Hyssälä oikeassa!

Emeritus

Välikysymyskeskustelussa ministeri Liisa Hyssälä sanoi vanhusten hoidon kuuluvan kuntien vastuulle.
Hän oli aivan oikeassa, ei voida kuvitella, tai kyllä näköjään jotkut voivat, että Suomeen perustettaisiin yksi suuri valtion vanhainkoti, jossa kaikki ikääntyneet saattohoidetaan hautaan.
Kyllä minä ainakin haluaisin elää vanhuuteni, kun en enää itse pysty itsestäni huolehtimaan, oman kunnan laitoksessa, kunnalliskodissa tai yksityisessä kodinomaisessa hoitolaitoksessa.
Ja siihen asti veronmaksukykyisenä olisin valmis maksamaan yhden äyrin verran enemmän korvamerkittyä kunnallisveroa, jolla nykyinen vanhusten huolto saatettaisiin kunnianarvoiselle tasolle.

9

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepulandiassahan saa nykyisin jo ihan vapaasti päättää, että veroastetta nostetaan sen pykälän verran ja vaikka viisikin pykälää. Tähän saakka Kepulandiasta kädet ovat pyrkineet vaan uppoamaan kaupunkikuntalaisten taskuihin ja syvälle.

    • eläkettä

      Tuon lupaamansa summan avullahan Hyssälä pääsi eduskuntaan. Korotus taisi olla 12 euroa.

    • Kun KEPU oli oppositiossa mm. Liisa Hyssälä ja Hannes Manninen ulvoivat eduskunnassa kurkku suorana, että vanhusten hoito on valtion asia.

      Nyt hallituksessa ääni on taas muuttunut.

      Muuta ei voi todeta kuin: KEPU PETTÄÄ AINA!

    • Jaba_43

      >>Välikysymyskeskustelussa ministeri Liisa Hyssälä sanoi vanhusten hoidon kuuluvan kuntien vastuulle.>Hän oli aivan oikeassa, ei voida kuvitella, tai kyllä näköjään jotkut voivat, että Suomeen perustettaisiin yksi suuri valtion vanhainkoti, jossa kaikki ikääntyneet saattohoidetaan hautaan.>Kyllä minä ainakin haluaisin elää vanhuuteni, kun en enää itse pysty itsestäni huolehtimaan, oman kunnan laitoksessa, kunnalliskodissa tai yksityisessä kodinomaisessa hoitolaitoksessa.>Ja siihen asti veronmaksukykyisenä olisin valmis maksamaan yhden äyrin verran enemmän korvamerkittyä kunnallisveroa, jolla nykyinen vanhusten huolto saatettaisiin kunnianarvoiselle tasolle.

      • Emeritus

        "Jos ajattelet, että rahalla ostetaan välittämistä, niin olet väärässä."
        ---------------------------
        Kyllä rahalla voi ostaa välittämistä, ja se tapahtuu esimerkiksi siten, että palkataan riittäväsi hoitajia, jotta he pystyvät hoidon laatua parantamaan ja että aikaa jää myös välittämiselle. Myös hoitajien palkat pitäisi olla sillä tasolla, ettei heidän tarvitse Austraaliaan asti töihin mennä.
        Minulla on omakohtaisia kokemuksia, seurattuani kaksi vuottä äitini hoitoa, onneksi pienehkössä vanhainkodissa.
        Siellä oli nimenomaan ongelmana henkilökunnan vähyys. Usein vanhuksilla olisi hoidon laatu parantunut roppakaupalla, jos hoitajilla olisi ollut joskus aikaa vaikkapa seurustella vuoteeseen sidotun vanhuksen kanssa, jota ei kukaan käynyt katsomassa.
        Äidilläni oli paremmin asiat, koska meitä lapsia asui kolme 100 kilometrin säteellä ja saatoimme vierailla kohtuullisen usein vuorotellen hänen luonaan.


      • Emeritus kirjoitti:

        "Jos ajattelet, että rahalla ostetaan välittämistä, niin olet väärässä."
        ---------------------------
        Kyllä rahalla voi ostaa välittämistä, ja se tapahtuu esimerkiksi siten, että palkataan riittäväsi hoitajia, jotta he pystyvät hoidon laatua parantamaan ja että aikaa jää myös välittämiselle. Myös hoitajien palkat pitäisi olla sillä tasolla, ettei heidän tarvitse Austraaliaan asti töihin mennä.
        Minulla on omakohtaisia kokemuksia, seurattuani kaksi vuottä äitini hoitoa, onneksi pienehkössä vanhainkodissa.
        Siellä oli nimenomaan ongelmana henkilökunnan vähyys. Usein vanhuksilla olisi hoidon laatu parantunut roppakaupalla, jos hoitajilla olisi ollut joskus aikaa vaikkapa seurustella vuoteeseen sidotun vanhuksen kanssa, jota ei kukaan käynyt katsomassa.
        Äidilläni oli paremmin asiat, koska meitä lapsia asui kolme 100 kilometrin säteellä ja saatoimme vierailla kohtuullisen usein vuorotellen hänen luonaan.

        Veli Mekko! Miten mahdat selittää Liisa Hyssälän tekemän täydellisen takinkäännön?

        Ei ole ensimmäinen kerta kun Liisa Hyssälä pettää.


      • rahalla
        Emeritus kirjoitti:

        "Jos ajattelet, että rahalla ostetaan välittämistä, niin olet väärässä."
        ---------------------------
        Kyllä rahalla voi ostaa välittämistä, ja se tapahtuu esimerkiksi siten, että palkataan riittäväsi hoitajia, jotta he pystyvät hoidon laatua parantamaan ja että aikaa jää myös välittämiselle. Myös hoitajien palkat pitäisi olla sillä tasolla, ettei heidän tarvitse Austraaliaan asti töihin mennä.
        Minulla on omakohtaisia kokemuksia, seurattuani kaksi vuottä äitini hoitoa, onneksi pienehkössä vanhainkodissa.
        Siellä oli nimenomaan ongelmana henkilökunnan vähyys. Usein vanhuksilla olisi hoidon laatu parantunut roppakaupalla, jos hoitajilla olisi ollut joskus aikaa vaikkapa seurustella vuoteeseen sidotun vanhuksen kanssa, jota ei kukaan käynyt katsomassa.
        Äidilläni oli paremmin asiat, koska meitä lapsia asui kolme 100 kilometrin säteellä ja saatoimme vierailla kohtuullisen usein vuorotellen hänen luonaan.

        pienen ikänsä..... Peräkammarin kepupojille tuttua puuhaa. Ennen käyttivät tukimarkkoja "välittämisen" ostoon...


      • saa mitä vain,
        Emeritus kirjoitti:

        "Jos ajattelet, että rahalla ostetaan välittämistä, niin olet väärässä."
        ---------------------------
        Kyllä rahalla voi ostaa välittämistä, ja se tapahtuu esimerkiksi siten, että palkataan riittäväsi hoitajia, jotta he pystyvät hoidon laatua parantamaan ja että aikaa jää myös välittämiselle. Myös hoitajien palkat pitäisi olla sillä tasolla, ettei heidän tarvitse Austraaliaan asti töihin mennä.
        Minulla on omakohtaisia kokemuksia, seurattuani kaksi vuottä äitini hoitoa, onneksi pienehkössä vanhainkodissa.
        Siellä oli nimenomaan ongelmana henkilökunnan vähyys. Usein vanhuksilla olisi hoidon laatu parantunut roppakaupalla, jos hoitajilla olisi ollut joskus aikaa vaikkapa seurustella vuoteeseen sidotun vanhuksen kanssa, jota ei kukaan käynyt katsomassa.
        Äidilläni oli paremmin asiat, koska meitä lapsia asui kolme 100 kilometrin säteellä ja saatoimme vierailla kohtuullisen usein vuorotellen hänen luonaan.

        mutta kenen rahoja on siellä ihanalla maaseudulla tarkoitus käyttää.


    • eläkepommi

      Hyssykkä lupasi eläkkeisiin suuret korotukset.
      Mitä hän lupaustensa eteen tehnyt, ei muuta kuin
      valehdellut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe