Särkylääkepäänsärky

Mistä apu?

Päätä vaan särkee ja särkee, ja lääkkeitä kuluu. Mistä ootte saanut avun, lääkkeet pitäs lopettaa? Onko ollu millaista tukilääkitystä? Itse sain Lyricaa, käytetään neuropaattiseen kipuun ja epilepsiaan. Onko kukaan saanut siitä avun? Kaikki keinot tarpeen!

8

3501

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • särkyä vaan

Mulle määrättiin Lyricaa hermosärkyyn, eikä se ainakaan mun päivittäistä päänsärkyä ole vienyt pois. Muuten tosin on saanut olon tosi mömmöiseksi.
      Toivottavasti sulla auttaa.

• bubuli

juu sain lyricaa olo sekainen ja väsyttävä ja muisti pätkii onko muilla samanlaista

• Onko

sinulla tutkittuu, mikä voisi aiheuttaa nämä päänsärkysi?

Minulle myös määrätiin tätä Lyricaa, sen paremmin selvittämättä mistä kivut voisi johtua, ja mistä ne voisivat olla hälytys, varoitusmerkkinä!

• Mistä apu?

On auttanut (kaksi viikkoa takana). Tosin tää isompi annos väsyttää. Pitää yrittää jaksaa sivuoireet, jos eivät tästä pahene.. Pakko on kokeilla, koska särkylääkkeet eivät enää aina riittävästi auta. Särkylääkepäänsärkyhän johtuu liiasta särkylääkkeestä. Alun perin syönti on alkanut poskiontelotulehduksista ja niskakivuista, migreenistä, särkylääkekierre on aiheuttanut lisäksi tämän uuden päänsäryn. Mennyt on jo yli 10 vuotta lääkkeitä popsiessa. Lähes päivittäin. Niskaa on hoidettu, tosin kulumia on..

• Hortonisti

Lyricaa käytetään yleensä migreenin estolääkkeenä... En ole ennen kuullut, että pelkästään sen avulla olisi katkaistu särkylääkepäänsärkykierre.

Itselläni kyseinen katkaisu tehtiin kahteen otteeseen virheellisen diagnoosin ja lääkitysten takia. (Hoidettiin migreeninä, liikaa Panacodia -> kierre valmis. Kunnes oikea diagnoosi ja estolääkitys.) Katkaisuun molemmilla kerroilla käytettiin noin kolmen viikon alenevaa kortisonikuuria. Aloitus annostus oli n. 80-90mg ja siitä noin 3 päivän välein pikku hiljaa alaspäin.

Särkylääkkeet jätin kokonaan pois, koska tilalle tuli estolääkitys (joihin Lyricakin kuuluu...) Itselläni useita muita käytössä =) ja tietenkin toimivat täsmälääkkeet joita käyttää, kun akuuttisärky iskee.

Itselläni täsmälääkkeenä käytössä on injektiomuodossa oleva Imigran, joka vaikuttaa 5-10 minuutin kuluessa. Itselläni on myös yksi estolääkkeistä epilepsialääke (Topimax, itselläni tuo toimii, joten Lyricasta ei kokemuksia ole muuta kuin ystäviltä, joilla se taas on hyvä migreenin estolääke.)
      Lyrica voi tosin lisätä ruokahalua, joten kannattaa kiinnittää huomiota ruokailuun, mikäli ei halua kauheasti ylimääräisiä kiloja.

• Mistä apu?

Ihana, kun viitsit vastata! Pari viikkoa on ihme kyllä menny paljon vähemmillä särkylääkkeillä, mutta nyt taas särkee päätä. Otin pikkuannoksen särkylääkettä, 200 mg íbuprofeenia, saas nähdä riittääkö.. Jos kortisonikuuria käytetään, häviääkö särky pelkästään sillä, vai tarvitaanko särkylääkkeitä vieroituksen aikana? Yritän nyt kuitenkin näin pärjätä seuraavaan lääkärikäyntiin. Onhan yleensäkin ollut välillä helpompia ja välillä vaikeempia päiviä. Eilen oli muutenkin rankka päivä. Että jos se johtuis siitä...

• Hortonisti
        Mistä apu? kirjoitti:

Ihana, kun viitsit vastata! Pari viikkoa on ihme kyllä menny paljon vähemmillä särkylääkkeillä, mutta nyt taas särkee päätä. Otin pikkuannoksen särkylääkettä, 200 mg íbuprofeenia, saas nähdä riittääkö.. Jos kortisonikuuria käytetään, häviääkö särky pelkästään sillä, vai tarvitaanko särkylääkkeitä vieroituksen aikana? Yritän nyt kuitenkin näin pärjätä seuraavaan lääkärikäyntiin. Onhan yleensäkin ollut välillä helpompia ja välillä vaikeempia päiviä. Eilen oli muutenkin rankka päivä. Että jos se johtuis siitä...

Anteeksi, kun vastaaminen hieman kesti... =)
        Itse taistelen tämän pääni kanssa...
        Piikkejä kuluu ja mikäli käytössä ei ole viikon kortisonikuureja (80mg päivittäin) vaihtoehtona on 2 viikon Anervan-kuuri 2 2 tablettia...

Sitähän se tällaisen pään kanssa eläminen on...

Yleensä, kun takana on pitkäaikainen käyttö särkylääkkeistä toleranssikin on kasvanut, joten ihmettelen, mikäli tuo määrä ibuprofeiinia auttoi. Jos, hyvä niin.
        Täsmälääkkeet olisivat paljon tehokkaampia särkykohtauksiin, mikäli ne ovat migreeni- tai muista hermoston sairauksista johtuvia.
        Itselläni käytössä ovat piikit, jolloin lääke imeytyy nopeasti ja vaikuttaa muutamassa minuutissa (anteeksi, jos toistan itseäni, en viitsinyt lukea taas koko viestiketjua läpi...) =)

Silloin kun itse olin pahassa kierteessä särkylääkkeiden kanssa lääkäri määräsi VUODEN kiellon särkylääkkeille.
        Joten tämä lienee vastaa kysymykseen. =)
        Kortisonin tehon yksinään pitäisi riittää... Tietenkin jos rinnalle lisätään hyvä estolääke on tulos aina parempi.

Toivottavasti saat enemmän säryttömiä päiviä, minä odotan sitä ensimmäistäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3679
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      107
      3502
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2275
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      33
      1163
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1031
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      823
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      820
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      744
    Aihe