vaihtoehto panacodille

kerropa

Tuo panacodkeskustelu on jotenkin "päässyt käsistä". Nyt haluaisin ihan yleensä ja myös tuohon keskusteluun viitaten esittää OLEELLISEN kysymyksen teille kaikille.

Mikä lääke panacodin sijaan??? Täällä on näköjään panacodin käyttäjiä eri vaivojen takia. Yleisin näkyy olevan leikatut eli panacodia on määrätty leikkauksen jälkeiseen kipuun. Hyvä lääke siihen. Kertokaapa nyt muita vaihtoehtoja.

63

17531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieto mutta

      auttaa kipuihin. Eikä aiheuta siinä määrin riippuvuutta kuin opiaatit. Tosin tehokin on heikompi. Eikä ole myrkyllinen muulle elimistölle.
      Tosin laiton Suomessa, mutta Hollanissa ei.

      • kerropa

        Puhuin lääkkeistä, en huumeista. Tarkemmin sanottuna ihan tavallisista tehokkaista kipulääkkeistä.


      • Jotain jostain tietävä
        kerropa kirjoitti:

        Puhuin lääkkeistä, en huumeista. Tarkemmin sanottuna ihan tavallisista tehokkaista kipulääkkeistä.

        Kodeiini=morfiini. Kannabiksesta voi tehdä lääkekannabista. Kumpikin näistä on huumeita mutta myös lääkkeitä.

        Huume on lakitermi joka tarkoittaa laitonta ainetta jolla on päihdyttäviä ominaisuuksia.

        Lääkekannabis ei ole yhtä tehokas kipulääke kuin kodeiini mutta vähemmän koukuttava ja kuitenkin tehokkaampi ja terveellisempi kuin esim maksa- ja munuaistoksiset parasetamoli ja ibuprofeiini.

        Pääasiassa kannabista käytetään glaukooman eri silmänverenpainetaudin hoidossa koska se on ainoa lääke kyseiseen vaivaan tällä hetkellä.


    • noita otsikoita silmäilin v...

      En ole käyttänyt. Kirjoitettiin kyllä resepti kun käsi meni poikki. En hakenut. Apteekissa sanottiin ja joku muukin..(?) että kovettaa mahan ensinnäkin.

      Aspiriinia otin pari. Kauheeta kipua ei ensinnäkään ollut kuin eka päivänä.

      Mikäs tuossa sitten mättää?..
      Lääkkeitä kai kannattais ylipäätään ottaa vaan vasta vihoviimeisessä hädässä.
      Onko se joku huume?

      • mutta

        olen huono syömään lääkkeitä ylipäätään, mutta nyt iskiaksen kourissa olen syönyt ihan kaikkea mitä on määrätty. Panacod on tulehduskipulääkkeitten rinnalle määrätty, mutta eipä juuri ole mitään vaikutusta kipuun, enkä mitenkään ole jäänyt koukkuun.


    • lo_siento

      Esim. Ardinex jossa on sekä kodeiinia että ibuprofeenia.

      Tai sitten jokin tramadolivalmiste.

      Ei tarvitse ainakaan sitä parasetamolin maksatoksisuutta miettiä koko ajan...

      • booky

        Kaikki kipulääkkeet metaboloituvat maksan kautta. Myös ibuprofeiini.


      • lo_siento
        booky kirjoitti:

        Kaikki kipulääkkeet metaboloituvat maksan kautta. Myös ibuprofeiini.

        ibuprofeeni on silti maksalle turvallisempi vaihtoehto kuin parasetamoli.


      • booky
        lo_siento kirjoitti:

        ibuprofeeni on silti maksalle turvallisempi vaihtoehto kuin parasetamoli.

        Riippuu potilaasta ja vaivasta. Tilanteesta. En käyttäisi turvallisempi, turvallisin vertailuja tässä keskustelussa. Tuntemattomia tekijöitä, jotka liittyvät turvallisemmaksi määrittelemiseen on aivan liikaa.


      • lo_siento
        booky kirjoitti:

        Riippuu potilaasta ja vaivasta. Tilanteesta. En käyttäisi turvallisempi, turvallisin vertailuja tässä keskustelussa. Tuntemattomia tekijöitä, jotka liittyvät turvallisemmaksi määrittelemiseen on aivan liikaa.

        booky, onko joku läheisesi mahdollisesti kuollut ibuprofeenin yliannostukseen vai miksi haluat olla kanssani eri mieltä? Mielelläni lukisin tarkempia perusteluja. Omat "teesini" ovat yleisiä, kaikkien luettavissa mm. pakkausselosteista.

        En vertaile enää. Seuraavista voi valita pahemman vaihtoehdon:

        Parasetamolin yliannostus on maksalle vaarallista, nopeasti vasta-aineella hoidettuna tuskallinen kuolema voidaan kenties ehkäistä.

        Ibuprofeenin yliannostus aiheuttaa ennen kaikkea mahaoireita ja voi olla vaarallista esim. jo ennestään mahahaavaa sairastaville.


      • booky
        lo_siento kirjoitti:

        booky, onko joku läheisesi mahdollisesti kuollut ibuprofeenin yliannostukseen vai miksi haluat olla kanssani eri mieltä? Mielelläni lukisin tarkempia perusteluja. Omat "teesini" ovat yleisiä, kaikkien luettavissa mm. pakkausselosteista.

        En vertaile enää. Seuraavista voi valita pahemman vaihtoehdon:

        Parasetamolin yliannostus on maksalle vaarallista, nopeasti vasta-aineella hoidettuna tuskallinen kuolema voidaan kenties ehkäistä.

        Ibuprofeenin yliannostus aiheuttaa ennen kaikkea mahaoireita ja voi olla vaarallista esim. jo ennestään mahahaavaa sairastaville.

        >Mielelläni lukisin tarkempia perusteluja.

        Mikä on kirjoittamisen tai puheen motiivi? Ehkä se, että valinnat tai ratkaisut eivät ole niin yksioikoisia parempi-huonompi-oikeampi akselilla.


        >Parasetamolin yliannostus on maksalle vaarallista,

        >Ibuprofeenin yliannostus aiheuttaa ennen kaikkea mahaoireita

        Niin. Kipulääkettä harvoin syödään millekään elimelle. Kivun vuoksi pikemminkin. Ja käytön erottaisin yliannostelusta.

        Suosittelet vastauksessasi turvallisempaa vaihtoehtoa maksalle. Kuitenkaan et voi tietää, onko kysyjälle tehty kirurginen operaatio (tämä oli kysyjän esimerkki käyttöindikaatiosta) ja samanaikaisesti valtimovuotoa tihuuttava ulcus. Ibuprofeiini voi olla maksalle ok, mutta tässä tapauksessa (jos nämä ovat vallitsevat kaksi vaihtoehtoa) valitsisin parasetamolin. Mikäi taas potilaalla olisi maksaan metastasoinut syöpä ja kipulääkkeitä pitäisi jostain syystä kombinoida (vaikka hieman omituisesti NSAID ja opiaatti), niin luultavasti tässä tapauksessa valitsisin ibuprofeiinin. Tarkoitan sitä, että sekä potilas että hoidollinen tilanne on huomioitava argumentoidessa parempi tai turvallisempi. Kirjoitukseni motiivi on oikeastaan vain sanoa, että pelkkä pakkausseloste ei riitä parempi turvallisempi valintoihin. Tämä sinänsä on ihan tuttua asiaa ja monesti varmaan käsitelty tässkin palstalla.

        Asioita faktualisoidaan (tehdään tosiasioiksi) tällä palstalla myös omakohtaisella kokemuksella. Omakohtaisen kokeumuksen esittäminen on retorinen keino ja aika monesti huomaa, että se oikeuttaa esittämään yleistyksiä (vrt esim. Tipi8).Erilaisten kokemusten jakaminen sinänsä on sitä, mitä näillä palstoilla ihailen. Se on mielenkiintoista ja hyödyllistä. Mutta ehkä niin, että ainakaan itse en sellaisia umpitiukkoja äkkinäisiä ja yksioikoisia yleistäviä johtopäätöksiä tekisi. Tuossa ylläolevassakin, että voi olla monenlaista eikä tiukasti parempi, turvallisempi ja oikeampi vaihtoehto.


      • lo_siento
        booky kirjoitti:

        >Mielelläni lukisin tarkempia perusteluja.

        Mikä on kirjoittamisen tai puheen motiivi? Ehkä se, että valinnat tai ratkaisut eivät ole niin yksioikoisia parempi-huonompi-oikeampi akselilla.


        >Parasetamolin yliannostus on maksalle vaarallista,

        >Ibuprofeenin yliannostus aiheuttaa ennen kaikkea mahaoireita

        Niin. Kipulääkettä harvoin syödään millekään elimelle. Kivun vuoksi pikemminkin. Ja käytön erottaisin yliannostelusta.

        Suosittelet vastauksessasi turvallisempaa vaihtoehtoa maksalle. Kuitenkaan et voi tietää, onko kysyjälle tehty kirurginen operaatio (tämä oli kysyjän esimerkki käyttöindikaatiosta) ja samanaikaisesti valtimovuotoa tihuuttava ulcus. Ibuprofeiini voi olla maksalle ok, mutta tässä tapauksessa (jos nämä ovat vallitsevat kaksi vaihtoehtoa) valitsisin parasetamolin. Mikäi taas potilaalla olisi maksaan metastasoinut syöpä ja kipulääkkeitä pitäisi jostain syystä kombinoida (vaikka hieman omituisesti NSAID ja opiaatti), niin luultavasti tässä tapauksessa valitsisin ibuprofeiinin. Tarkoitan sitä, että sekä potilas että hoidollinen tilanne on huomioitava argumentoidessa parempi tai turvallisempi. Kirjoitukseni motiivi on oikeastaan vain sanoa, että pelkkä pakkausseloste ei riitä parempi turvallisempi valintoihin. Tämä sinänsä on ihan tuttua asiaa ja monesti varmaan käsitelty tässkin palstalla.

        Asioita faktualisoidaan (tehdään tosiasioiksi) tällä palstalla myös omakohtaisella kokemuksella. Omakohtaisen kokeumuksen esittäminen on retorinen keino ja aika monesti huomaa, että se oikeuttaa esittämään yleistyksiä (vrt esim. Tipi8).Erilaisten kokemusten jakaminen sinänsä on sitä, mitä näillä palstoilla ihailen. Se on mielenkiintoista ja hyödyllistä. Mutta ehkä niin, että ainakaan itse en sellaisia umpitiukkoja äkkinäisiä ja yksioikoisia yleistäviä johtopäätöksiä tekisi. Tuossa ylläolevassakin, että voi olla monenlaista eikä tiukasti parempi, turvallisempi ja oikeampi vaihtoehto.

        tarkemmasta pohdinnasta.

        Vastaan nyt alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen (vaihtoehto Panacodille) ilman sisuskalupohdintoja yksinkertaisesti:

        Vaikka Ardinex, Indalgin tai Tramal.


      • booky
        lo_siento kirjoitti:

        tarkemmasta pohdinnasta.

        Vastaan nyt alkuperäisen kirjoittajan kysymykseen (vaihtoehto Panacodille) ilman sisuskalupohdintoja yksinkertaisesti:

        Vaikka Ardinex, Indalgin tai Tramal.

        Kirjoittajan kysymys, jossa ei käy esiin vaiva ja ylläoleva sisäelin- ja yliannostuskirjeenvaihto huomioiden minä puolestani ehdotan Durogesic-laastaria.


    • ritva45

      olla vaihtoehto? Lääkäri varmaan ehdottaa vaihtoehtoja, jos joku lääke ei sovi sinulle. Minulle ei sopinut Tramal, koska siitä tuli liian huono olo (huimaus, pahoinvointi) eikä Burana, ärsytti mahaa. Panacod sen sijaan on ollut tehokasta ja kohtuullisen vatsaystävällistä, vähän kyllä ärsyttää.

      Se on yksilöllistä, mikä sopii kenellekin. Se että täällä on yksi panacod-riippuvainen, tuskin tekee siitä mitenkään vaarallista lääkettä useimmille muille. Kaikissa lääkkeissä on haittavaikutuksensa, ei niitä pidä ruveta turhaan syömään.

      • Tipi81

        ..VAIN YKSI JOKA MYÖNTÄÄ/TUNNISTTAA OLEVANSA RIIPPUVAINEN!! Nämä tuttavani eivät ole vielä niin pitkällä tässä riippuvuudessa kuin minä ja sitten kun he ovat, niin myöntävätkö he sen? Tuskin kehtaavat, koska olen kuullut toiselta jopa kommentin, että en mä nyt niin tyhmä oo et jäisin näihin koukkuun niikun mulle kävi.

        Muistutan edelleen että jäin koukkuun kodeiiniin lääkärin antamalla annoksella. En väärin käytöllä. Kuka vaan meistä voi olla se joka jää koukkuun. Toivoisin että lääkärit harkitsisivat hieman tarkemmin sitä, kenelle tätä lääkettä määrätään. Minä olin 15v kun aloin käyttämään ja varsinainen riippuvuus todettiin vasta ollessani 17v ja varmasti olin jäänyt koukkuun jo paljon ajemmin.

        Mä oon vaan huolissani teistä. Vaatikaa tutkimuksia ja hoitoja ja kaikki mahdollinen, ennenkö suostutte pelkkään lääke hoitoon. Minä itse olin sillon vielä niin nuori, että en tajunnut vaatia tutkimuksia ja nyt kärsin siitä luultavasti loppu elämäni.

        Tiesittekö että kodeiini aiheuttaa esim. sappikiviä? Olen 24v ja jonotan sappi leikkaukseen, tämän kaiken lisäksi korkeasta kivunsieto kyvystäni huolimatta joudun nykyään käyttämään panacodia sappikipuun joka vie tajun ilman lääkitystä. Kipu on siis niin kovaa että kipukynnys ylittyy ja taju lähtee. Sen lisäksi on olemassa riski, että sappirakkoni ns. räjähtää ja siihen voi kuolla, mutta koska olen raskaana, niin leikkausta ei voida vielä tehdä.

        Alkuperäinen tarkotus mihin panacodit mulle määrättiin, oli siis pään särky ja sitten annos nousi siihen 2100mg kodeiinia vuorokaudessa ja sitten alko vierotus ja vierotuksen aikana n. kolme vuotta sitten mulle alko tuleen tosi kovia ylävatsa kipuja joihin ei löytyny selitystä ennekö nyt viime syksynä paljastu, että kodeiini oli aiheuttanut nämä sappi kivet ja ne olisi pitänyt leikata, mutta käytin tuolloin tramalia 1600mg:a päivässä, joten leikkaus olisi ollut vaarallinen ja se jouduttiin perumaan.

        Sitten aloin vähentämään tätä tramalia ja sain sen tiputettua siihen normaali annokseen eli 400mg:an vuorokaudessa ja sitten sain ajan siihen leikkaukseen, mutta juuri ennen leikkausta sain tietää olevani raskaana ja nyt raskaus viikoja on kulunut 13 2 ja yritän epätoivoisesti päästä eroon kaikista lapselle haitallisesta. Vaihdoin heti silloin kuultuani raskaudesta, tramalin takaisin panacodiin ja aloin vähentää Xanoria jota meni ennen tätä 20mg:a vuorokaudessa. Olen siis vieläkin koukussa Xanoriin ja Panacodiin.

        Xanoria pitäisi vähentää 0.5mg kahden viikon välein ja minä laskin sen annoksen heti 8mg:an ja vähän sen jälkeen tiputin vielä neljässä päivässä 4mg:a. Eli käutän nyt 3-4mg Xanoria ja Panacodia 12tbl/päivä ja röökin polton lopetin yhdeksän päivää sitten. Lapsi vaan meni muun elämän edelle ja nyt on pakko repiä itsestänsä kaikki voimat irti ja yrittää pelastaa tuleva lapsi ja tämän innoittamana haluan valistaa ihmisiä riippuvuuksista.

        Mutta kuitenkin olen umpikujassa, koska jos lopetan panacodin käytön kokonaan, niin sappikivut vievät mut sairaalaan joka päivä ja jos en lopeta, niin synnytän kodeiini riippuvaisen lapsen, joka huutaa vierotusoireitaan jatkuvasti. Paasaanko siis ihan tyhjästä asiasta? Kuka vaan voisi olla tässä minun tilanteessani.


      • hei hei
        Tipi81 kirjoitti:

        ..VAIN YKSI JOKA MYÖNTÄÄ/TUNNISTTAA OLEVANSA RIIPPUVAINEN!! Nämä tuttavani eivät ole vielä niin pitkällä tässä riippuvuudessa kuin minä ja sitten kun he ovat, niin myöntävätkö he sen? Tuskin kehtaavat, koska olen kuullut toiselta jopa kommentin, että en mä nyt niin tyhmä oo et jäisin näihin koukkuun niikun mulle kävi.

        Muistutan edelleen että jäin koukkuun kodeiiniin lääkärin antamalla annoksella. En väärin käytöllä. Kuka vaan meistä voi olla se joka jää koukkuun. Toivoisin että lääkärit harkitsisivat hieman tarkemmin sitä, kenelle tätä lääkettä määrätään. Minä olin 15v kun aloin käyttämään ja varsinainen riippuvuus todettiin vasta ollessani 17v ja varmasti olin jäänyt koukkuun jo paljon ajemmin.

        Mä oon vaan huolissani teistä. Vaatikaa tutkimuksia ja hoitoja ja kaikki mahdollinen, ennenkö suostutte pelkkään lääke hoitoon. Minä itse olin sillon vielä niin nuori, että en tajunnut vaatia tutkimuksia ja nyt kärsin siitä luultavasti loppu elämäni.

        Tiesittekö että kodeiini aiheuttaa esim. sappikiviä? Olen 24v ja jonotan sappi leikkaukseen, tämän kaiken lisäksi korkeasta kivunsieto kyvystäni huolimatta joudun nykyään käyttämään panacodia sappikipuun joka vie tajun ilman lääkitystä. Kipu on siis niin kovaa että kipukynnys ylittyy ja taju lähtee. Sen lisäksi on olemassa riski, että sappirakkoni ns. räjähtää ja siihen voi kuolla, mutta koska olen raskaana, niin leikkausta ei voida vielä tehdä.

        Alkuperäinen tarkotus mihin panacodit mulle määrättiin, oli siis pään särky ja sitten annos nousi siihen 2100mg kodeiinia vuorokaudessa ja sitten alko vierotus ja vierotuksen aikana n. kolme vuotta sitten mulle alko tuleen tosi kovia ylävatsa kipuja joihin ei löytyny selitystä ennekö nyt viime syksynä paljastu, että kodeiini oli aiheuttanut nämä sappi kivet ja ne olisi pitänyt leikata, mutta käytin tuolloin tramalia 1600mg:a päivässä, joten leikkaus olisi ollut vaarallinen ja se jouduttiin perumaan.

        Sitten aloin vähentämään tätä tramalia ja sain sen tiputettua siihen normaali annokseen eli 400mg:an vuorokaudessa ja sitten sain ajan siihen leikkaukseen, mutta juuri ennen leikkausta sain tietää olevani raskaana ja nyt raskaus viikoja on kulunut 13 2 ja yritän epätoivoisesti päästä eroon kaikista lapselle haitallisesta. Vaihdoin heti silloin kuultuani raskaudesta, tramalin takaisin panacodiin ja aloin vähentää Xanoria jota meni ennen tätä 20mg:a vuorokaudessa. Olen siis vieläkin koukussa Xanoriin ja Panacodiin.

        Xanoria pitäisi vähentää 0.5mg kahden viikon välein ja minä laskin sen annoksen heti 8mg:an ja vähän sen jälkeen tiputin vielä neljässä päivässä 4mg:a. Eli käutän nyt 3-4mg Xanoria ja Panacodia 12tbl/päivä ja röökin polton lopetin yhdeksän päivää sitten. Lapsi vaan meni muun elämän edelle ja nyt on pakko repiä itsestänsä kaikki voimat irti ja yrittää pelastaa tuleva lapsi ja tämän innoittamana haluan valistaa ihmisiä riippuvuuksista.

        Mutta kuitenkin olen umpikujassa, koska jos lopetan panacodin käytön kokonaan, niin sappikivut vievät mut sairaalaan joka päivä ja jos en lopeta, niin synnytän kodeiini riippuvaisen lapsen, joka huutaa vierotusoireitaan jatkuvasti. Paasaanko siis ihan tyhjästä asiasta? Kuka vaan voisi olla tässä minun tilanteessani.

        Nyt tuli kyllä "soopaa" ja aika tavalla. Kodeiini ja sappikivet. Tiedätkö mitä sappikivet ovat? Meinaatko tosissasi, että sinun on syötävä just panacodia sappikivien takia? Eli ei siis ole vaihtoehtoja.

        Nyt kannattais miettiä kellä lekurilla käy. Sun pitäs saada asiallista tietoa ja kunnon hoitoa.


      • kerropa

        Olen samaa mieltä. Tätä olen yrittänyt sanoa. Hyvä, että tuli yksi järkevä kommentti.


      • lo_siento
        Tipi81 kirjoitti:

        ..VAIN YKSI JOKA MYÖNTÄÄ/TUNNISTTAA OLEVANSA RIIPPUVAINEN!! Nämä tuttavani eivät ole vielä niin pitkällä tässä riippuvuudessa kuin minä ja sitten kun he ovat, niin myöntävätkö he sen? Tuskin kehtaavat, koska olen kuullut toiselta jopa kommentin, että en mä nyt niin tyhmä oo et jäisin näihin koukkuun niikun mulle kävi.

        Muistutan edelleen että jäin koukkuun kodeiiniin lääkärin antamalla annoksella. En väärin käytöllä. Kuka vaan meistä voi olla se joka jää koukkuun. Toivoisin että lääkärit harkitsisivat hieman tarkemmin sitä, kenelle tätä lääkettä määrätään. Minä olin 15v kun aloin käyttämään ja varsinainen riippuvuus todettiin vasta ollessani 17v ja varmasti olin jäänyt koukkuun jo paljon ajemmin.

        Mä oon vaan huolissani teistä. Vaatikaa tutkimuksia ja hoitoja ja kaikki mahdollinen, ennenkö suostutte pelkkään lääke hoitoon. Minä itse olin sillon vielä niin nuori, että en tajunnut vaatia tutkimuksia ja nyt kärsin siitä luultavasti loppu elämäni.

        Tiesittekö että kodeiini aiheuttaa esim. sappikiviä? Olen 24v ja jonotan sappi leikkaukseen, tämän kaiken lisäksi korkeasta kivunsieto kyvystäni huolimatta joudun nykyään käyttämään panacodia sappikipuun joka vie tajun ilman lääkitystä. Kipu on siis niin kovaa että kipukynnys ylittyy ja taju lähtee. Sen lisäksi on olemassa riski, että sappirakkoni ns. räjähtää ja siihen voi kuolla, mutta koska olen raskaana, niin leikkausta ei voida vielä tehdä.

        Alkuperäinen tarkotus mihin panacodit mulle määrättiin, oli siis pään särky ja sitten annos nousi siihen 2100mg kodeiinia vuorokaudessa ja sitten alko vierotus ja vierotuksen aikana n. kolme vuotta sitten mulle alko tuleen tosi kovia ylävatsa kipuja joihin ei löytyny selitystä ennekö nyt viime syksynä paljastu, että kodeiini oli aiheuttanut nämä sappi kivet ja ne olisi pitänyt leikata, mutta käytin tuolloin tramalia 1600mg:a päivässä, joten leikkaus olisi ollut vaarallinen ja se jouduttiin perumaan.

        Sitten aloin vähentämään tätä tramalia ja sain sen tiputettua siihen normaali annokseen eli 400mg:an vuorokaudessa ja sitten sain ajan siihen leikkaukseen, mutta juuri ennen leikkausta sain tietää olevani raskaana ja nyt raskaus viikoja on kulunut 13 2 ja yritän epätoivoisesti päästä eroon kaikista lapselle haitallisesta. Vaihdoin heti silloin kuultuani raskaudesta, tramalin takaisin panacodiin ja aloin vähentää Xanoria jota meni ennen tätä 20mg:a vuorokaudessa. Olen siis vieläkin koukussa Xanoriin ja Panacodiin.

        Xanoria pitäisi vähentää 0.5mg kahden viikon välein ja minä laskin sen annoksen heti 8mg:an ja vähän sen jälkeen tiputin vielä neljässä päivässä 4mg:a. Eli käutän nyt 3-4mg Xanoria ja Panacodia 12tbl/päivä ja röökin polton lopetin yhdeksän päivää sitten. Lapsi vaan meni muun elämän edelle ja nyt on pakko repiä itsestänsä kaikki voimat irti ja yrittää pelastaa tuleva lapsi ja tämän innoittamana haluan valistaa ihmisiä riippuvuuksista.

        Mutta kuitenkin olen umpikujassa, koska jos lopetan panacodin käytön kokonaan, niin sappikivut vievät mut sairaalaan joka päivä ja jos en lopeta, niin synnytän kodeiini riippuvaisen lapsen, joka huutaa vierotusoireitaan jatkuvasti. Paasaanko siis ihan tyhjästä asiasta? Kuka vaan voisi olla tässä minun tilanteessani.

        >> -- annos nousi siihen 2100mg kodeiinia vuorokaudessa -- >>

        Siis 70 tablettia Panacodia vuorokaudessa? Yksi Panacod sisältää 30 mg kodeiinia ja 500 mg parasetamolia. Aikamoinen varasto on täytynyt kotona olla...

        Luulisi jo lääkkeen sisältämästä parasetamolin määrästä (35 000 mg) maksan sanovan poks. Vai oletko eristänyt/suodattanut parasetamolin tabletista pois?

        En valitettavasti ole lukenut tarkemmin aiempia Panacod-viestejäsi.


      • Tipi81
        hei hei kirjoitti:

        Nyt tuli kyllä "soopaa" ja aika tavalla. Kodeiini ja sappikivet. Tiedätkö mitä sappikivet ovat? Meinaatko tosissasi, että sinun on syötävä just panacodia sappikivien takia? Eli ei siis ole vaihtoehtoja.

        Nyt kannattais miettiä kellä lekurilla käy. Sun pitäs saada asiallista tietoa ja kunnon hoitoa.

        Kodeiini siis edistää sppikivien suntyä. En oleta että ne kivet on jotain kivettyneitä kodeiini jämiä tms. :D.. Ja kyllä. Minun on nimenomaan suötävä panacodia sappikpuihin kun, KIPU ON HELVETIN KOVAA, KIPUKYNNYKSEN YLITTÄVÄÄ, JOKA TAS JOHTAA TAJUTTOMUUTEEN JA LITALGIN EI TOIMI. EI SITTEN MISSÄÄN MUODOSSA, EIKÄ MISSÄÄN MÄÄRISSÄ. Ja tramalia en voi enää syödä raskauden vuoksi, niin onko enää muita vaihtoehtoja? Aika hiljasta on tuntunu olevan..

        Ja ei tässä nyt olla yhden lääkärin mielipiteen varassa. Minä kun osaan vaatia hoitoo ja tutkimuksia jos siihen tosissani tarvetta nään. Mutta lääkäriin en turhaan mene, pahan lääkäri-kammoni takia..


      • Tipi81
        lo_siento kirjoitti:

        >> -- annos nousi siihen 2100mg kodeiinia vuorokaudessa -- >>

        Siis 70 tablettia Panacodia vuorokaudessa? Yksi Panacod sisältää 30 mg kodeiinia ja 500 mg parasetamolia. Aikamoinen varasto on täytynyt kotona olla...

        Luulisi jo lääkkeen sisältämästä parasetamolin määrästä (35 000 mg) maksan sanovan poks. Vai oletko eristänyt/suodattanut parasetamolin tabletista pois?

        En valitettavasti ole lukenut tarkemmin aiempia Panacod-viestejäsi.

        Kannattais lukee. Ei mun tarvinu tehä niille panacodeille mitään, kun apteekki teki sen mun puolesta.. Ne valmisti mulle 30 milligramman kodeiini kapseleita joita sitten söin 40 kappaletta päivässä ja siihen päälle 30 panacodia. Ja kyllähän mun maksa-arvot on nyt ekaa kertaa alkanu nouseen kun päivä annos on enää 12 panacodia päivässä, mutta raskaus saattaa myöskin rasittaa joillain maksaa, että se voi myös olla syy.

        Mutta vähennykset on menossa ja mitään hälyttäviä noi mun maksa-arvot ei vielä ollu, mutta tällä elämän tyylillä niistä tulis hälyttäviä, joten vierotus jatkuu, entistäkin tarmokkaammin, myöskin tulevan lapseni vuoksi :)


      • lääkäriltä..
        Tipi81 kirjoitti:

        Kannattais lukee. Ei mun tarvinu tehä niille panacodeille mitään, kun apteekki teki sen mun puolesta.. Ne valmisti mulle 30 milligramman kodeiini kapseleita joita sitten söin 40 kappaletta päivässä ja siihen päälle 30 panacodia. Ja kyllähän mun maksa-arvot on nyt ekaa kertaa alkanu nouseen kun päivä annos on enää 12 panacodia päivässä, mutta raskaus saattaa myöskin rasittaa joillain maksaa, että se voi myös olla syy.

        Mutta vähennykset on menossa ja mitään hälyttäviä noi mun maksa-arvot ei vielä ollu, mutta tällä elämän tyylillä niistä tulis hälyttäviä, joten vierotus jatkuu, entistäkin tarmokkaammin, myöskin tulevan lapseni vuoksi :)

        ..sä kävit hakemassa reseptejä? Meinaan vaan, ettei kukaan lääkäri kirjoita tommosia määriä kodeiinia ja panacodeja yhdeksi päiväksi.

        Vai juuri sitäkö tarkoitit useamman lääkärin hoidolla (vai miten se meni..)että hait monilta lekureilta samat reseptit?

        JOS toi olis yhden lääkärin määräämä annos, pitäis siltä ottaa toimilupa pois ja äkkiä.
        Ihme että oot elossa, vauvaas käy sääliksi.


      • Tipi81 kirjoitti:

        Kannattais lukee. Ei mun tarvinu tehä niille panacodeille mitään, kun apteekki teki sen mun puolesta.. Ne valmisti mulle 30 milligramman kodeiini kapseleita joita sitten söin 40 kappaletta päivässä ja siihen päälle 30 panacodia. Ja kyllähän mun maksa-arvot on nyt ekaa kertaa alkanu nouseen kun päivä annos on enää 12 panacodia päivässä, mutta raskaus saattaa myöskin rasittaa joillain maksaa, että se voi myös olla syy.

        Mutta vähennykset on menossa ja mitään hälyttäviä noi mun maksa-arvot ei vielä ollu, mutta tällä elämän tyylillä niistä tulis hälyttäviä, joten vierotus jatkuu, entistäkin tarmokkaammin, myöskin tulevan lapseni vuoksi :)

        Päiväannostasi Panacodin suhteen.

        Normaalisti aikuisille määrätään 1-2 tablettia 1-4krt/vrk, eli Sinulla on melkein 8 kertainen annos.

        Itse kokeilin Panacodia ja jo toisen pillerin jälkeen tuli tosi paskamainen olotila, joten lopetin niiden nauttimisen.

        Tietoa Panacodista:

        http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php?id=786


      • lo_siento
        Tipi81 kirjoitti:

        Kannattais lukee. Ei mun tarvinu tehä niille panacodeille mitään, kun apteekki teki sen mun puolesta.. Ne valmisti mulle 30 milligramman kodeiini kapseleita joita sitten söin 40 kappaletta päivässä ja siihen päälle 30 panacodia. Ja kyllähän mun maksa-arvot on nyt ekaa kertaa alkanu nouseen kun päivä annos on enää 12 panacodia päivässä, mutta raskaus saattaa myöskin rasittaa joillain maksaa, että se voi myös olla syy.

        Mutta vähennykset on menossa ja mitään hälyttäviä noi mun maksa-arvot ei vielä ollu, mutta tällä elämän tyylillä niistä tulis hälyttäviä, joten vierotus jatkuu, entistäkin tarmokkaammin, myöskin tulevan lapseni vuoksi :)

        asian paremmin. Kuten sanoin, en ollut pahemmin lukenut aiempia viestejäsi aiheesta.


      • puhut....
        Tipi81 kirjoitti:

        Kannattais lukee. Ei mun tarvinu tehä niille panacodeille mitään, kun apteekki teki sen mun puolesta.. Ne valmisti mulle 30 milligramman kodeiini kapseleita joita sitten söin 40 kappaletta päivässä ja siihen päälle 30 panacodia. Ja kyllähän mun maksa-arvot on nyt ekaa kertaa alkanu nouseen kun päivä annos on enää 12 panacodia päivässä, mutta raskaus saattaa myöskin rasittaa joillain maksaa, että se voi myös olla syy.

        Mutta vähennykset on menossa ja mitään hälyttäviä noi mun maksa-arvot ei vielä ollu, mutta tällä elämän tyylillä niistä tulis hälyttäviä, joten vierotus jatkuu, entistäkin tarmokkaammin, myöskin tulevan lapseni vuoksi :)

        Tuollainen annostus ylittäisi moninkertaisesti myrkytysrajat.
        Äläkä yritä väittää vastaan. Olen sen verran lukenut toksikologiaa.
        Jos haluat väitellä tehdään se ihan tiedepohjalla.


      • Tipi81
        puhut.... kirjoitti:

        Tuollainen annostus ylittäisi moninkertaisesti myrkytysrajat.
        Äläkä yritä väittää vastaan. Olen sen verran lukenut toksikologiaa.
        Jos haluat väitellä tehdään se ihan tiedepohjalla.

        Opettele lukeen. Mistä lähtien 2100 milligrammaa kodeiinia vuorokaudessa otettuna on alkanut tappamaan ihmisiä? Ja luettu tietoko on luotettavampaa kuin omakohtainen kokemus? Tulit sitten käytännössä kertomaan mulle just että oon kuollu jo kauan sitten? Apua! Olenko haamu? Miksi perkeeni tapaa minua edelleen jos olen pelkkä haamu? Miten voin kirjoittaa nettiin, vaikka olen kuollut? Ja ennenkaikkea MITEN HELVETISSÄ VOIN OLLA VIELÄ RASKAANAKIN? Synnytänkö haamuvauvan?

        Siistiä! Olen tiettävästi ensimmäinen kuollut ihminen, joka pystyy kommunikoimaan ihmisten kanssa netissä ja ihan kasvotusten ja puhelimessakin! Mahtavaa! En edes järkyty tästä uutisesta, että olen kuollut, koska olen tehnyt niin paljon asioita kuolemani jälkeen ja kuolemani ei vaikuttanut minuun millään tavoin.

        Todella upeeta! Minä pääsen historian kirjoihin! Kuinka moni teistä, hyvät lukijat, voi sanoa samaa? Olen kuollut, ilman että edes itse sitä huomasin! Mitähän lääkärini tähän uutiseen mahtaa sanoa? Vähän jännää kertoo sille että mä oon kuollu ja se ei edes oo huomannu mitään!!

        Mutta hetkinen, Entäs miten ku mun verenpainetta on mitattu neuvolassa ja sairaalassa tässä ihan lähiaikoina? Miten ne ei oo huomannu, et mun sydän ei lyö? Eikä painettakaan pitäis kuolleella olla..? Kyllä ne varmaan mahtaa pitää itteensä tyhminä, kun kuulevat et mä kuolin jo monta vuotta sitten.. Ei hitto! Kiitti tiedosta!


      • lapsellinen
        Tipi81 kirjoitti:

        Opettele lukeen. Mistä lähtien 2100 milligrammaa kodeiinia vuorokaudessa otettuna on alkanut tappamaan ihmisiä? Ja luettu tietoko on luotettavampaa kuin omakohtainen kokemus? Tulit sitten käytännössä kertomaan mulle just että oon kuollu jo kauan sitten? Apua! Olenko haamu? Miksi perkeeni tapaa minua edelleen jos olen pelkkä haamu? Miten voin kirjoittaa nettiin, vaikka olen kuollut? Ja ennenkaikkea MITEN HELVETISSÄ VOIN OLLA VIELÄ RASKAANAKIN? Synnytänkö haamuvauvan?

        Siistiä! Olen tiettävästi ensimmäinen kuollut ihminen, joka pystyy kommunikoimaan ihmisten kanssa netissä ja ihan kasvotusten ja puhelimessakin! Mahtavaa! En edes järkyty tästä uutisesta, että olen kuollut, koska olen tehnyt niin paljon asioita kuolemani jälkeen ja kuolemani ei vaikuttanut minuun millään tavoin.

        Todella upeeta! Minä pääsen historian kirjoihin! Kuinka moni teistä, hyvät lukijat, voi sanoa samaa? Olen kuollut, ilman että edes itse sitä huomasin! Mitähän lääkärini tähän uutiseen mahtaa sanoa? Vähän jännää kertoo sille että mä oon kuollu ja se ei edes oo huomannu mitään!!

        Mutta hetkinen, Entäs miten ku mun verenpainetta on mitattu neuvolassa ja sairaalassa tässä ihan lähiaikoina? Miten ne ei oo huomannu, et mun sydän ei lyö? Eikä painettakaan pitäis kuolleella olla..? Kyllä ne varmaan mahtaa pitää itteensä tyhminä, kun kuulevat et mä kuolin jo monta vuotta sitten.. Ei hitto! Kiitti tiedosta!

        Lopeta jo!


      • niin pääsetkin.
        Tipi81 kirjoitti:

        Opettele lukeen. Mistä lähtien 2100 milligrammaa kodeiinia vuorokaudessa otettuna on alkanut tappamaan ihmisiä? Ja luettu tietoko on luotettavampaa kuin omakohtainen kokemus? Tulit sitten käytännössä kertomaan mulle just että oon kuollu jo kauan sitten? Apua! Olenko haamu? Miksi perkeeni tapaa minua edelleen jos olen pelkkä haamu? Miten voin kirjoittaa nettiin, vaikka olen kuollut? Ja ennenkaikkea MITEN HELVETISSÄ VOIN OLLA VIELÄ RASKAANAKIN? Synnytänkö haamuvauvan?

        Siistiä! Olen tiettävästi ensimmäinen kuollut ihminen, joka pystyy kommunikoimaan ihmisten kanssa netissä ja ihan kasvotusten ja puhelimessakin! Mahtavaa! En edes järkyty tästä uutisesta, että olen kuollut, koska olen tehnyt niin paljon asioita kuolemani jälkeen ja kuolemani ei vaikuttanut minuun millään tavoin.

        Todella upeeta! Minä pääsen historian kirjoihin! Kuinka moni teistä, hyvät lukijat, voi sanoa samaa? Olen kuollut, ilman että edes itse sitä huomasin! Mitähän lääkärini tähän uutiseen mahtaa sanoa? Vähän jännää kertoo sille että mä oon kuollu ja se ei edes oo huomannu mitään!!

        Mutta hetkinen, Entäs miten ku mun verenpainetta on mitattu neuvolassa ja sairaalassa tässä ihan lähiaikoina? Miten ne ei oo huomannu, et mun sydän ei lyö? Eikä painettakaan pitäis kuolleella olla..? Kyllä ne varmaan mahtaa pitää itteensä tyhminä, kun kuulevat et mä kuolin jo monta vuotta sitten.. Ei hitto! Kiitti tiedosta!

        Netin historian suurimpana valehtelijana.

        "Ne valmisti mulle 30 milligramman kodeiini kapseleita joita sitten söin 40 kappaletta päivässä ja siihen päälle 30 panacodia."

        30 panacodia. 500mg paracetamolia tabletissa.
        30 * 500mg = 15000 mg/ vrk.
        Tuo määrä ei ehdi edes poistua kehostasi ennen seuraavaa annosta. Joten Lääkekerääntymä on väistämätön tapaus jos maksavaurio ei ensin.
        Yritä vääntää miten tahansa. MUTTA SINÄ TYTTELIINI VALEHTELET.


      • Tipi81
        lapsellinen kirjoitti:

        Lopeta jo!

        En lopeta. En ihan vielä.


      • arkaan paikkaan
        Tipi81 kirjoitti:

        En lopeta. En ihan vielä.

        En jaksa enää kyllä lukea noita kirjoituksiasi. Mitähän vielä keksit? Luulenpa, että olet vähän huomionkipeä...


      • Tipi81
        niin pääsetkin. kirjoitti:

        Netin historian suurimpana valehtelijana.

        "Ne valmisti mulle 30 milligramman kodeiini kapseleita joita sitten söin 40 kappaletta päivässä ja siihen päälle 30 panacodia."

        30 panacodia. 500mg paracetamolia tabletissa.
        30 * 500mg = 15000 mg/ vrk.
        Tuo määrä ei ehdi edes poistua kehostasi ennen seuraavaa annosta. Joten Lääkekerääntymä on väistämätön tapaus jos maksavaurio ei ensin.
        Yritä vääntää miten tahansa. MUTTA SINÄ TYTTELIINI VALEHTELET.

        Annan sähköposti osoitteeni ja voit sitten sinne ilmoittaa yhteys tietosi (osoite ja puh. nro.) Ja minä soitan ensin sulle ja sitten tarvittaessa lähetän tarvittavista dokumenteista (reseptit) sulle kopiot, jotka osoittaa kertomukseni todellisuuden. Huume reseptistä mulla ei valitettavasti oo kun yks kopio itellä, koska huume reseptithän tunnetusti jää apteekkiin, mutta siinä näkyy tämä kodeiini kapseli määräys.

        Ja nyt asia jää sun "tehtäväkseks" ottaa muhun yhteyttä, vaadittujen tietojen kera, niin sitten näet, että jokainen antamani tieto pitää paikkaansa. Voimme myös sopia tapaamisen, mutta minä en poistu omalta paikkakunnaltani joka on Hämeenlinna. Tapaamisessa voisin näyttää ihan aitoina nämä tavalliset reseptit, jotka mulla on kaikki tallella. Ja siitä huume reseptistä on vaikee saada enää kopioo.

        Yhteyden otot: [email protected]


      • juliet
        Tipi81 kirjoitti:

        Annan sähköposti osoitteeni ja voit sitten sinne ilmoittaa yhteys tietosi (osoite ja puh. nro.) Ja minä soitan ensin sulle ja sitten tarvittaessa lähetän tarvittavista dokumenteista (reseptit) sulle kopiot, jotka osoittaa kertomukseni todellisuuden. Huume reseptistä mulla ei valitettavasti oo kun yks kopio itellä, koska huume reseptithän tunnetusti jää apteekkiin, mutta siinä näkyy tämä kodeiini kapseli määräys.

        Ja nyt asia jää sun "tehtäväkseks" ottaa muhun yhteyttä, vaadittujen tietojen kera, niin sitten näet, että jokainen antamani tieto pitää paikkaansa. Voimme myös sopia tapaamisen, mutta minä en poistu omalta paikkakunnaltani joka on Hämeenlinna. Tapaamisessa voisin näyttää ihan aitoina nämä tavalliset reseptit, jotka mulla on kaikki tallella. Ja siitä huume reseptistä on vaikee saada enää kopioo.

        Yhteyden otot: [email protected]

        niin kovia määriä syöt etten minäkään ymmärrä. Lisäksi mikä apteekki enää tänä päivänä tekee kodeiinikapseleita? Lisäksi kodeiini todellakin pahentaa sappikipuja ja on ehdoton vasta-aihe silloin jos sappikiviä. Joten joko tarina ei voi olla totta tai jos on sinulla ei ole lääkäriä vaan joku konitohtori. Eli kivut vain pahenevat panacodilla jolloin joudut sitä lisäämään ja taas kivut lisääntyy...Kodeiini ei ole kovin hyvä edes kivunlievittäjä vaan vahvistaa hiukan parasetamolin kivunlievitystehoa. Eli pelkkä panadol sinulle. Kodeiini ei sinua auta kivussa vaan ylläpitää addiktia. Ajat sen alas ja käytät pelkkää panadolia


      • lo_siento
        juliet kirjoitti:

        niin kovia määriä syöt etten minäkään ymmärrä. Lisäksi mikä apteekki enää tänä päivänä tekee kodeiinikapseleita? Lisäksi kodeiini todellakin pahentaa sappikipuja ja on ehdoton vasta-aihe silloin jos sappikiviä. Joten joko tarina ei voi olla totta tai jos on sinulla ei ole lääkäriä vaan joku konitohtori. Eli kivut vain pahenevat panacodilla jolloin joudut sitä lisäämään ja taas kivut lisääntyy...Kodeiini ei ole kovin hyvä edes kivunlievittäjä vaan vahvistaa hiukan parasetamolin kivunlievitystehoa. Eli pelkkä panadol sinulle. Kodeiini ei sinua auta kivussa vaan ylläpitää addiktia. Ajat sen alas ja käytät pelkkää panadolia

        ymmärrä, miksi suosittelet parasetamolia kivunlievitykseen ihmiselle, joka käyttää sitä nyt jo (hengen)vaarallisia annoksia.

        Raskaus on toki hyvä peruste parasetamolin kivunlievityskäytölle, mutta jos äiti on vaarassa, silloin on sikiökin.

        Ei silti, ei minullakaan ole patenttiratkaisua asiaan.


      • juliet
        lo_siento kirjoitti:

        ymmärrä, miksi suosittelet parasetamolia kivunlievitykseen ihmiselle, joka käyttää sitä nyt jo (hengen)vaarallisia annoksia.

        Raskaus on toki hyvä peruste parasetamolin kivunlievityskäytölle, mutta jos äiti on vaarassa, silloin on sikiökin.

        Ei silti, ei minullakaan ole patenttiratkaisua asiaan.

        niin suositelluilla annoksilla parasetamolia, ei yli annosohjeiden. Parasetamoli aiheuttaa maksakooman yli 10 g:n annoksilla enkä kyllä tiedä ketään joka siitä hengissä ilman maksansiirtoa selviäisi. Siis kodeiini ei ole hyvä kivunlievittäjä eikä yksinään kipua edes lievitä se VOIMISTAA parasetamolin kiputehoa, eli synergisoi sitä. Minä en edelleenkään ymmärrä tuollaista lääkäriä joka suostuu kirjoittamaan noita tai siis epäilen että epäpätevä kyseessä. Ja itse vaatisin vastuuseen tuosta selvä potilashoitovirhe. Epäilen että ko.potilaalle kuitenkin niin vahva addikti, että tästä ei välitä ja ottaa lääkettä muussa kuin kivunlievitystarkoituksessa. Usein tällainen potilas ikäänkuin perustelee itseleen tarvitsevansa kipuihin lääkettä vaikka ei syytä olekaan. Panacod on annosteluohjeiden mukaan käytettynä hyvä kipulääke esim gastriittipotilaalle tai ulkus-potilaalle


      • PROVO PROVO
        arkaan paikkaan kirjoitti:

        En jaksa enää kyllä lukea noita kirjoituksiasi. Mitähän vielä keksit? Luulenpa, että olet vähän huomionkipeä...

        TIPIN VIESTIT PROVOJA,LOPETEAAN NIIHIN VASTAAMINEN. siis ei kukaan duunaa skidiä tossa olotilassa, panacod pahentaa sappivaivoja,sitä siis ei sappikiviin määrätä, toi määrä lääkettä olisi tosiaankin saanut hänet jo bulanssilla sairaalaan teho-hoitoon, ja lisäksi,jos on niin sairaan peloissaan lääkärille menosta, miten sitä ees saisi tollasia määriä kamaa? PROVO PROVOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!


      • lo_siento
        juliet kirjoitti:

        niin suositelluilla annoksilla parasetamolia, ei yli annosohjeiden. Parasetamoli aiheuttaa maksakooman yli 10 g:n annoksilla enkä kyllä tiedä ketään joka siitä hengissä ilman maksansiirtoa selviäisi. Siis kodeiini ei ole hyvä kivunlievittäjä eikä yksinään kipua edes lievitä se VOIMISTAA parasetamolin kiputehoa, eli synergisoi sitä. Minä en edelleenkään ymmärrä tuollaista lääkäriä joka suostuu kirjoittamaan noita tai siis epäilen että epäpätevä kyseessä. Ja itse vaatisin vastuuseen tuosta selvä potilashoitovirhe. Epäilen että ko.potilaalle kuitenkin niin vahva addikti, että tästä ei välitä ja ottaa lääkettä muussa kuin kivunlievitystarkoituksessa. Usein tällainen potilas ikäänkuin perustelee itseleen tarvitsevansa kipuihin lääkettä vaikka ei syytä olekaan. Panacod on annosteluohjeiden mukaan käytettynä hyvä kipulääke esim gastriittipotilaalle tai ulkus-potilaalle

        tuollaisen käytön jälkeen pitäisi myös lievittää kodeiinin vieroitusoireita...


      • Tipi81
        juliet kirjoitti:

        niin suositelluilla annoksilla parasetamolia, ei yli annosohjeiden. Parasetamoli aiheuttaa maksakooman yli 10 g:n annoksilla enkä kyllä tiedä ketään joka siitä hengissä ilman maksansiirtoa selviäisi. Siis kodeiini ei ole hyvä kivunlievittäjä eikä yksinään kipua edes lievitä se VOIMISTAA parasetamolin kiputehoa, eli synergisoi sitä. Minä en edelleenkään ymmärrä tuollaista lääkäriä joka suostuu kirjoittamaan noita tai siis epäilen että epäpätevä kyseessä. Ja itse vaatisin vastuuseen tuosta selvä potilashoitovirhe. Epäilen että ko.potilaalle kuitenkin niin vahva addikti, että tästä ei välitä ja ottaa lääkettä muussa kuin kivunlievitystarkoituksessa. Usein tällainen potilas ikäänkuin perustelee itseleen tarvitsevansa kipuihin lääkettä vaikka ei syytä olekaan. Panacod on annosteluohjeiden mukaan käytettynä hyvä kipulääke esim gastriittipotilaalle tai ulkus-potilaalle

        ..nyt vielä on epäselvää? Kyllä olen riippuvainen. Kyllä vierotetaan. Kodeiinikapselit oli neljä vuotta sitten käytössä. Nyt päivä annos 12-15 panacodia päivässä. Olen raskaana. Mikään muu kipulääke ei tässä tilanteessa auta, kun kodeiinia vähentää, niin sappikivut alkaa ja sitten makaan sairaalassa panacod huuruissa. Tarvitsen leikkausta, mutta raskaus esti sen. Odotan uutta mahdollisuutta siihen. Juu ja nyt maksa arvoni ovat 115 ja niitten kuuluis kuulemma olla maks. 45 jotain, mutta silti se ei kuulemma ole vielä mitään hälyttävää.

        Ja turha väittää ettei tuosta isosta käytöstä selviäis, kun mä oon siitä elävä todiste. Ja tiedän että mun kuuluis olla kaiken järjen mukaan kuollut, mutta mulla sattu käymään helvetin hyvä säkä. Muhun voi edelleen ottaa yhteyttä jos haluu nähä nää mun reseptit. Mulla ei oo mitään salattavaa, koska en näe mitään syytä salata mitään asioita. Ja pyrin vastaamaan kaikille, mutta en vaan yksinkertasesti kerkiä ja kysymykset tuntuu olevan aina samoja mihin oon jo vastannu, joten lukekaa mun kirjotuksia tarkemmin, ni teijän ei tartte meuhkata sit asioista johon oon jo vastannu. OK? Kysyttävää?


      • juliet
        lo_siento kirjoitti:

        tuollaisen käytön jälkeen pitäisi myös lievittää kodeiinin vieroitusoireita...

        niin, ongelma on se että jos kyseessä sellainen henkilö joka kehittää riippuvuuden vähän joka asiaan on vaikea. Yleensähän näissä puruissa blokataan annos pikkuhiljaa alaspäin ja lisäksi joku bentsodiatsepaami mukaan, mutta jos väärinkäyttöä jo xanorillakin ,niin vaikeaa. Bentso ei saisi olla mukana kuvioissa kun korkeintaan kaksi viikkoa jottei sille ehdi fyysistä riippuvuutta tulla. Joskus on käytetty lumettakin ja se toiminut näillä psyykkisriippuvuutta kehittävillä yllättävän hyvin.....


      • valmis.
        Tipi81 kirjoitti:

        Annan sähköposti osoitteeni ja voit sitten sinne ilmoittaa yhteys tietosi (osoite ja puh. nro.) Ja minä soitan ensin sulle ja sitten tarvittaessa lähetän tarvittavista dokumenteista (reseptit) sulle kopiot, jotka osoittaa kertomukseni todellisuuden. Huume reseptistä mulla ei valitettavasti oo kun yks kopio itellä, koska huume reseptithän tunnetusti jää apteekkiin, mutta siinä näkyy tämä kodeiini kapseli määräys.

        Ja nyt asia jää sun "tehtäväkseks" ottaa muhun yhteyttä, vaadittujen tietojen kera, niin sitten näet, että jokainen antamani tieto pitää paikkaansa. Voimme myös sopia tapaamisen, mutta minä en poistu omalta paikkakunnaltani joka on Hämeenlinna. Tapaamisessa voisin näyttää ihan aitoina nämä tavalliset reseptit, jotka mulla on kaikki tallella. Ja siitä huume reseptistä on vaikee saada enää kopioo.

        Yhteyden otot: [email protected]

        puhumaan myös puhelimessa.


      • siiritär
        Tipi81 kirjoitti:

        ..nyt vielä on epäselvää? Kyllä olen riippuvainen. Kyllä vierotetaan. Kodeiinikapselit oli neljä vuotta sitten käytössä. Nyt päivä annos 12-15 panacodia päivässä. Olen raskaana. Mikään muu kipulääke ei tässä tilanteessa auta, kun kodeiinia vähentää, niin sappikivut alkaa ja sitten makaan sairaalassa panacod huuruissa. Tarvitsen leikkausta, mutta raskaus esti sen. Odotan uutta mahdollisuutta siihen. Juu ja nyt maksa arvoni ovat 115 ja niitten kuuluis kuulemma olla maks. 45 jotain, mutta silti se ei kuulemma ole vielä mitään hälyttävää.

        Ja turha väittää ettei tuosta isosta käytöstä selviäis, kun mä oon siitä elävä todiste. Ja tiedän että mun kuuluis olla kaiken järjen mukaan kuollut, mutta mulla sattu käymään helvetin hyvä säkä. Muhun voi edelleen ottaa yhteyttä jos haluu nähä nää mun reseptit. Mulla ei oo mitään salattavaa, koska en näe mitään syytä salata mitään asioita. Ja pyrin vastaamaan kaikille, mutta en vaan yksinkertasesti kerkiä ja kysymykset tuntuu olevan aina samoja mihin oon jo vastannu, joten lukekaa mun kirjotuksia tarkemmin, ni teijän ei tartte meuhkata sit asioista johon oon jo vastannu. OK? Kysyttävää?

        Raskaus ei ole este leikkaukselle. Voidaan hyvinkin suorittaa, jos tarpeellista. Kodeiini pahentaa sappioireita, ei auta ollenkaan sappikivuissa. Miten voit tuollaista väittää?


      • Tipi81
        siiritär kirjoitti:

        Raskaus ei ole este leikkaukselle. Voidaan hyvinkin suorittaa, jos tarpeellista. Kodeiini pahentaa sappioireita, ei auta ollenkaan sappikivuissa. Miten voit tuollaista väittää?

        ..leikata ensimmäisellä kolmanneksella. Se on nyt ylitetty, mutta koska tilanteeni on pysynyt jo suht pitkään tasaisena, niin leikkaus ei tällä hetkellä ole kiireellinen. Hätä leikkaus voi toki tulla kyseeseen koska vaan, mutta nyt tilanne on vakaa. Joten mitäpä minä voin muuta tehdä, kuin odottaa. Leikkaus tehdään kyllä viimeistään kun aloitan tuon kodeiini vierotuksen, mutta ensin poistetaan xanorit kuvioista.

        Ja ilmeisesti kodeiini vierotus laukaisee nuo pahimmat sappikohtaukset jostain syystä, mutta kun ei kukaan osaa vastata, että miksi, kun tilanteen pitäis olla just päinvastainen. En minä vaan tiedä näistä asioista tarpeeksi, kun kaikki tuijottaa vain niitä oppikirjojaan, eikä ketään kiinnosta selvittää, tätä kodeiinin vähennyksen ja sappikohtauksen yhteyttä. Eikä siihen varmaan mun aikana vastausta saataiskaan, mutta olishan se syytä selvittää tulevaisuuden varalle. Mutta enhän minä voi sitä taas sitten määrätä. Se on noitten lääkäreitten tehtävä.


      • missu
        Tipi81 kirjoitti:

        ..leikata ensimmäisellä kolmanneksella. Se on nyt ylitetty, mutta koska tilanteeni on pysynyt jo suht pitkään tasaisena, niin leikkaus ei tällä hetkellä ole kiireellinen. Hätä leikkaus voi toki tulla kyseeseen koska vaan, mutta nyt tilanne on vakaa. Joten mitäpä minä voin muuta tehdä, kuin odottaa. Leikkaus tehdään kyllä viimeistään kun aloitan tuon kodeiini vierotuksen, mutta ensin poistetaan xanorit kuvioista.

        Ja ilmeisesti kodeiini vierotus laukaisee nuo pahimmat sappikohtaukset jostain syystä, mutta kun ei kukaan osaa vastata, että miksi, kun tilanteen pitäis olla just päinvastainen. En minä vaan tiedä näistä asioista tarpeeksi, kun kaikki tuijottaa vain niitä oppikirjojaan, eikä ketään kiinnosta selvittää, tätä kodeiinin vähennyksen ja sappikohtauksen yhteyttä. Eikä siihen varmaan mun aikana vastausta saataiskaan, mutta olishan se syytä selvittää tulevaisuuden varalle. Mutta enhän minä voi sitä taas sitten määrätä. Se on noitten lääkäreitten tehtävä.

        miksi et tehnyt aborttia sen olisit varmaan saanut ja saisit vieläkin teo:n luvalla. Kun jos tuo määrä on totta lapsi voi olla vaikeasti kehitysvammainen, joka jo syntyessään kokee vakavat vieroitusoireet. Ja pystytkö huolehtimaan hänestä? Kun oman itsesikin´huolehtiminen on retuperällä. Sinun pitäisi saada ensin itsesi kuntoon ja nousuun ennen kuin olisit valmis tuohon. Raskas asia, mutta oletko miettinyt myös lastasi? Voitko elää sen kanssa, jos olet hänelle vamman aiheuttanut. Kodeiinilla ei ole tehty ihmiskokeita suositelluilla annoksilla lyhytaikaisessa käytössä ok, mutta eräät meistä ovat raskaasti sitäkin vastaan. Sikiö nukkuu aineen vaikutuksesta ja ei esim liikuttele jäseniään ja tee hengitysharjoituksia kohdussa samoin kuin ei lääkkeen vaikutuksen alaisena olevat.Tämä voi tuntua raadolliselta kun muut mielipiteitään laukovat, mutta itsehän olet tapauksesi esille tuonut, joten silloin voi odottaa monenlaista kritiikkiä. Toisaalta taas vaikea sanoa mitään koska taustoja ei tunne ei henkilöä ei perhettä henkilön mikroympäristöä. Joten silloin tämä menee vain spekuloinniksi, josta voi mielensä kovastikin pahoittaa. Onnea valitsemallesi tielle ja toivottavasti pysyt päätöksessäsi ja olet todella kovana.


      • Tipi81
        missu kirjoitti:

        miksi et tehnyt aborttia sen olisit varmaan saanut ja saisit vieläkin teo:n luvalla. Kun jos tuo määrä on totta lapsi voi olla vaikeasti kehitysvammainen, joka jo syntyessään kokee vakavat vieroitusoireet. Ja pystytkö huolehtimaan hänestä? Kun oman itsesikin´huolehtiminen on retuperällä. Sinun pitäisi saada ensin itsesi kuntoon ja nousuun ennen kuin olisit valmis tuohon. Raskas asia, mutta oletko miettinyt myös lastasi? Voitko elää sen kanssa, jos olet hänelle vamman aiheuttanut. Kodeiinilla ei ole tehty ihmiskokeita suositelluilla annoksilla lyhytaikaisessa käytössä ok, mutta eräät meistä ovat raskaasti sitäkin vastaan. Sikiö nukkuu aineen vaikutuksesta ja ei esim liikuttele jäseniään ja tee hengitysharjoituksia kohdussa samoin kuin ei lääkkeen vaikutuksen alaisena olevat.Tämä voi tuntua raadolliselta kun muut mielipiteitään laukovat, mutta itsehän olet tapauksesi esille tuonut, joten silloin voi odottaa monenlaista kritiikkiä. Toisaalta taas vaikea sanoa mitään koska taustoja ei tunne ei henkilöä ei perhettä henkilön mikroympäristöä. Joten silloin tämä menee vain spekuloinniksi, josta voi mielensä kovastikin pahoittaa. Onnea valitsemallesi tielle ja toivottavasti pysyt päätöksessäsi ja olet todella kovana.

        ..en siis siksi tehnyt toista. Olen ilmottautunut huume äiti ryhmään, jossa minulle tehdään huume seula noin kolmen viikon välein, käyn ultra tutkimuksissa normaalia enemmän ja saan vielä lapsen syntymän jälkeen koti apua tarvittaessa, jotta en repsahtaisi enää esim. väsymyksen vuoksi. Tähän mennessä ultrassa ei ole ollut mitään poikkeavaa. Lapsi liikkuu normaalisti ja sydänäänet ovat normaalit. niskapoimun turvotus on mitattu ja sitä ei ole. ensi viikolla tehdään rakenne ultra jossa tarkistetaan kaikki rakeenteelliset asiat, kuten sormien ja varpaiden määrä. Kaikki on siis hallinnassa ja olen hankkiutunut suurennuslasin alle, eli yksikin moka ja lapsi viedään multa. Mulla ei siis oo muita vaihtoehtoja, kuin onnistua.

        Mä olen jo yhden lapsen uhrannu lääkkeilleni ja se ei taatusti tuu toistuun. Kärsin siitä keskeytyksen tuomasta syyllisyydestä vieläkin. Ja nyt joku ihmettelee, et enkö osaa käyttää ehkäsyä. Hormooni jutut ei sovi mulle ja jäljelle jäi siis kumin käyttö ja ei tarvittu kun se yks hajonnut kumi ja tässä on tulos. Edellinen raskaus oli kyllä ihan oma moka, silloin en käyttänyt mitään ehkäsyä moneen vuoteen ja yhtäkkiä olinkin raskaana. Mutta se siitä, luulin etten voi saada lapsia ja sitten se vaan tapahtu. Sen jälkeen käytin aina kumia ja tässä sitä ollaan.


      • missu
        Tipi81 kirjoitti:

        ..en siis siksi tehnyt toista. Olen ilmottautunut huume äiti ryhmään, jossa minulle tehdään huume seula noin kolmen viikon välein, käyn ultra tutkimuksissa normaalia enemmän ja saan vielä lapsen syntymän jälkeen koti apua tarvittaessa, jotta en repsahtaisi enää esim. väsymyksen vuoksi. Tähän mennessä ultrassa ei ole ollut mitään poikkeavaa. Lapsi liikkuu normaalisti ja sydänäänet ovat normaalit. niskapoimun turvotus on mitattu ja sitä ei ole. ensi viikolla tehdään rakenne ultra jossa tarkistetaan kaikki rakeenteelliset asiat, kuten sormien ja varpaiden määrä. Kaikki on siis hallinnassa ja olen hankkiutunut suurennuslasin alle, eli yksikin moka ja lapsi viedään multa. Mulla ei siis oo muita vaihtoehtoja, kuin onnistua.

        Mä olen jo yhden lapsen uhrannu lääkkeilleni ja se ei taatusti tuu toistuun. Kärsin siitä keskeytyksen tuomasta syyllisyydestä vieläkin. Ja nyt joku ihmettelee, et enkö osaa käyttää ehkäsyä. Hormooni jutut ei sovi mulle ja jäljelle jäi siis kumin käyttö ja ei tarvittu kun se yks hajonnut kumi ja tässä on tulos. Edellinen raskaus oli kyllä ihan oma moka, silloin en käyttänyt mitään ehkäsyä moneen vuoteen ja yhtäkkiä olinkin raskaana. Mutta se siitä, luulin etten voi saada lapsia ja sitten se vaan tapahtu. Sen jälkeen käytin aina kumia ja tässä sitä ollaan.

        oletkin siis pidemmällä kuin 12 viikolla jos rakenne jo ensi viikolla. Siinä tärkeintä katsottavaa on aivojen rakenne,munuaiset vatsalaukku,sydän sormia ei voi laskea eikä varpaita tai erittäin harvoin luotettavasti. Ja se ei ole mikään yleinen epämuodostuma. Lääkkeiden aiheuttamat epämuodostumat ovat useimmiten toisenlaisia. Häiriöitä munuaisten toiminnassa sydämen rakenteessa keskushermostossa. Ja riippuu täysin ultraajan kokemuksesta, miten hyvin pystyy tulkitsemaan kuvaa missä asennossa sikiö on etc. Kun ajatellaan esim alpratsolaamin pitoisuutta sikiössä, on se huomattava. Istukka päästää sitä "hyvin" lävitse. ´Suu- ja kitalakihalkiot ovat yleisiä käyttäjillä ja se ei ultrassa näy. Mutta voi vauvarukkaa. Mitä kodeiini tekee vauvan suoliston kehittymiselle, sitä ei kai tiedä kukaan. Kodeiinihan lamaa suoliston toimintaa. Miten miehesi sinua tukee? Onko hänkin lääke tai muussa koukussa? Miten hän on raskauden ottanut? Oletko itse koskaan nähnyt Fas-lapsia? Minä olen.


      • sisätautilääkäri
        Tipi81 kirjoitti:

        ..leikata ensimmäisellä kolmanneksella. Se on nyt ylitetty, mutta koska tilanteeni on pysynyt jo suht pitkään tasaisena, niin leikkaus ei tällä hetkellä ole kiireellinen. Hätä leikkaus voi toki tulla kyseeseen koska vaan, mutta nyt tilanne on vakaa. Joten mitäpä minä voin muuta tehdä, kuin odottaa. Leikkaus tehdään kyllä viimeistään kun aloitan tuon kodeiini vierotuksen, mutta ensin poistetaan xanorit kuvioista.

        Ja ilmeisesti kodeiini vierotus laukaisee nuo pahimmat sappikohtaukset jostain syystä, mutta kun ei kukaan osaa vastata, että miksi, kun tilanteen pitäis olla just päinvastainen. En minä vaan tiedä näistä asioista tarpeeksi, kun kaikki tuijottaa vain niitä oppikirjojaan, eikä ketään kiinnosta selvittää, tätä kodeiinin vähennyksen ja sappikohtauksen yhteyttä. Eikä siihen varmaan mun aikana vastausta saataiskaan, mutta olishan se syytä selvittää tulevaisuuden varalle. Mutta enhän minä voi sitä taas sitten määrätä. Se on noitten lääkäreitten tehtävä.

        kodeiini ei VOI laukaista sappikipuja se siis aiheuttaa niitä. Todennäköisesti sinulla siis vieroitusoireet aiheuttavat koliikkikivun suolistossa. Ja väärinkäyttäjänä perustelet itsellesi näin tarvitsevasi lääkettä. Ylävatsakivut sappityyppiset kivut ovat usein suolistosta peräisin olevia esim paksunsuolen puolelta tuntuvia kipuja. Suoliston alueen kivut tuntuvat laajalla säteilevät ja ovat vaikeasti diagnosoitavissa. Jokainen potilas on tässä yksilö ja näin voi harhauttaa lääkäriäkin varsinkin kokemattomampaa. Jos (oikeasti) tuollaisia määriä kodeiinia, suolisto lamaantuu ja kun pitoisuus laskee alkaa taas "elämään" joka voi tuntua kouristeluna esim pohjukaissuolenkin kohdalla. Vrt. sappi...Joten annos pitää titrata varovasti alas. Ja potilaan todella tahtoa eroon lääkkeestä eikä keksiä itselleen tekosyitä. Koska psyykkinen riippuvuus on tämän kohdalla se mikä merkitsee eikä fyysinen. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus joten fyysiset oireet tuntuvat tässä valtavilta vaikka näin ei siis olekaan.


      • Tipi81
        sisätautilääkäri kirjoitti:

        kodeiini ei VOI laukaista sappikipuja se siis aiheuttaa niitä. Todennäköisesti sinulla siis vieroitusoireet aiheuttavat koliikkikivun suolistossa. Ja väärinkäyttäjänä perustelet itsellesi näin tarvitsevasi lääkettä. Ylävatsakivut sappityyppiset kivut ovat usein suolistosta peräisin olevia esim paksunsuolen puolelta tuntuvia kipuja. Suoliston alueen kivut tuntuvat laajalla säteilevät ja ovat vaikeasti diagnosoitavissa. Jokainen potilas on tässä yksilö ja näin voi harhauttaa lääkäriäkin varsinkin kokemattomampaa. Jos (oikeasti) tuollaisia määriä kodeiinia, suolisto lamaantuu ja kun pitoisuus laskee alkaa taas "elämään" joka voi tuntua kouristeluna esim pohjukaissuolenkin kohdalla. Vrt. sappi...Joten annos pitää titrata varovasti alas. Ja potilaan todella tahtoa eroon lääkkeestä eikä keksiä itselleen tekosyitä. Koska psyykkinen riippuvuus on tämän kohdalla se mikä merkitsee eikä fyysinen. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus joten fyysiset oireet tuntuvat tässä valtavilta vaikka näin ei siis olekaan.

        ..voiko nämä minulta tajun vievät kivut olla jotain tuollaista? Kun ennen näitä sppioireita, mun vierotus oireet oli tavallista, aika kovaa maha kipua, mutta n. 3.5 vuotta sitten alkoi tämä mieletön ylävatsa kipu, joka tuolloin diaknosoitiin vaan vierotus oireeksi, mutta vasta viime syksynä otettiin mangeetti kuvat ja katottiin ultralla ja huomattiin että sappirakkoni on täynnä "hiekkaa" ja sielä seassa oli yksi 7mm kivi. Sitten tehtiin leikkaus päätös joka jouduttiin perumaan tramalin suuren kulutuksen vuoksi ja tämän jälkeen seuraavassa sappi-ultrassa tuo 7mm kivi oli kadonnut ja leikkaus varattiin helmikuulle ja tämä peruuntui toistaiseksi silloisen alkuraskauden vuoksi.

        En vaan ymmärrä tätä kuvioo ollenkaan, kun sappikipua se on mikä tulee kun lääkitystä vähennetään, vaikka kaikki tietävätkin että se ei pitäisi olla mahdollista. Ja kyllä sairaala lääkäritkin ovat todellakin hukassa tän mun tilanteen vuoks ja siks kai se leikkaus onkin ainoo vaihtoehto. No olen menos tänään lääkäriin ja saa nähä mitä sielä sanotaan. Ratkaisua todellakin kaipaan. Niin ja en se ole minä joka niitä lääkkeitä mulle kirjottaa ja en tarvi mitään tekosyitä lääkkeen käytölle, sillä jos kyse olisi taas pelkästä riippuvuudesta, niin asia olisi jo täysin hallinnassa. Olen kuitenkin ennenkin pääsyt kuiville kodeiinista ja sillon mulla ei ollu ees mitään varsinaista syytä siihen ja nyt syitä on kaksi: raskaus ja koholla olevat maksa-arvoni. Ja sillon viimeks se mun kodeiini annos oli se mieletön, kun nyt se on pysynyt siinä 15 panacodissa, vaikkakin toleranssi on noussut, eli en tunne lääkkeen vaikutusta niinkuin ennen, kun pystyin aina vaan nostamaan sitä annosta sen mukaan, että tunsin ottaneeni kodeiinia. Nyt en tunne mitään. Otan vain lääkkeet määrättyinä kellon aikoina ja se siitä. Ennen otin lääkeitä sillon kun huomasin edellisten vaikutuksen loppuvan.

        Onhan joku idiootti mulle jo täälä suositellu jotain kovempaa ainetta, että hyötyisinkin siitä, mutta kun mihinkään laittomaan aineeseen en koske ja sekös sitten tekiskin lapselle hyvää. En kai mä nyt ehdontahdon omaa lastani vammaseks tee. Mulla on sentään vielä toivoa, sekä itseni, että lapseni suhteen. Tämä on uusi alku mulle ja uusi mahdollisuus päästä lopullisesti lääkkeistä eroon. Kuinka moni voi sanoa saaneensa tällasen mahdollisuuden? Mä säilyin hengissä, vaikka sen piti olla mahdotonta ja nyt on mun aika tehdä tällä "uudella" elämälläni jotain hyödyllistä. Että kyllä mussa tahtoa riittää, kun vaan sais sen avun ja olenhan sen sanonu, et vaikka leikkausta ei vielä tuliskaan, ni heti xanor vierotuksen jälkeen mä alotan panacodien vähennyksen, keinolla millä hyvänsä. Eiköhän se hätä leikkaus tehdä, kun muutaman yön viettää sairaalassa päivystyksessä.


      • Tipi81
        missu kirjoitti:

        oletkin siis pidemmällä kuin 12 viikolla jos rakenne jo ensi viikolla. Siinä tärkeintä katsottavaa on aivojen rakenne,munuaiset vatsalaukku,sydän sormia ei voi laskea eikä varpaita tai erittäin harvoin luotettavasti. Ja se ei ole mikään yleinen epämuodostuma. Lääkkeiden aiheuttamat epämuodostumat ovat useimmiten toisenlaisia. Häiriöitä munuaisten toiminnassa sydämen rakenteessa keskushermostossa. Ja riippuu täysin ultraajan kokemuksesta, miten hyvin pystyy tulkitsemaan kuvaa missä asennossa sikiö on etc. Kun ajatellaan esim alpratsolaamin pitoisuutta sikiössä, on se huomattava. Istukka päästää sitä "hyvin" lävitse. ´Suu- ja kitalakihalkiot ovat yleisiä käyttäjillä ja se ei ultrassa näy. Mutta voi vauvarukkaa. Mitä kodeiini tekee vauvan suoliston kehittymiselle, sitä ei kai tiedä kukaan. Kodeiinihan lamaa suoliston toimintaa. Miten miehesi sinua tukee? Onko hänkin lääke tai muussa koukussa? Miten hän on raskauden ottanut? Oletko itse koskaan nähnyt Fas-lapsia? Minä olen.

        ..viikkoja 14 1. Ja kuten olen sanonut, niin mun ultrat on normaalia aikasemmin just tän mun tilanteen vuoksi. Ja kyllä yksi tietämäni nainen oli näihin samoihin aikoihin rakenne ultrassa ja häneltä nimenomaan katsottiin myös lapsen sormet ja varpaat ja muut tällaset ulkoiset jutut näitten sisäelinten lisäks. Ja kyllä noi halkiot pystyttäisiin toteamaan 3-ja 4d ultrissa, mutta näillänäkymin en ole kyllä menossa kuin tavallisiin tutkimuksiin ainakaan toistaiseksi.

        Mieheni tuki on lähinnä tätä arkista, eli hän kertoo rakastavansa minua ja seisoo rinnallani vaikeinakin aikoina. Eikä hän käytä mitään muuta, kuin alkoholia ja sitäkin harvoin, mutta koska hän elää kanssani, niin hän näkee myös kaiken, vierotuksen etenemisen ja mahdolliset repsahdukset ja yrittää ymmärttää tilanteeni vaikeutta parhaansa mukaan. Hän ei koskaan tuomitse minua, koska hän näkee kuinka paljon teen töitä tämän raitistumiseni eteen.

        Mutta lopulta, ei hänkään pysty koskaan ymmärtämään täysin mitä mä koen, mutta yrittää silti ja se riittää minulle. Shokkihan tämä raskaus oli hänellekkin alkuun, mutta hän tiesi heti, että keskeytystä en edes harkitse, ellei tarpeeksi pätevää syytä sellaiseen ole. Ja toistaiseksi sellaista syytä ei ole tullut vastaan ja sisareni työskenteli vammaisten parissa ja sanoi, että jos jotain "vikaa" ilmenee, niin kannattaa heti kysyä että miten vakava tilanne on ja pystyykö lapsi tulevaisuudessa esim. kommunikoimaan edes tukiviittomilla ja jos kommunikointi ja liikkuminen onnistuu, niin raskautta ei kannata missään tapauksessa keskeyttää, sillä vammaisetkin lapset pystyvät elämään onnellisen elämän ja mikä minä sitten olen siitä päättämään. Eli keskeytys tulee kyseeseen vaan jos lapsi on niin pahasti kehitysvammainen, että jäisi vuodepotilaaksi joka ei pysty edes kommunikoimaan. Mutta siinäkin tapauksessa vain jos lääkärit ovat todellakin niin varmoja tästä diaknoosista, kuin mahdollista. Ja en ole nähnyt Fas-lapsia.


      • oikeutta
        Tipi81 kirjoitti:

        ..en siis siksi tehnyt toista. Olen ilmottautunut huume äiti ryhmään, jossa minulle tehdään huume seula noin kolmen viikon välein, käyn ultra tutkimuksissa normaalia enemmän ja saan vielä lapsen syntymän jälkeen koti apua tarvittaessa, jotta en repsahtaisi enää esim. väsymyksen vuoksi. Tähän mennessä ultrassa ei ole ollut mitään poikkeavaa. Lapsi liikkuu normaalisti ja sydänäänet ovat normaalit. niskapoimun turvotus on mitattu ja sitä ei ole. ensi viikolla tehdään rakenne ultra jossa tarkistetaan kaikki rakeenteelliset asiat, kuten sormien ja varpaiden määrä. Kaikki on siis hallinnassa ja olen hankkiutunut suurennuslasin alle, eli yksikin moka ja lapsi viedään multa. Mulla ei siis oo muita vaihtoehtoja, kuin onnistua.

        Mä olen jo yhden lapsen uhrannu lääkkeilleni ja se ei taatusti tuu toistuun. Kärsin siitä keskeytyksen tuomasta syyllisyydestä vieläkin. Ja nyt joku ihmettelee, et enkö osaa käyttää ehkäsyä. Hormooni jutut ei sovi mulle ja jäljelle jäi siis kumin käyttö ja ei tarvittu kun se yks hajonnut kumi ja tässä on tulos. Edellinen raskaus oli kyllä ihan oma moka, silloin en käyttänyt mitään ehkäsyä moneen vuoteen ja yhtäkkiä olinkin raskaana. Mutta se siitä, luulin etten voi saada lapsia ja sitten se vaan tapahtu. Sen jälkeen käytin aina kumia ja tässä sitä ollaan.

        >jos lapsi on niin pahasti kehitysvammainen, että jäisi vuodepotilaaksi joka ei pysty edes kommunikoimaan.

        Lapsi kulta. Ei asioita voi tietää etukäteen yhtään millään tähän kyberavaruuteen keksityllä teknisellä vempeleellä tai edes sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Täysiaikainen terve sikiö voi vammautua synnytyksessä. Yleensä kehitykseen liittyvät vammat tulevat esille vasta ajankuluessa sekä samoin niiden syvyys. Esim. selvän down-piirteisen lapsen kehitysvamman syvyys tulee esille vasta ajan kuluessa ja lapsen varttuessa. Ei kukaan kätilö eikä lääkäri lauo synnytyssalissa minkäänlaisia ennustuksia viittomien käytöstä tai muuta tämän tyyppistä. Rakas lapsi, kaikilla, jopa syvästi kehitysvammaisilla on ihmisarvo eikä mikään välineellinen temppu (jos kävelee tai tekee sitä tai tätä) tee ehdolliseksi asiaa.

        Se millä tavalla puhut antaa myös minulle oikeutuksen puheeseen, että sinulle ei pitäisi antaa mitään oikeutta huolehtia lapsestasi synnytyksen jälkeen. Synnytyssalista heti huostaanotto. Toivon, että asianosaiset henkilöt toimivat, kun se aika tulee.


      • Tipi81
        oikeutta kirjoitti:

        >jos lapsi on niin pahasti kehitysvammainen, että jäisi vuodepotilaaksi joka ei pysty edes kommunikoimaan.

        Lapsi kulta. Ei asioita voi tietää etukäteen yhtään millään tähän kyberavaruuteen keksityllä teknisellä vempeleellä tai edes sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Täysiaikainen terve sikiö voi vammautua synnytyksessä. Yleensä kehitykseen liittyvät vammat tulevat esille vasta ajankuluessa sekä samoin niiden syvyys. Esim. selvän down-piirteisen lapsen kehitysvamman syvyys tulee esille vasta ajan kuluessa ja lapsen varttuessa. Ei kukaan kätilö eikä lääkäri lauo synnytyssalissa minkäänlaisia ennustuksia viittomien käytöstä tai muuta tämän tyyppistä. Rakas lapsi, kaikilla, jopa syvästi kehitysvammaisilla on ihmisarvo eikä mikään välineellinen temppu (jos kävelee tai tekee sitä tai tätä) tee ehdolliseksi asiaa.

        Se millä tavalla puhut antaa myös minulle oikeutuksen puheeseen, että sinulle ei pitäisi antaa mitään oikeutta huolehtia lapsestasi synnytyksen jälkeen. Synnytyssalista heti huostaanotto. Toivon, että asianosaiset henkilöt toimivat, kun se aika tulee.

        ..ole jo tehnyt selväksi, että olen itse hankkiutunut suurennuslasin alle ja tilannettani arviodaan hyvin tarkkaan. Kuten olen jo sanonut, niin yksikin väärä liike ja lapseni viedään. Kukaan ei vielä tiedä sitä, että saanko pitää lapsen. Se riippuu täysin minusta ja teoistani. Ja down-syndrooma on jo käytännössä suljettu pois, että siitä ei pitäisi olla huolta, nyt on kyseessä paljon suuremmat jutut. Down lapsi olisi vielä kuules mukava asia siihen verrattun mitä mulla voi olla edessä. Mutta kävin siis tänään lääkärissä ja hän oli erittäin tyytyväinen vierotuksen etenemiseen.

        Oli siis suunnattoman yllättynyt että joku yleensäkkään pystyy tällaiseeen suoritukseen. Kuinka moni riippuvainen on pystynyt tällaisiin vähennyksiin kuin minä? Lääkäreitten mukaan olen ensimmäinen tapaus, joka pystyy irrottautumaan bentsosta tällaisella vauhdilla. Että eiköhän siinä ole jo jotain vihjettä siitä meikäläisen tahdon voimasta ja kovasta yrityksestä? Että ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta minustakin voi oikeesti vielä tulla tämän lapsen äiti ja varmaan tuleekin, sillä kukaan ei varsinaisesti ole mulle suoraan sanonu, et voisin lapseni menettää, mutta epäilen sitä itse. Koska miksi muuten huume seulat ja muu tarkka kontrolli.

        Ja lääkärini oli sitä mieltä, että näin kun jatkan, niin lapsi on todennäköisesti terve. Että revi sitten siitä. Tiedän että musta haluttaisiin kunnon varoittava esimerkki, mutta mä taidan olla siihen vähän liian vahva.


      • me,myself an code...
        Tipi81 kirjoitti:

        Opettele lukeen. Mistä lähtien 2100 milligrammaa kodeiinia vuorokaudessa otettuna on alkanut tappamaan ihmisiä? Ja luettu tietoko on luotettavampaa kuin omakohtainen kokemus? Tulit sitten käytännössä kertomaan mulle just että oon kuollu jo kauan sitten? Apua! Olenko haamu? Miksi perkeeni tapaa minua edelleen jos olen pelkkä haamu? Miten voin kirjoittaa nettiin, vaikka olen kuollut? Ja ennenkaikkea MITEN HELVETISSÄ VOIN OLLA VIELÄ RASKAANAKIN? Synnytänkö haamuvauvan?

        Siistiä! Olen tiettävästi ensimmäinen kuollut ihminen, joka pystyy kommunikoimaan ihmisten kanssa netissä ja ihan kasvotusten ja puhelimessakin! Mahtavaa! En edes järkyty tästä uutisesta, että olen kuollut, koska olen tehnyt niin paljon asioita kuolemani jälkeen ja kuolemani ei vaikuttanut minuun millään tavoin.

        Todella upeeta! Minä pääsen historian kirjoihin! Kuinka moni teistä, hyvät lukijat, voi sanoa samaa? Olen kuollut, ilman että edes itse sitä huomasin! Mitähän lääkärini tähän uutiseen mahtaa sanoa? Vähän jännää kertoo sille että mä oon kuollu ja se ei edes oo huomannu mitään!!

        Mutta hetkinen, Entäs miten ku mun verenpainetta on mitattu neuvolassa ja sairaalassa tässä ihan lähiaikoina? Miten ne ei oo huomannu, et mun sydän ei lyö? Eikä painettakaan pitäis kuolleella olla..? Kyllä ne varmaan mahtaa pitää itteensä tyhminä, kun kuulevat et mä kuolin jo monta vuotta sitten.. Ei hitto! Kiitti tiedosta!

        varo sitä parasetamoolia;)vesierottelu kehiin.


    • jakarta

      hyvä, mutta kun oletko ajatellut että sinua ehkä vähän "kusetetaan". Down ei tule lääkkeiden väärinkäytöstä....tällä mahdoliselle sikiöllä on muita kehitysvammoja jos on. Vedä vaan panacodia sikiö selviää tai sitten ei. Jos selviää voidaan antaa pakkoadoptioon sellaiselle joka todella vauvaa haluaa ja pystyy siitä huolehtimaan, Sinä saat jatkaa aivan rauhassa omaa elämääsi joko ilman ja with codein. Jos olisi sellainen kehitysvamma että olisi psykomotorisesti vaikkapa 5-vuotiaan tasolla loppuelämänsä, miten sen hänelle kertoisit? Tai vaikka 10 v tasolla ? Toivotan onnea sinulle ja kaikkea hyvää kuitenkin loppujen lopuksi joku perhe voi olla todellakin kiitollinen sinulle! Hyvää kevättä ja kesää ja elä ihmisiksi!

      • Tipi81

        ..vierottaudunkin ja teen kaikkeni päästäkseni molemmista lääkkeistä eroon, jotta mitään vaurioita ei ainakaan enää kerkiäisi tulemaan ja minähän tämän syyllisyyden kanssa joudun elämään. Ja siksi paasaan täällä teille tästä aiheesta. Turha sanoo enää kenenkään, ettei olis kuullu tämmösestä riippuvuus mahdollisuudesta. Minä olen varoittanut. Ja tuo down on siis tavallaan poissuljettu niskapoimu turvotuksen perusteella. Sitä turvotusta ei ole.


      • ultraaja
        Tipi81 kirjoitti:

        ..vierottaudunkin ja teen kaikkeni päästäkseni molemmista lääkkeistä eroon, jotta mitään vaurioita ei ainakaan enää kerkiäisi tulemaan ja minähän tämän syyllisyyden kanssa joudun elämään. Ja siksi paasaan täällä teille tästä aiheesta. Turha sanoo enää kenenkään, ettei olis kuullu tämmösestä riippuvuus mahdollisuudesta. Minä olen varoittanut. Ja tuo down on siis tavallaan poissuljettu niskapoimu turvotuksen perusteella. Sitä turvotusta ei ole.

        Mikään ultra ei ole sataprosenttinen. Vaikka ei olisi turvotusta, voi olla down-lapsi. Ja sinä nyt et ollenkaan näytä ymmärtävän, että down-ei ole lääkkeistä johtuva kromosomivirhe. Vain äärimmäisen harvoin näin on.Anomaliat ovat jotain aivan muuta luokkaa kuin tämä. Eikö sinulle kerrota asioiden oikeaa laitaa vai miten? Ihan netistäkin saat jokanaisen tietoa näistä epämuodostumista. Vammat voivat olla sisäelinperäisiä, keskushermoston vajaakehittyneisyyttä ( aivojen rakenteet poikkeavat) tms. Luuletko että kun varpaat ja sormet tallella ja niskapoimu ok niin kaikki ok?


      • sv999999
        Tipi81 kirjoitti:

        ..vierottaudunkin ja teen kaikkeni päästäkseni molemmista lääkkeistä eroon, jotta mitään vaurioita ei ainakaan enää kerkiäisi tulemaan ja minähän tämän syyllisyyden kanssa joudun elämään. Ja siksi paasaan täällä teille tästä aiheesta. Turha sanoo enää kenenkään, ettei olis kuullu tämmösestä riippuvuus mahdollisuudesta. Minä olen varoittanut. Ja tuo down on siis tavallaan poissuljettu niskapoimu turvotuksen perusteella. Sitä turvotusta ei ole.

        niin siis et sinä enää rakennepoikkeavuuksia saa juuri aikaan olet ne jo saanut. Lähinnä hienosäätöä elinten kehitys 4 kuukaudesta eteenpäin elimet alkavat toimia etc. Eli vahinko jo tapahtunut, mutta käytön lopetus on toki hyväksi sikiön riippuvuudelle ja elinten tehtäville jotka pikku hiljaa alkavat toimia. Eli esim erään lääkeaineen käyttö estää tietyn aivojen osan muodostumisen ja se tapahtuu jo ensimmäisten 3 kk aikana.


      • lääkkeiden
        ultraaja kirjoitti:

        Mikään ultra ei ole sataprosenttinen. Vaikka ei olisi turvotusta, voi olla down-lapsi. Ja sinä nyt et ollenkaan näytä ymmärtävän, että down-ei ole lääkkeistä johtuva kromosomivirhe. Vain äärimmäisen harvoin näin on.Anomaliat ovat jotain aivan muuta luokkaa kuin tämä. Eikö sinulle kerrota asioiden oikeaa laitaa vai miten? Ihan netistäkin saat jokanaisen tietoa näistä epämuodostumista. Vammat voivat olla sisäelinperäisiä, keskushermoston vajaakehittyneisyyttä ( aivojen rakenteet poikkeavat) tms. Luuletko että kun varpaat ja sormet tallella ja niskapoimu ok niin kaikki ok?

        aiheuttamat poikkeavuudet. Aivan hydrokefalusta, aivottomuutta (puuttuu kokonaan jokin aivojen osa)Toivotaan parasta, että sinun pienokaisesi olisi terve ja pääsisit itsekin kokonaan eroon lääkkeistä ja heräät joku aamu huomaen kuinka ihanaa elämä on. Selvänä!Ja uskokaa tai älkää eivät lääkärit pelkästään lue ns.alan kirjallisuutta ja sivuja. Ajanvietettä kukin tyylillään!


      • 7-viikolla
        Tipi81 kirjoitti:

        ..vierottaudunkin ja teen kaikkeni päästäkseni molemmista lääkkeistä eroon, jotta mitään vaurioita ei ainakaan enää kerkiäisi tulemaan ja minähän tämän syyllisyyden kanssa joudun elämään. Ja siksi paasaan täällä teille tästä aiheesta. Turha sanoo enää kenenkään, ettei olis kuullu tämmösestä riippuvuus mahdollisuudesta. Minä olen varoittanut. Ja tuo down on siis tavallaan poissuljettu niskapoimu turvotuksen perusteella. Sitä turvotusta ei ole.

        Söin selkäkipuihin muutaman viikon vahvoja tulehduskipulääkkeitä ja Panacodia. Luulin, että lääkkeet ovat jättäneet menkkani pois. Sitten tajusin, että olen raskaana ja kauhuissani koska olin syönyt paljon lääkkeitä. En tiedä tappoiko lääkkeet sikiön, mutta tuli itsestään pois.

        Toivotaan, että vauvasi on terve.
        Jostain luin, että tuonkaltaiseten lääkkeiden syönti on myös erityisen vaarallista raskauden lopussa. En muista aiheuttiko hapenpuutetta vauvalle vai mitä se oli.


      • sv999999
        7-viikolla kirjoitti:

        Söin selkäkipuihin muutaman viikon vahvoja tulehduskipulääkkeitä ja Panacodia. Luulin, että lääkkeet ovat jättäneet menkkani pois. Sitten tajusin, että olen raskaana ja kauhuissani koska olin syönyt paljon lääkkeitä. En tiedä tappoiko lääkkeet sikiön, mutta tuli itsestään pois.

        Toivotaan, että vauvasi on terve.
        Jostain luin, että tuonkaltaiseten lääkkeiden syönti on myös erityisen vaarallista raskauden lopussa. En muista aiheuttiko hapenpuutetta vauvalle vai mitä se oli.

        burana ja muut tulehduskipulääkkeet aiheuttavat lapseveden vähenemistä. Tätä tapahtuu vaikka söisi muutaman päivän tilanne normalisoituu kun lääke lopetetaan. Pitkäaikainen käyttö voisi teoreettisesti aiheuttaa kohtukuolemia koska vedellä tärkeä tehtävä! Lähellä synnytystä buranaa tms. ei saa käyttää edes lyhyitä aikoja koskal lisää verenvuotoriskiä ja pitkittääsynnytystä. Panacod lamaa vauvan hengitystä ja kodeiinilla omat haittansa sydämen toimintaan ja suoliston. Todennäköisesti luonto hoiti tässä mahdollisesti vaikean kehityshäiriön.


      • Tipi81
        ultraaja kirjoitti:

        Mikään ultra ei ole sataprosenttinen. Vaikka ei olisi turvotusta, voi olla down-lapsi. Ja sinä nyt et ollenkaan näytä ymmärtävän, että down-ei ole lääkkeistä johtuva kromosomivirhe. Vain äärimmäisen harvoin näin on.Anomaliat ovat jotain aivan muuta luokkaa kuin tämä. Eikö sinulle kerrota asioiden oikeaa laitaa vai miten? Ihan netistäkin saat jokanaisen tietoa näistä epämuodostumista. Vammat voivat olla sisäelinperäisiä, keskushermoston vajaakehittyneisyyttä ( aivojen rakenteet poikkeavat) tms. Luuletko että kun varpaat ja sormet tallella ja niskapoimu ok niin kaikki ok?

        Ollaan vasta näin alussa tätä raskautta, joten olen kyllä tehnyt kaikille tutuilleni ja sukulaisilleni hyvin selväksi, että mikään ei ole varmaa, ennenkö lapsi syntyy. Olen sanonut että kaikki mahdolliset vauriot ovat mahdollisia ja tiedän että down on kromosomi virheestä johtuva asia, mutta lääkkeeni voivat aiheuttaa erinäisiä kromosomi virheitäkin. Mikään ei siis ole mahdotonta ja tiedän sen enemmän kuin hyvin. Sanovat että nyt olisi aika vaan nauttia raskaudesta, mutta ei mulla sellaseen oo kyllä ollu aikaa tämän vierotuksen ohessa ja tärkeintä on vaan mielestäni yrittää pitää suurin stressi poissa ja edistyä lääke vähennyksissä ja yrittää valmistautua tulevaan, joten tämä raskaus menee multa kyllä kokemuksena ihan ohi, mutta sille ei voi mitään ja jos vaihtoehtona on että tällä tyylillä lapsestani saattaa sittenkin tulla terve, niin oma on menetykseni, kun raskaus ajan ilot menevät ohi ilman sen suurempaa huomioimista.


      • Tipi81
        lääkkeiden kirjoitti:

        aiheuttamat poikkeavuudet. Aivan hydrokefalusta, aivottomuutta (puuttuu kokonaan jokin aivojen osa)Toivotaan parasta, että sinun pienokaisesi olisi terve ja pääsisit itsekin kokonaan eroon lääkkeistä ja heräät joku aamu huomaen kuinka ihanaa elämä on. Selvänä!Ja uskokaa tai älkää eivät lääkärit pelkästään lue ns.alan kirjallisuutta ja sivuja. Ajanvietettä kukin tyylillään!

        ..aikana pitkiäkin aikoja kuivilla ja se aika oli elämäni parasta aikaa pitkiin aikoihin, mutta se ei silloin riittänyt pitämään mua kuivilla jostain syystä. Mutta nyt mulla on todellinen ja tärkeä syy olla kuivilla koko loppu elämäni, sitten kun tämä vierotus loppuu.


      • siltä..
        Tipi81 kirjoitti:

        Ollaan vasta näin alussa tätä raskautta, joten olen kyllä tehnyt kaikille tutuilleni ja sukulaisilleni hyvin selväksi, että mikään ei ole varmaa, ennenkö lapsi syntyy. Olen sanonut että kaikki mahdolliset vauriot ovat mahdollisia ja tiedän että down on kromosomi virheestä johtuva asia, mutta lääkkeeni voivat aiheuttaa erinäisiä kromosomi virheitäkin. Mikään ei siis ole mahdotonta ja tiedän sen enemmän kuin hyvin. Sanovat että nyt olisi aika vaan nauttia raskaudesta, mutta ei mulla sellaseen oo kyllä ollu aikaa tämän vierotuksen ohessa ja tärkeintä on vaan mielestäni yrittää pitää suurin stressi poissa ja edistyä lääke vähennyksissä ja yrittää valmistautua tulevaan, joten tämä raskaus menee multa kyllä kokemuksena ihan ohi, mutta sille ei voi mitään ja jos vaihtoehtona on että tällä tyylillä lapsestani saattaa sittenkin tulla terve, niin oma on menetykseni, kun raskaus ajan ilot menevät ohi ilman sen suurempaa huomioimista.

        että se raskausajan ilosi on nyt tällä hetkellä pienin murhe tässä sopassa... Oliko lapsi vahinko vai teittekö siitä vaan tietoisesti, vaikka olet lääkekoukussa? Harmittaa vaan lapsesi puolesta kovasti...


      • Masi
        Tipi81 kirjoitti:

        Ollaan vasta näin alussa tätä raskautta, joten olen kyllä tehnyt kaikille tutuilleni ja sukulaisilleni hyvin selväksi, että mikään ei ole varmaa, ennenkö lapsi syntyy. Olen sanonut että kaikki mahdolliset vauriot ovat mahdollisia ja tiedän että down on kromosomi virheestä johtuva asia, mutta lääkkeeni voivat aiheuttaa erinäisiä kromosomi virheitäkin. Mikään ei siis ole mahdotonta ja tiedän sen enemmän kuin hyvin. Sanovat että nyt olisi aika vaan nauttia raskaudesta, mutta ei mulla sellaseen oo kyllä ollu aikaa tämän vierotuksen ohessa ja tärkeintä on vaan mielestäni yrittää pitää suurin stressi poissa ja edistyä lääke vähennyksissä ja yrittää valmistautua tulevaan, joten tämä raskaus menee multa kyllä kokemuksena ihan ohi, mutta sille ei voi mitään ja jos vaihtoehtona on että tällä tyylillä lapsestani saattaa sittenkin tulla terve, niin oma on menetykseni, kun raskaus ajan ilot menevät ohi ilman sen suurempaa huomioimista.

        Olet järkevä ihminen kun haet apua tuollaisessa asiassa. Ei ole varmaankaan helppoa kertoa kaikille sukulaisille ja tuttaville, että on tuollainen ongelma, varsinkin kun olet odottava äiti.
        Liian usein saa lukea äideistä jotka eivät ole uskaltaneet hakea apua huumeongelmaansa ja ovat sitten synnyttäneet vammaisen lapsen tai lapsen joka huutaa vieroitusoireiden kourissa.
        Sinulla on kaikki mahdollisuudet onnistua vieroituksessasi ja vauvasi tulee suurella todennäköisyydellä olemaan aivan terve.
        Olet vielä nuori ja sinulla on tärkein mahdollinen tehtävä edessäsi-pienen lapsen kasvattaminen tasapainoiseksi ihmiseksi. Se että olet tajunnut missä mennään ja olet tehnyt asialle jotain on merkki siitä että olet hyvin epäitsekäs ihminen ja siksikin hyvää äitiainesta.
        Haluan sydämmestäni toivottaa sinulle voimia ja jaksamista varmasti vaikean tehtävän edessä. Ajattele positiivisia asiota ja muista että kaikista asioita selviää tavalla tai toisella.


      • Tipi81
        Masi kirjoitti:

        Olet järkevä ihminen kun haet apua tuollaisessa asiassa. Ei ole varmaankaan helppoa kertoa kaikille sukulaisille ja tuttaville, että on tuollainen ongelma, varsinkin kun olet odottava äiti.
        Liian usein saa lukea äideistä jotka eivät ole uskaltaneet hakea apua huumeongelmaansa ja ovat sitten synnyttäneet vammaisen lapsen tai lapsen joka huutaa vieroitusoireiden kourissa.
        Sinulla on kaikki mahdollisuudet onnistua vieroituksessasi ja vauvasi tulee suurella todennäköisyydellä olemaan aivan terve.
        Olet vielä nuori ja sinulla on tärkein mahdollinen tehtävä edessäsi-pienen lapsen kasvattaminen tasapainoiseksi ihmiseksi. Se että olet tajunnut missä mennään ja olet tehnyt asialle jotain on merkki siitä että olet hyvin epäitsekäs ihminen ja siksikin hyvää äitiainesta.
        Haluan sydämmestäni toivottaa sinulle voimia ja jaksamista varmasti vaikean tehtävän edessä. Ajattele positiivisia asiota ja muista että kaikista asioita selviää tavalla tai toisella.

        ..tällä palstalla ketään joka ymmärtäisi tämän koko kuvion. Taidat olla ensimmäinen tai toinen. Kaikki vaan hyökkää mun päälle, kun kerron riippuvuudestani ja minä kun vain yritän saada ihmisiä käsittämään sen, että riippuvuus on sairaus ja siitä saa ja oikeastaan pitääkin puhua ihan reilusti ääneen, koska salailu ei paranna ketään. Minulle itselleni oli heti selvää, aikoinaan kun sain tämän riippuvuus diaknoosin, että apua on haettava, ei tästä yksin selviä ja onneksi lääkärini ohjasi mut A:lle, koska tuskin olisin itse tajunnut että A-klinikka on muitakin kuin alkoholisteja varten. Ja nyt sitten kun levitän tätä tietoa muille, niin minut tuomitaan aivan totaalisesti. Kakki tuntuvat lähinnä vihaavan minua täällä netissä ja tosi elämässä asiat ovat ihan toisin.

        Ei mulla mitään vihaaja ryhmää ympärillä pyöri, vaikka monet sitä täällä tuntuu haluavan, vaan saan juurikin tällaista palautetta kuin sinulta. Missä siis mättää? Onko kokemukseni liian rankkaa luettavaa vai liian todellista ja sitä kautta pelottavaa? No enpä tiedä, mutta sen tiedän, että minä olen ainakin rehellinen itselleni ja sitä kautta myös muille. Minulta kuulee varmasti (välillä vähän liiankin) raa´an totuuden ja monet eivät pysty sitä käsittelemään. Mutta yritänpähän ainakin.

        Ja sille joka kysyi onko raskauteni vahinko, niin olen sen jo tällä lääke palstalla jossain ketjussa kertonut (mahdollisesti tässä ko. ketjussa), että kyllä oli vahinko ja minulle on jo yksi keskeytys tehty joten en toiseen enää lähtenyt, liian rankka kokemus. En kai minä täällä kehtaisi mistään riippuvuudestani ja raskaudestani yhtaikaa "meuhkata" jos olisin tässä tilassa ihan suunnitelmallisesti lasta yrittänyt hankkia. En ole tyhmä.

        Ja tuo sukulaisille kertominen ei todellakaan ole mitään herkkua ja varsinkin kun he tiesivät jo entuudestaan riippuvuudestani ja sitten joutui vielä erkseen sanomaan, että kaikkien on nyt myös valmistauduttava pahinpaan ja siiten kun monet ei kuitenkaan täysin ymmärtänyt aluksi, että kuinka vakavasta asiasta tosiaan on kyse. Todella kiva siinä sitten suunnilleen "maalata" kaikki mahdolliset kauhukuvat kaikille, että he varmasti ymmärtäisivät että nyt on tosi kyseessä. Ja kerrottakoon nyt sekin, että välini tulevan lapseni isän äitiin ovat toistaiseksi katkolla juuri sen vuoksi, että hän ei pystynyt käsittelemään tätä riippuvuus asiaa edes ennen tätä raskautta ja viime joulukuun jälkeen en häntä ole sitten tavannutkaan, mutta eiköhän sekin asia tässä vielä kerkiä järjestymään ja taas sitten oman lähi sukuni kanssa ongelma on se, että tämä lapsi tulee olemaan isovanhempieni ensimmäinen lapsen lapsen lapsi ja näin ollen siis omista vanhemmistani tulee nyt isovanhempia ja ajatus siitä että lapseni ei välttämättä olisikaan terve, tuntuu pahalta vielä kaiken tämän lisäksi heidän takiaan, kun he niin odottavat tätä ensimmäistä.

        Olen siis aika inhottavassa asemassa/tilanteessa, mutta toivoahan on aina. Ainakin minä uskon niin. Ja sitten näitä väliaika tietoja: Xanorit 1.5mg/vrk ja Panacodit vielä toistaiseksi ennallaan. Lapsen ultrissa ei toistaiseksi mitään poikkeavaa ja liikkeet lisääntynyt vierotuksen etenemisen myötä, ei siis enää tokkuraista nukkuvaa ultra kuvaa. :)
        Tulokset siis alkavat tosissaan näkyä.

        Ja kiitokset vielä kannustavista sanoista!


    • or die

      burana 800 on ehkä paras vaihtoehto. eihän panacodit muutenkaan tunnu poistavan kipua, vaan saavat pään sekaisin

    • Anonyymi

      Masennuslääkettä määrätään myöskin fyysisen kivun hoitoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe