Otin vahingossa kaksi e-pilleriä tänään, kun nyt illalla katsoin liuskaa ja luulin unohtaneeni ottaa pillerin aamulla. Kuitenkin olinkin ottanut sen, joten söin turhaan ylimääräisen pillerin. Söin sen kuitenkin yli 12 tuntia ekan pillerin jälkeen,joten tarviiko mun ottaa huomenna ollenkaan pilleriä? Miten vaikuttaa ehkäisytehoon?
Kaksi e-pilleriä vahingossa
5
11684
Vastaukset
- Jane
"Tarviiko mun ottaa huomenna ollenkaan pilleriä". Ehkä typerin kysymys vähään aikaan. TOTTAKAI tarvitsee.
Jatkat syömistä ihan normaalisti ja aloitat päivää aiemmin nyt sitten tauon. Ei vaikuta ehkäisytehoon millään tavalla.
Jos tuosta jotain tajusin, niin syöt yleensä aamulla pillerin. Toivotaan ettei huomenna sitten tule yliannostuksen oireita (oksentamista tavallisimmin). Se voi heikentää ehkäisytehoa. - vinkki.
Siis jos sulla on tapana ottaa se pilleri aamuisin ja otit tavallaan jo kaksi saman päivän aikana, niin ota huomenna hieman myöhemmin kuin tavallisesti se seuraava pilleri, eli tee "aamupilleristä" "iltapäiväpilleri", niin ei tule "yliannostusta"...(noin minä tekisin)
Suosittelen kyllä vielä soittamaan ainakin terveydenhoitajalle asian tiimoilta.- hysterian lietsomista
kehoittaa soittaan terkkarille. Yliannostus tarkoittaa useamman kuin kahden pillerin ottamista.
Ylipäätään en ole kuullut että e-pillereiden yliannostuksesta koituisi vaaraa, joitain oireita voi kyllä tulla, kuten pahoinvointi ja lisääntynyt verenvuoto.
- huolet pois
jatkat syöntiä tänään ihan normaalisti.
Yhdestä ylimääräisesti e-pilleristä ei pitäisi todellakaan tulla mitään yliannostus-oksenteluja tai muutakaan. Ei niiden pillerien hormoonipitoisuudet niin suuria ole. - ...
Sinuna ottaisin tänään pillerin liuskan loppupäästä ja jatkaisin liuskan loppuun normaalisti. Aloita tauko päivää aikaisemmin ja seuraava liuska myös päivää aikaisemmin. Taukoa siis ei saa pidentää. Toimien näin et ainakaan tarvi lisäehkäisyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692723
- 632664
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91480- 151392
- 381233
- 441216
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197