Tämä ansaitsee aloituksen. (Mez-o ei varmaan pahastu?)
X ja Y ovat olleet joskus yhtä ja samaa X-kromosomia joka alkoi jakautua X ja Y kromosomeiksi. Naisistuva X päättää olemmeko elossa ylipäätään. X on se oikea alkuperäinen ihminen.
X-kromosomi vaikuttaa jokaisessa solussamme. Sen DNA – nauha sisältää yli 1 200 geeniä. Miehistyvä Y sisältää vain yhden (hyvän) geenin. Sen, joka määrää sukupuolen. Se sisältää myös joitakin letaaleja (tappavia) geenejä.
Evoluutiossa XX:t ovat vahvoja ja naisena oleminen on biologiassa luonteva olotila. Y:nä oleminen on niin ollen (biologiassa) erakon elämää.
Miehistyvässä Y-krom. vain yksi geeni?
29
1749
Vastaukset
- P.e.p.e.
Jatkanpa tähän myös. Tämähän ilmeisen kaikkivoipaisesti todistaa naisen olevan se parempi puolisko. Kysymys Feministeille - Mikä sitten mättää?
- Fumma
Tuo ei voisi paljon vääremmin mennä noin biologian kannalta mutta en välitä siitä. Totean mieluummin, että jos naisena oleminen on niin luonteva olotila, niin miksi sitten kehityimme? Hih.
- myös
Y-kromosomi on vaarassa kadota. X on ja pysyy aina. Toivottavasti Y ei häviä (vaikka niin on ennustettu), olisi se kamalaa jos täältä miehet puuttuisi.
- P.e.p.e.
... siinä tapauksessa riemu feministeilläkin. Tosin tekniikat kehittyy ja olisiko tämä keinohedelmöitysbuumi ennakointia; siittiöitä pakkaseen jne.
- Kurre_Orava
P.e.p.e. kirjoitti:
... siinä tapauksessa riemu feministeilläkin. Tosin tekniikat kehittyy ja olisiko tämä keinohedelmöitysbuumi ennakointia; siittiöitä pakkaseen jne.
Se on Pepe niin, että evoluutio etenee ja teknologia tuo siihen vinkeitä vivahteita.
- Kurre_Orava
P.e.p.e. kirjoitti:
Muistathan uutisen nuorten miesten sperman laadun heikkenemisestä. Tulevaisuudessa tulee olemaan enemmän ja enemmän lisääntyminen teknologian varassa.
P.e.p.e. kirjoitti:
Varmaan siittiöt lisääntyisivät, tai sitten ei kun kansakunta ryhtyisi yhtä voimaperäisiin suojelutoimiin kuin nyt tehdään liito-oraville (nyt ei saa kukaan loukkaantua).
Taikka kerran vuodessa olisi Panun-päivä mutta siinä on huolena se, että Puna-Hilkka ei saa olla silloin kylässä.- Ruosutar
jos Y:stä tulis v, kun yksi sakara putoaa lisää.
- kuuluuko tämä
Tähän aiheeseen vai ei mutta kuitenkin sentähän laitan.
Kerran katsoin jonkun luontodokumentin jossa tutkittiin krokotiileja ja sitä miten niille muodostuu sukupuoli.
No krokotiilihan munii munansa hiekkaan ja tämän hiekan lämpötila vaikuttaa juuri ratkaisevasti siihen tuleeko poikasista naaraita,uroksia vai sekä että,sitä en muista mitkä ne lämpötilat olivat.
Sitten siinä oli myös yksi erikoisuus vaikka lämpötila olisi ollutkin juuri sopiva silti poikasista syntyi joskus vain naaraita ja miksi?
No kun jotkut kemikaalit mitä on luontoon levinnyt vaikuttaa ratkaisevasti siihen että urospuolisia ei syntynyt enään ollenkaan ja tätä esiintyi monilla lajeilla mitä siinä dokumentissa esiteltiin.
Joten en tiedä onko tätä asiaa tutkittu ihmisten keskuudessa mutta olen laittanut merkille että hyvin monella sukulaisillani ei ole kuin tyttöjä nykyään,poikia ei ole kuin halvalla tuttavallani.
Tätä havaintoani ei tietenkään voi pitää minään yleisenä eikä edes tutkimuksena mutta kyllä minä ainakin uskon että joidenkin kemikaalien yleistymisellä on ollut tähän vaikutusta niinkuin yleensäkin joidekin kemikaalien vaikutuksilla voi olla vaikka minkälaisia vaikutuksia tulevaisuudessa,mistä sen tietää kun maailma on täynnä jos jonkun sortin myrkkyjä.- pelottamaan?
Naurattaa.
- alkaa pelottamaan?
pelottamaan? kirjoitti:
Naurattaa.
Outoa höpinää jos kemikaalit voivat esim. voivat aiheutta että syntyisi vain naisia niin miksi se pitäisi pelottaa ja ketä,järjettömältä se kuulostaa ennen kuin pelottavalta.
Jäljellä olevista miehistä syntyisi vieläkin mahdottomanpi tappelu naisten keskuudessa ja noin 70v maailmassa ei olisi ainuttakaan ihmistä kun eivät naiset sentään keskenään voi lisääntyä jos ei ole sitä sperman luovuttajaakaan.
Vai oletko kuullut sellaisesta että naiset olisivat joskus lisääntyneet pelkästään keskenään ja ilman miesten apua.
- M135
Entä siittiö.
Nainen on ollut jossakin vaiheessa myös siittiö. Eikö?
Siittiö on ajatteleva kaveri.
Pirunmoinen taistelija.- M135
Tai otetaan tuo "pirunmoinen" tuolta välistä pois.
- M135
Kun on syntynyt nainen, niin...
Naisessa on jotakin tuosta siittiöstä.
Se on myös ollut naisen matkaa, kun siittiö on lähtenyt miehestä. Ja syntynyt myöhemmin naiseksi.
Eikö muka? - heh
En kyllä yleensä lue tämän M135:n juttuja, mutta..
Tuon logiikan mukaan: mies on joskus ollut munasolu, eikö? - M135
heh kirjoitti:
En kyllä yleensä lue tämän M135:n juttuja, mutta..
Tuon logiikan mukaan: mies on joskus ollut munasolu, eikö?”Tuon logiikan mukaan: mies on joskus ollut munasolu, eikö?”
- Kyllä varmaankin.
Tuon näkee jo siitä, että lapsessa on piirteitä äidistä ja isästä. Molemmista.
Ja tasan yhtä varmasti nainen on lähtenyt myös miehen sisältä. Tuo voi olla feministeille kova pala, mutta se on totuus.
Ajatelkaamme mikä matka siittiöllä on. Se on myös naisen matkaa. Miksi tuo olisi paha asia.
- Feminatsismin vastustaja
Aika mielivaltaisia väitteitä. "Luonteva" ja "vahva". Millähän perusteella?
Jotkut sekoittavat sukupuolettoman lisääntymiseen "naisellisuuteen".
Miehet hallitsevat kaikissa urheilulajeissa ja sivistyksen aloilla.
'Naiseuden' eliöstössä määrittää kyky tuottaa sukusoluja.
Suvuttomasti lisääntyvät tai suvullisesti lisääntyvät ei-ihmiset eivät kuitenkaan voi olla naisia; vain ihmiset voivat olla naisia. Naiseutta ei myöskään käytännön elämässä määritä kromosomit. Naiseus voidaan määritellä ainoastaan miehuuden ollessa läsnä.
Millähän perusteella X on "alkuperäinen" ja "oikea" ihminen...onko sillä lailla että vasta ihmisen evoluutiossa Y-kromosomi alkoi hahmottua. Ei taida olla. - DeltaGreen
X on alkuperäinen ihminen? :D
Evoluutiobiologian mukaan tämä jakautuminen X ja Y kromosomeiksi tapahtui liskoilla kauan sitten kun ihmiskunta oli vielä pilke noiden matelijoiden silmäkulmassa. Väität siis että jossakin vaiheessa ihmiskunnan historiaa on ollut ihmisiä, joilla ei ole lainkaan ollut Y kromosomia. Naurettavaa.
Toinen asia mikä tässä pistää silmään on naisen tarve omia X-kromosomi itselleen. Haha! Olette te niin erinomaisia kahden X-kromosominne kanssa.
Kolmanneksi, X-kromosomi kantaa näitä perinnöllisiä sairauksia, joista miehet kärsivät. Naisilla kyseiset sairaukset ovat perimässään, mutta koska heillä on kaksi X-kromosomia, he eivät useinkaan kärsi niistä. Miehellä yksi X-kromosomi määrittelee kaiken kyseiseen kromosomiin liittyvän perimän - niin hyvässä kuin pahassa.
Todellisuudessa Y-kromosomi sisältää vähiten geneettisiä sairauksia (noin 44 kappaletta).
Naisena oleminen on biologiassa luonteva olotila. Mutta - ikävä tuottaa pettymys - niin on miehenäkin.
Alunperin, satoja miljoonia vuosia sitten, kun X ja Y -kromosomit erkanivat, ne olivat hyvin samankaltaisia. Tapahtui yksinkertaisesti niin, että ne geenit, jotka olivat hyödyllisiä miehelle joko siirtyivät Y-kromosomiin tai kehittyivät siinä. Tässä tapauksessa molemmat sukupuolet hyötyivät tästä.
Y-kromosomin ongelma on tietysti rekombinaatio, mistä seuraa kromosomin sisältämä geeniroska. Mutta tässäkin tapauksessa roska katosi kromosomista.
Ihmisellä Y-kromosomi kykenee rekombinaatioon itsensä kanssa, mikä hidastaa esimerkiksi joillakin eläimillä havaittua Y-kromosomin rappeutumista. Mutta tähänkin luonnolla on ratkaisunsa (mikä on näkynyt eläinkunnassa). Luodaan uusi Y-kromosomi ja koko prosessi alkaa taas alusta.
Ikävä kyllä, rakkaat naiset, me miehet olemme täällä jäädäksemme - tai ainakin niin kauan kuin ihmiskunta jatkaa olemassaoloaan.- mez-o
Evoluutiobiologiassa ei nais- tai miesnäkökulma määritä asiasisältöä. Minkä viestissäni esitin, perustsuu tämän hetkiseen tietoon evoluutiobiologiasta.
Aloitukesen tiukka tiivistelmä ei ASIAsisällöltään ole ristiriidassa tuon oman esityksesi kanssa, jos jaksat keskittyä siihen ja heittää asenteesi syrjään. (Naaraiden vähyys saattoi hävittää hirmuliskot.)
Tuon maininta "alkuperäinen ihminen" on lähinnä metafora. Viittaan sillä myös Raamtun "virheelliseen" luomiskertomukseen joka pitäisi olla: Aatami Y erkaantui X-Eevasta, eikä päin vastoin (Eeva Aatamin kylkiluusta.) Aiemmin jopa tutkittu tieto lähti siitä oletuksesta että mies on "varsinainen ihminen".
Jos olet eri mieltä, tarkista tietosi. - DeltaGreen
mez-o kirjoitti:
Evoluutiobiologiassa ei nais- tai miesnäkökulma määritä asiasisältöä. Minkä viestissäni esitin, perustsuu tämän hetkiseen tietoon evoluutiobiologiasta.
Aloitukesen tiukka tiivistelmä ei ASIAsisällöltään ole ristiriidassa tuon oman esityksesi kanssa, jos jaksat keskittyä siihen ja heittää asenteesi syrjään. (Naaraiden vähyys saattoi hävittää hirmuliskot.)
Tuon maininta "alkuperäinen ihminen" on lähinnä metafora. Viittaan sillä myös Raamtun "virheelliseen" luomiskertomukseen joka pitäisi olla: Aatami Y erkaantui X-Eevasta, eikä päin vastoin (Eeva Aatamin kylkiluusta.) Aiemmin jopa tutkittu tieto lähti siitä oletuksesta että mies on "varsinainen ihminen".
Jos olet eri mieltä, tarkista tietosi.Kun lähdetään puhumaan asioista, jotka tapahtuivat noin 350 miljoonaa vuotta sitten, on minusta aika outoa puhua nais- tai miesnäkökulmasta. Mutta menköön tällä kertaa.
Aloitus jos mikä oli asenteellinen. Se teki X-kromosomista naisten kromosomin sivuuttaen täysin sen, että sen enempää kuin liskoilla ei kromosoimeillakaan ole mitään tietoa siitä miksi ihmiset sen mieltävät.
Aivan yhtä hyvin voisin väittää, että mies on naista kehittyneempi, koska Y-kromosomi kehittyi X-kromosomia myöhemmin. Mutta käsität varmaan itsekin millainen meteli siitä nousisi - ja toiseksi sekin olisi ajatuksena naurettava, koska kaikki tuo tapahtui ennen ensimmäistäkään ihmistä.
Tämä kromosomeilla ylpeily on lapsellista ja asenteellista.
"Naisistuva X päättää olemmeko elossa ylipäätään. X on se oikea alkuperäinen ihminen."
Tuo ylläoleva lainaus on täyttä roskaa. X-kromosomi ei tee ihmistä. Se on yksi ihmisen 46:sta kromosomista tai 23:sta kromosomiparista. Näistä 22 paria ovat autosomeja joilla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
X-kromosomi ei ole sen enempää ihminen kuin ohjauspyörä on auto.
"Miehistyvä Y sisältää vain yhden (hyvän) geenin."
Taas lainaus alkuperäisestä viestistä, joka on täyttä roskaa ja erittäin asenteellista sellaista.
Se mitä aiemmin on pidetty ihmisenä ja se mitä Mooses vuosituhansia sitten raapusti johonkin kirjakääröön tai kivitauluun on tässä keskustelussa minusta yhdentekevää.
Emmekö ole jo oppineet, ettei se mitä me tutkimme biologiana, piittaa vähääkään tästä sukupuolien välisestä sanailusta? Minulle on ihan sama, vaikka alkulimasta olisi noussut Katto Kassinen ja tämä surkea lajimme olisi saanut siitä alkunsa...
Ai niin! Nyt syyllistyn asenteellisuuteen. Katto Kassinen on inha MIES. - mez-o
DeltaGreen kirjoitti:
Kun lähdetään puhumaan asioista, jotka tapahtuivat noin 350 miljoonaa vuotta sitten, on minusta aika outoa puhua nais- tai miesnäkökulmasta. Mutta menköön tällä kertaa.
Aloitus jos mikä oli asenteellinen. Se teki X-kromosomista naisten kromosomin sivuuttaen täysin sen, että sen enempää kuin liskoilla ei kromosoimeillakaan ole mitään tietoa siitä miksi ihmiset sen mieltävät.
Aivan yhtä hyvin voisin väittää, että mies on naista kehittyneempi, koska Y-kromosomi kehittyi X-kromosomia myöhemmin. Mutta käsität varmaan itsekin millainen meteli siitä nousisi - ja toiseksi sekin olisi ajatuksena naurettava, koska kaikki tuo tapahtui ennen ensimmäistäkään ihmistä.
Tämä kromosomeilla ylpeily on lapsellista ja asenteellista.
"Naisistuva X päättää olemmeko elossa ylipäätään. X on se oikea alkuperäinen ihminen."
Tuo ylläoleva lainaus on täyttä roskaa. X-kromosomi ei tee ihmistä. Se on yksi ihmisen 46:sta kromosomista tai 23:sta kromosomiparista. Näistä 22 paria ovat autosomeja joilla ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
X-kromosomi ei ole sen enempää ihminen kuin ohjauspyörä on auto.
"Miehistyvä Y sisältää vain yhden (hyvän) geenin."
Taas lainaus alkuperäisestä viestistä, joka on täyttä roskaa ja erittäin asenteellista sellaista.
Se mitä aiemmin on pidetty ihmisenä ja se mitä Mooses vuosituhansia sitten raapusti johonkin kirjakääröön tai kivitauluun on tässä keskustelussa minusta yhdentekevää.
Emmekö ole jo oppineet, ettei se mitä me tutkimme biologiana, piittaa vähääkään tästä sukupuolien välisestä sanailusta? Minulle on ihan sama, vaikka alkulimasta olisi noussut Katto Kassinen ja tämä surkea lajimme olisi saanut siitä alkunsa...
Ai niin! Nyt syyllistyn asenteellisuuteen. Katto Kassinen on inha MIES.En lähde kinaamaan selvistä asioista jotka ovat helposti tarkistettavissa. Et osaa lukea aloituksen tekstiä oikein jos se herättää noin suurta raivoa sinussa. Vilkaisin vanhoja tenttivastauksiani kirjoittaessani viestiä. (Tentin suoritin erinomaisin arvosanoin.) Kirjojen sivuja en viitsi vaivauta skannaamaan jonkun raivopään varjonyrkkeiltäväksi.
- DeltaGreen
mez-o kirjoitti:
En lähde kinaamaan selvistä asioista jotka ovat helposti tarkistettavissa. Et osaa lukea aloituksen tekstiä oikein jos se herättää noin suurta raivoa sinussa. Vilkaisin vanhoja tenttivastauksiani kirjoittaessani viestiä. (Tentin suoritin erinomaisin arvosanoin.) Kirjojen sivuja en viitsi vaivauta skannaamaan jonkun raivopään varjonyrkkeiltäväksi.
Ovatko ne selviä jos niistä kinataan?
Miksi hyökkäät minua vastaan etkä asiaani vastaan?
Syytit minua asenteellisuudesta ja nyt syytät minua raivopääksi. Minä en ole missään vaiheessa esittänyt vastaavia olettamuksia sinusta. Kritiikkini on kohdistunut käsiteltävänä olevaan asiaan oman ymmärryskykyni rajoissa.
Kun kerran tunnut tietävän asiasta, miksi sinun pitää sortua tuollaiseen. Ne lähteet, joita olen itse asian tiimoilta tutkinut, eivät tue väitteitäsi.
Vai pitäisikö minun niellä kaikki hyväuskoisesti ja mukisematta?
En ole missään vaiheessa ollut raivoissani vaikka olen väitteesi tyrmännytkin. Argumentoi takaisin. Osoita minulle että olen väärässä. Älä hyökkää minua vastaan äläkä ainakaan sorru tuollaiseen koppavaan ylimielisyyteen mitä viimeisin viestisi osoitti. - DeltaGreen
DeltaGreen kirjoitti:
Ovatko ne selviä jos niistä kinataan?
Miksi hyökkäät minua vastaan etkä asiaani vastaan?
Syytit minua asenteellisuudesta ja nyt syytät minua raivopääksi. Minä en ole missään vaiheessa esittänyt vastaavia olettamuksia sinusta. Kritiikkini on kohdistunut käsiteltävänä olevaan asiaan oman ymmärryskykyni rajoissa.
Kun kerran tunnut tietävän asiasta, miksi sinun pitää sortua tuollaiseen. Ne lähteet, joita olen itse asian tiimoilta tutkinut, eivät tue väitteitäsi.
Vai pitäisikö minun niellä kaikki hyväuskoisesti ja mukisematta?
En ole missään vaiheessa ollut raivoissani vaikka olen väitteesi tyrmännytkin. Argumentoi takaisin. Osoita minulle että olen väärässä. Älä hyökkää minua vastaan äläkä ainakaan sorru tuollaiseen koppavaan ylimielisyyteen mitä viimeisin viestisi osoitti.Oma lähteeni on Nature-lehti ja siinä esitetty Whitehead Instituten geenitutkimus koskien Y-kromosomia.
Tutkimus osoittaa, että Y-kromosomia on pahasti aliarvioitu mm. geenien määrässä ja kromosomin kyvyssä selviytyä. Aiemmat tutkimuksethan ovat povanneet Y-kromosomin katoavan ennen pitkään.
Aiempi viittaukseni Y-kromosomin rekombinaatiokykyyn itsensä kanssa vahvistuu kyseisessä tutkimuksessa. Suuri osa kromosomin 50 miljoonasta DNA-kirjaimesta esiintyy palindrominomaisesti mutta peilikuvaksi järjestäytyneenä. Toisin sanoen Y-kromosomi sisältää varmuuskopion jokaisesta geenistään.
Alkuperäisessä otsikossa kysyttiin sisältääkö Y-kromosomi vain yhden geenin. Ei. Se sisältää lähes 80 geeniä (muistaakseni 78).
Olen pahoillani, mutta miehet olemme edelleenkin tulleet jäädäksemme eikä Y-kromosomi näytä sittenkään katoavan mihinkään. - mez-o
DeltaGreen kirjoitti:
Oma lähteeni on Nature-lehti ja siinä esitetty Whitehead Instituten geenitutkimus koskien Y-kromosomia.
Tutkimus osoittaa, että Y-kromosomia on pahasti aliarvioitu mm. geenien määrässä ja kromosomin kyvyssä selviytyä. Aiemmat tutkimuksethan ovat povanneet Y-kromosomin katoavan ennen pitkään.
Aiempi viittaukseni Y-kromosomin rekombinaatiokykyyn itsensä kanssa vahvistuu kyseisessä tutkimuksessa. Suuri osa kromosomin 50 miljoonasta DNA-kirjaimesta esiintyy palindrominomaisesti mutta peilikuvaksi järjestäytyneenä. Toisin sanoen Y-kromosomi sisältää varmuuskopion jokaisesta geenistään.
Alkuperäisessä otsikossa kysyttiin sisältääkö Y-kromosomi vain yhden geenin. Ei. Se sisältää lähes 80 geeniä (muistaakseni 78).
Olen pahoillani, mutta miehet olemme edelleenkin tulleet jäädäksemme eikä Y-kromosomi näytä sittenkään katoavan mihinkään....tämä viimeinen viestisi oli sellainen että sen pohjalta voidaan jo lähteä keskustelemaan. Nyt en vaan ehdi paneuta. Yritän palata huomenna.
- ,l,,l,
mez-o kirjoitti:
Jos olet eri mieltä, tarkista tietosi." Raamtun "virheelliseen" luomiskertomukseen joka pitäisi olla: Aatami Y erkaantui X-Eevasta, eikä päin vastoin (Eeva Aatamin kylkiluusta.)"
Noin ne asiat muutetaan miehen "hyväksi". - mistä kirjasta
mez-o kirjoitti:
En lähde kinaamaan selvistä asioista jotka ovat helposti tarkistettavissa. Et osaa lukea aloituksen tekstiä oikein jos se herättää noin suurta raivoa sinussa. Vilkaisin vanhoja tenttivastauksiani kirjoittaessani viestiä. (Tentin suoritin erinomaisin arvosanoin.) Kirjojen sivuja en viitsi vaivauta skannaamaan jonkun raivopään varjonyrkkeiltäväksi.
voisi lukea aiheesta? Haluaisin tietää asioiden oikean laidan.
- mez-o
mistä kirjasta kirjoitti:
voisi lukea aiheesta? Haluaisin tietää asioiden oikean laidan.
Kirjoitin tuonne "Sukupuoli-identiteetti"-ketjuun tämänkin:
"Jos geeniperimästä puhutaan niin miehen geneettisesti köyhä Y-kromosomi määrittää AINOASTAAN sukupuolen syntyvälle yksilölle. (Ja sisältää joitakin letaaleja geenejä.) Miehen Y-kromosomi ja naisen X-kromosomi sisältävät kumpikin puolet lapsen tulevista perintötekijöistä. Muuten aiheet lapsen tarvittavaan kehitykseen ovat jo valmiina äidin munasolussa olevassa X-kormosomissa.
Miehellä on yleensä XY-komosomi yhdistelmä ja naisella XX. Jos parteneogenesia olisi mahdollinen, ihmissukuun syntyisi pelkästään tyttölapsia!!!"
Tämä solun jakautumisen peruskaava suvullisessa lisäntymisessä sisältyy lukion oppimäärään. Mutta jos asia on täysin uusi, mielestäni itse kukin pääsee periytmisen sääntöjen jäljille tutustumalla ensin Gregor Mendelin teoriaan papujen ja banaanikärpästen lisääntymisestä.
Jos ei tunne solututkimuksen perusteita, on vähän vaikea lähteä selittämään tutkimusten myöhäisempiä vaiheitakaan.
1800-luvun lopulla W. Flemming jatkoi Mendelin kehittämää teoriaa, tutkimalla kromosomien jakautumista salamanterien soluissa. Hän kutsui ilmiötä mitoosiksi. Tästä jatkoi solututkija H. Henking, W.S. Sutton ja T. Boveri. 1900-luvun alussa Nettie Stevens keksii, että kromosomit esiintyvät pareissa ja että X:n pieni parkki Y, määrittää sukupuolen.
Vasta vuonna 2001 valmistuu miehen Y-kromosomin geenikartta.
En todellakaan voi muistaa yksittäisten oppikirjojen nimiä opiskeluajoilta joista osa oli vielä lainattuja. - nnainen
,l,,l, kirjoitti:
" Raamtun "virheelliseen" luomiskertomukseen joka pitäisi olla: Aatami Y erkaantui X-Eevasta, eikä päin vastoin (Eeva Aatamin kylkiluusta.)"
Noin ne asiat muutetaan miehen "hyväksi".Miehet ovat alitajuisesti aina tienneet tuon että ovat naisesta lähtöisin kaikilla tavoilla. Sitä oli niin vaikea kestää että asiat piti kääntää toisinpäin. Eeva olikin tullut Aatamin kylkiluusta.
- Soh-vi
Eivät naiset äksiä omi, ne ovat tulleet "pyytämättä ja yllätyksenä". Mutta ne ovat realiteetti. Nykyään kai jo ajatellaan tiedepiireissä, että nainen on kaikkea muuta kuin heikompi astia.
Kaksi x-kromosomia antaa naisille pelivaraa. Koska x:n geenejä on tuplasti, jokaisessa solussa toinen x kytkeytyy pois päältä. Kumpi se kussakin solussa on, näyttäisi riippuvan sattumasta. Vaiennettukaan kromosomi ei ole täysin hiljaa, vaan vaikuttaa vähäisessä määrin. Naiset saavat siis toisen x:nsä ansiosta yksilöllisen lisäannoksen erilaisia geenituotteita, naisten keskinäinen erilaisuus on täten luultua suurempi, esim. naispuoliset identtiset kaksoset ovat keskenään erilaisempia kuin miespuoliset keskenään.
Jo 1800-lopulla todettiin, että pojissa on enemmän henkisesti jälkeenjääneitä kuin tytöissä. Tytön vahingollisen geenivirheen x:ssä voi paikata toinen x ("varmuuskopio"). Mutta juttu toimii myös näinpäin: miehestä voi tulla nero naista todennäköisemmin, koska jos mies saa täyspotin omaan x:äänsä, niin miehellä ei ole toista x:ää, jonka ehkä keskivertoisemmat geenit voisivat laimentaa vaikutusta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803