Valkoinen,

uusi...

muotiväri autoissa,no ainakin ulkomailla.

Saas nähdä leviääkö Suomeenkin,esim. Saksassa
20% myydyistä 2006 Golf GTI malleista on valkoisia !

Myös tämän kevään kansainvälisissä autonäyttelyissä
on moni uusi malli saanut ensiesittelynsä valkoisena,
myös monet kokeilumallit ovat suosineet tätä väriä.

8

724

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toristi

      no ainakin valkoinen on helppo tapa peittää rumat muodot.

      valkoinenhan hukuttaa auton muotoilun näkyvistä, ellei sitten pidä autoa ihanan kuraisen ruskeana.

      • Jaakko

        Tollokaan ei osta valkoista autoa käytettynä.
        Valkoisia ovat myös hopean eri sävyt.
        Tosi v-mäinen pitää puhtaana. Emme edes lähde
        katsomaan, jos väriksi mainitaan valkoinen.


      • Ei näy
        Jaakko kirjoitti:

        Tollokaan ei osta valkoista autoa käytettynä.
        Valkoisia ovat myös hopean eri sävyt.
        Tosi v-mäinen pitää puhtaana. Emme edes lähde
        katsomaan, jos väriksi mainitaan valkoinen.

        Naarmut ja klommot kun pohjamaalikin on vaaleaa. Autoa kannattaa pestä säännöllisesti niin ei värilläkään väliä.


      • helppo
        Jaakko kirjoitti:

        Tollokaan ei osta valkoista autoa käytettynä.
        Valkoisia ovat myös hopean eri sävyt.
        Tosi v-mäinen pitää puhtaana. Emme edes lähde
        katsomaan, jos väriksi mainitaan valkoinen.

        Minusta valkoinen on kyllä kaikkea muuta kuin vaikea pitää puhtaana. Paremmin paska näkyy jokaisessa vähän tummemmassa värissä.

        Meillä oli valkoinen ja tummanvihreä auto. Jos autot pesi samaan aikaan ja kävi parintunnin päästä kattomassa vihreä oli yltä päältä siitepölyssä. Valkosesta huomasi vasta suurennuslasilla.

        Vielä kun naarmut ja kiveniskemät eivät nimenomaan näy niin kyllä valkoinen vaan on hyvä väri. Ainakin käytännöllisyyden kannalta.


      • Ratti-Ratilainen

        Päinvastoin se menee: valkoinen nimenomaan paljastaa auton muodot! Jos auto on kaunis katsella valkoisena, on se hyvin muotoiltu. Jos taas rumat muodot, valkoinen paljastaa sen.

        Otetaanpa esimerkit:

        -E-Mersu W210, eli siis edellinen Väyrysmersu pyörein mulkosilmin: valkoisena armottoman ruma ja kolho, paljastaa ko mersumallin ruman kolhon muotoilun, ilmanko niin moni noista on mustia...

        -BMW 3-sarja, E46-mallistoa eli edellinen korimalli: valkoinen pukee hyvin, auto on muotoiltu kaunislinjaisesti verrattuna uusimpiin bemuihin, ja valkoinen paljastaa aiemman korimallin kauniit linjat


      • toristi
        Ratti-Ratilainen kirjoitti:

        Päinvastoin se menee: valkoinen nimenomaan paljastaa auton muodot! Jos auto on kaunis katsella valkoisena, on se hyvin muotoiltu. Jos taas rumat muodot, valkoinen paljastaa sen.

        Otetaanpa esimerkit:

        -E-Mersu W210, eli siis edellinen Väyrysmersu pyörein mulkosilmin: valkoisena armottoman ruma ja kolho, paljastaa ko mersumallin ruman kolhon muotoilun, ilmanko niin moni noista on mustia...

        -BMW 3-sarja, E46-mallistoa eli edellinen korimalli: valkoinen pukee hyvin, auto on muotoiltu kaunislinjaisesti verrattuna uusimpiin bemuihin, ja valkoinen paljastaa aiemman korimallin kauniit linjat

        Ei todellakaan mene noin, sen näkee ihan helposti kun laittaa kaksi samanlaista autoa vierekkäin ja vertaa valkoista vaikka johonkin metallinhohtoiseen väriin. Valkoinen kadottaa auton muodot, esim. konepellin urat ja kohoumat.

        Ehkä tuossa mersussa käy niin että rumat valot korostuu kun muitakaan muotoja ei näy.

        Heleppo todeta vaikka näistä:

        http://www.rsportscars.com/foto/02/srt805_01.jpg
        http://www.oasiswheels.com/vehicle_images/images2/300c.jpg
        http://www.joeyslimo.com/images/limo/300c.jpg


        http://image.rakuten.co.jp/garagecurrent/cabinet/img04640205.jpg
        http://www.auto.co.yu/img/download/Chrysler-300C.jpg


      • Ei näy kirjoitti:

        Naarmut ja klommot kun pohjamaalikin on vaaleaa. Autoa kannattaa pestä säännöllisesti niin ei värilläkään väliä.

        Itellä oli 10 vuotta valkoinen 3 ovinen sierra.
        Oli kaikista väreistä mitä itsellä on ollut helppohoitoisin. Valkoisessa ei näy lika koska kurakin kuivuessaan on hyvin vaaleaa samoin pöly ei näy ollenkaan. Ei myöskään nähnyt onko vahattu vai ei. Vahaus oli tästä syystä hankalaa kun ei tahtonut nähdä kiiltääkö vai ei.


    • vaihtelevat

      Kokovalkoinen on parhaimmillaan farmarimalleissa. Mukavaa jos sellaisia saadaan lisää liikenteeseen nykyisten harmaiden sijaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1244
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1121
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      315
      796
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      43
      682
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe