Minut leikattiin noin kuukausi sitten ja tikit otettiin pois noin kaksi viikkoa sitten. Arpi on hyvän näköinen ja hyvin parantunut, mutta nyt yksi narunpätkä on tullut esiin. Mitä sille pitäisi tehdä? Odotanko ja tuleekohan se itsellään pois? Onko käytävä lääkärissä ottamassa se pois?
Kiitos
kysymys
7
3206
Vastaukset
- Sanoa
kun, et edes maininnut, että mitäköhän on leikattu ja mitkä tikit =)
- .´.´.´.
Pitkä leikkausarpi alavatsassa. Kaikki näkyvät tikit otettiinkin pois, toi narunpätkä on vaan jotenkin kummasti ilmestynyt ihon alta.
- Sara
.´.´.´. kirjoitti:
Pitkä leikkausarpi alavatsassa. Kaikki näkyvät tikit otettiinkin pois, toi narunpätkä on vaan jotenkin kummasti ilmestynyt ihon alta.
Moi!
Itse olin rintojen pienennyksessä, solmukohdat poistettiin 3vkoa leikkauksen jälkeen, mutta minullekin tuli pari langan pätkää esiin. Kävin sitten uudelleen työterveyshoitajalla, ja poisti nekin.
Siitä parin viikon päästä oli leikkauksen jälkitarkastus, jolloin lääkäri katsoi vielä tarkalla valolla ettei lankoja näy. Eli kannattaa mielestäni hankkiutua niistä mahd.pian eroon, etteivät äksytä haavaa.
- valkoinen lanka?
Jos se on vaalea/valkoinen, niin se on juuri ns itsestään sulava tikki. Aina ne vaan ei ehdi sulamaan vaan tunlkevat nahan läpi... Eli voit koittaa varovasti vetää sitä, voi lähteä ihan niinkin. Itse vedin varovasti pois niitä ja jos ei lähtenyt niin terävillä saksilla leikkasin pois. Jos on epävarma niin kannattaa mennä työterveyteen tai terveyskeskukseen sairaanhoitajan vastaanotolle poistattamaan. Mutta jos se on tumma/sininen niin se on sulamaton tikki mikä on vain jäänyt ja paljastuu nyt vasta myöhemmin. Sitä älä yritä itse poistaa.
- .........
Mun lääkäri taas sanoi että ei kannata leikata pois vaan antaa pudota itsestään, tai sitten kun näyttää siltä että on melkein putoamassa niin sitten vasta poistaa.
Mulle tehtiin rintojen kohotus niin ehkä on eri tilanne. Rintojen kudokset venyy helpommin niin sisäiset tikit varmaan antaa tukea paranemisen ajan. - kokemusta on
tehty myös kyseinen leikkaus ja tuli niitä tikkejä ns.läpi. Kannattaa ottaa ne pois ettei ne ärsytä (niinkuin joku mainitsi) Minulla oli sulavat tikit sinisiä joilla oli tikattu ihon alta. Hakas tikit oli laitettu ihon päälle. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan ja jos haluat kysyä lisää niin ota yhteyttä....
- onkisiimaa
Minua leikattiin ja vielä kahden !! kuukauden kuluttua onkisiiman tyyppinen (kai silikooni) lankasolmukkeet puski haavasta ulos ja ärsyttivät ihoa kovasti l. oli punainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894