Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lipitor ja muut kolesterolilääkkeet

Crankpin

Näyttää siltä, että kohta saa kaivaa enemmän kuvetta, jos käyttää kolesterolilääkkeitä. Itselläni nousi Bezalipin omavastuuosuus noin 38 eurosta 64 euroon, kun erityiskorvattavuus poistui 1.4. Lisää on tulossa, kun Lipitor, Lescol ja Crestor mahdollisesti poistuvat 1.6 alkaen.Potilaaalle hinnannousu voi olla huomattavakin, kun 80 mg Lipitorin hinta on muistaakseni noin 270e/100 kpl. No, ottamatta jäänyt lääke on halvin, mutta sen vaikutuskin on heikoin.

6

13528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytin

      Lipitoria erään tutkimuksen yhteydessä puolisen vuotta ja kun se loppui lääkäri kehotti vaihtamaan entiseen lääkkeeseen eli Simvastatiiniin. Olin itsekin kahden vaiheilla kumpaa käytän, mutta lääkäri sanoi, että sama vaikutus saadaan halvemmalla lääkkellä kun annostus on kohdallaan.Eli on annostuksesta kiinni kuinka kukin lääke tehoaa. Niin onkin. Kolesteroli arvot eivät ole muuttuneet pahempaan, mutta lääkekulut ovat pienet.

      • Crankpin

        Joo, näissä lääkkeissä on vain potilasriepu hieman eri asemassa kuin muissa ostotilanteissa. Se on yleensä lääkäristä kiinni, mitä sieltä määrätään. Minulta ei ole koskaan kysytty otatko tätä vai tuota, resepti kouraan vaan ja apteekkiin. Tuo käyttämäni lääke kuuluu fibraatteihin, löysin pikaisella haulla neljä suomessa myytävää valmistetta, joista kolme putosi pois korvattavien listoilta.Täytynee ilmeisesti pyytää lääkäriä vaihtamaan siihen "salonkikelpoiseen", jos mahdollista.


      • Anonyymi

        Paras kolesterolilääke - https://nplink.net/1pghlo67
        Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin,


    • kokeillut

      tulee edulliseksi hakea lipitoria turkista, sillä siellä se maxaa 10e/paketti, lääkkeen saa iliman reseptiäkin, omaan käyttöön saa tuoda kolmen kuukauden annoksen verran, en tiä tuota ihan tarkkaan mut muistaakseni se niin oli.

    • oli juttua asiasta

      Joku proffa sanoi Hesarissa, että Suomessa on liian alhainen kynnys tuon statiinilääkityksen aloittamiselle. Kuulema se pudottaa riskiä jokatapuksessa vain 30-40%. Ja suurin osa ei sitä edes tarvitsisi.

      Sanoi siinä myös, että aspiriini pudottaa riskiä saman verran (tosin eri syystä) eli n.30%. Tuo oli aika iso yllätys minulle. Netistä löytyi tällainen sivusto asiasta. http://www.riskimittari.fi/

    • käyttäjä

      mulla kasvoi rinnat kun käytin lipitoria.muuten oon hoikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe