ad/hd:tä poteva on todellinen aikapommi,ja minähän sen vasta tiedän kun itse sitä poden!ja minua säälittävät läheiseni jotka joutuvat elämään minun kanssani,hermojen kurissa pitäminen on todella vaikeaa ja ylipäätään itsensä hillitseminen.siinnä saattaa 500 euron puhelin lentää seinää ja mennä paskaksi tai muuta vastaavaa.mutta parempi sekin kuin pahoinpitely?ja tämän kanssa eläminen on todella vittumaista ja rasittavaa kun ei koskaan tiedä mistä tuulee ja en todella ihmettele sitä jos rupeaa stimuloivat ainee maistumaan muodossa jos toisessa,jotenkinhan sitä tätä on lääkittävä että ei ole niin ahdistavaa olla.itse olen onneksi aika varakas että siltä osin tulen toimeen mainiosti ettei tarvitse huolehtia miten selvitä. mutta kaikilla ei ole valitettavasti asiat yhtä hyvin,ja ymmärän heitä täysin jos he ajautuvat rikollisuuteen tai huumeiden käyttäjiksi tai muuhun vastaavaan....se on vain tosiasia ja ei se siitä muuksi muutu!ja hei muuten kertokaa muut tätä tautia potevat omia tuntemuksia tästä olis aika nasta kuulla teidän stooreja.
rankkaa
14
895
Vastaukset
- Jaana.K
Kyllä. Impulssikontrolli on hukassa ja jarru otsalohkosta puuttuu. Kuvauksesi kuulostaa hyvin tutulta. Mutta...
Viestistäsi sain sellaisen käsityksen, että sinulla ei ole taloudellisia huolia. Oletko ajatellut lähteä lääkäriin hakemaan apua? Lääkkeethän eivät paranna tarkkaavaisuushäiriötä, mutta että ei tarvitsisi koko ajan elää veitsenterällä.
Itselääkitseminen on huono vaihtoehto silloin, kun on jo kuullut lääkärin määräämästä hoidosta. Ei kannattaisi tarrautua erittäin riskialttiiseen tapaan saada hetkellistä helpotusta. Pitkäkestoisen lääkityksen aikana voi jopa ryhtyä ajattelemaan elämäänsä vähän pidemmissä jaksoissa, kuin vain seuraavan tunnin kaavalla.
Ystävällisin terveisin
Jaana.K.- ärsyyntynyt
Hei sinä tämän palstan tohtori!
Olen seurannut sinun toimintaasi tällä palstalla.
Alkaa tuntua että olet jonkun lääkefirman leivissä, kun tuputat niitä niin kovasti kaikille.
Teet diaknooseja kuin paraskin lääkäri.mm. kaikki oireet tuntuvat johtavan sinun mielestäsi adhd diaknoosiin. Kun sinulla on tuota energiaa noin valtavasti, suosittelisin että suuntaisit sen esim. kirjoittamalla terveysministerille sähköpostia. Tarvitsisimme rahaa ihmisten tutkimiseen.Ettei heidän tarvitse olla koekaniineja lääkefirmojen iloksi.Jokainen ihminen on yksilö.Kaikki oireet ja käyttäytyminen ei ole aina adhd:ta!Nyky tegnologialla pystyttäisiin jokaisen ihmisen yksillölliseen tutkimiseen, mutta se maksaa!
- Ronja
Kun suuttumus tulee, niin ovet paukkuu, hypin tasajalkaa, syljen suustani niin myrkyllisiä sanoja, ettei lähelläni voi olla, pahimmillaan heitän tavaroita seinään ja olen kerran lyönytkin toista...
Itselläni käännekohta taisi olla tuo toisen ihmisen lyöminen. Tajusin jo lyödessäi, että tällä kertaa menin liian pitkälle, mutta en kuitenkaan sillä hetkellä voinut lopettaa... En onneksi kuitenkaan satuttanut toista.
Vähän tuon tapahtuman jälkeen sain sähköpostilla kiertokirjeen, jonka olin saanut vuosien varrella pari kertaa aiemminkin, mutta tällä kertaa sen sanoma kolahti.
Viestin sanoma oli se, että minulla on aina mahdollisuus valita. Oli tilanne mikä tahansa, minulla on aina vähintään kaksi vaihtoehtoa, joista valita ja minä itse olen valinnoistani vastuussa.
Siitä alkaen olen pyrkinyt suuttumuksen tullessa pysähtyä tekemään valintaani. Suutunko vaiko en suutu. Päätöksen tekeminen ei ole helppoa, kun viha ja ärsyyntyminen painaa päälle, ei todellakaan ole helppoa päättää, ettei tällä kertaa suutukaan. Valinta vaatii joskus myös melkoista nöyrtymistä, kun tuntee toisen tehneen vääryyttä. Suuttuminen ei myöskään helpota hetkessä pelkän päätöksen voimalla vaan se vie aikaa. Tärkeintä on kuitenkin oma päätös vihan lopettamisesta.
Kun olen päätökseni tehnyt toimin sen mukaisesti. Jos olen päättänyt, etten jatka vihaa, ilmoitan toiselle osapuolelle, etten aio lähetä kinaan mukaan ja että tavitsen nyt aikaa rauhoittuakseni. Sitten kävelen pois huoneesta ja pyrin tekemään jotain joka saisi ajatukseni pois edellisestä tilanteesta. Rupean lukemaan kirjaa, surffaan netissä, teen ristisanaa, mitä vain, mikä saa keskittymiseni siirtymään riidasta ja suuttumisesta pois.
Itse uskon, että jokaisella meistä on valta tehdä valintoja tilanteessa kuin tilanteessa. En tosin puoli vuotta sitten olisi pystynyt siihen, mihin tänä päivänä pystyn. Valintojen teko vaatii paljon itsekuria ja voimakasta uskoa omaan pystyvyyteen.
Tämä 'metodi' on auttanut minua hallitsemaan tunteitani ja voin siksi suositella sen kokeilemista muillekin. Jokaisen tulee kuitenkin löytää oma tapansa. Mahdollista se kuitenkin on, kunhan vain löytää itselleen sopivan tavan.- menee toisin
Kyllähän asia voi mennä myös niin, että muutokseen ei kykene omin voimin. Tällainen on tyypillistä todellisille tarkkaavaisuushäiriöisille, jotka auttaa ja sysää muutokseen vasta lääkitys. Lääkityksen avulla muutos on sitten paljon helpompaa.
Hoitamattoman tarkkaavaisuushäiriöisen aivot eivät anna tilaa ja mahdollisuutta valita. Ja vaikka hän olisi päässyt keskustelun ja tiedostamisen tasollakin siihen pisteeseen, että muutos olisi tehtävä, siinä tilanteessa valinta on mahdoton. Tämän takia lääkityksen avittava vaikutus tukee myös henkilön itsetuntoa, koska hän voi ensi kertoja elämässään alkaa luottaa itseensä, koska aivot todella toimivat, kuten niiden oletetaankin toimivan.
Ronja, vakuutat, että kaikki pystyvät muutokseen. Halusin tuoda tämän puolen esille juuri siksi, että joukossamme on niin valtava määrä ihmisiä, jotka hyötyisivät kemiallisesta kävelykepistä ja voisivat vähitellen alkaa rakentaa elämäänsä vähän pidemmällä säteellä kuin seuraava tunti. Oli kyseessä sitten aikuinen tai lapsi. - samaa mieltä
Hei!
Kaikki ongelmat eivät ole välttämättä adhd:sta johtuvia. Oikeassa olet, kannattaa kokeilla kaikkia muita vaihtoehtoja ensin ja jos ei saa asioita hallintaan hakea apua ja tutkia ensin, mistä ne voisivat johtua. Adhd on ns. "muoti-ilmiö". Ei edes tutkita muita vaihtoehtoja ja aloitetaan lääkitys. Ihmiset ovat koekaniineja, jollekkin lääkitys voi aiheuttaa vaarallisiakin haittavaikutuksia ja pidemmällä aikavälillä näiden lääkkeiden haittavaikutuksia ei ole edes tutkittu. Jos ensimmäinen lääke aiheuttaa heti paljon haittavaikutuksia vaihdetaan toiseen ja taas toiseen, loputtomasti. Kun muuta ei keksitä otetaan vielä useampi lääke rinnakkain. huh, huh
asioita voisi kyllä tutkiakin. Mutta se maksaa.Yhteiskunnalla on rahaa järjestää isoja juhlia esim. kaupungeille, laittaa miljoonia taivaan tuuliin heh, esim ilotulitusraketeissa.Mutta ihmisiä ei ole varaa tutkia.Ihmisarvo ja yksilöllisyys on menettänyt merkityksensä. Ei ole todellista välittämistä.Rahaa sumentaa jopa "viisaitten" lääkereidenkin aivot.Mutta ihmisiähän henkin vain ovat. - tämä on?
samaa mieltä kirjoitti:
Hei!
Kaikki ongelmat eivät ole välttämättä adhd:sta johtuvia. Oikeassa olet, kannattaa kokeilla kaikkia muita vaihtoehtoja ensin ja jos ei saa asioita hallintaan hakea apua ja tutkia ensin, mistä ne voisivat johtua. Adhd on ns. "muoti-ilmiö". Ei edes tutkita muita vaihtoehtoja ja aloitetaan lääkitys. Ihmiset ovat koekaniineja, jollekkin lääkitys voi aiheuttaa vaarallisiakin haittavaikutuksia ja pidemmällä aikavälillä näiden lääkkeiden haittavaikutuksia ei ole edes tutkittu. Jos ensimmäinen lääke aiheuttaa heti paljon haittavaikutuksia vaihdetaan toiseen ja taas toiseen, loputtomasti. Kun muuta ei keksitä otetaan vielä useampi lääke rinnakkain. huh, huh
asioita voisi kyllä tutkiakin. Mutta se maksaa.Yhteiskunnalla on rahaa järjestää isoja juhlia esim. kaupungeille, laittaa miljoonia taivaan tuuliin heh, esim ilotulitusraketeissa.Mutta ihmisiä ei ole varaa tutkia.Ihmisarvo ja yksilöllisyys on menettänyt merkityksensä. Ei ole todellista välittämistä.Rahaa sumentaa jopa "viisaitten" lääkereidenkin aivot.Mutta ihmisiähän henkin vain ovat.Anteeksi, mutta en nyt oikein ymmärrä, miksi Tarkkaavaisuushäiriöt palstalle tullaan tumputtamaan ei-tarkkaavaisuushäiriöajattelua? Tuota onko-eikö väittelyä ei pitäisi käydä lainkaan tällä palstalla, vaan niiden, jotka haluavat rajata tarkkaavaisuushäiriön promillelevinneisyyteen, kannattaisi jutella muilla foorumeilla. Vastustamisesta muuten tulee kans virtaa hitaille aivoille.
Passiivilla rakennat itsellesi piilon: ei tutkita, voi aiheuttaa. Uskomattomin syyte on: "Jos ensimmäinen lääke aiheuttaa heti paljon haittavaikutuksia vaihdetaan toiseen ja taas toiseen, loputtomasti. huh, huh..."
Miksi ihmeessä huh huh? Jos lääke ei sovi, silloin täytyy kokeilla toista siihen saakka, että löytyy toimiva lääkitys. Loputtomasti tuo kokeilu ei voi kestää, sillä lääkkeitä ei riitä moiseen rumbaan kovinkaan monta.
"Kun muuta ei keksitä otetaan vielä useampi lääke rinnakkain." Tämä on augmentaatioksi kutsuttua lääkehoidon kohdentamista kokeilutekniikalla. Aiemmin siitä kieltäydyttiin Suomessa tarkkaavaisuushäiriöiden kohdalla. Toivottavasti moinen tiukkapipoisuus häviää kokonaan! Minusta on kamalaa, jos lääkäri kieltäytyisi kokeilemasta juuri päällekäisiä lääkityksiä, jos yksittäin ei ole apua tullut.
Tuo tutkimisen toitottaminen on tietysti ihan järkevää, käytännössä tilanne on sellainen, että vaikka potilaskin osaisi ehdottaa monia tutkimuksia, niistä kieltäydytään latomalla potilaan eteen vankka argumenttien muuri, miksi ko. tutkimus ei ole tarpeellinen. Vähitellen sitä sinnikkäämpikin luopuu innovatiivisten tutkimuksien ehdottelemisesta, kun aina saa sen takaisin bumerangina.
Se on kyllä nähty niin miljoona kertaa, että tarkkaavaisuushäiriön todellinen vammauttavuus ei ole mennyt perille. kun tarkkaavaisuushäiriöisiä aikuisia tarkkailee, tulee ihan fyysisestikin paha olo, niin kamalaa sähläämistä tai syvällistä poissaoloa se on.
Ota itseäsi niskasta kiinni minunkin puolestani. - just,just
tämä on? kirjoitti:
Anteeksi, mutta en nyt oikein ymmärrä, miksi Tarkkaavaisuushäiriöt palstalle tullaan tumputtamaan ei-tarkkaavaisuushäiriöajattelua? Tuota onko-eikö väittelyä ei pitäisi käydä lainkaan tällä palstalla, vaan niiden, jotka haluavat rajata tarkkaavaisuushäiriön promillelevinneisyyteen, kannattaisi jutella muilla foorumeilla. Vastustamisesta muuten tulee kans virtaa hitaille aivoille.
Passiivilla rakennat itsellesi piilon: ei tutkita, voi aiheuttaa. Uskomattomin syyte on: "Jos ensimmäinen lääke aiheuttaa heti paljon haittavaikutuksia vaihdetaan toiseen ja taas toiseen, loputtomasti. huh, huh..."
Miksi ihmeessä huh huh? Jos lääke ei sovi, silloin täytyy kokeilla toista siihen saakka, että löytyy toimiva lääkitys. Loputtomasti tuo kokeilu ei voi kestää, sillä lääkkeitä ei riitä moiseen rumbaan kovinkaan monta.
"Kun muuta ei keksitä otetaan vielä useampi lääke rinnakkain." Tämä on augmentaatioksi kutsuttua lääkehoidon kohdentamista kokeilutekniikalla. Aiemmin siitä kieltäydyttiin Suomessa tarkkaavaisuushäiriöiden kohdalla. Toivottavasti moinen tiukkapipoisuus häviää kokonaan! Minusta on kamalaa, jos lääkäri kieltäytyisi kokeilemasta juuri päällekäisiä lääkityksiä, jos yksittäin ei ole apua tullut.
Tuo tutkimisen toitottaminen on tietysti ihan järkevää, käytännössä tilanne on sellainen, että vaikka potilaskin osaisi ehdottaa monia tutkimuksia, niistä kieltäydytään latomalla potilaan eteen vankka argumenttien muuri, miksi ko. tutkimus ei ole tarpeellinen. Vähitellen sitä sinnikkäämpikin luopuu innovatiivisten tutkimuksien ehdottelemisesta, kun aina saa sen takaisin bumerangina.
Se on kyllä nähty niin miljoona kertaa, että tarkkaavaisuushäiriön todellinen vammauttavuus ei ole mennyt perille. kun tarkkaavaisuushäiriöisiä aikuisia tarkkailee, tulee ihan fyysisestikin paha olo, niin kamalaa sähläämistä tai syvällistä poissaoloa se on.
Ota itseäsi niskasta kiinni minunkin puolestani.Eiköhän näiden keskustelupalstojen tarkoitus ole kertoa omia näkemyksiä ja kokemuksia ja vaihtaa mielipiteitä.Minä kerroin oman mielipiteeni. Jokainen voi kertoa omansa, olla samaa mieltä tai erimieltä.Eiköhän se paltan seriffi poista asiattomat viestit. Ja muuten, vanhan kansan sanonta, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Mukavaa keväänjatkoa.
- on...
just,just kirjoitti:
Eiköhän näiden keskustelupalstojen tarkoitus ole kertoa omia näkemyksiä ja kokemuksia ja vaihtaa mielipiteitä.Minä kerroin oman mielipiteeni. Jokainen voi kertoa omansa, olla samaa mieltä tai erimieltä.Eiköhän se paltan seriffi poista asiattomat viestit. Ja muuten, vanhan kansan sanonta, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Mukavaa keväänjatkoa.
Tällä palstalla ainakin noita näkemyksiä ja kokemuksia käytetään vahvasti kiusantekoon. Eikä minkäänlaista häpyäkään tarvitse olla, kun jätetään kaikki seriffin arvioitavaksi.
Tällä palstalla: "Tarkkaavaisuushäiriöt osataan tunnistaa nykypäivänä paremmin ja niitä pyritään myös hoitamaan. Keskustele tarkkaavaisuushäiriöstä kärsivän lapsen kasvatuksesta ja kehittymisestä."
Minä en ainakaan ymmärtänyt tuossa tarkkaavaisuushäiriön olemassaoloa asetettavan kyseenalaiseksi. - vapaa...
Kylmä tosiasia on kuitenkin, että mm. ylivilkkautta ja keskittymiskyvynpuutetta tutkitaan tänäpäivänä Suomessa, ainoastaan seuraamalla käyttäytymistä eritahoilla ja psykiatrin tekemällä haastattelulla ja havainnoinnilla.(harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, kenellä on todella paljon rahaa maksaa tutkimuksista, ja sen lisäksi,osaavat vaatia sellaisia).
Näiden perusteella voidaan todetaan adhd ja mahdollinen lääkityksen tarve.
Lainaus palstan "tohtorilta". "Tämän laajenmpiin tutkimuksiin tässä talodellisessa tilanteessa ei mennä, vaikka se voisi olla yksittäisen potilaan kannalta hyvinkin perusteltua."
Eli ihmisellä voi olla adhd tai jonkin muukin sairaus, minkä oireet ovat osin samankaltaisia ja aiheuttavat poikeavuutta esim. käyttäytymisessä. Minä penään vain parempia ja tarkempia tutkimusmenetelmiä, joista olisi hyötyä sekä tarkkaavaisuushäiriöisille ja muista syistä oireileville ihmisille. Ja ettei kaikkien tarvitsi olla koekaniineja kun kokeillaan lääkitysvaihtoehtoja. On esim. tietoa että lääkitys pahentaa sellaisen henkilön oireita, kenellä ei ole adhd:ta. Ja paljon muuta. Eli en ole kirjoittanut negatiivisessa mielessä vaan päinvastoin. Voimia kaikkien käyttäytymishäiriöiden kanssa kaikille tasapuolisesti, oli adhd tai ei. - aloitettiin
tämä on? kirjoitti:
Anteeksi, mutta en nyt oikein ymmärrä, miksi Tarkkaavaisuushäiriöt palstalle tullaan tumputtamaan ei-tarkkaavaisuushäiriöajattelua? Tuota onko-eikö väittelyä ei pitäisi käydä lainkaan tällä palstalla, vaan niiden, jotka haluavat rajata tarkkaavaisuushäiriön promillelevinneisyyteen, kannattaisi jutella muilla foorumeilla. Vastustamisesta muuten tulee kans virtaa hitaille aivoille.
Ota itseäsi niskasta kiinni minunkin puolestani.lääkekokeilut lapsella, lastenpsykiatri sanoi, että oikean lääkkeen etsiminen on juuri nimenomaan kokeilua. On olemassa muistaakseni 5 eri tavalla vaikuttavaa lääkettä eikä lääkäri pysty suoraan sanomaan, mikä on hyvä. Eli kokeiluja on ollut aika monella lääkkellä meillä. Nyt käytössä Concerta ja Risperdal yhdessä ja ne toimivat meillä. Eihän tämä tarkoita sitä, että lapsi syö näitä lääkkeitä koko ikänsä. Lapsi kasvaa myös henkisesti ja kypsyy jollakin tavalla tulemaan toimeen adhd:n kanssa.
- muodostus
vapaa... kirjoitti:
Kylmä tosiasia on kuitenkin, että mm. ylivilkkautta ja keskittymiskyvynpuutetta tutkitaan tänäpäivänä Suomessa, ainoastaan seuraamalla käyttäytymistä eritahoilla ja psykiatrin tekemällä haastattelulla ja havainnoinnilla.(harvoja poikkeuksia lukuunottamatta, kenellä on todella paljon rahaa maksaa tutkimuksista, ja sen lisäksi,osaavat vaatia sellaisia).
Näiden perusteella voidaan todetaan adhd ja mahdollinen lääkityksen tarve.
Lainaus palstan "tohtorilta". "Tämän laajenmpiin tutkimuksiin tässä talodellisessa tilanteessa ei mennä, vaikka se voisi olla yksittäisen potilaan kannalta hyvinkin perusteltua."
Eli ihmisellä voi olla adhd tai jonkin muukin sairaus, minkä oireet ovat osin samankaltaisia ja aiheuttavat poikeavuutta esim. käyttäytymisessä. Minä penään vain parempia ja tarkempia tutkimusmenetelmiä, joista olisi hyötyä sekä tarkkaavaisuushäiriöisille ja muista syistä oireileville ihmisille. Ja ettei kaikkien tarvitsi olla koekaniineja kun kokeillaan lääkitysvaihtoehtoja. On esim. tietoa että lääkitys pahentaa sellaisen henkilön oireita, kenellä ei ole adhd:ta. Ja paljon muuta. Eli en ole kirjoittanut negatiivisessa mielessä vaan päinvastoin. Voimia kaikkien käyttäytymishäiriöiden kanssa kaikille tasapuolisesti, oli adhd tai ei.Tilanne AD/HD:n kanssa on sellainen, että haastattelu, anamneesi on diagnoosin hyväksytty tekotapa. Se ei tarkoita päämäärätöntä lässytystä ja muistelua, vaan lääkärin täytyy hakea tietoa päämäärähakuisesti.
Taloudellinen tilanne on tällä hetkellä syy, johon vedotaan todella laajasti. Globaalisti ajatellen diagnosointikeinoiksi tuskin tullaan hyväksymään kuvantamismenetelmiä, koska niihin ei pystytä maailmanlaajuisesti.
On epärealistista ajatella, että löydettäisiin jokin tutkimusmenetelmä lääkityksen löytämiseksi ilman kokeilua. Kun lääkäri selittää kokeilut tarpeeksi hyvin, ne eivät kuormita potilasta henkisesti. Kehoa ne eivät kokeilun aikana ehdi runnella, vaikka täällä niin jatkuvasti jankutetaan. Olen sen verran monta kokeilua tehnyt, ja yhä vain henki pihisee.
Yksi asia minua rassaa todella ja ärsyttää sen takia erityisesti että itse lääkärit ovat vahvistamassa myyttejä. Lääketieteellisiä mielipiteitä on juuri yhtä monta kuin on lääkäriäkin. Ja sillä luvalla he latelevat liian monesti harkitsemattomia suustaan. Tarkkaavaisuushäiriökommenteista saisi todella muhevan katsauksen, jos niitä vähän aikaa keräilisi. AD/HD on mystifioitu!AD/HD:n diagnosoiminen ei todellakaan ole mitään salatiedettä.
Lainaus:" Eli ihmisellä voi olla adhd tai jonkin muukin sairaus, minkä oireet ovat osin samankaltaisia ja aiheuttavat poikeavuutta esim. käyttäytymisessä." Tämä ei ole ongelma silloin kun hallitsee AD/HD:n diagnosoinnin. Ja tällä en nyt tarkoita sitä, että luettelee potilaalle rivin kysymyksiä tyyliin onhan sulla ongelmia arjessa, onhan?? Asiantuntija osaa tehdä sen potilasta kunnioittaen. - heh
muodostus kirjoitti:
Tilanne AD/HD:n kanssa on sellainen, että haastattelu, anamneesi on diagnoosin hyväksytty tekotapa. Se ei tarkoita päämäärätöntä lässytystä ja muistelua, vaan lääkärin täytyy hakea tietoa päämäärähakuisesti.
Taloudellinen tilanne on tällä hetkellä syy, johon vedotaan todella laajasti. Globaalisti ajatellen diagnosointikeinoiksi tuskin tullaan hyväksymään kuvantamismenetelmiä, koska niihin ei pystytä maailmanlaajuisesti.
On epärealistista ajatella, että löydettäisiin jokin tutkimusmenetelmä lääkityksen löytämiseksi ilman kokeilua. Kun lääkäri selittää kokeilut tarpeeksi hyvin, ne eivät kuormita potilasta henkisesti. Kehoa ne eivät kokeilun aikana ehdi runnella, vaikka täällä niin jatkuvasti jankutetaan. Olen sen verran monta kokeilua tehnyt, ja yhä vain henki pihisee.
Yksi asia minua rassaa todella ja ärsyttää sen takia erityisesti että itse lääkärit ovat vahvistamassa myyttejä. Lääketieteellisiä mielipiteitä on juuri yhtä monta kuin on lääkäriäkin. Ja sillä luvalla he latelevat liian monesti harkitsemattomia suustaan. Tarkkaavaisuushäiriökommenteista saisi todella muhevan katsauksen, jos niitä vähän aikaa keräilisi. AD/HD on mystifioitu!AD/HD:n diagnosoiminen ei todellakaan ole mitään salatiedettä.
Lainaus:" Eli ihmisellä voi olla adhd tai jonkin muukin sairaus, minkä oireet ovat osin samankaltaisia ja aiheuttavat poikeavuutta esim. käyttäytymisessä." Tämä ei ole ongelma silloin kun hallitsee AD/HD:n diagnosoinnin. Ja tällä en nyt tarkoita sitä, että luettelee potilaalle rivin kysymyksiä tyyliin onhan sulla ongelmia arjessa, onhan?? Asiantuntija osaa tehdä sen potilasta kunnioittaen.Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
- ota vaan
heh kirjoitti:
Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Pohjalaiset sanoivat ennen heh, kun ojensivat toiselle jotakin. Jos annat minulle lusikalla, niin miksi sitten vaatisin sinulta kauhakaupalla takaisin.
Kirjoituksistasi näkee, että AD/HD ei ole sinulle ongelma. Et ole joutunut hakemaan oikeutta kohteluusi. Tai sitten sinulla on käytössäsi tutun lääkärin palvelut.
Olisin mielelläni jatkanut keskustelua kanssasi, mutta se näyttää nyt olevan mahdotonta. Alkuperäiseen ketjun aloittajaan viitaten, keskuudessamme liikkuu aikapommeja kohtuullisesti. Ruotsalaisessa lääkäriartikkelissa sanottiin juuri, että vielä tekeillä olevan tutkimuksen yksi välitulos oli, että yleispsykiatriseen arviointiin hakeutuneista henkilöistä melkein 20% pystyttiin toteamaan AD/HD. Tällaiseen lukuun ovat suomalaiset asiantuntijat päätyneet jo monia vuosia sitten sivistyneesti arvaamalla. Kyse ei ole pienestä asiasta. - Juu
ota vaan kirjoitti:
Pohjalaiset sanoivat ennen heh, kun ojensivat toiselle jotakin. Jos annat minulle lusikalla, niin miksi sitten vaatisin sinulta kauhakaupalla takaisin.
Kirjoituksistasi näkee, että AD/HD ei ole sinulle ongelma. Et ole joutunut hakemaan oikeutta kohteluusi. Tai sitten sinulla on käytössäsi tutun lääkärin palvelut.
Olisin mielelläni jatkanut keskustelua kanssasi, mutta se näyttää nyt olevan mahdotonta. Alkuperäiseen ketjun aloittajaan viitaten, keskuudessamme liikkuu aikapommeja kohtuullisesti. Ruotsalaisessa lääkäriartikkelissa sanottiin juuri, että vielä tekeillä olevan tutkimuksen yksi välitulos oli, että yleispsykiatriseen arviointiin hakeutuneista henkilöistä melkein 20% pystyttiin toteamaan AD/HD. Tällaiseen lukuun ovat suomalaiset asiantuntijat päätyneet jo monia vuosia sitten sivistyneesti arvaamalla. Kyse ei ole pienestä asiasta.Ehkäpä kannattaisi tehdä jotain muutakin kuin arvailla sivistyneesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619444Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492970Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja402736- 572591
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1972005- 981892
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241856Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501399Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101254- 281231