa vierelleni, jos kaikki miehet ajattelevat noin. niin kauan olen sitä rukoillut...olen täällä itkenyt ja ollut lähes itsetuhon partaalla..

nuo sanat haavoittivat minua erittäin syvästi. mietin pitääkö minun mennä sitten huppu päässä tai jotain hengel.tilaisuuksiin ettei miehet pidä minua pilkkanaan kun omaan pitkät hiukset joita pidän kiinni. se joka ei ole kokenut lähes 9-vuoden koulukiusaamista eikä muiden lasten pilkkaa sen takia että sattui olemaan muita ujompi ja arempi niin ei välttämättä ymmärrä kuinka nuo viestit haavoittivat syvästi...

ne saivat minut kokemaan olen muita naisia epäviehättävämpi jne...

• itse pelkään

sitä arvostelemisen henkeä, kun menen seurakuntaan...

olen saanut kokea monenmoista myös muiden uskovien taholta...siis ilman mitään syytä..sellaista joka on haavoittanut...

jos ihmistä on koulukiusattu ja pilkattu useita vuosia-tottakai se jättää jäljet...ja jos joutuu sitä samaa kokemaan uskovien taholta. et sinä kelpaa, kun sinulla on pitkät hiukset joita pidät kiinni...

• ystävilleni soittamaan

että ovatko kaikki miehet tuollaisia, että he ajattelevat että nainen on epäviehättävä, jos hänellä on pitkät hiukset, joita hän pitää kiinni tai ponihännällä? kun olo sellainen, ettei tiedä jaksaako jatkaa elämää...noiden viestien jälkeen...

ex-poikaystäväni monen vuoden takaa sanoi ei asia ole niin...olemme hyvissä väleissä...

olen ihminen, joka on koko ikänsä odottanut, että minut hyväksyttäisiin sellaisena kuin olen. tiedän että Jeesus hyväksyy,mutta olen normaali nainen, joka toivoo löytävänsä oman rakkaan joskus...

• Ikämies
        ystävilleni soittamaan kirjoitti:

että ovatko kaikki miehet tuollaisia, että he ajattelevat että nainen on epäviehättävä, jos hänellä on pitkät hiukset, joita hän pitää kiinni tai ponihännällä? kun olo sellainen, ettei tiedä jaksaako jatkaa elämää...noiden viestien jälkeen...

ex-poikaystäväni monen vuoden takaa sanoi ei asia ole niin...olemme hyvissä väleissä...

olen ihminen, joka on koko ikänsä odottanut, että minut hyväksyttäisiin sellaisena kuin olen. tiedän että Jeesus hyväksyy,mutta olen normaali nainen, joka toivoo löytävänsä oman rakkaan joskus...

Ilmeisesti olet kirjoitetellut tänne monella nimimerkillä, mikä tekee vastaamisen hieman vaikeaksi.

Tukkakysymykseenhän taisi jo joku vastatakin, että joku mies pitää enemmän pitkistä hiuksista, toiset lyhyistä. Ja yksi tykkää tummista, toinen vaaleista.

Mutta sitten voi käydä niinkin, että kun tapaa sopivan luonteen, ennakkoasenteet menevätkin sekaisin.

Luonnekysymyksissäkään miehillä ei ole mitää yhtenäistä kantaa. Monet miehet pitävät vilkkaista ja rohkeista naisista, mutta toiset miehet taas hillityistä ja hiljaisista.

Miesten luonteissakin on nämä samat piirteet. Siksi sinun ei kannattaisi vain odotella miestä, vaan myös etsiä heitä. Ja tehdä itse aloitteita. Jos pystyt siihen, pyydä jotain mukavalta tuntuvaa miestä kanssasi jonnekin. Ennen pitkää huomaat, että olet saanut aloitteellasi jonkun miehen suorastaan sekaisin.

• rebekka

Sanoitkin jo tuossa että TIEDÄT Jeesuksen hyväksyvän sinut, mutta toivoisit löytäväsi miehen joka
        myös hyväksyisi sinut semmoisena kuin olet.
        Niin, se on totta, että meistä jokainen kaipaa
        hyväksyntää ja pyyteetöntä sellaista.
        Ja näin sen pitäisi ollakin, että hyväksymme toisemme niinkuin Jumalakin meidät hyväksyy
        arvokkaina ja ainutlaatuisina.

Tuli vain mieleeni kysyä sinulta:
        Hyväksytkö sinä itse itsesi just itsenäsi?

• DoctorT
        suorastaaan kirjoitti:

kirjoitti halveksuvaan sävyyn sellaisista naisista, joilla on pitkät hiukset ja pitävät niitä kiinni. miltä se sitten tuntuu kun itsellä on sellaiset hiukset. ihminen joka on saanut osakseen ivaa, pilkkaa ja haukkua elämänsä aikana jo muutenkin niin vielä tällainen pitäisi kestää...

tuli sellainen olo sen miehen viesteistä että mitä tässä on syytä enää elää, turhaan odotan omaa rakasta kultaa vierelleni, jos kaikki miehet ajattelevat noin. niin kauan olen sitä rukoillut...olen täällä itkenyt ja ollut lähes itsetuhon partaalla..

nuo sanat haavoittivat minua erittäin syvästi. mietin pitääkö minun mennä sitten huppu päässä tai jotain hengel.tilaisuuksiin ettei miehet pidä minua pilkkanaan kun omaan pitkät hiukset joita pidän kiinni. se joka ei ole kokenut lähes 9-vuoden koulukiusaamista eikä muiden lasten pilkkaa sen takia että sattui olemaan muita ujompi ja arempi niin ei välttämättä ymmärrä kuinka nuo viestit haavoittivat syvästi...

ne saivat minut kokemaan olen muita naisia epäviehättävämpi jne...

Jos mielipidettä täällä kyselee, niin pitää kestää- kaikki kannat!

Vai olitko hakemassa ihailua omille hiuksillesi, naiivia, pikkusen:=)

• woewoe

Onko sillä edes väliä mitä ihmiset ajattelevat? Koirat haukkuu, karavaani kulkee.

• raamattua pilkulleen

koska se on Jumalan sanaa. Mutta ristiriitoja esiintyy: raamatussa sanotaan, että pitkät hiukset ovat naiselle kunniaksi ja miehelle häpeäksi. Ja nainen peittökööt päänsä suerakunnassa jne.Jeesus kuvataan pitkähiuksisena ja Jeesuksen aikoihin ei tasan tarkkaa ollut lyhyt tukkaisia naisia. Jossakin on ristiriitaa...

Raamatussa myös kehoitetaan palauttamaan orja isännälleen, jos orja oli karannut. Eipä näytä nämä hellaritkaan
      raamattua osata oikein tulkita. Ja vastasyntyneiden kastetta eivät hyväksy. Jotakin on vinossa heidän tulkinnassaan.

Mutta kuitenkin ovat niin hirmuisen oikeassa ja pitävät omaa hellariuskoaan ainoana oikeana uskona. Outoa on. ...

• yks tulkki

>Mutta kuitenkin ovat niin hirmuisen oikeassa ja pitävät omaa hellariuskoaan ainoana oikeana uskona. Outoa on. ...<

En jaksa uskoa, että ainakaan kaikki helluntailaiset pitävät itseään hirmuisen oikeassa olevina ja omaa uskonkäsitystään ainoana oikeana. Outoa on, että sellaista väität.

Itse pidän Raamattuakin osittain aikaansa kuvastavana, ja siksi en kovin mieluusti ota kantaa kulttuurisidonnaisiin asioihin kuten naisten ja miesten pukeutumiseen tai muihin sen kaltaisiin.

Raamatun tulkinnoissa on eroja. Tuskinpa sitä kukaan osaa aivan eksaktisti tulkita. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy. Niin Raamattu itse lupaa. Siinä olet oikeassa, että helluntailaiset ovat samalla lähtöviivalla muhin nähden tulkintojensa kanssa.
        Miksi muuten ei voisi hyväksyä, että eri ihmiset, kirkkokunnat ja herätysliikkeet ovat juuri siksi erilaisia, koska tulkinnat ovat erilaisia. Tärkeintähän on, että Raamatun keskeiset ydinkohdat tulkitaan eri kristillisissä piireissä samoin.

Kastekysymyksestä voi saada aikaan vaikka minkälaisen mekkalan, ja on saatukin. Minusta se on turhaa. Kastekysymys on tärkeä, mutta ei ylitsekäymätön muuri uskovien välillä, jos on hyvää tahtoa hyväksyä toisten erilainen ajattelu asiassa, vaikka pitäisikin omaansa oikeampana. Jos ei pitäisi, silloin kai muuttaisi käsitystään. Kaste ei ole kynnyskysymys - ei iankaikkisuuden eikä ihmisten välisen yhteyden kannalta.

Orjuuskysymykseen otan kantaa erään orjan esimerkin turvin.

Paavali kirjoittaa Filemonille:
        10. pyydän sinua poikani puolesta, jonka minä kahleissani synnytin, Onesimuksen puolesta,
        11. sinulle ennen hyödyttömän, mutta nyt sekä sinulle että minulle hyödyllisen;
        12. hänet minä lähetän sinulle takaisin, hänet, se on: oman sydämeni.
        13. Olisin tahtonut pidättää hänet tykönäni, että hän sinun sijassasi olisi palvellut minua, joka olen evankeliumin tähden kahleissa;
        14. mutta ilman sinun suostumustasi en tahtonut tehdä mitään, ettei hyvyytesi olisi ikäänkuin pakollinen, vaan vapaaehtoinen.
        15. Sillä ehkäpä hän sentähden joutui eroamaan sinusta ajaksi, että saisit hänet takaisin iäksi,
        16. ei enää orjana, vaan orjaa enempänä: rakkaana veljenä, ylen rakkaana jo minulle, kuinka paljoa enemmän sitten sinulle, sekä ihmisenä että Herran omana!
        17. Jos siis pidät minua toverinasi, niin ota hänet luoksesi niinkuin minut.

Paavali ei tässä sano palauttavansa orjaa, Onesimusta, takaisin isännälleen, vaan hän kehoittaa Filemonia ottamaan Onesimuksen vastaan rakkaana veljenä, ihmisenä ja Herran omana. Huomaa sanat: EI ENÄÄ ORJANA.
        Tulkitsen sen niin, että Onesimus sai vastedes olla vapaa.
        Oliko nyt oikea tulkinta?

• on....

naisia, joilla on hyvin monenpituisia hiuksia. tuskinpa tämä hiusten pituus on mikään pelastuskysymys. ei ainakaan tuntemani helluntailaiset ajattele, että naisella pitäisi olla tietynpituiset hiukset...

ja kastekysymyksestä; näen ainoaksi oikeaksi kasteeksi sen mitä Sanassa sanotaan. hyvin monissa kohdassa Sanaa. asia on minulle päivänselvä. sen myös Herra itse Pyhän Henkensä välityksellä teki minulle selväksi kun tulin uskoon. kastekysymyksessä helluntailaiset noudattavat täsmälleen sitä, mitä Sanassa sanotaan.

helluntailaiset tukeutuvat vain ja ainoastaan Jumalan Sanaan. ei Jumala jaottele ihmisiä-tuo on helluntailainen, tuo baptisti, tuo vapaakirkkolainen jne. vaan kun Taivaan portille astutaan katsotaan onko nimi Elämän kirjassa.

• rebekka
        on.... kirjoitti:

naisia, joilla on hyvin monenpituisia hiuksia. tuskinpa tämä hiusten pituus on mikään pelastuskysymys. ei ainakaan tuntemani helluntailaiset ajattele, että naisella pitäisi olla tietynpituiset hiukset...

ja kastekysymyksestä; näen ainoaksi oikeaksi kasteeksi sen mitä Sanassa sanotaan. hyvin monissa kohdassa Sanaa. asia on minulle päivänselvä. sen myös Herra itse Pyhän Henkensä välityksellä teki minulle selväksi kun tulin uskoon. kastekysymyksessä helluntailaiset noudattavat täsmälleen sitä, mitä Sanassa sanotaan.

helluntailaiset tukeutuvat vain ja ainoastaan Jumalan Sanaan. ei Jumala jaottele ihmisiä-tuo on helluntailainen, tuo baptisti, tuo vapaakirkkolainen jne. vaan kun Taivaan portille astutaan katsotaan onko nimi Elämän kirjassa.

Näinhän asia, ei hiukset meitä taivaaseen vie
        vaikka Jumala niidenkin lukumäärän tietää ;)

Näinä aikoina kun saatana ärjyy ympäriinsä
        kenet voisi niellä, paras turvamme on Jeesus
        rukoileminen ja Sanaan kaikessa luottaminen.

Yksi myös, mikä niin helposti meinaa
        unohtua ja sitä pidetään niin itsestäänselvyytenäkin
        on kiittäminen, eli kiitämme joka tilassa
        jopa ahdistuksissa, sillä ylistäminen ja kiitos Herralle laittaa perkeleelle luun kurkkuun!

• DoctorT

KAUNIIT PITKäT HIUKSET, Meteorologi ANNE BORGSTRÖM, mutta en saa kyllä mitään säväreitä niistäkään. Mutta vahvat, kauniit ja kauniisti laitettu!

• Huhullihilluhihuli

Voi vittu jokainen saa pukeutua,pitää millaiset hiukset haluaa ja elää miten haluaa. Mitä aivopesijöitä olette😂😂😂😂😂

• pitkämies_turusta

Itse pidän pitkistä hiuksista. Mitä pidemmät ja vahvemmat sen paremmat. Pitkät hiukset viestivät naisellisuudesta, puhtaudesta, terveydestä.

Pilkkaamisesta en pidä yhtään. Jokainen on arvokas ja joillekin asioille ei voi mitään. Ja julminta on jättää joku porukan ulkopuolelle jonkin ulkonäköseikan takia. koulussa näin tapahtuu paljon, mutta eihän enää aikuisten maailmassa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2352
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      429
      2193
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1190
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1003
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      839
    6. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      827
    7. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      796
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      727
    10. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      167
      727
    Aihe