Nyt on alettu onneksi puhua lasten turvaistuimista ja niiden käytöstä. Minulla on pienia lapsia ja kohtaan ongelman päivittäin. Nykyiset autot oon suunniteltu muotioikkujen varassa. Niiden muotoilussa ei enää ajetella todellista käyttöä ja tarpeita. Minulla on tyylillinen kohtuullisen tilava perheauto(Avensis). Lasten istuinten sovittaminen siihen on todella vaikeaa ja kun istuimet ovat paikallaan autoon ei mahdu enää kukaan istumaan mukavasti. 80-luvun perheautoihin turvaistuimet mahtuivat ongelmitta ja niiden käyttö ei hekentänyt oleellisesti muiden matkustajien mukavuutta. Nykyiset tila-autotkaan eivät oikeasti ratkaise ongelmaa. Nekin muotoiltu idioottimaisesti. Ergonometria ja käytännöllisyys ovat asioita, jotka on heitetty romukoppaan uusia autoja suunniteltaessa. Tilalle ovat tulleet imago, muoti ym. tyhjänpäiväinen hömppä. Siksi lapsia kuolee kolareissa paljon. Vaikeakäyttöisyys estää turvavälineiden oikean käytön.
Lasten turvallisuudesta
3
246
Vastaukset
pelkkää asiaa. Autojen kuljetushyötysuhde ja käytännöllisyys on suorastaan romahtanut.
- t.bone
Ei viitsitä laittaa istuimia tarpeeksi hyvin vaikka voitaisiin. "ei se oon niin tarkkaa"
Lapset ei välttämättä ole edes vöissä. (juuri tänään ihmettelin kun viereisessä autossa liikennevaloissa lapsi pomppi ihan vapaana)
Istuin ostetaan auton mukaan! Pitää kokeilla että istuin toimii kyseisessä autossa hyvin ja että se on tarpeeksi selkeä laittaa siihen. Aina on löytynyt sopiva istuin!
Autot ovat tuhannesti turvallisempia kuin ennen. Asenteet eivät vain ole parantuneet yhtään.- paikkaansa
ei se aian mene noin,mitä jos ostat uuden auton ja sulla on jo istuin!!!?ostatko kenteis uuden istuimen myös?no kaikilla ei ole varaa!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei184881Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271565- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701369Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3271304- 481286
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721190Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12531021- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50918