Miten voin kylliksi kiittää?

Jarno.

Hei!

Olen rukoillut paljon menneenä talvena ja kevänä ja lukenut paljon Psalmeja. Nyt rukouksiini on vastattu ihan konkreettisesti! En viitsi niitä tässä ruveta erittelemään, ettei minua ihan hulluksi leimattaisi, mutta näin vain on.

Nyt kysyn teiltä kaikilta: Miten voisin kyllin kiittää Herraa saamastani kaikesta hyvästä ja vastauksistani ruokouksiini? Ihan käytännössä? Rahaa minulla ei ole antaa, mutta kaikki muu kiitos on mahdollista.

Ja jos teillä on mahdollisia muita raamatullisia kiitostapoja ehdottaa (esim. Raamatusta lukuja), niin olisin ilahunut ehdotuksista.

Kyllä Jumala on ihmeellinen!

15

2078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee sydämestä:)

      Uskon, että Jumalalle riittää suun kiitos ja tunnustus. Riittää varmasti, kun rukouksessa kiität ja ylistät(ihan omin sanoin). Jo viestisi on kiitosta Jumalalle. Jumala kun tietää kaiken mitä teet... Ei kiitokseen tarvita mitään kaavoja. Pääasia on, että kiitos tulee sydämestä. Mukavaa, että olet saanut rukousvastauksen:) Jatka rukoilemista... Isälle voi rukoilla jatkuvasti, ihan arkisistakin huolista.

      • Jarno.

        Foorumi jotenkin tempuilee, enkä pysty vastaamaan suoraan nimim. Pähkylän kirjoitukseen, joten kirjoitan vastaukseni tähän:

        Hei!

        Kiitos sinulle hyvästä ja rohkaisevasta kirjoituksesta.

        Osaan kirjoittaa, käyttää tietokonetta siihen ja minulla on mahdollisuudet tietokoneelle 24h/vrk. Mieluiten rohkaisisin nykymailman kovassa menossa väsyneitä ja päihteisiin ja elämän laitapuolelle langenneita ihmisiä.

        Myös lähetystyötekijöiden tukena ja rohkaisukirjeiden kirjoittajana ja puolesta rukoilijana mielelläni olisin.

        En oikein tiedän vain miten se käytännössä tapahtuu. Tänään olen keskittynyt paljon rukoilemiseen ja tehnyt mielestäni pieniä minulle, mutta muille ehkä tärkeitä auttavia tekoja. Lähinnä keskusteluapua.

        Olen taas tänäänkin saanut osakseni niin paljon uutta ja yllättävää hyvää, että en tiedä oikein miten olisin, kun tarkoitukseni oli kiittää ja antaa itsestäni ja sen sijaan minä edleen saan vastaanottaa kaikkea hyvää. Kävelin tuolla kaupungilla auringonpaisteessa, katsoin kirkkaalle taivaalle ja sanoin puoliääneen itsekseni: Kiitos, Jumala!

        Jumala on niin ihmeellinen!


    • Pähkylä

      Hieno juttu!! Jumala on hyvä! =)

      Tuokin, että kirjoitit Jumalan tehneen sinulle hyviä tekoja, on Jumalan mielen mukaista. Se palvelee meitä muita kristittyjä, ja niitäkin, jotka eivät vielä usko siihen elävään Jumalaan, joka todella puhuu Raamatussa.

      Roomalaiskirjeen 12. luku vastaa taitaa vastata tuohon kysymykseesi aika hyvin - miten voi palvella Jumalaa "järjellisellä tavalla", kuten jae 1 sanoo.

      Ykkösjuttu taitaa olla se, että Jeesus lähettää meidät armahdetut syntiset kertomaan syntien anteeksiantamuksesta hänen ristintyönsä tähden, muillekin ihmisille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille." (Mark. 16:15).

      Tässä kaikkien kansojen evankelioimisessa voi olla mukana monella eri tavalla. Voit esim. opetella kertomaan yksinkertaisesti ja selkeästi mikä on evankeliumi. Vaikka täällä netissä :) tai muualla. "Olkaa valmiita vastaamaan sille, joka kysyy, mihin teidän toivonne perustuu" (1. Piet. 3:15) Tai lähteä itse lähetystyöhön, jos sinulla on jokin sellainen ammatti, jolla voi palvella.

      Tai voit tutustua millaista lähetystyötä tehdään eri maissa, ja alkaa rukoilla lähettien puolesta, että he osaisivat kertoa Jeesuksesta, ja ihmiset uskoisivat häneen. Tai kirjoita jollekin lähetystyöntekijälle rohkaiseva kirje, ja kerro, että rukoilet heidän puolestaan. Kun liityt jonkun lähetin lähettirenkaaseen, saat silloin tällöin kirjeen, jossa hän kertoo minkä asioiden puolesta hän toivoo ihmisten rukoilevan. Rukoustuki on kullan arvoista lähetyskentillä!

      Jumala pyytää meitä Raamatussa palvelemaan Kristuksen seurakuntaa niillä lahjoilla mitä olemme saaneet.

      Millaisia lahjoja ja osaamisia Jumala on sulle antanut? Osaatko tehdä näppärästi asioita tietokoneella, tai piirtää, tai kuunnella muita ihmisiä, tehdä puutöitä, kokata tai mitä vaan. Kerro, niin ideoidaan yhdessä :)

      Jumala rakastaa jokaista ihmistä, ja pyytää, että me Jeesuksen seuraajat kävisimme katsomassa yksinäisiä, sairaita tai vankilassa olevia. Ja että rohkaisisimme heikkoja, auttaisimme eri tavoin sorrettuja. Me olemme Hänen rakkautensa välikappaleita: Me toimimme hänen käsinään ja jalkoinaan tässä maailmassa. Kun autamme jotakuta, jolla on ongelmia, autamme itse asiassa Jeesusta! Hän sanoo: "Sen mitä olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette tehneet minulle".

      Ai niin, heitän vielä yhden esimerkin evankeliumin kertomisesta kaikille kansoille. Voit olla auttamassa Raamatun käännöstyötä eri kielille monella tavalla. Täällä on lueteltu vapaaehtoistyön tarpeita Wycliffe Raamatunkääntäjät -järjestön kautta: http://www.wycliffe.fi/vapaaeh2.htm
      - vasemmalta voi valita erilaisia vapaaehtoistöitä.

      On lukemattomia tapoja olla Herran käytössä täällä. Se on kokemukseni mukaan erittäin palkitsevaakin - kun on Hänen "työtoverinaan", kokee läheistä yhteyttä Jumalaan. Kun olen tarvinnut Hänen työssään apua, olen kokenut sen, että Hän auttaa ja johdattaa. Kaiken voi tehdä niillä lahjoilla ja luovuudella, ja sen voiman mukaan, jonka Jumala antaa. Siis ei yli voimien, vaan Hänen voimassaan.

      Ja Sanassa sanotaan, että se on suurin, joka palvelee. "ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi kaikkien puolesta." (Matt. 20:28)

      Täälläkin on jotain kehotuksia (1.Tess.5:14-)
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1146145891021&search=&rng=1&submit1=Hae&ref=1. Tess. 5:14-24&ctx=0&mod1=FinRaam&mod2=&mod3=

      Mitä tahansa päätät tehdäkin, niin muista, että saat kaikesta siitä, mitä kiitoksena annat Jumalalle, palkan - joka on aina suuri! Jumala ei tule jäämään sinulle mitään velkaa. Viimeistään Taivaassa Hän palkitsee sinut: vaikka joutuisitkin täällä vain kärsimään, saat tulevassa Jumalan Valtakunnassa moninkertaisesti takaisin!

      "Muistakaa, että jokainen, joka tekee hyvää, saa siitä palkan Herralta" (Ef. 6:8)

      Siunausta oman paikan löytämiseen Herran palvelijana ja Hänen lähellään!

    • Tyttö:))

      Minä kiitän Jumalaa hänen rakkaudestaan viemällä sitä rakkautta eteenpäin. Kun Jumala välittää meistä kaikista niin paljon, Hän toivoo että jokainen uskoisi häneen ja pelastuisi.
      Lisäksi Jumalaa voi kiittää elämällä hänen tahtonsa mukaisesti; Kukaan ei pysty olemaan tekemättä syntiä, mutta kaikki voivat pyytää anteeksi.

    • Rotuhylje

      Jumala (ja Jeesus) tykkää uhrilahjoista. Erityisen perso hän on kuulemma makealle. Osta vaikka neljä suklaapatukkaa, ja hautaa ne keskiyöllä metsään. Ripottele haudan päälle laventelia, riisu vaatteesi, öljyä vartalosi ja tanssi. Hypähtele haudan ympärille, anna Jeesukselle sadetanssi.

    • Kyseessä lienee sattuma, jos ylipäätään asiat ovat kääntyneet parempaan suuntaan.

      Koska aloittaja ei syvällisemmin kerro tapauksesta, on usein kyse myös sairauden hoidosta, jossa kiitos annetaan väärin perustein mielikuvitusjumalalle. Lähes aina sairastunut saa avun lääkeTIETEESTÄ, eikä jumalolennoilta.

      Yliluonnollinen on yhä todistamatta, minkäänlaista todisteen häivää allahista, thorista tai jahvesta ei ole kyetty osoittamaan IKINÄ.

      Aloittaja siis valehtelee, ellei manaa jumalaansa iltakaljalle lähiöpubissaan.

    • 12___13

      "Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."
      Jaakobin kirje 1:27

    • Sieltäeipalata

      Älä yritä ymmärtää maailman lapsia. Syö, juo ja nauti saamastasi huomionosoituksesta. On parempi olla hissunkissun, kun maailma kulkee omaa tietään.

    • siis.täh

      Kuka näitä aloituksia nostaa ylös? Tämäkin aloitus yli 1O vuotta vanha?

    • gr54t2

      "minä olen herra sinun jumalasi" luder/luther paavalinkaan kanssa ei ole maailman kaikkeutta luonut.

      uskontunnustus ja sen antaneen kaltaisuus...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjiä ovat uskontunnustuksen antaneet.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
      "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

    • Vastaus.sinunkysymykseen
    • Anonyymi

      Voi miten ihanaa kiitos Jeesus minäkin yritän ja kiitän Aamen

    • Yksi sinulta puuttuu, ja sen myötä kaikki:

      "Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua.
      Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni.

      Menkää sisään ahtaasta portista. Monet menevät avarasta portista ja laveaa tietä, mutta se vie kadotukseen.
      Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja vain harvat löytävät sen!

      Kenellä ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa."

      Kristus ei kutsu Anonyymejä, vaan nimeltä jokaista:

      "Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun."

      • Rakkaudesta totuuteen, sanon vielä tämän:

        Näin sanoo Herra: -- Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin, katoavaisten ihmisten voimaan, mies, jonka sydän luopuu Herrasta!

        Hän on kuin piikkipensas, joka yksin kituu aavikolla, kasvaa kivierämaassa, suolaisella kamaralla, missä kukaan ei asu.

        Siunattu on se mies, joka luottaa Herraan ja panee turvansa häneen!
        Hän on kuin puron partaalle istutettu puu, joka kurottaa juurensa veteen. Ei se pelkää helteen tuloa, sen lehvät pysyvät aina vihreinä. Vaikka tulee kuiva vuosi, ei sillä ole mitään hätää, silloinkin se kantaa hedelmää.

        Petollinen on ihmissydän, paha ja parantumaton vailla vertaa! Kuka sen tuntee?


    • Anonyymi

      Yksi tapa kiittää minun mielestä on se, että teet Jumalalle palveluksen, esim:

      "Puhdas ja tahraton jumalanpalvelus Jumalan ja Isän silmissä on käydä katsomassa orpoja ja leskiä heidän ahdistuksessaan ja varjella itsensä niin, ettei maailma saastuta."
      Jaakobin kirje 1:27

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe