Kävin apteekissa ostamassa reseptillä yskälääkettä. (codesan comp) Apteekkari sanoi et resepiti jää heille. Rupesin miettiin et miks? normisti olen kaikki reseptit saanut mukaani? vaikuttaako asiaan et toi litku on kolmiolääke tai se et se on opiaattijohdannainen? tää rupes mua nyt häirii, jos joku osais vastata
Minkä takia
15
13862
Vastaukset
- jekulii
moi vaan miksi et kysyny suoraan siltä apteekkarilta??
- tyttö85
syystä etten tajunnut, rupesin nyt vasta miettiin et eiks normisti reseptit saa mukaan sieltä. No joo tästä huomaa et aniharvoin olen lääkkeitä syönyt
- .......
tyttö85 kirjoitti:
syystä etten tajunnut, rupesin nyt vasta miettiin et eiks normisti reseptit saa mukaan sieltä. No joo tästä huomaa et aniharvoin olen lääkkeitä syönyt
On muutamia lääkkeitä, joiden määräämistä seurataan. Codesan Comp yskänlääke on yksi sellainen. Kyseisen määräyksen on antanut Lääkelaitos.
- tyttö85
....... kirjoitti:
On muutamia lääkkeitä, joiden määräämistä seurataan. Codesan Comp yskänlääke on yksi sellainen. Kyseisen määräyksen on antanut Lääkelaitos.
Ja jatko kysymys, miks sitä seurataan? johtuuko se tuosta opiaattista vai mistä? seurataanko sitä yleisellä tasolla vai potilaan (saako sa ihminen sitä paljon) tai lääkäriä? tai kuntaa? jne
- ........
tyttö85 kirjoitti:
Ja jatko kysymys, miks sitä seurataan? johtuuko se tuosta opiaattista vai mistä? seurataanko sitä yleisellä tasolla vai potilaan (saako sa ihminen sitä paljon) tai lääkäriä? tai kuntaa? jne
Sitä seurataan juuri sen kodeiinin takia, väärinkäytön ehkäisemiseksi. Seurataan varmasti myös lääkkeen käyttäjiä mutta myös määrääjiä eli lääkäriä.
- Codecomp
........ kirjoitti:
Sitä seurataan juuri sen kodeiinin takia, väärinkäytön ehkäisemiseksi. Seurataan varmasti myös lääkkeen käyttäjiä mutta myös määrääjiä eli lääkäriä.
Käsittääkseni seuraamisen syy ei ole niinkään tuotteen sisältämä kodeiini, vaan efedriini.
Onhan kodeiinia sisältäviä tuotteita saatavilla ihan reseptivapaastikkin, joskin laimeammalla kodeiini pitoisuudella. - likkapa
Codecomp kirjoitti:
Käsittääkseni seuraamisen syy ei ole niinkään tuotteen sisältämä kodeiini, vaan efedriini.
Onhan kodeiinia sisältäviä tuotteita saatavilla ihan reseptivapaastikkin, joskin laimeammalla kodeiini pitoisuudella.Tuotteen sisältämä efedriini on vahva hengityselinsairausten hoitoon käytetty lääke (johdannaisena pseudoefedriini), jonka saamista valvotaan siksi että siitä saa tehtyä amfetamiinia. Eli siis tässä se syy miksi lääkkeen määrämisiä ja myymistä valvotaan kireämmin.
- nappiveikko
likkapa kirjoitti:
Tuotteen sisältämä efedriini on vahva hengityselinsairausten hoitoon käytetty lääke (johdannaisena pseudoefedriini), jonka saamista valvotaan siksi että siitä saa tehtyä amfetamiinia. Eli siis tässä se syy miksi lääkkeen määrämisiä ja myymistä valvotaan kireämmin.
codesan comp.on siksi resepti lääke koska siinä on kodeiinia joka on opiaattijohdannainen lääke joka aiheuttaa euforiaa eli mielihyvää aivoissa...ja sekäkäyttäjät tykkäävät kaikista huumaavista lääkkeistä!!!! ;D ;D ;D
- nappioveikko
Codecomp kirjoitti:
Onhan kodeiinia sisältäviä tuotteita saatavilla ihan reseptivapaastikkin, joskin laimeammalla kodeiini pitoisuudella.kodeiini on opiaattijohdannainen huumaava aine.
Mainitaan myös Codesan Comp.
http://www.oikeus.fi/vksv/uploads/i2avajetfyluyv5.pdf- papu
Resepti jää apteekille, jos sillä ei enää saa mitään eli lääkettä ei haeta toistamiseen. Sitten reseptin saa itselleen, jos pitää hakea lääkettä vaikka uudestaan jonkin ajan kuluttua.
- Mie vaan
papu kirjoitti:
Resepti jää apteekille, jos sillä ei enää saa mitään eli lääkettä ei haeta toistamiseen. Sitten reseptin saa itselleen, jos pitää hakea lääkettä vaikka uudestaan jonkin ajan kuluttua.
tämä ei kyllä pidä paikkansa. Itsekin juuri tuota lääkettä hain ja kaikki muut reseptit olen kotiin asti saanu.
- asd..
papu kirjoitti:
pitää lääkäriltä käydä uudestaan hakemaan resepti, ei ne sitä kotia anna missään tapauksessa.
- Apteekin täti
papu kirjoitti:
Codesan Compin resepti jää apteekkiin oli reseptissä lääkettä jäljellä tahi ei. Näin pyritään ehkäisemään lääkkeen väärinkäyttöä.
- Apteekin täti
Apteekin täti kirjoitti:
Codesan Compin resepti jää apteekkiin oli reseptissä lääkettä jäljellä tahi ei. Näin pyritään ehkäisemään lääkkeen väärinkäyttöä.
Ja kyllä reseptistä saa jäljellä jääneen lääkkeen apteekista. Se vain pitää hakea samasta apteekista mihin resepti on jäänyt. Yleensä apteekista annetaan "vastamerkki" tms, joka muistuttaa asiakasta noutamattomasta akuperäisen reseptin vaatimasta lääkkeestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265