Kun saa miehen itkemään..

Pahan olon tehnyt.

Kävi semmonen juttu tossa pari päivää sitten että riideltiin poikaystäväni kanssa ja hän alkoi itkeä.Silloin mulla tuli paha olo ja aloin itsekin itkemään.Mietin aina pienempänä että maailmassa ei ole yhtään miestä joka itkisi minun vuoksi.Ja nyt sain sitten miehen itkemään.onko muilla käynnyt koskaa samoin?Mulle tuli paha olo ja jotenkin kiusaantunut olo.Ja silti rakastan miestäni täydestä sydämmestäni.Ja en halua että hän itkee vuokseni jos laitan riidan pystyyn jostakin typerästä asiasta.Mietteitä muilta?

23

6173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimi erkki

      ...jos mies osaa itkeä. Mies nimittäin saa itkeä! Huomasin itse tuossa pari kuukautta sitten kuultuani rakkaaltani eräänlaisesta tekstiviestisuhteesta, että itkeminen oli ok. Ja minä olen 43v! Luulin jo kyynelteen loppuneen, mutta ei. Vielä viime yönä vaimo oli lohdutellut, kun olin unissani itkenyt (koskee vieläkin nimittäin vietävästi...)

    • L

      Ei siinä ole mitään pahaa sinänsä. Paitsi se
      että tuotti toiselle tosi pahan olon.
      Minäkin olen suuttumuksellani saanut
      mieheni muutamaan otteeseen itkemään, ja
      tiedän että silloin kyllä unohtuu hetkeksi se
      mistä sitä suuttui, ja
      tärkeintä on vaan pyytää anteeksi. Kai se
      johtuu siitä että mihet itkevät niin
      harvoin että kun se kyynel sitten vierähtää
      niin menee ihan hämilleen.

    • me

      tuntuu ettei mieheni vierittäisi ainuttakaan kyyneltä vuokseni..ja minä puolestaan itken senkin edestä..en edes ymmärrä miksi olemme yhdessä kun asiat on näin,..=(
      tuntuu ettei ole oikeaa rakkautta ollenkaan näin.

      • tyttö

        ensimmäisen kerran poikaystäväni itki nähteni, kun n. vuosi sitten keskustelimme suhteestamme kohtalaisen vakavaan sävyyn. Hän oli varma, että halua jättää hänet ja pelkäsi sitä niin paljon, että alkoi itkeä. Aikeeni eivät tosin ollut kyseiset, halusin vain selvitellä asioita, mutta siinähän sitä sitten jäi kaikki keskustelu, keskittyi vain siihen, miten saa lohdutettua rakasta...
        Tämän jälkeen olen usein miettinyt(hän on siis sen jälkeenkin muutaman kerran itkenyt...)"miten saisin sen loppumaan". Anteeksi kaikilta miehiltä, mutta jossain hyvin syvällä sisimmässäni minulla kytee ajatus, että "kunnon mies ei saisi itkeä". Tiedän, että se on sukupuolista syrjintää ym. ym. , mutta silti, tilanne on niin kiusallinen jos se, joka itkee onkin hän enkä minä.
        Ehkä olen vain liian kriittinen ja odotan liikoja, eikä tämä asia toki ole suhdettamme vahindoittanut, mutta tämä nyt oli minun mielipiteeni...


      • MIESEINÖSÖ

        NÖSSÖ


    • personal person

      Minäkin sain poikaystävän itkemään, ihan tuossa pari päivää sitten ...tosin se ei johtunut riidasta (emme ole vielä riidellyt kertaakaan) vaan siitä kun vannottiin rakkauttamme toisillemme, ja se oli niin herkkä hetki. Hän vain sanoi "itkettää" ja kyyneleet tuli hänen silmiin...sanoin että itke pois vaan, ja sitten aloin itsekin itkeä :) onnen kyyneliä..

    • jenni

      ne hetket muistaa, niitä on niin harvoin.
      Olen saanut itkemään, tappelun yhteydessä, hän on alkanut itkemään ja pyytelemään etten koskaan jättäisi häntä. Niinkuin joku sanoi, siinä kyllä aseet tipahtaa heti alas. Tulee vaan sellanen olo että nyt tapahtuu jotain, mitä ei ehkä kannata vielä yllyttää - nyt riittää.
      Mutta kyllä minulle hänen itkunsa on saanut vakuuttumaan että hän todella rakastaa minua, hän itkee vuokseni. Hän itkee koska pelkää joskus menettävänsä minut. Olen hänelle niin tärkeä - se tuntuu hyvälle.

      • einaiselleItkevämies

        nyt tapahtuu jotain mitä ei ehkä kannata vielä yllyttää? siis että mitä?

        mitä salaisuuksia poika ystävälläsi on? eikö suhteen pitäis olla rehellinen niin tunteellisesti kuin muutenki.. tosi oudot vibat tuli tuosta viestistä


    • Daddy

      Itku on ihan mukavaa, koska se tyhjentää kaiken päästä ja nousee ihan uusi ihminen. Se kai johtuu siitä, että itkevillä miehillä on voimakkaampia tunteita. Olen itkenyt monen naisen takia monta kertaa. Yleensä ne ovat liittyneet kivan suhteen päättymiseen. Itse riidan takia en muista itkeneeni kovinkaan usein.

      Paras itku oli kyllä muutama kuukausi sitten, kun tapasin nykyisen morsiameni. Tuntui kuin taivas olisi auennut. Ehkä tänä vuonna on ollut se ilosta itkun aika, joka on tosi hyvää. Oli syy mikä tahansa, niin itkijälle se taitaa olla hyvää terapiaa, jos sille on selvä syy.

      • outomies4

        oon minäki itkeny naisen takia, mutta en hänen edessään tai hänen nähtensä. semmoinen olisi vain epämiehistä säälin kerjäämistä. en halua etta nainen olis pelkäästää säälin takia kanssani


    • avovaimo

      mieheni on joskus itkenyt minun ja meidän suhteen vuoksi. nykyään häntä ei tunnu mikään liikuttavan. ja TÄMÄ minua ahdistaa, eikö hän tunne enää mitään? ole onnellinen että miehelläsi on tunteet. kyllä miehet saa ja niiden olisi hyvin suotavaakin itkeä. ei se ole meidän naisten yksinoikeus.

      • piilossa

        Oikeat miehet eivät itke ja jos itkevätkin niin tekevät sen muiden katseiden ulottumattomissa. Kyllä minullakin ns tippa linssiin tulee herkissä tilanteissa mutta en itkuun kyllä pillahda. Mitä siitä tulee että perheen pää itkee. Miehen kuuluu olla vaimon tukena eikä pillahtaa itkuun joka tilanteessa.


      • rex
        piilossa kirjoitti:

        Oikeat miehet eivät itke ja jos itkevätkin niin tekevät sen muiden katseiden ulottumattomissa. Kyllä minullakin ns tippa linssiin tulee herkissä tilanteissa mutta en itkuun kyllä pillahda. Mitä siitä tulee että perheen pää itkee. Miehen kuuluu olla vaimon tukena eikä pillahtaa itkuun joka tilanteessa.

        Höpöhöpö - miehelle itku kuuluu siinä missä naisellekin. Ilmeisesti 'oikeat miehet' vetävät itsensä ennemmin hirteen tai ampuvat kuulan kalloon ennenkuin itkevät ja pyytävät apua. Pääasia lienee, että murehditaan ihan yksikseen ja piilossa muilta.

        Ennemmin ninä huolestuisin ihmisestä, joka ei koskaan itkisi missään tilanteissa.


      • epämiehisiähomoja

        "piilossa" kirjoitut hyvin ja asiaa. jos tulee joku tiukka tilanne niin miehen pitää henkisesti kestää se ja olla pillahtamatta itkuun. miettikää miten turhia esim ne sotilaat oli jotka itki taistelu kentällä hysteerisesti eivätkö kyenneet ampumaan vihollista. ei niillä tehny mitään.

        samoin myös jos esim naista uhkaa joku nii miehen pitää puolustaa eikä pillahtaa itkuun.

        samoin myös jos tulee joku hätätilanne nii miehen pitää toimia kylmän viileesti eikä voi vaan vollottaa, silloinhan vastuu kaikesta jää naiselle vaikka se on herkempi


    • Itkijä

      Poikakaverini on hyvin herkkä, huomasin sen joskus kun purin hänelle tunteitani jotka saivat minut itkemään...useastikin. ja huomasin että poikaystäväni itki myös. tavallaan yllätyin, mutta toisaalta se on minusta hyvä juttu, sillä olisi kaameaa jos hän sanoisi että lopeta toi vollaaminen tai jotain sellasta. ollaan ylpeitä herkistä, TUNTEET OMISTAVISTA miehistämme!

      • miehen mielipide

        kyllä se niin on että nainen saa kaikkein kovimmankin miehen itkemään.


      • outojamiettiliäs2

        mikä ihme suomalaisia miehiä vaivaa? outoa. ja ärsyttävää.. olenko ainoa mies joka ei rupea itkemään jos nainen itkee minulle ja kaipaa tukea ja miehisyyttä


    • Rosaliina

      Meillä on suhteessa aika suuri "tunnelataus". On paljon rakkautta ja intohimoa, mutta sitten myös negatiivisia tunteita.
      Itse ärähdän vihaisena helposti todella pahasti, ja saan miehen itkemään sanoillani. Olen itsekin tunteellinen ihminen, mutta itkenyt selvinpäin mieheni edessä vain kerran. Hän on itkenyt paljon useammin.
      Mies ei todellakaan ole mikään nynny, vaan menevä urheilija, joka kaveriporukassaan on "kovis".

      • lolleers

        siis näin monilla naisilla kokemuksia nössö miehistä.. jättäkää ne nössö miehet ne kuuluu takas äidin helmoihin ei niistä oo mihinkää


    • Kgkjhg

      Kuuntele Juice: Yhdessä itkien.

    • Itse pidän itkemistä henkisen terveyden merkkinä. Olen seurannut vuosikymmeniä Lapin miestä joka ei itke, joka ei turhamainen eikä muutenkaan akkamainen ja ymmärrettyäni lopulta mitä kaikkea tuon henkilön mielessä oikeasti tapahtuu ja miten iso määrä sellaisia inhimillisiä tunteita jää piiloon ja kokonaan huomiotta joiden ei tarvitsisi, ja kuinka usein toiset perheessä "lyövät lyötyä" niin sanotusti koska hän on ainoa jolla ei ole mahdollisuutta näyttää tunteitaan eikä kukaan huomaa ajoissa miltä hänestä tuntuu, pidän tuota vain ja ainoastaan surullisena. Kyllä, puhun omasta isästäni joka kylläkin on kaikin puolin kunnon mies mutta on surkeaa että tämä taipumus laiminlyödä omaa itseä ja omien tunteiden tunnnistamista esti mm. minua näkemästä häntä sellaisena kuin hän oikeasti on. Vasta myöhemmin olen ymmärtänyt millaista tragediaa olen seurannut ja mistä kaikki muiden mielestä kohtuuttomat ja huonosta luonteesta johtuvat ärhentelyt todellisuudessa saavat alkunsa. Ei näin.....

    • tunteet_jäätyy

      Mua itkettää ainoastaan läheisen kuolema, en tiedä onko elämä kovettanut liikaa, ainakin koulinut jos ei muuta.

    • Nimimerkkixxw

      En ole saanut (luojan kiitos) itkemään. Mutta siis itkeminenhän riippuu persoonasta - jotkut itkee helpommin ja jokavälissä. Jotkut taas ei itke vaikka ihan yhtälailla tai jopa enemmän sattuu. Omaa miestä en ole ikinä pitkän parisuhteen aikana nähnyt itkevän; en hautajaisissa tai tilanteissa, jotka liittyivät jopa omaan poikaan. Vaikka tilanteet siis viiltäneet ihan helkkaristi. Itse en pidä tätä minkäänlaisena merkkinä terveystilasta - kaikki henkiset kyvyt kuten empatia ja tunteiden ilmaiseminen täysin kohdallaan - eri juttu jos on sulkeutunut eli ei mitenkään ilmaise tunteitaan. Täytyy sanoa, että olen tavallaan tyytyväinen että hän on persoonaltaan sellainen. Jotenkin miesten ja poikien itkeminen on erityisen kivistävää katsottavaa. Ihan tarpeeksi eläydyn hänen tunteisiin jos jotain kamalaa tapahtuu ja jos vielä kyyneleet tulisi päälle, niin enpä tiedä miten sydän kestäisi.

      Olen riidassa sanonut asioita, jotka ovat satuttaneet puolisoa. Kamalin tunne ikinä ja itse koki myös sen kivun, kun oli niin voinut edes sanoakaan ja juuri hänelle. Ja sen pitääkin sattua itseä vähintään yhtä paljon - eikä sen jälkeen enää tehdä niin ja oppia hillitsemään itsensä kuin aikuinen ja miettimään pidemmällä tähtäimellä. Ja sellainen, että toisesta haetaan sitä itkua tai kipua reagoinnin vuoksi tai satuttaakseen, koska itseä sattuu on mielestäni ihan äärettömän karseaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tuomas Sakari Matias Salminen. S.2005

      Nimi on ihan julkista tietoa. Ei tarvitse poistaa. Julkaistu monilla sivuilla.
      Valkeakoski
      58
      4274
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      92
      1705
    3. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1269
    4. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      48
      1119
    5. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      64
      1046
    6. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      92
      707
    7. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      40
      689
    8. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      73
      688
    9. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      32
      685
    10. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      6
      664
    Aihe