Arcoxia

kokemuksia__?

Minulle määrättiin Arcoxia 90mg kahden viikon kuurina alaselkä kipuun.
Syön myös panacodia ja lyricaa useita päivässä.
Neljäs päivä arcoxia takana, ja en muuta vaikutusta ole huomannut kuin että vatsaan sattuu entistä enemmän, ja on myös ripulia.
Minulla kroonistunut kipu selässä ja hermosärkyjä myös. Kertaalleen leikattu.
Kannattaakohan tuota valmistetta syödä, suussakin maistuu vanhalta kupariputkelta. Onko kukaan saanut apua Arcoxiasta?

96

131679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkavaivainen

      Minulle se ei auttanut yhtään. Kokeiltiin samantyyppisiäkin lääkkeitä, ei apua. Ne olisivat kuulemma olleet vatsaystävällisiä. Minä en huomannut niissä mitään vaikutuksia, ei hyvää eikä huonoa. Sitten siirryttiin takaisin burana 800 mg. se auttoi.

    • Arcoxia

      Minulla iskiakseen oli viikon ajan 120 mg Arcoxia käytössä. Auttoi hieman, mutta kamala maku suussa ja ruokahalu tiessään.

    • selkäkipuihin.

      Minulla lääke ei tehonnut yhtään selkäkipuihin...

    • olen

      myös syönyt 120mg arkoxiaa issias kipuihin silloin söin myös Neurontinia joka on hyvä särkylääke.

      Minut on myös leikattu selästä ja minulle jäi hermovaurio, siihen syön Lyrica 150mg, Triptyliä 50mg, oxycontinia 20mg, oxynormia 10mg ja meloxikam ivaxia tlehduskipu lääkkeenä.
      minut myös puudutetaan kolmen kukuauden välein ja sekään ei ole sitä maailman mukavinta hommaa.

      Yöt menee melkein kävellessä ja tänäkin aamuna poikani auttoi minut sängystä kun itse en päässyt.

      Tsemppiä ja koita jaksaa

    • Leikkausjonossa oleva

      Olen saanut hyvän avun Arcoxiasta, 60 mg 1 x 1, jota otan tarvittaessa,on vatsaystävällinen. Mutta olemme jokainen yksilöitä, sanoi hoitava lääkäri, jos pystyt käyttämään, suosittelen.
      En ole havainnut sivuvaikutuksia.

      • Lonkkakuluma

        Olen vähän ymmällä!! Lääkäri määräsi Arcoxia 90 mg 1 tabletti kerran vuorokaudessa. Onko tämä jatkuva lääkitys, vai tarvittaessa ??? Aina ei koske. Syön myös Glucadol 400 mg kulumalääkettä 3 tabl. päivittäin. Huomasin, että sinä syöt Arcoxia tarvittaessa.


      • vastata
        Lonkkakuluma kirjoitti:

        Olen vähän ymmällä!! Lääkäri määräsi Arcoxia 90 mg 1 tabletti kerran vuorokaudessa. Onko tämä jatkuva lääkitys, vai tarvittaessa ??? Aina ei koske. Syön myös Glucadol 400 mg kulumalääkettä 3 tabl. päivittäin. Huomasin, että sinä syöt Arcoxia tarvittaessa.

        kun viesti on jo 4,5 vuotta vanha niin vastaan omista kokemuksistani. Minulle ortopedi kirjoitti 90 mg:n Arcoxiaa polvien nivelrikon kipuihin. Sanoi että käyttö on jatkuvaa koska on hyvin siedettyä ja kivut olivat pysyviä. Terveyskeskulääkäri taas sanoi että Arcoxiaa käytetään yleensä kuureina koska aiheuttaa runsaasti sivuvaikutuksia. Minulla kivut helpottivat hienosti, mutta munuaisarvot nousi paljon ja lääkkeen käyttö oli lopetettava ettei munuaiset pettäisi. Kannattaa siis lukea se lääkepakkauksen ohjepaperi tarkkaan ja seurattava tuleeko itselle jokin niistä runsaista sivuvaikutuksista. Minulla nuo munuaisarvot löytyi vahingossa ennen kuin tuli pahempia oireita, satuin menemään labrakokeisiin muista syistä.


      • Anonyymi
        Lonkkakuluma kirjoitti:

        Olen vähän ymmällä!! Lääkäri määräsi Arcoxia 90 mg 1 tabletti kerran vuorokaudessa. Onko tämä jatkuva lääkitys, vai tarvittaessa ??? Aina ei koske. Syön myös Glucadol 400 mg kulumalääkettä 3 tabl. päivittäin. Huomasin, että sinä syöt Arcoxia tarvittaessa.

        Arcoxia otetaan kuureina.otan sitä viikon,sit viikon panadol plus burana ja sit taas arcoxia jne..Jatkuvasti otettuna lääkkeen teho heikentyy,tuut "immuuniks"lääkkeelle...


    • tuttu juttu

      Maistu tosiaan suussa ihan helvetin pahalta. Eikä auttanu. Eikä auttanu vioxx, triptyl, sordalud, lyrica tai yhtikäs mikään muukaan eli kolme vuotta on tässä vihlottu yhdessä yläselän kanssa.

      JES! Positiivista. Sähköhoidossa tällä hetkellä.

      • Anonyymi

        Pyydä Ardinex muuttuu vasta paksusuolessa morfiiniksi ja auttaa varmasti Vanha lääke ja vanhassahan vara parempi KOKEILE👍


    • Vihdoin löytyi lääke, joka auttaa!
      Minulle määrättiin Arcoxia 90mg selkä ja niska särkyyn. Ja jo muutaman pillerin jälkeen säryt olivat melkeimpä kokonaan poissa! Sen olen huomannut, että lääke väsyttää, mitään muita sivu vaikutuksia ei ole ilmennyt.
      Selkärangastani on löytynyt skolioosi, lordoosi sekä välilevyjen rappeumaa. Sitä en tiedä, kuinka pitkään tätä lääkettä voi käyttää...

      • helena10

        Täällä jotkut ovatkin jo lukeneet että olen ollut
        polven tähystyksessä, ja niin edespäin.
        Selkärkyyni sain joskus vuosi sitten tuota yllä mainittua lääkettä ja otin vain yhden, luulin ettei ikinä lopu outo olo joka tuli lääkkeestä.
        Aivan hirvee väsymys ja vetämätön olo, tekeekö tuo lääke jotenkin
        halvaantuneeksi vai??????
        Särkyä ei vienyt vaan tuli muita oireita, nykyisin mulla Panacod ja Burana selkään ja nyt jalkaankin.

        T; Helena10


      • helena10 kirjoitti:

        Täällä jotkut ovatkin jo lukeneet että olen ollut
        polven tähystyksessä, ja niin edespäin.
        Selkärkyyni sain joskus vuosi sitten tuota yllä mainittua lääkettä ja otin vain yhden, luulin ettei ikinä lopu outo olo joka tuli lääkkeestä.
        Aivan hirvee väsymys ja vetämätön olo, tekeekö tuo lääke jotenkin
        halvaantuneeksi vai??????
        Särkyä ei vienyt vaan tuli muita oireita, nykyisin mulla Panacod ja Burana selkään ja nyt jalkaankin.

        T; Helena10

        On myönnettävä, että jouduin myöskin lopettamaan kyseisen lääkkeen sivuvaikutusten vuoksi. Lääke kyllä auttoi minulla selkäsärkyyn, mutta väsymyksen lisäksi sain todella rajun päänsäryn, joka vei pariksi päiväksi sängyn pohjalle. Kokeilin lääkettä vielä toisenkin kerran ja sama juttu; ihan hirveä jysäri! Sain tilalle Mobicin, joka ei auta ihan niin hyvin, mutta en myöskään ole huomannut sivuvaikutuksia.
        Hyvää kesää!!


      • minä vaan
        helena10 kirjoitti:

        Täällä jotkut ovatkin jo lukeneet että olen ollut
        polven tähystyksessä, ja niin edespäin.
        Selkärkyyni sain joskus vuosi sitten tuota yllä mainittua lääkettä ja otin vain yhden, luulin ettei ikinä lopu outo olo joka tuli lääkkeestä.
        Aivan hirvee väsymys ja vetämätön olo, tekeekö tuo lääke jotenkin
        halvaantuneeksi vai??????
        Särkyä ei vienyt vaan tuli muita oireita, nykyisin mulla Panacod ja Burana selkään ja nyt jalkaankin.

