Krooninen tonsilliitti

Inka

Olisin kiinnostunut kuulemaan kroonisesta tonsilliitista ( nielurisatulehdus ). Itsellä "oireina" aina välillä sellainen olo että olisi tulossa flunssa, mutta sitten ei tulekaan :), limainen kurkku, proppuja ja pahanhajuinen hengitys. Pahanhajuinen hengitys ei johdu hampaista, koska ne on äskettäin hoidettu kuntoon. Toisaalta kärsin myös refluksitaudista ja sekin kuulemma voi aiheuttaa pahanhajuista hengitystä. Proput eivät välttämättä ole näkyvissä ja sitten yks kaks tulevat suuhun kun irtoavat. Muutama vuosi sitten oli muutaman kerran nielurisatulehdus korkean kuumeen kanssa ja aikoinaan olen sairastanut monia angiinoita. Nielurisat ovat siis sellaiset "kuoppaiset". Kurkkulääkärillä olen viimeksi ollut puolisen vuotta sitten kun oli palan tunnetta kurkussa ja silloin siis päädyttiin tuohon refluksiin. En ottanut puheeksi proppuja. Kurkku tutkittiin ihan perusteellisesti ja lääkäri ei maininnut mitään erityistä nielurisoistani ( en niistä kyllä itsekään kysellyt ). Millä tavalla krooninen nielurisatulehdus oireilee ja onko ainoana hoitavana konstina nielurisojen poisto ?

4

10959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pippurisi

Taitaa nielurisojen poisto olla ainoa tapa, jolla saa tulehduksen aisoihin, eikä sen jälkeen tule enää angiinoita. Kyllä kannattaa..

• vad nu

siihen sanotte että minulle lääkäri juuri antoi kaksi viikkoa miettimisaikaa vastaavaan vaivaan: sanoi että kannattaa miettiä nielurisojen poistoa, sillä se tekee nielun väljemmäksi ja kurkkukivut voivat lisääntyä, kuulemma. Risat ovat imukudosta ja suojaamassa flunssan iskiessä, ensimmäisenä iskun kohteena...onko tässä jotain perää?

• pippurisi
        vad nu kirjoitti:

siihen sanotte että minulle lääkäri juuri antoi kaksi viikkoa miettimisaikaa vastaavaan vaivaan: sanoi että kannattaa miettiä nielurisojen poistoa, sillä se tekee nielun väljemmäksi ja kurkkukivut voivat lisääntyä, kuulemma. Risat ovat imukudosta ja suojaamassa flunssan iskiessä, ensimmäisenä iskun kohteena...onko tässä jotain perää?

Ei ainakaan mulla oo lisänny flunssia.. Leikkauksesta on nyt 6 vuotta. En oo ainakaan kokenu, et olis enempää kurkkukipuja tms sairauksia. Mut angiinat loppu ja se oli helpotus mulle. Ennen yökkäilin tosi helposti, jos esim lääkäri tutki kurkkua, nykyään ei enää samanlaista, mut toki mitään isompaa ronkkimista ei kestä. Kurkun löystymisestä en tiiä.

• Anonyymi

Eipä auttanut isojen poisto angiina toistuu edelleen tyttärelläni

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1709
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1449
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1318
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1209
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1103
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe