Onko iskareiden teknisissä ominaisuuksissa mainittu lämpötila-aluetta millä iskari toimii oikein, tai aluetta missä iskari pysyy ehjänä?
Onko edes maahantuojilla tietoa?
Pakkanen ja iskarit
7
605
Vastaukset
- sitroen.
heilahduksenvaimentimia, toimivat ne oikein kaikissa sääolosuhteissa. Lämpötila-alue ainakin -50... 50 C.
Jousien tehtävänä on vaimentaa iskuja ja ne toimivat myös kaikissa sää- ja lämpötilaolosuhteissa.
Ehjänäkin ne pysyvät ellei tarkoituksellisesti rikota. Normaalia kulumista tietenkään lukuunottamatta (vaimentimet).
Miksi moinen kysymys?- Onko tietoa?
En tiedä heilahduksenvaimentimistasi.. tarkoitan iskunvaimentimia, "shock absorber". Siis vaimentajaa joka vaimentaa jousen liikettä ja ottaa osaltaan vastaan lyhyemmät nopeat nypyt.
Ainakin näyttäisi siltä että kaasuiskareissa on ongelmia toiminnan suhteen kylmissä lämpötiloissa, samoin iskarit näyttävät rikkoontuvan selvästi helpommin kovilla pakkasilla.
Miten muuten iskarit rikotaan tarkoituksellisesti?
Huom! myös iskarin tehtävänä on vaimentaa iskua yhdessä jousen kanssa. Näin jousi ei tapaa liian helposti jäykkää aluettansa, jossa se ei enää juuri vaimentaisi. Ootko tullut ajatelleeksi?
Mut edelleen; Onko jollain tietoa spexeistä lämpötilojen suhteen eri iskarimerkeillä? Onko tietoa? kirjoitti:
En tiedä heilahduksenvaimentimistasi.. tarkoitan iskunvaimentimia, "shock absorber". Siis vaimentajaa joka vaimentaa jousen liikettä ja ottaa osaltaan vastaan lyhyemmät nopeat nypyt.
Ainakin näyttäisi siltä että kaasuiskareissa on ongelmia toiminnan suhteen kylmissä lämpötiloissa, samoin iskarit näyttävät rikkoontuvan selvästi helpommin kovilla pakkasilla.
Miten muuten iskarit rikotaan tarkoituksellisesti?
Huom! myös iskarin tehtävänä on vaimentaa iskua yhdessä jousen kanssa. Näin jousi ei tapaa liian helposti jäykkää aluettansa, jossa se ei enää juuri vaimentaisi. Ootko tullut ajatelleeksi?
Mut edelleen; Onko jollain tietoa spexeistä lämpötilojen suhteen eri iskarimerkeillä?vaimentimien tehtävänä on nimenomaan vaimentaa sitä heilahtelua, jonka iskuja vaimentava jousi on saanut aikaan korissa. Nimihän itsessään on virheellinen, se ei kuvaa laitteen tehtävää, oli sitten kyseessä suomi tai englanti. Mahdollisesti muukin.
Olen itse ajanut henkilöautolla noin 800 000 km kaikkina vuoden ja vuorokauden aikoina melko monessa maassa ja monenlaisilla teillä. Aina on vaimentimet toimineet niin kauan, että varrentiivisteistä on nesteet vuotaneet liian vähäksi. Vuotonopeus taas on kokemukseni mukaan riippunut tiivisteen rakenteesta ja siitä, onko sen ympärillä suojakumi vai ei. Kestoikä on ollut 10 000 - 270 000 kilometriä.
Lämpötilan vaikutusta vaimentimen toimintaan en ole ainakaan havaittavassa määrin todennut.
Olen kyllä tullut ajatelleeksi vaimentimenkin toimintaa. Muutenkin olen koulun penkillä autotekniikkaa opetellut kuusi vuotta ja joitakin vuosia autoja korjaamalla itseni elättänyt ennen siirtymistäni toiselle alalle.
- olemassa iskareille
optimaalinenkin lämpötila-alue, mutta sitä
on ihan turha ilmoittaa missään.
Vai meinaatko jättää talvella ajamatta jos
valmistaja sanoo että hänen iskarinsa toimivat
parhaiten 20C ? - yli 20 v
Kaikki autoistani levinneet iskarit(5 kpl) ja kaasujouset (3 kpl) ovat levinneet talvella.
Siis yli 25 asteen pakkasten aikaan.
Sattumaa vai jotain muuta?
Itselle on muodostunut vahvahko usko pakkasen vaikutuksesta tapahtumiin.- Tuska
Sama juttu,varmaan kolmet kaasuiskarit hain takuuseen,ensimmäinen talvi aina läsähti kerralla -20 pakkasella! Kuuntelin aikani sitä vittuilua varaosaliikkeessä:ookko ny varmaan ilmannu oikein iskarit ym. Sitten pyysin tavalliset iskarit ja siihen loppu ongelmat? Tästä kyllä aikaa vajaat 10 vuotta,taka iskareissa ei ollut ongelmia.
- sitroen.
Tuska kirjoitti:
Sama juttu,varmaan kolmet kaasuiskarit hain takuuseen,ensimmäinen talvi aina läsähti kerralla -20 pakkasella! Kuuntelin aikani sitä vittuilua varaosaliikkeessä:ookko ny varmaan ilmannu oikein iskarit ym. Sitten pyysin tavalliset iskarit ja siihen loppu ongelmat? Tästä kyllä aikaa vajaat 10 vuotta,taka iskareissa ei ollut ongelmia.
ei tarvi ilmata rakenteesta johtuen ollenkaan. Niitä minulla ei ole koskaan joten ei kokemuksia; saattaa tietysti olla, että ne eivät pakkasta kestä. En kyllä ole ennen moista väitettä kuullut, vaikka alalla olen enemmän tai vähemmän ollut yli 40 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184811Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271555- 1011440
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi691363Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3261299- 481276
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531011- 86925
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?49904