        T; Helena10

        Hei!!
        Kun luin tuota kirjoitustasi hämmästyin "kauhiasti"!
        Oli aivan kuin omaa juttuani olisin lukenut.
        Luulin nimittäin jo, että olen sekoamassa kun tuosta lääkkeestä tuli aina niin erinkaltainen olo ja niin väsynyt...
        Päätin, että vaikka koipeni olisi iänkaiken epäkunnossa, niin noihin mömmöihin en puutu en tartu ikinä!


      • 313
        kotikati kirjoitti:

        On myönnettävä, että jouduin myöskin lopettamaan kyseisen lääkkeen sivuvaikutusten vuoksi. Lääke kyllä auttoi minulla selkäsärkyyn, mutta väsymyksen lisäksi sain todella rajun päänsäryn, joka vei pariksi päiväksi sängyn pohjalle. Kokeilin lääkettä vielä toisenkin kerran ja sama juttu; ihan hirveä jysäri! Sain tilalle Mobicin, joka ei auta ihan niin hyvin, mutta en myöskään ole huomannut sivuvaikutuksia.
        Hyvää kesää!!

        Mobic laitto mul käsist näkymään jänteet sen lopetin iha heti, nyt on arcoxia ja mietin uskaltaako kokeilla


      • Anonyymi

        Sama homma, lääke jeesas krooniseen lonkka nivelrikkoon sekä selkäsärkyiihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama homma, lääke jeesas krooniseen lonkka nivelrikkoon sekä selkäsärkyiihin.

        Minullakin auttoi hienosti nivelrikkoisen polven kipuihin, mutta munuaiset meinasi pettää niin jouduttiin lopettamaan. Nyt pitää selvitä parasetamolilla.


      • Anonyymi
        kotikati kirjoitti:

        On myönnettävä, että jouduin myöskin lopettamaan kyseisen lääkkeen sivuvaikutusten vuoksi. Lääke kyllä auttoi minulla selkäsärkyyn, mutta väsymyksen lisäksi sain todella rajun päänsäryn, joka vei pariksi päiväksi sängyn pohjalle. Kokeilin lääkettä vielä toisenkin kerran ja sama juttu; ihan hirveä jysäri! Sain tilalle Mobicin, joka ei auta ihan niin hyvin, mutta en myöskään ole huomannut sivuvaikutuksia.
        Hyvää kesää!!

        Arcoxia on aika " vaarallinen" lääke...kuureina vaan kannattaa ottaa. Olen kuullut että vaarana on verenpaineen huima nousu, mikä voi johtaa verisuonen pamahtamiseen päässä ja pahimmassa tapauksessa kuolemaan. Yhdysvalloissa tää lääke on myyntikiekkossa.


    • NIVELKIERUKKA

      Hei! Polvi oireillut pidempään,häirinnyt yöunia ym.Särkylääkkeistä Burana ym.ei vastaavaa hyötyä. Arcoxia jo 60mg;rauhoittanut yöunia huomattavasti.7.5 mgneettikuvauksessa löytyi syy kipuiluun,nivelkierukka repeytynyt,odottelen tässä operointi-aikaa.Olen hoito-alalla itsekin töissä, tähdennän sitä,ettei kannata kauheesti kuunnella toisten mielipiteitä lääkkeiden vaikutuksista,koska olemme yksilöitä,lääkkeiden vaikutus myös yksilöllistä.

      • rk51

        Olemme tosiaankin kovin erilaisia. Minulle on määrätty selkä kipuun ja kantapääkipuun 120 mg Arcoxiaa ja ainoa lääke tähän mennessä (n pari vuotta) , joka on oikeasti auttanut. Selässä on nikaman liukuma ja hermo täysin ahtautunut, kantapäässä luupiikin tyyppinen kiputila tosin useita välilevyjä nikamien välillä myös häipynyt.

        Minusta etu ko lääkkeellä on pitkävaikutteisuus, otan itse noin kerran viikossa, välillä harvemmin. Olen pystynyt palaamaan iltalenkille, joka olisi ollut ilman kivulta täysin mahdotonta. Esim. Panacod ei vaikuttanut millään tavalla, ei hyvää ei huonoa.


      • Jgjgjgjgjhjgjgjg
        rk51 kirjoitti:

        Olemme tosiaankin kovin erilaisia. Minulle on määrätty selkä kipuun ja kantapääkipuun 120 mg Arcoxiaa ja ainoa lääke tähän mennessä (n pari vuotta) , joka on oikeasti auttanut. Selässä on nikaman liukuma ja hermo täysin ahtautunut, kantapäässä luupiikin tyyppinen kiputila tosin useita välilevyjä nikamien välillä myös häipynyt.

        Minusta etu ko lääkkeellä on pitkävaikutteisuus, otan itse noin kerran viikossa, välillä harvemmin. Olen pystynyt palaamaan iltalenkille, joka olisi ollut ilman kivulta täysin mahdotonta. Esim. Panacod ei vaikuttanut millään tavalla, ei hyvää ei huonoa.

        Mimmonen lääke tää nyt sitten on? Aika rajuilta kuulostaa ihmisten vaivat joihin tätä määrätty.. Mulla jännetuppitulehdus ja ranne siitä syystä pikkusen kipeä.. Lääkäri määräsi saman tien 120mg Arcoxiaa.. Ja samalla jotain voidetta, trombosol fortea minkä pitäis kai ohentaa verta hieman tai jotakin.. Tuo Arcoxia nyt kuitenkin vähän ihmetyttää.. Noh, kaipa lääkäri tietää paremmin..


      • .........................
        Jgjgjgjgjhjgjgjg kirjoitti:

        Mimmonen lääke tää nyt sitten on? Aika rajuilta kuulostaa ihmisten vaivat joihin tätä määrätty.. Mulla jännetuppitulehdus ja ranne siitä syystä pikkusen kipeä.. Lääkäri määräsi saman tien 120mg Arcoxiaa.. Ja samalla jotain voidetta, trombosol fortea minkä pitäis kai ohentaa verta hieman tai jotakin.. Tuo Arcoxia nyt kuitenkin vähän ihmetyttää.. Noh, kaipa lääkäri tietää paremmin..

        verta ohenna se ulkoisesti käytettävä lääke!!


      • rame66
        Jgjgjgjgjhjgjgjg kirjoitti:

        Mimmonen lääke tää nyt sitten on? Aika rajuilta kuulostaa ihmisten vaivat joihin tätä määrätty.. Mulla jännetuppitulehdus ja ranne siitä syystä pikkusen kipeä.. Lääkäri määräsi saman tien 120mg Arcoxiaa.. Ja samalla jotain voidetta, trombosol fortea minkä pitäis kai ohentaa verta hieman tai jotakin.. Tuo Arcoxia nyt kuitenkin vähän ihmetyttää.. Noh, kaipa lääkäri tietää paremmin..

        Olen saanut iskias-vaivaan aluksi Arcoxia 90 mg ja kovat kipu häipyi kolmantena päivänä niin, että unohdin syödä sen jälkeen lääkkeitä ja selkä kipeytyi uudestaan. Lääkäri sanoi, että kuuri (7 pv) pitää syödä loppuun, jolloin kivun seurauksena syntyneet lihaskrampit on poissa ja näin selkäkivutkin on maltillisempia ja kuntouttaminen on helpompaaa. Ja niinpä kuurin loppuun syötyäni tuntui että koko vaiva oli ohi. Mitään sivuvaikutuksia eikä makuhavaintoja ei ollut.

        Kovana urheilijana en malttanut pysyä urheiluharrastuksesta sivussa ja iskias alkoi vaivaamaan puolen vuoden kuluttua ja nyt sain 120 mg arcoxia kuurin ja tilanne meni kuurilla ohi. Tällaisissa puolen vuoden sykleissä on menty ja nyt on kuuri päällä, toivotaan että jäisi viimeiseksi, mutta ilman lääkettä toipuminen on erittäin hidasta jos sitä edes tapahtuu. Omalla kohdalla lääke sattui kyllä kerralla kohdalleen.


      • Salazopyrin
        Jgjgjgjgjhjgjgjg kirjoitti:

        Mimmonen lääke tää nyt sitten on? Aika rajuilta kuulostaa ihmisten vaivat joihin tätä määrätty.. Mulla jännetuppitulehdus ja ranne siitä syystä pikkusen kipeä.. Lääkäri määräsi saman tien 120mg Arcoxiaa.. Ja samalla jotain voidetta, trombosol fortea minkä pitäis kai ohentaa verta hieman tai jotakin.. Tuo Arcoxia nyt kuitenkin vähän ihmetyttää.. Noh, kaipa lääkäri tietää paremmin..

        Arcoxia on tulehduskipulääke joten eiköhän se lääkäri ollut ihan oikessa.


      • PolvenKuluma

        Polven paha kuluma, Arcoxia90 jo 2-3 pillerin annos vie turvotuksen, eikä vaikuta tasapainoon eikä liioin sivuvaikutuksia urheilusuorituksiin, siis käyttöni ajottainen, rasituksen "ehkäisyyn", jatkokäytössä lienee maksa oppii polttamaan ja vaikutus jää vähäisemmäksi, kysyessäni tätä ei lääkärikään kumonnut,


    • cictra

      Menin lääkäriin 7 vuoden viikoottaisen päänsäryn takia ja sain siraludia ja arcoxia koska arveli sen olevan niskasta kiinni, vaikka kerroin ettei niska ole kyllä koskaan tuntunut olevan jumissa.
      Aiemmin oli leukakirurgikin kommentoinut että voisi olla että rasitan leuka lihaksia jotka ovat ohimon vieressä, mutta sitäkä ei lääkäri uskonut..

      Vähän pelkään alkaa ottaa näin vahvoja lääkeitä kun ei vaivat stemmaa minun mielestä lääkeiden kanssa... Tuntuu kaikkien muuut vaivat ottaessa näitä lääkeitä olevan niin erilaiset. Vasta 20 kymppinen joten en uskonut saavani tämmöistä kuuria...

    • Paha maku suussa

      Minulle määrättiin Arcoxia 90mg selkärankareuman hoitoon ja jo muutaman päivän käytön jälkeen huomasin sen auttavan. Mutta kaikki muut lääkkeet kiellettiin koska yhdistelmä aiheuttaa vatsahaavan yms. joten ei ihmekään jos koskee vatsaan. Ilmeisesti tuo kupariputken maku suussa kuuluu sivuoireisiin koska minullakin se maistuu.

    • Salazopyrin

      Minulla selkärankareuman hoidossa on Arcoxia 120mg, Oxiklorin 300mg, Salazopyrin 500mg ja Prednisolon 5mg. Enkä ole huomannut kuparin makua, tosin jokaisen oireet voivat olla yksilöllisiä. Tulehduskipulääkeiden käyttöön liittyvän vatsahaavan ennaltaehkäsyyn määrättiin lisäksi Nexium 40mg. Siltikin joskun kovaa vihlovaa vatsakipua.

      • Omalääkärini ei tiedä lääkkeistä mitään,määräsi vuonna 2008 120mg /vrk Arcoxia jota söin vuoden verran.120mg käytetään kihdin akuuttihoidossa(-kin) ja EHDOTON MAKSIMI on tuolla annostuksella 20vrk !!! Lisäksi 8kpl Panacodia/vrk,selkäkipuihin. 2011 selittämättömiä tajunnan menetyksiä,meni taju seisoen !! Ei tutkimuksiin !! 2014 sydäri,6:ssa suonessa tukoksia,vain yhteen pallolaajennuksella stentti.5-suonta jäi 50%,40% ja 30% tukoksiin.Valitus niin vastaus,"ei ole pois suljettua korkea kolestroli..." Vähän niinku arvojen yli,niinkuin monella on.Selvä lääkärin virhe.VAROKAA sen ARCOXIAn kanssa.


      • Anonyymi
        fak59 kirjoitti:

        Omalääkärini ei tiedä lääkkeistä mitään,määräsi vuonna 2008 120mg /vrk Arcoxia jota söin vuoden verran.120mg käytetään kihdin akuuttihoidossa(-kin) ja EHDOTON MAKSIMI on tuolla annostuksella 20vrk !!! Lisäksi 8kpl Panacodia/vrk,selkäkipuihin. 2011 selittämättömiä tajunnan menetyksiä,meni taju seisoen !! Ei tutkimuksiin !! 2014 sydäri,6:ssa suonessa tukoksia,vain yhteen pallolaajennuksella stentti.5-suonta jäi 50%,40% ja 30% tukoksiin.Valitus niin vastaus,"ei ole pois suljettua korkea kolestroli..." Vähän niinku arvojen yli,niinkuin monella on.Selvä lääkärin virhe.VAROKAA sen ARCOXIAn kanssa.

        Huh kuulostaa hurjalta


    • Jokueräs

      Lääkäri määräsi 7 pvä:n kuurin Arcoxia 120 mg. Jo ekan napin jälkeen sain nukuttua paremmin kuin pitkiin aikoihin. Pohdinkin, että johtuiko hyvät yöunet a) riittävästä univelasta b) lääkkeen väsyttävästä vaikutuksesta vai c) kivun lievittymisestä. Mutta ei se haittaakaan.

      Tosin hinta on sen verran suolainen, että palaan tuon viikon kuurin jälkeen vanhoihin kipulääkkeisiin. Tosin jos sivuvaikutukset pysyvät järkevissä rajoissa, niin saatan pistää korvan taakse pahimpien kipukausien varalle.

    • agostiini

      minulle määrättiin arcoxia 120mg kihtiin 7 päivän kuuri ja hyvin tepsi.muuten pirullinen tauti.

    • Peters

      Ensimmäistä kertaa kokeilen tuota lääkettä ja muutamaa vahvaa kipulääkettä ensimmäisen leikkauksen jälkeen enkä huomaa oikeen mitään hyötyä muuta kun tärinää. Ainoa yrtti/lääke mistä on ollut apua indica pitoinen cannabis.

    • tack...

      Niin no joo, kannabis on laitonta ellei sille sitten ole kirjoittu respaa...............harvalle on.

      Ap; itselleni kys. lääke toimii hyvin nivelrikkoon

    • Mummeli 52 v

      Itse olen syönyt arcoxia eri vahvuuksina kohta kaksi vuotta nivelrikko kipuun. Aluksi aloitettiin 30 mg ja kun se ei enään auttanut siirryttiin vahvempaan ja molempien leikkauksien jälkeen viikko 120 mg ja sen jälkeen 90 mg x 1 .Nyt on menossa 60 mg arcoxia. Otan lääkkeen aamuisin ja ne oikeesti auttaa. Välillä kokeiltiin muuta, mutta sitten tuli niin kovat vatsakivut, että jouduin taas syömään siihen lääkettä, että saatiin vatsa kuntoon. Rinnalla on Panadol forte 1 g max 3 x vrk. Pahimmat viikot leikkauksen jälkeen kului jopa 9 panadol fortea, nyt on ihanaa kun kipu pysyy kurissa tolla arcoxialla ja vain yksi panadol forte. Molempia voidaan ottaa myös kuuriluontoisena viikon ajan, kuten tänään määrättiin kun ukkovarpaan nivelrikko meinaa ottaa vallan käsiinsä eli 2 kpl 60 mg arcoxia aamulla ja kolme kertaa panadol forte ja viikon päästä katsotaan missä mennään, leikkuri on edessä. mutta toivottavasti vielä vähän matkan päässä.

    • perhonen

      Minulle määrätty arcogia 90mg nivelrikon hoitoon,3 p7 vrk:n ajan vaikka ei vielä ole kuvattu lonkkaa

      • paappa5

        Minulle lääkäri kirjoitti tänään Arcoxia 90 mg x 28kpl x 1 päivässä kipuun. En ole vielä ottanut ao. lääkettä, mutta huomenna aamusta aloitan . Minulla on kova kipu vasemmassa lonkassa ja vaivannut lähes neljä kuukautta. PSA on 1.1 murtumia ei ole, kulumaa kylläkin. Ole käyttänyt monia yleisempiä särkylääkkeitä, mutta aika huonoin tuloksin. ("vatsa tai särky") Käytön jäkeen viisaampi.


      • Roosa52

        Hei. Minulle määrättiin arcoxia vaikeaan lonkan nivelrikkoon, 2x60mg arcox plus panadol forte 1mg 1x3/,pv. On autanut hyvin. Lisäksi käyn vesijuoksussa sekä pilateksessa. Nyt pystyn jopa kävelemään. Aiemmin se oli yhyä tuskaa.


    • tänään määrättiin arcox 120 mg jalan luun tulehdukseen.antibioottikuuria odotellaan,että sais käyntiin.kivut on valtavat.mssä ajassa tämä alkas vaikuttaa ja voiko rinnakkain ottaa esim.panadol forte 1mg?

    • dsfdsfdsfsdfew

      Yhdestä napista hirveet sivuvaikutukset!

      • keski-ikäinen65

        Minulla on lääkkeenä arcoxia, panacodia,lyricaa ja sirdaludia erinäisin annokksin.
        Hirvee olo, en tiedä johtuuko lääkkeistä vai olenko oikeasti masentunut/ahdistunut koska siltä nyt tuntuu.Ahdistaa,väsyttää, huimaa,pala kurkussa ja kipu selässä silti. käyn osteopaatilla, naprapaatilla, akupunktiossa ja fysiatrilla lääkkeiden lisäksi. Pitkittynyt krooninen selkäkipu loukkaantumisen jäljiltä.


      • lääkketkin pahentaa
        keski-ikäinen65 kirjoitti:

        Minulla on lääkkeenä arcoxia, panacodia,lyricaa ja sirdaludia erinäisin annokksin.
        Hirvee olo, en tiedä johtuuko lääkkeistä vai olenko oikeasti masentunut/ahdistunut koska siltä nyt tuntuu.Ahdistaa,väsyttää, huimaa,pala kurkussa ja kipu selässä silti. käyn osteopaatilla, naprapaatilla, akupunktiossa ja fysiatrilla lääkkeiden lisäksi. Pitkittynyt krooninen selkäkipu loukkaantumisen jäljiltä.

        Enpä ihmettele, jos olo on sekalainen tuolla lääkityksellä. Oletko varma, että saat syödä sekä Luricaa että Panacodia, tuskin ainakaan yhtä aikaa. Kysyhän lääkäriltä! Kerro hänelle, kuinka käytät lääkkeitä ja mitä oireita sinulla nyt on.


      • Anonyymi
        keski-ikäinen65 kirjoitti:

        Minulla on lääkkeenä arcoxia, panacodia,lyricaa ja sirdaludia erinäisin annokksin.
        Hirvee olo, en tiedä johtuuko lääkkeistä vai olenko oikeasti masentunut/ahdistunut koska siltä nyt tuntuu.Ahdistaa,väsyttää, huimaa,pala kurkussa ja kipu selässä silti. käyn osteopaatilla, naprapaatilla, akupunktiossa ja fysiatrilla lääkkeiden lisäksi. Pitkittynyt krooninen selkäkipu loukkaantumisen jäljiltä.

        Hyvin todennäköidesti johtuu Lyricasta, sillä on paljon pahoja haittavaikutuksia.


    • Polveen

      Mulle määräsi polvikipuun Arcoxiaa, 90mg viikon ajan.. Onko kellään kokemuksia siitä, että auttaako edes? Hieman epäilyttävää. Tähän päivään asti syöny 600mg buranaa ja 1g panadolia maaliskuusta asti.

    • karsealääke

      Todella vaarallinen lääke. Ja älkää ihmetelkö jos vesiripulia tulee se kuuluu vaikutuksiin

    • Tyttö

      Sain syyskuun lopussa reseptin Arcoxia 90mg, selkä tulehtui ja epäiltiin selkärankareumaakin. Oireet hävisivät kahdella pillerillä siedettäviksi, joten en ottanut enempää. Ei tullut kertakaikkisen mitään sivuvaikutuksia.

      Nyt reilun kuukauden jälkeen selkä paheni taas, otin äsken 7 pillerin paketista yhden. Otin ruokailun yhteydessä, kuten aiemminkin, mutta nyt maistuu hieman suussa pahalta

    • Harmistunut

      Yleislääkäri määräsi 120mg Arcoxia viikon kuurin liikunnassa venähtäneseen polveen. Ihmettelin vähän lääkettä, joka nivelrikko-nivelreuma, kihti- lääke -käytössä ja pahempiin pitkäaikaisiin vaivoihin ilmeisesti määrätään. (Minä kävelen kuitenkin venähdyspolvellani suht hyvin)No, söin kuitenkin 2 päivää lääkettä ja kolmantena aamuna heräsin kasvojen kutinaan ja silmien alla oleviin punaisiin ihottuma-alueisiin. Muuta syytä en iho-oireille keksi, kuin tuon lääkkeen sivuvaikutukset. Koskaan aiemmin kun en ole kärsinyt mistään iho-oireista.
      Onko jollain muulla Arcoxian käyttäjällä tullut ihottumaoireita ja miten oireet ovat häipyneet? (Itse jätän käyttämättä lääkekuurin loppuun, soitan huomenna lääkärille ja toivottavsti ihottuma häviää ilman lisälääkitystä taas siihen vaivaan :( )

      • Itsekin lopettanut

        Lukekaa lääkkeen ohjepaperi pakkauksesta. Arcoxialla on melkoinen sivuvaikutuslista. Tehokas lääke mutta sivuvaikutuksia voi tulla.


    • norsun toleranssi

      Onko kellään kokemusta mikä lääke vois enää auttaa? Mulla on kroonistunut selkäkipu johtuen kahden nikaman yhteen kasvamisesta alaselässäni. Synnynnäinen epämuodostuma siis. Ei siis mitään operoitavaa. Olen 53 vuotias nainen. Tällähetkellä kuntouttavassa työtoiminnassa. Lääkitys: zymbalta 60 mg, lyrica 600 mg, targiniq 20 mg, sirdalud 6 mg ja mobic. Tramalista ei ollut apua.


      Selässäni on myös hermosärkyä. Mulla on myös kulumia selässä. Sairastan myös masennusta johon useiden lääkevaihdosten jälkeen menee tällähetkellä zymbaltaa 60mg//vrk.

    • TomTom665

      Minulle määrättiin olkapääkipuun 120 mg arcoxia ja auttoi, lääke siinä mielessä hyvä jottei tule sitä pöhnäily vaikutusta niinkuin sirdalud tms. Nyttenkin sama lääke lonkkasärkyyn ja toimii kun oikea annostus, tällä kertaa vaan vatsa tai suolisto laittaa hanttiin, en tiedä onko lääke vai kahvinjuonti syynä, kuitenkin vatsalääkettä mukaan niin eiköhän se siitä. Eli mulla toimii ainakin mainiosti.

      • Pitää_seurata

        Labrakokeisiin sitten ajoissa ettei pahat sivuvaikutukset pääsee yllättämään. Minullakaan ei tuntunut vielä mitään mutta labroista löytyi että munuaiset oli pettämässä. Harmitti kun jouduin lopettamaan tehoavan lääkkeen käytön.


    • Hilma-Leena

      Minulla 1.5 vuoden kovat yökivut polvien kulumissa helpottivat
      heti jo ensimmäisenä yönä ei tarvinnut tunnin välein nousta kävelemään.
      Arcoxia 90 mg otan kahden viikon kuurina kun polvet taas eivät anna nukkua -on toiminut

    • Kokeillut

      Olen kokeillut useita kipulääkkeitä myös hermokipuun ja selkä ja polvikipuihin. Esim Norspan, Panacod ja Ardinex. Nyt viikon Arcoxian 30 mg 1 -2 × pv kokeilun jälkeen olen pitkästä aikaa melkein kivuton. En vaan tiedä vielä kuinka kauan näitä on mahdollista käyttää ennenkuin kysyn uusimisen yhteydessä lääkäriltä.

    • Riionniemi

      Minulle määrättiin Etoricoxib Krka 60mg,polen ja vas.lonkan nivelrikkoon. On auttanut tosi hyvin,ei kipua ja kävelykin onnistuu. Tää lääke on sama kuin Arcox mutta huomattavasti edullisempi.

      • vihdoin.kivuton

        Vasta noin 8 vuoden jälkeen löisin kipulääkkeeni. kuin TAIKAA. Esim. jostain syytä ei pana toimi ja itse ajattelin että ne on lumelääkkeitä. Kaikkia mahdollisia kokeilin ja mahahaavan sain. Vihdoin Arcoxia 120mg kerran vrk ja elämä jatkuu kivuttomana, täytyy vain toivoa että lääkäri jatkaa reseptiä.


      • kuhjkjhgjhjkjlj
        vihdoin.kivuton kirjoitti:

        Vasta noin 8 vuoden jälkeen löisin kipulääkkeeni. kuin TAIKAA. Esim. jostain syytä ei pana toimi ja itse ajattelin että ne on lumelääkkeitä. Kaikkia mahdollisia kokeilin ja mahahaavan sain. Vihdoin Arcoxia 120mg kerran vrk ja elämä jatkuu kivuttomana, täytyy vain toivoa että lääkäri jatkaa reseptiä.

        Tehosi mainiosti minullakin nivelrikkoon, mutta kun munuaiset meinasi pettää niin oli lopetettava. Panadolilla on vaan mentävä.
        Aika pitkä sivuvaikutuslista tuolla Arcoxialla on, osa hyvinkin vakavia.


    • Ellu59

      Kannattaa käyttää vatsansuoja lääkettä noitren kanssa. Muuten tulee vatsahaava.

    • sebelius

      Minulle lääkäri kirjoitti 90 mg Etoricoxib Krka:ta piriformis-syndrooman aiheuttamaan iskias-särkyyn. Nyt kolmen päivän jälkeen en ole muuta vaikutusta huomannut kuin että kahvi maistuu makealta vesimaidolta... Jatkan 7 pv:n kuurin loppuun ja teen fysioterapiaharjoituksia!

    • Laali

      Etorocoxib Krka on Arcoxian rinnakkaislääke, halvempi versio.
      Olen saanut Arcoxia 60 mg nivelrikkoihin ja jo 30 mg:aakin kerrallaan auttaa hyvin,
      vaikka oleminen olisi niin vaikeaa, ettei liikkumaan tahdo päästä.
      Eli lääkkeitten vaikutus on yksilöllistä.
      Ehkä kannattaisi jopa kokeilla pienemmällä annoksella ?
      Ehkä ei tulisi niin paljon sivuoireita.

      Lääkärini yllyttää minua ottamaan 120 mg.
      Miksi ?
      Jos pienempi annos tehoaa, se on paljon vähemmän myrkkyä kroppaan ja
      paljon vähemmän sivuoireita.

      Muilta "vaivaisilta" kuulemani mukaan Arcoxia auttaa paremmin nivelrikkoihin kuin esim. iskiakseen. Mietin, mitä eroa on iskiaksella ja nivelrikolla. En tiedä.

      Jos on sydänoireita, Arxoxia on ei ole kovin sydänystävällinen,

      • Hyväjahuono

        "Mietin, mitä eroa on iskiaksella ja nivelrikolla. En tiedä."

        Nivelrikko on nivelen "liukukalvon" (rusto) rappaumasairaus, jossa nivelpinta kuluu ja murenee pois, jonka jälkeen paljaat luupinnat hankaavat yhteen nivelessä kuluttaen sitä. Tästä syntyy kipua.

        Iskias on hermosärkyä, joka johtuu siitä että selkärangan välilevy pullistuu hermokanavaan ja ahtauttauttaa sitä aiheuttaen hermoa puristaessaan kipua.

        Iskias parantuu kun välilevypullistuma tavalla tai toisella poistuu. Nivelrikon kivulle ei mahda mitään koska menetettyä nivelpintaa ei saada takaisin. Ainoa korjaustapa on keinonivel.

        Itsellänikin Arcoxia auttoi hyvin niverikkokipuun, mutta munuaiset meinasi pettää joten käyttö oli lopetettava.


    • entinenköjuoksija

      Astmani paheni dramaattisesti Arcoxia-kuurin seurauksena. PEF-arvot laskivat 490:stä n. 360-400:aan. Lääkäri sanoi, että Arcoxia voi astmaatikoille aiheuttaa hengenahdistusta (pakkausselosteessakin se lukee). Ongelmana on, että arvot eivät parantuneet, vaikka lääkkeen käyttö loppui. Nyt siitä on kulunut yli puoli vuotta. Pelkään, että keuhkoni eivät enää palaudu entiselleen. Harrastin ennen lääkekuuria säännöllisesti rasittavaa liikuntaa, esim. polkujuoksua, mutta arvojen romahdettua jo pelkkä kävely sai hengästymään. Ajan mittaan elimistö ilmeisesti sopeutui pärjäämään vähemmällä hapella, mutta vielä en ole edes yrittänyt juosta.

      Sain lähetteen keuhkolääkärille, joka kyseenalaisti koko oletukseni, että PEF-arvojen lasku johtuisi Arcoxiasta. Hän sanoi, että silloin kaikkien tulehduskipulääkkeiden tulisi aiheuttaa minulle samoja oireita, mitä ne eivät tee. Hän ei osannut tarjota selitystä, mistä oireeni voisivat johtua ja miksi ne alkoivat lähes välittömästi aloitettuani Arcoxia-kuurin. Tuli luulosairas olo...

      • Laali

        Kummallinen arvio keuhkolääkäriltä, koska eri kipulääkkeissä on eri vaikuttava aine.
        Jotkut lääkärit suhtautuvat potilaaseen ylenkatsoen niin, ettei potilas voi mitään ymmärtää.
        Kun potilas yrittää epätoivolla löytää oireisiinsa syytä, lääkäri luulee, että hänen osaamisensa kyseenalaistetaan.


    • goo

      Hyvä "entinenkö yöjuoksija" ! Ja muut aiheesta kiinnostuneet.

      Et ehkä ole luulosairas ! Jotain itua näen ajatuksessasi Arcoxian ja PEF-arvojen välillä.
      Mutu-teoriaa vain, mutta Arcoxia on jonkun verran sydäntoksinen lääke.
      En muista googlaamatta onko se myös verisuonitoksinen lääke.
      Moni lääke on, jos on sydäntoksinenkin.

      Veri kuljettaa happea, jos Arcoxia on jollakin tavalla huonontavasti vaikuttanut sinun sydämeesi ja verisuoniisi, se on voinut vaikuttaa hapenottokykyyn.
      Sydän ja keuhkot ovat ".toimintapari", tekevät yhdessä "töitä",
      sydän kierrättää verta, veri kuljettaa happea, keuhkot hapettavat veren.

      Keuhkoissakin on verisuonia. Jos niiden kyky toimia on heikentynyt, mitä tapahtuu ?

      Oletko lukenut kirjan "Miksi hengästyn?" Suosittelen lämpimästi !
      Sen on kirjoittanut Anssi Sovijärvi, lääketieteen ja kirurgian tohtori sekä kliinisen fysiologian erikoislääkäri ja emeritusprofessori, joka on tutkinut erikoisesti keuhkojen ja verenkiertoelimistön toimintaa levossa ja rasituksessa.
      Koin kirjan erittäin hyväksi ja mielenkiintoiseksi. Se on ensimmäinen yleistajuinen kirja suomeksi, laajasti valaiseva, ymmärrystä lisäävä, monipuolinen ja kokonaiskuvaa antava. Kirja ilmestyi 2016.
      Duodecim on julkaisija.
      Paitsi että käytän kirjastoa, tilaan niin monesta paikasta kirjoja, etten ole varma, mutta taisin tilata kyseisen Sovijärven kirjan adlibris-verkkokirjakaupasta.
      Se oli mielestäni sisältöönsä nähden erittäin edullinen, noin 20€.
      Ehkä astmaatikkona tiedätkin Anssi Sovijärven ?
      Hän on astman, rasitushengenahdistuksen ym. syiden ja mekanismien erikoisasiantuntija.

    • Ottaapattiin

      Söin Arcoxiaa neljä kuukautta särkyyn. Yhtenä aamuna heräsin nesteestä turvonneena. Munuaisten krea-arvot 400. Olin muutaman päivän munuaissairaalassa. Koepala otettiin. Diagnoosi oli tulehduskipulääkkeen aiheuttama munuaisten vajaatoiminta. Arcoxia jätettiin pois ja krea-arvot putosivat normaaliin. Tämän jälkeen on seurannut astmaepäilys ja nyt pef seuranta menossa. Hiljan otettiin verikokeita maksan toimintaan liittyen, koska Arcoxia on voinut iskeä sinnekin. Tuloksia en ole vielä saanut. Joten Arcoxia on saanut paljon pahaa aikaiseksi. Kyseinen lääke on jenkeissä kielletty!

    • nivelrikkopolvi

      Sain muutama vuosi sitten Arcoksia 30mg polven nivelrikkoon kuuri luontoisesti .Eli pitää ottaa 1 tabletti päivässä korkeintaan 10 vrk ajan sitten pitää olla ainakin sama aika käyttämättä .Tämän vuoden Huhtikuussa lääkäri määräsi 90mg Arcoksia ja annostus sama .Auttaa kipuun hyvin mutta kun kuuri loppuu kivut tulevat parin päivän päästä takaisin.Sivuvaikutuksina on ollut alussa vatsakipua ja turvottava olo jotka menevät ohi nopeasti . Mielestäni hyvä lääke kivun hoitoon . Panadol Forte 1mg ei juuri auta , ehkä hivenen helpottaa ja siitä saa vatsansanenempi kipeäksi kuin Arcoksista .

      • uygiuguygjkggjf

        Sama juttu minulla ennen tekonivelen laittoa Arcoxia auttoi hienosti, Panadolilla ei tehoa. Mutta kun munuaiset meinasi pettää, Arcoxia oli lopetettava ja seuraavaksi leikkauspöydälle.


    • Nivelrikkopolvi

      Miten munuaisten pettämisen huomaa, tuleeko turvotuksia ? En ole vielä huomannut sellaista ja toivottavasti ei tulisikaan . Olen menossa lokakuussa polven tekonivelleikkaukseen .Kyllä jännittää kuinka siitä selviää , toivottavasti onnistuu

      • uygiuguygjkggjf

        Minulla nuo huonot munuaisarvot löytyivät ihan sattumalta kun kävin labrakokeissa muusta syystä. Oireita ei vielä ehtinyt tulemaan.

        Joskus tuntuu että tekonivelleikkaus on tuurista kiinni. Minulla onnistui hienosti ilman mitään ongelmia. Kuitenkin tuttavani sai samassa sairaalassa sairaalabakteerin ja polvi leikattiin kolme kertaa, vaihtaen vielä uuden nivelenkin.


    • nivlrikkopolvi

      Olen kuullut myös että toisilla paranee hyvin ja sitten toisilla juuri näitä sairaalabakteeria ym . Voi kun tietäis etukäteen onnistuuko vai ei . Kyllä sitten on kaikki pilalla jos menee pieleen . Olen kyllä huono onninen monessa asiassa . Mutta ei kai auta kuin ottaa se riski jatoivoa parasta.

    • 63vee

      Etoricoxib Krka kuuri aiheutti polvien sisäsyrjän turvotusta ja aika voimakkaan kiputilan.Hyvä kun pystyy liikkumaan.Kävelylenkit on jätettävä suosiolla väliin.
      Lisäksi em paikassa näkyy punaisia laikkuja.Minulla ei aiemmin ole ollut lääkeyliherkkyyttä joten kerta se ensimmäinenkin.Toivotaan ,että kivut helpottavat.

    • Anonyymi

      Minulle määrättiin polveen viime kesänä 120 mg Arcoxian viikon kuuri , jonka reseptin yksi lääkäri uusi. 9 pillerin jälkeen vatsa määräsi päivystykseen. Malmin sairaalan päivystyksessä ei (yllätys) otettu asiaa vakavasti, eikä lähetettä tähystykseen annettu. Vatsa ei ole yli vuoteen ollut entisensä. Nesteet se kyllä turvonneesta polvesta vei.

    • Anonyymi

      Mulle auttoi Ratiopharmin rinnakkaisvalmiste hyvin nivelrikkokipuihin. Annostus oli 60 mg. Yksi tabletti päivittäin viikon ajan. Kun lopetin kuurin, niin kivut palasivat. Sivuvaikutuksina oli sykkeen nousua ja käsien hikoilua.

    • Anonyymi

      Tsempit tosipaljo en voi kuvitella millasta tuskaa on...omani ovat pienet ton rinnalla!

    • Anonyymi

      Hei

      Minulle määrättiin 7-14pvä kuuri 1/pvä 90mg Arcoxia Eturauhasvaivaan (Tulehdus tms.mahd.) PSA arvot oli ok joten krooninen syksy-alkutalvi tulehdus kait. Onkohan ok tuohon. Syönen vain sen viikon kuurin.

      • Anonyymi

        Erikoista, Arcoxia on nivelkipu ja "luulääke". Miten lääkäri perusteli asian ?
        Joskushan voi olla, että joku lääke auttaa johonkin muuhun vaivaankin
        mihin se on alunperin kehitetty.


      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole lääke eturauhasvaivaan, pyydä perustelut lääkäriltä miksi yleensäkin antoi. Pitäiss kyllä kyseenalaistaa joka lääke mitä lääkärit määrää, täällä on monen lääkkeen yhdistelmiä joissa haittavaikutukset on suuremmat kun hyödyt.


    • Anonyymi

      Hei, nyt ollaan jo vuodessa 2021 ja maaliskuussa, mutta lämmitän vanhan keskustelun Arcoxiasta. Lääkäri kirjoitti eilen reseptin Arcoxiasta, 60 mg, kaularangan kiputilan hoitoon. Kipua on niskassa, olkavarsissa, käsivarsissa ja hartioissa. Arcoxia on minulle aivan tuntematon, joten kiitollisena otin sen vastaan. Eilen iltamyöhällä otin ensimmäisen pillerin ja kuvittelin nukkuvani sikeästi ainakin muutaman tunnin. Mitä vielä!!! Parin tunnin kuluttua heräsin, kipuja ei ollut ja se tuntui mukavalta. Jotenkin tuntui, että sydän tykyttää ja verenpaineet saattavat olla tapissaan niin kuin olivatkin. En saanut enää unta ja valvoin aamuun asti. Kipuja ei ollut, mutta tunsin, että elimistö käy kierroksilla. Mielenkiintoinen, ei niinkään miellyttävä kokemus. Olin luullut, että on kerrankin miellyttävä yö. Yritin saada unenpäästä kiinni, mutta ei siitä mitään tullut. Tänä iltana en ota toista pilleriä, vaan palaan Panadoliin, vaikka se ei tehoakaan kovin kauaa.

      Kysymykseni koskeekin unettomuutta. Haittavaikutuksissa se mainitaan, onko kellään omkohtaisia kokemuksia ?

      • Anonyymi

        Ota aamulla tai ilta päivällä. Muuten ihan samat oireet mullakin jos yöksi ottaa vain 7vrk kuuri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota aamulla tai ilta päivällä. Muuten ihan samat oireet mullakin jos yöksi ottaa vain 7vrk kuuri

        Hei, yksi vastaus sentään tuli. Kiitos. Koska hain/sain reseptin yksityiseltä lääkäriasemalta,kysyin myös terveyskesk
        uksen lääkäriltä ...hän kielsi käyttämästä Arcoxiaa, koska minulla on verenpainelääkitys ja A rcoxiaa EI SAA KÄYTTÄÄ sen kanssa. Minulla oli lääkelista mukana yksityisellä, mutta niin vain kävi. Että silleen.

        Ihmetyttää tässä keskusteluketjussa Arcoxian runsas käyttö ja isot määrät ja pitkät ajat. Onko paljonkin bluffia mukana vakavasta asiasta? Tuskin kaikki kirjoittavat totuudenmukaisesti eikä lääkärin kantoja ole juurikaan tuotu esiin. Eikä esim. sitä, että se on vahva kipulääke. Itse kuulin/näin nimen ensimmäistä kertaa.


    • Anonyymi

      Oma kokemus sivuvaikutuksesta, Arcoxia 60 mg. Pillerin alkaessa vaikuttaa, tuli pyörryttävä olo ja taju lähti samantien. Onneksi olin istumassa. Herättyäni oksensin monta kertaa, hengitys oli pinnallista ja nopeaa, silmiä en halunnut juurikaan avata, siitä tuli outo olo. Ambulanssin kyydillä ensiapuun. Tutkimuksissa ei mitään hälyttävää löytynyt, ja muutaman tunnin päästä olo helpotti ja pääsin kotiin.

      Eka pilleri kannattaa ottaa kotona ja istua, kun odottelee vaikutusta.

    • Anonyymi

      Mulla yli 4vk kovaa (kulumasta aiheutunutta) polvikipua joka äitiy pitkästä lenkistä. Mikään lääke ei tehonnut kunnes nappasin ETORICOXIB eli Arcoxia 90mg pillereitä 2kpl ja heti tehosi eikä mitään haittavaikutuksia. Olen terve joten siitä se johtuu. Jos on diabetes, sydän-, munuais-, majsa- tms vikaa on selvää ettei kaikki lääkkeet käy etenkään tämä. Huipputuote minulle ei kaikille. Pääsen taas lenkille.

    • Anonyymi

      Määrätiin MYÖS KÄVELY!

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt arcoksia 90mg jo vuosia viikon kuureina. Hyvin on tehonnut nivelrikkoon. Sivuvaikutuksia on tullut esim vatsan turvotusta. Ilman reseptiä apteekista saatavilla tulehduskipulääkkeillä ei kivut parane.

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Eteroxocib 90 mg jo pari vuotta viikon kuureina polven nivelrikkoon. Tehoaa hyvin kipuihin, mutta aiheuttaa vatsan turvotusta ja nostaa sykettä. Kannattaisi varmaan käydä tsekkaamassa munuaisarvot jos ne on syynä tuohon turvotuksen tunteeseen. Yleinen väsymys tuntuu myös lisääntyvän kuurin aikana

    • Anonyymi

      Joillekin Arcoxia ei vain sovi. Joten hyvin herkkävatsaiset saavat siitä närästystä, vaikka kyseinen lääke on juuri kehitetty estämään närästystä, jota muut (reseptittä saatavat)kipulääkkeet, paitsi Panadol aiheuttaa. Jos Panadol ei auta, saattaisi olla syytä keskustella hoitavan lääkärin kanssa. Vaihtoehtoisia lääkkeitä toki on, pilvin pimein.

    • Anonyymi

      Olen lukenut näitä kommentteja Arcoxiasta (etoricoxib) mielenkiinnolla, ja löysinkin yhden vastauksen vanhemmista päivämääristä. Itse nimittäin otin kolme päivää sitten 60 mg Arcoxian iltapäivän lopulla, ja puolen yön maissa heräsin erikoiseen huulien kirvelyyn. Menin huuhtelemaan huuliani ja samalla huomasin punaisia läiskiä kasvoissani siellä täällä. Läiskät alkoivat pian kutista ja kirvelläkin. Muutama läiskä oli myös kaulalla. Olin ollut pihassamme puuhailemassa iltapäivällä toista tuntia aurinkoisessa säässä. Epäilen lääkkeen ja auringonvalon yhteisvaikutusta, minulla kun nimittäin toisen koronarokotuksen jälkeen tuli aivan samanlainen 'punoitustauti', joka kesti reilun kaksi vuorokautta, kuten tämäkin nyt. Silloin oli kesäkuu, ja olin myös ollut pihahommissa auringonpaisteessa muutaman. Eri lääkeaineet tietenkin rokotteessa ja tässä kysesisessä kipulääkkeessä, mutta olisi mukavaa kuulla, onko kenellekään tuttuja kuvioita. P.S. Olin polven tekonivelleikkauksessa 9 viikkoa sitten, kipulääkitykset edelleen vähän hakusessa, kun yksi ei auta ollenkaan, toinen aiheuttaa vatsaoireita, kolmas ummetusta, neljän aikaansaa päiviksikin äärimmäisen väsyneen ja huonon olon.

    • Anonyymi

      Hei! Palaan asiaan torstain jälkeen.
      Minulla on puhelinaika lääkärille, eilen kuvattiin tuo oikea lonkka.
      Pitkään ollut kipeä, vielä syksyllä sentään vaan nukkuessani. Ei pystynyt nukkumaan.
      Nyt jo siinä vaiheessa, että käveleminen vaikeaa.
      Tai juuri lääkäri ei nähnyt pahimpia askelia, sitä ei voinut uskottavasti edes näytellä.
      Tänään taas pahana, melkein kaipaisi kainalosauvaa.
      Muuten onko tuo Arcoxia reseptilääke, kirjoitti vaan paperille, fyssian ohjeet (syksyiset?), kylmä/kuuma ym tulehdusgeelejä.
      Kai pyydän reseptin?

      • Anonyymi

        Hei taas!
        Palaankin asiaan näin pian ja luin ajatuksella uudelleen kirjoitukset.
        Tottahan tuo on reseptilääke, kirjoitti lääkärisoiton aikana.

        Ehkä ei ollut kuinka tarkkaan lukenut tietojani, kysyin kuinka käy verenpaine- ja diabeteslääkkeen kanssa.
        Määräsi myös Panadol forte.

        Apteekissa vaihdettiin huomattavasti halvempaan Etoricoxib Orion 60 mg.
        Vähän odotin saavani 30mg.
        Nythän alkuun voin sen puolittaa.
        Mielestäni nämä kirjoitukset kokemuksista ovat hyviä. Tai vähän jokaiseen sairauteeni on tullut kirjoitettuakin.

        Nyt toivon, että tuo Etoricoxib auttaisi nivelrikkooni. Sitä diagnosia en niin muistanut, mikä oli.
        Hyvä, että tuli nimi tuolle lonkkani kivulle. Sanoikin, että sopisi kuvaimiini kipuihin.
        Olikin sitten ihan lääkkeen kyljessä NIVELRIKKO.
        CRPS söin valtavat määrät lääkkeitä, aina kokeiltiin uusia, -18 syksyllä lopetin varovasti, kun ei mitän apua.
        Ei tullut vieroitusoireita. Edelleenkään ei kipu poissa, jos vaikka tuosta lääkkeestä apua siihenkin.
        Toivotaan, että uusia kirjoitusia tulee lisää.
        Kivutonta kesää kaikille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei taas!
        Palaankin asiaan näin pian ja luin ajatuksella uudelleen kirjoitukset.
        Tottahan tuo on reseptilääke, kirjoitti lääkärisoiton aikana.

        Ehkä ei ollut kuinka tarkkaan lukenut tietojani, kysyin kuinka käy verenpaine- ja diabeteslääkkeen kanssa.
        Määräsi myös Panadol forte.

        Apteekissa vaihdettiin huomattavasti halvempaan Etoricoxib Orion 60 mg.
        Vähän odotin saavani 30mg.
        Nythän alkuun voin sen puolittaa.
        Mielestäni nämä kirjoitukset kokemuksista ovat hyviä. Tai vähän jokaiseen sairauteeni on tullut kirjoitettuakin.

        Nyt toivon, että tuo Etoricoxib auttaisi nivelrikkooni. Sitä diagnosia en niin muistanut, mikä oli.
        Hyvä, että tuli nimi tuolle lonkkani kivulle. Sanoikin, että sopisi kuvaimiini kipuihin.
        Olikin sitten ihan lääkkeen kyljessä NIVELRIKKO.
        CRPS söin valtavat määrät lääkkeitä, aina kokeiltiin uusia, -18 syksyllä lopetin varovasti, kun ei mitän apua.
        Ei tullut vieroitusoireita. Edelleenkään ei kipu poissa, jos vaikka tuosta lääkkeestä apua siihenkin.
        Toivotaan, että uusia kirjoitusia tulee lisää.
        Kivutonta kesää kaikille!

        Nyt olen viikon syönyt tuota 60mg lääkettä. Eipä sitä puolittaa voi, on niin pieni.
        Vielä en ole huomannut, että auttaisi. Onneksi ei haittavaikutuksiakaan.
        Otan Panadol Forten ehkäisevästi, kun lähden ulos.

        Vähän alkuun "tunnustelen"
        tuon Etoricoxib vaikutusta.
        Otan sen aamulla.
        Ei, kyllä täytyykin ottaa Panadolia, niin vaivalloisesti nousin sohvalta äsken.

        Kuinka huhtikuun puolella oleva on jaksanut. Aika harvaksellaan täällä kirjoitetaan.
        Hyvää kesää ja juhannusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt olen viikon syönyt tuota 60mg lääkettä. Eipä sitä puolittaa voi, on niin pieni.
        Vielä en ole huomannut, että auttaisi. Onneksi ei haittavaikutuksiakaan.
        Otan Panadol Forten ehkäisevästi, kun lähden ulos.

        Vähän alkuun "tunnustelen"
        tuon Etoricoxib vaikutusta.
        Otan sen aamulla.
        Ei, kyllä täytyykin ottaa Panadolia, niin vaivalloisesti nousin sohvalta äsken.

        Kuinka huhtikuun puolella oleva on jaksanut. Aika harvaksellaan täällä kirjoitetaan.
        Hyvää kesää ja juhannusta!

        Enpä vielä tiennyt kuinka pahaksi nivelrikkoni meni.
        Nyt sunnuntaista lähtien en ole pytynyt kunnolla kävelemään. "Linkkuveitsenä" joudun kävelemään. Sitten yritän oikaista selkääni, vihlaisee lonkkaani pahasti.
        Sain perjantaiksi lääkärin.
        Siellä tutkittiin taas. Nyt en sujuvasti päässyt kyykystä ylös. Tutkintapöydällä vaikea kääntyä.
        Nythän tietysti olisikin pistänyt kävelemään ja tuolilta nousua, niin olisi paremmin nähnyt kuinka vaikea liikkua.
        Nivelrikkohan ei parane, vähän odotin (miniä ehdotti), että olisi lähetettä ortopedille. Kuvissa ei niin pahana, että tekonivelleikk.

        Nyt sitten määräsi Norflex 100mg. Ehkä voisi rentouttaa lihaksia, varmaan jumissa nekin. Olenhan kävellyt kumarassa. Kyyti minulla lääkäriin, enkä näin ollen voi edes muualle yrittääkään.
        Tuossa lääkkeessä lyhyt pakkausseloste. Muissa metritolkulla.
        Nyt taidan jättää sen toisen lääkkeen tauolle.
        Tuo illalla otettava ja saattaa väsyttää, joka käy minulle on unettomuutta. Vielä tuon kivun kanssa ei pysty nukkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä vielä tiennyt kuinka pahaksi nivelrikkoni meni.
        Nyt sunnuntaista lähtien en ole pytynyt kunnolla kävelemään. "Linkkuveitsenä" joudun kävelemään. Sitten yritän oikaista selkääni, vihlaisee lonkkaani pahasti.
        Sain perjantaiksi lääkärin.
        Siellä tutkittiin taas. Nyt en sujuvasti päässyt kyykystä ylös. Tutkintapöydällä vaikea kääntyä.
        Nythän tietysti olisikin pistänyt kävelemään ja tuolilta nousua, niin olisi paremmin nähnyt kuinka vaikea liikkua.
        Nivelrikkohan ei parane, vähän odotin (miniä ehdotti), että olisi lähetettä ortopedille. Kuvissa ei niin pahana, että tekonivelleikk.

        Nyt sitten määräsi Norflex 100mg. Ehkä voisi rentouttaa lihaksia, varmaan jumissa nekin. Olenhan kävellyt kumarassa. Kyyti minulla lääkäriin, enkä näin ollen voi edes muualle yrittääkään.
        Tuossa lääkkeessä lyhyt pakkausseloste. Muissa metritolkulla.
        Nyt taidan jättää sen toisen lääkkeen tauolle.
        Tuo illalla otettava ja saattaa väsyttää, joka käy minulle on unettomuutta. Vielä tuon kivun kanssa ei pysty nukkumaan.

        Ei yhtään apua lääkkeistä.
        Haittavaikutus esim. puutuminen.
        Siltähän tuo vaikuttaa, sääriosassakin jo kipua. Lonkan nivelrikossa ei välttämättä heijastu koko jalkaan.
        Nyt yli kk jatkuva kipu jalkeilla ollessa. Montaa askelta ei pysty ottamaan.
        Fysioterapeuttikaan ei osannut apua siihen.
        Maanantaina uusi aika (uusi lääkärikin) vastaanotolle.

        Taisi olla aivan uusi kirjoitus jossain toisella sivulla. Kaippa joku tällekin eksyisi uudelleen.


    • Anonyymi

      Arcoxian pitäisi olla vatsaystävällinen, koska sen ei pitäisi häiritä vatsaa suojaavan limakalvon kehittymistä ja toimintaa. Tämä johtuu siitä, että se ei estä cox-1 entsyymin toimintaa.

      Muut ns. tulehduskipulääkkeet estävät sekä cox 1 että cox 2 entsyymien toiminnan, joten ne häiritsevät vatsaa suojaavan limakalvon kehittymistä. Siksi ne pitkään käytettyinä johtavat vatsakipuun (eli närästykseen).'

      Ei tiedetä, miksi myös Arcoxia aiheuttaa joskus vatsakipuja, vaikka näin ei pitäisi tapahtua.

      • Anonyymi

        Taannoin helmikuussa 2008 liukastuin ja kolhin selkääni siten, etten saanut öisin nukuttua, niin yksityisen terveysaseman lääkäri antoi reseptin 90 mg Arcoxialle. Luin mahdollisia haittavaikutuksia, niin jätin ottamatta ja kärvistelin. Nyt heittäessäni taannoista vanhaa pakettia veks mietin ja kaivelin netistä, että miksi aikoinaan jätin tabut ottamatta. Vaiva meni vkojen myötä ohitse ilmankin. Se mitä täällä keskustelussa ei nosteta vatsavaivojen (ripulin, turvotuksen) osalta esille, niin ko. lääkehän sisältää LAKTOOSIA. Sen nyt ajattelin tähän todeta, jos jollekin olennainen tietona. Itselleni moinen lääke ei oikein sopisi.


    • Anonyymi

      Syyskuussa alkoi yöllinen vasemman puolen lonkkasärky, asentoa vaihtamalla (jalat mahdollisimman levällään) helpotti. Lokakuussa aloitin burana 600 mg + pandol 1 g. Auttoi alkuun. Ei auttanut enää tammikuussa, ja kipu alkoi tulla jo kävellessä; sain lääkkeeksi Etoricoxib 90 mg viikon kuureina, lisäksi 3 krt/vrk panadol 1 g. Helpotti kunnes kivut löi yli parissa viikossa ja kipu siirtyi koko lanneselän alueelle, reisiin, nivusiin ja vasemmalla puolella hermokivut jalkaterään saakka.

      Selkä leikattu 15 vuotta sitten, mm. Spondyloosi, spinaalistenoosi, murtuma. Nyt kivut alkavat muistuttaa aikaa ennen leikkausta. Etoricoxib + panadol ei auta pahimpiin joten olen ottanut Tramalia niin et viikko aina jompaa kumpaa kerrallaan. Tramal (100 mg x2krt/vrk) on auttanut, mutta en halua että toleranssi siihen nousee niin yritän jaksottaa sen syömistä kuviin pääsemistä odotellessa. Nyt on menossa ”Etoricoxib-viikko”, ja mulla on koko ajan huono olo. Ja väsyttää. Olen ”pois pelistä” kun en tee mitään mikään saattaisi selkää ärsyttää, elämä ”narikassa” ja kiitokseksi huono olo. Tavoitteelliset treenit olen saanut unohtaa.

      Etsinkin nyt sitten tietoa siitä miten muilla tuo Etoricoxib vaikuttanut, johtuisiko tämä olo siitä? Kun siis aiemmat viikon pätkät tätä ei aiheuttaneet tällaista oloa. Onko muilla siis viiveellä vaikuttanut näin?

      • Anonyymi

        Hei! Vilkaisin tätä sivua ja olinkin kirjoitellut -22. Nyt sain uudelleen reseptin Arcoxiaan.

        Saatan vaihtaa siihen halvempaan. Nyt erilaisen kivun takia lääkärissä. Talvella todettiin magneettikuvauksessa lannerangan spinaalistenoosi.
        Ei ihan pahin mahdollinen, joten ei laitettu leikkausjonoon.

        No sainhan kirjoituksellani viimeksi keskustelun jatkumaan. Täytyypä lukea vielä ajan kanssa uudelleen.


    • Anonyymi

      Hei! Sain hermokipuun 90 mg Arcoxiaa, joka vaihdettiin halvempaan lisäksi menee Gabrion 9x300, Panadol 1 g ja Sirdalud 4 mg. Otin ensimmäisen tabletin eilen päivällä ja ei mitään sivuvaikutuksia tullut kuin vähän ummetusta. Ei se kyllä paljoa autakaan, Burana 800 mg + Panadol 1 g auttoi paremmin. Alkaakohan tämä jossain välissä tehoamaan?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe